slider

Naxios Το πρώτο blog των Κυκλάδων

Naxios

Πανεπιστημιακό Σεμινάριο για τα μνημεία στη Νάξο (22-26 Μαΐου 2013)


 

(Σημ. Στη φωτογραφία βλέπουμε επίσκεψη της
ομάδας του Σεμιναρίου στα αρχαία λατομεία
 του Απόλλωνα στη Νάξο).
Το σεμινάριο αυτό για μεταπτυχιακούς φοιτητές εντασσόταν στα πλαίσια του διετούς Μεταπτυχιακού Προγράμματος “Αρχαιολογία, Πόλη και Αρχιτεκτονική” που λειτουργεί με συνεργασία των Τμημάτων Ιστορίας και Αρχαιολογίας του Πανεπιστημίου Αθηνών, Αρχιτεκτόνων του Πανεπιστημίου Πατρών και Πολιτισμικής Τεχνολογίας και Επικοινωνίας του Πανεπιστημίου Αιγαίου.
Το σεμινάριο πραγματοποιήθηκε με μάθημα που περιέλαβε ενημέρωση γενικότερα για τα....
μνημεία της Νάξου και ειδικότερα για τα έργα έρευνας, προστασίας και ανάδειξης που έχουν πραγματοποιηθεί στο νησί από το Πανεπιστήμιο Αθηνών και εστίασε στο σχεδιασμό μελλοντικών παρεμβάσεων στα μνημειακά σύνολα του Πύργου του Χειμάρρου και της περιοχής των αρχαίων λατομείων στον Απόλλωνα. Το μάθημα έγινε στην αίθουσα του παλαιού σχολείου Κουρουνοχωρίου (η οποία έχει παραχωρηθεί στο Πανεπιστήμιο Αθηνών από το Δήμο της Νάξου) και πραγματοποιήθηκαν και επισκέψεις σε όλους τους παραπάνω αρχαιολογικούς χώρους.
Το προαναφερθέν διετές μεταπτυχιακό πρόγραμμα στοχεύει στην εξειδίκευση αρχαιολόγων και μηχανικών για τη διαχείριση μνημείων και μνημειακών καταλοίπων σε αστικό και περι-αστικό χώρο. Ειδικότερα οι φοιτητές του ασκούνται στο σχεδιασμό και την εφαρμογή λύσεων που εξασφαλίζουν αφενός την προστασία των μνημείων και αφετέρου την αποτελεσματική εξυπηρέτηση των αναγκών των πολιτών.
Η Νάξος, ως τόπος στον οποίο η σύγχρονη ζωή αναπτύσσεται με ορμή και σε γειτνίαση ή ακόμη και σε επαφή με σημαντικά μνημεία όλων των εποχών, έχει επιλεγεί από το ανωτέρω μεταπτυχιακό πρόγραμμα ως ένας από τους χώρους που προσφέρονται ιδιαίτερα για τη διδασκαλία και πρακτική άσκηση των σπουδαστών. Στο πλαίσιο αυτό έγινε και το εφετινό σεμινάριο, στο οποίο συμμετείχαν δέκα σπουδαστές με τους καθηγητές τους κ. Παναγιώτη Μαστραντώνη και κ. Βασίλειο Λαμπρινουδάκη.





Δεν υπάρχουν σχόλια: