slider

Naxios Το πρώτο blog των Κυκλάδων

Naxios

Αντιδράσεις στα σενάρια για δημιουργία λιμένος κρουαζιέρας στο Δέλτα Φαλήρου


 H ΟΛΠ ΑΕ εξέδωσε την ακόλουθη ανακοίνωση:
«1. Στον ΟΛΠ Α.Ε. γνωστοποιήθηκαν με Δελτίο Τύπου οι θέσεις που διατυπώθηκαν στις 10.04.2013 στο Δημοτικό Συμβούλιο Καλλιθέας επί του θέματος της Ανάπλασης του Παραλιακού Μετώπου του Φαληρικού Δέλτα. Όπως καταγράφεται στο σημείο 7: «Το Δημοτικό Συμβούλιο επαναλαμβάνει την αντίθεση του σε κάθε σχέδιο δημιουργίας χώρων και υποδομών για τον ελλιμενισμό κρουαζιερόπλοιων και σκαφών αναψυχής στην παραλία των...
Τζιτζιφιών».
Για το ίδιο θέμα είχε εκδοθεί και πριν από δύο μήνες όμοια απόφαση. Ο Δήμος Καλλιθέας είναι ο δεύτερος σε μέγεθος Δήμος του λεκανοπεδίου.

2. Στον ΟΛΠ Α.Ε. γνωστοποιήθηκε επίσης Απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου Μοσχάτου – Ταύρου, η οποία διατυπώθηκε στις 02.04.2013 με αφορμή το πιο πάνω θέμα Ