slider

Naxios Το πρώτο blog των Κυκλάδων

Naxios

Ραντεβού στα …δικαστήρια για το κυκλοφοριακό



Μέσω της δικαστικής οδού ο Δημήτρης Παπαδόπουλος είναι ο πρώτος επιχειρηματίας που επιδιώκει να προστατεύσει την περιουσία του από τις ατέλειες της κυκλοφοριακής μελέτης ως προς την εφαρμογή της – Τι δηλώνει για τις αλλαγές που θέλει να επιφέρει ο Δήμος στην περιοχή του «Ραντεβού» στην έξοδο προς τον Άγιο Προκόπιο
Κυκλοφοριακό. Ένα μεγάλο στοίχημα από τον Δήμο Νάξου και Μικρών Κυκλάδων για την τρέχουσα περίοδο. Ένα έργο που η αξία του αγγίζει το μισό εκατομμύριο ευρώ με στόχο να έχει ολοκληρωθεί στις 15 Ιουλίου (!!!) ουσιαστικά με το επίσημο άνοιγμα της τουριστικής σεζόν καθώς παραδοσιακά η επόμενη ημέρα του Αγίου Νικοδήμου σηματοδοτεί και την κορύφωση της έλευσης των επισκεπτών.
Στόχος του εγχειρήματος να έχουμε μία πόλη φιλικά προσκείμενη για τους πεζούς, βάζοντας τέρμα σε μία.... ασυδοσία των αυτοκινήτων τα προηγούμενα χρόνια. Η μελέτη έχει προσαρμοστεί (!!!) στα νέα κυκλοφοριακά δεδομένα και οι περισσότεροι από εμάς βλέπουμε τα πρώτα δείγματα γραφής: τον κόμβο στο Λύκειο που η αλήθεια είναι έχει δημιουργήσει αντιδράσεις αλλά και τις εργασίες που γίνονται για την αποκατάσταση του οδοστρώματος επί της Παπαβασιλείου αλλά και στην έξοδο της πόλης προς τα χωριά Γαλήνη και Εγγαρές στο ύψος της παλιάς ΕΦΑΝ.



Πίεση
Για τον κόμβο τα έχουμε γράψει. Αντιδράσεις υπάρχουν ακόμη και σήμερα καθώς το μεγάλο πρόβλημα είναι η στενότητα του χώρου που δεν επιτρέπει την εύκολη στροφή τόσο των μεγάλων λεωφορείων όσο και των φορτηγών που μεταφέρουν νταλίκες. Η κατάληψη του πεζοδρομίου είναι δεδομένη και αρκετές φορές οι περαστικοί τρομάζουν στην όψη του μεγάλου οχήματος που έρχεται προς την μεριά τους. Η πρόταση των επαγγελματιών της περιοχής για μετατόπιση του απέναντι (άχρηστου) πεζοδρομίου κατά ένα ή δύο μέτρα μοιάζει να έχει πέσει στο κενό. Αν και ο αντιδήμαρχος και υπεύθυνος του έργου καθότι είναι αυτός που έχει αναλάβει την πρωτοβουλία, Δημήτρης Λιανός, έχει δεσμευτεί σε αλλαγές σε περίπτωση που δεν περπατήσει το …έργο. Για τα όσα συμβαίνουν στην Παπαβασιλείου, το γεγονός ότι οι έμποροι και ιδιοκτήτες καταστημάτων ενημερώθηκαν μόλις 48 ώρες πριν την έναρξή τους και οι υπόλοιποι το πρωί της Κυριακής λέει ότι οι δημοτικοί άρχοντες μοιάζουν να είναι σε μία πίεση να ολοκληρωθεί το έργο εντός των προθεσμιών. Κάτι που βέβαια θέλει και ο ανάδοχος του έργου λόγω της υψηλής εγγυητικής που έχει κατατεθεί…


Μέτρα
Και βέβαια τα έργα δεν θα σταματήσουν στην Παπαβασιλείου. Κι αυτό γιατί τμηματικά θα γίνουν έργα ασφαλτόστρωσης τόσο στην περιοχή του Ποταμού, όσο και από τον ΟΑΕΔ έως το σούπερ μάρκετ του Βιδάλη, από την Αγία Θεοδοσία έως το Νοσοκομείο – Κέντρο Υγείας και βέβαια στην ευρύτερη περιοχή του «Ραντεβού» στην έξοδο προς τον Άγιο Προκόπιο. Και εδώ αρχίζουν τα δύσκολα. Κι αυτό γιατί ο ιδιοκτήτης της επιχείρησης Δημήτρης Παπαδόπουλος προχωρεί σήμερα στην κατάθεση ασφαλιστικών μέτρων στην Εισαγγελία Νάξου ζητώντας την προσωρινή διακοπή των εργασιών έως να οριστεί δικάσιμος για να δούμε τι μέλλει γενέσθαι. Μάλιστα ο κ. Παπαδόπουλος εμφανίστηκε ιδιαίτερα αποφασισμένος λέγοντας ότι «σκέφτομαι ακόμη και το ενδεχόμενο αγωγής κατά του Δήμου ενώ δεν θα έλεγα όχι ακόμη και στην προοπτική του ΣτΕ εάν φτάσουμε στο σημείο να μιλάμε για απαλλοτριώσεις»… Μάλιστα.


Αμετακίνητοι
Αυτό που λέγονταν εδώ και αρκετές ημέρες και μάλιστα μας το είχαν αναφέρει και οι έμποροι γύρω από τον κόμβο του Λυκείου γίνεται τώρα πραγματικότητα. Τότε μας είχαν δηλώσει ότι «ακούγεται ότι υπάρχει ιδιοκτήτης επιχείρησης που είναι έτοιμος να καταθέσει ασφαλιστικά μέτρα και να σταματήσει το έργο εάν ο Δήμος δεν αλλάξει πολιτική και δεν μας ακούσει. Εμείς δεν θα το κάνουμε, αλλά δεν θα διστάσουμε κι εμείς να ακολουθήσουμε ανάλογη κίνηση εφόσον ο Δήμος είναι αμετακίνητος». Προφανώς στην περίπτωση του κ. Παπαδόπουλου ο Δήμος και δη οι δημοτικοί παράγοντες ήταν αμετακίνητοι. Άκουσαν τις προτάσεις που έκανε ο κ. Παπαδόπουλος, υπήρξαν συναντήσεις και σίγουρα όχι μία αλλά τελικά ο Δήμος θέλει να προχωρήσει με βάση τη μελέτη. Μία μελέτη που θέλει για τον συγκεκριμένο κόμβο να πάρει περίπου τρία μέτρα από το πεζοδρόμιο το οποίο ανήκει στον ιδιοκτήτη του ακινήτου και να φτιάξει πεζοδρόμιο μπροστά και πίσω από το κατάστημα «Ραντεβού» φάρδους περίπου 3 μέτρων. Βλέπετε ο δρόμος προς την Εθνική τράπεζα (έως το περίπτερο του Ανδρόνη) θα είναι μονόδρομος (κάθοδος) ενώ η μοναδική αλλαγή που ενδεχομένως να γίνει είναι να είναι διπλής κατεύθυνσης η πίσω πλευρά του καταστήματος «Ραντεβού» εφόσον όμως ολοκληρωθεί η πρόταση που έχει καταθέσει ο Δήμος για αγορά ακινήτου που βρίσκεται πάνω στη στροφή από την απέναντι πλευρά. Σε διαφορετική περίπτωση με μονής κατεύθυνσης δρόμο προς την έξοδο για τα «άσπρα σπίτια» δημιουργείται έντονο κυκλοφοριακό πρόβλημα λόγω των μεγάλων αυτοκινήτων αλλά και της αδυναμίας τροφοδοσίας επιχειρήσεων που έχουν ως ενεργειακή βάση το γκάζι…


Ερωτήματα
Όπως μας ανέφερε ο κ. Παπαδόπουλος με τη δημιουργία των πεζοδρομίων «κλείνει» η επιχείρησή του καθώς δεν θα είναι δυνατή η στάθμευση ακόμη και με alarm των πελατών (σ.σ. κάτι που απαγορεύεται και σήμερα πάντως λόγω της διπλής λουρίδας που υπάρχει στο δρόμο) όμως το πιο σημαντικό πρόβλημα θα δημιουργείται με τη στάση του λεωφορείου. Με την δημιουργία πεζοδρομίων ο κ. Παπαδόπουλος τονίζει ότι ο δρόμος θα μειωθεί τουλάχιστον κατά δύο μέτρα και την καλοκαιρινή περίοδο όπου τα λεωφορεία του ΚΤΕΛ στις ώρες αιχμής κινούνται ανά 15 λεπτά προς Άγιο Προκόπιο ένα μποτιλιάρισμα θα δημιουργήσει ουρές αυτοκινήτων καθώς κανείς δεν έχει την δυνατότητα να αποφύγει το σταθμευμένο λεωφορείο. Κι εδώ αναρωτιέται ο κ. Παπαδόπουλος «ζήτησα να μάθω με ποια στοιχεία έγινε η μελέτη. Μου είπαν ότι η μελέτη είναι με στοιχεία του 2007 και με την επαγωγική μέθοδο. Και αυτό με αφήνει κατάπληκτο. Μπορεί η μελέτη αυτή να πάρει άριστα στο Πανεπιστήμιο ως προς την θεωρία της αλλά στην εφαρμογή της έχει πρόβλημα. Από το 2007 έως σήμερα έχουν αλλάξει πάρα πολλά στη περιοχή. Με τελευταίο την έλευση εδώ της Εθνικής Τράπεζας. Το έχει λάβει κι αυτό υπόψη της η μελέτη; Μήπως έχει λάβει υπόψη της η μελέτη ότι από το συγκεκριμένο σημείο τους καλοκαιρινούς μήνες διακινούνται μέσω των λεωφορείων περίπου 20.000 άνθρωποι που περιμένουν στη στάση; Πήραν στοιχεία από το ΚΤΕΛ; Με το άνοιγμα του δρόμου των Καλαμουριών πλέον όλο το βάρος θα έρθει από αυτό εδώ το σημείο όσον αφορά τη σύνδεση της Χώρας με τις περιοχές Πλάκας και Μικρής Βίγλας. Το έχει υπολογίσει κι αυτό η μελέτη; Η ΕΦΑΝ μεταφέρθηκε πλέον εδώ στα «Άσπρα Σπίτια» και θα υπάρχει και η σχετική επιβάρυνση από τις νταλίκες. Μήπως κι αυτό το έχει λάβει υπόψη της η μελέτη;»


Βρύση
Οι απαντήσεις που πήρε ο κ. Παπαδόπουλος δεν ήταν πειστικές. Ακόμη και στην πιο απλή ερώτηση «έξω από το μαγαζί μου υπάρχει η μοναδική βρύση με καλό νερό που καλύπτει τις ανάγκες σχεδόν όλη της περιοχής από το Νοσοκομείο, την Αστυνομία και τη νέα περιοχή προς το αεροδρόμιο. Δεκάδες άνθρωποι καθημερινά σταματούν εδώ για να ανεφοδιαστούν καθαρό πόσιμο νερό. Από τα Λιβάδια έρχονται. Τι θα γίνει με τη βρύση. Ξέρεις ποια απάντηση μου έδωσαν; Θα την κλείσουν. Αυτή δεν είναι πολιτική υπέρ των πολιτών». Μας αναφέρει ότι το πρόβλημα δεν είναι μόνο δικό του και σε προσωπικό επίπεδο. Μας τονίζει ότι ο ιδιοκτήτης του ακινήτου κ. Δημήτρης Δημητροκάλλης είχε δώσει το σχετικό χώρο (σ.σ. υπάρχον πεζοδρόμιο) όταν άνοιγαν τον δρόμο στις αρχές της δεκαετίας του 90 με σκοπό να εξυπηρετήσουν την προσπάθεια που έκανε ο Δήμος. Από τη στιγμή που πλέον δεν τα χρειάζονται και ο ίδιος (σ.σ. ο ιδιοκτήτης) είναι αρνητικός και δεν σηκώνει κουβέντα. Και όπως μας τόνισε ακόμη και ο υπεύθυνος της πολεοδομίας που ήρθε για αυτοψία επιβεβαίωσε ότι το συγκεκριμένο πεζοδρόμιο ανήκει στο κατάστημα, είναι εντός οικοπέδου και χρειάζεται την συγκατάθεση του ιδιοκτήτη.


Αντίδραση
Και επιμένει ότι το πρόβλημα έχει να κάνει με τον λανθασμένο τρόπο που κινείται η Δημοτική αρχή στη προσπάθεια που κάνει υπό τη πίεση του χρόνου ώστε να ολοκληρωθεί το συγκεκριμένο project. Μας πληροφορεί ότι πλέον και οι ξενοδόχοι εμφανίζονται αντίθετοι αν και αρχικά είχαν συμφωνήσει καθώς τώρα διαπιστώνου στη πράξη ότι υπάρχουν προβλήματα. Η διοχέτευση της κυκλοφορίας προς την πλατεία Πρωτοδικείου θα είναι επιζήμια για τους περισσότερους ξενοδόχους και τους εμπόρους καθώς δεν θα υπάρχει η δυνατότητα στάσης ενώ ο θόρυβος θα είναι συνεχής και αυξανόμενος. Η διοχέτευση της κίνησης μέσω των πάροδων και ειδικά η άνοδος προς το νοσοκομείο μέσω της παράλληλης οδού πίσω από τον θερινό σινεμά (σ.σ. πληροφορίες αναφέρουν ότι φέτος δεν θα ανοίξει ενώ του χρόνου είναι πλέον έτοιμη η κατασκευαστική εταιρία για να προχωρήσει στην ανέγερση εμπορικού τύπου mall) θα μοιάζει με δίκοπο μαχαίρι ειδικά στο ύψος του περιπτέρου όπου θα πρέπει να περάσει απέναντι για το νοσοκομείο. Εκεί «συζητήσαμε για το θέμα του φαναριού. Ότι είναι η πλέον ενδεδειγμένη λύση καθώς θα μπορεί να ρυθμίζεται. Όμως κι εκεί η Δημοτική αρχή είναι κάθετη. Και δεν μπορώ να καταλάβω πως θα γίνεται η κυκλοφορία των αυτοκινήτων όταν δεν υπάρχει η σωστή ορατότητα;»


Κατάθεση
Στον επίλογο; Και οι δύο πλευρές όπως φαίνεται με τις κινήσεις τους είναι αποφασισμένες να τραβήξουν το σκοινί. Ο κ. Παπαδόπουλος από χθες ήθελε να καταθέσει τα ασφαλιστικά μέτρα κάτι που τελικά γίνεται σήμερα. Συζητήσεις ανάμεσα στις δύο πλευρές έγιναν τις προηγούμενες ημέρες. Ο Δήμος δείχνει αποφασισμένος. Ο κ. Παπαδόπουλος δεν διστάζει να χρησιμοποιήσει ακόμη και τη λέξη «ΣτΕ, Συμβούλιο της Επικρατείας». Μία εξέλιξη που σίγουρα κανείς δεν θέλει από τη στιγμή που είναι χρονοβόρα και η άμμος από την κλεψύδρα του κυκλοφοριακού τρέχει. Ο Δήμος αναζητεί χώρους παρκινγκ ώστε να ανακουφίσει τους γείτονες στην περιοχή από τη στιγμή που οι δρόμοι θα είναι ταχείας χρήσης με αδυναμία στάσης. Οι δρόμοι όπως είναι εμφανίζονται στενοί και κάθετοι με αποτέλεσμα μεγάλα φορτηγά να μην μπορούν να ελιχτούν άμεσα. Ο χρόνος τρέχει και πιέζει. Και το ερώτημα όλων παραμένει «γιατί δεν είχαν ξεκινήσει νωρίτερα;» καθώς θα υπήρχε και η ευελιξία των συζητήσεων με τους ιδιοκτήτες ή επιχειρηματίες ώστε να μην καταφεύγουμε στις λύσεις των δικαστηρίων;
ΝΙΚΟΔΗΜΟΣ ΛΙΑΝΟΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια: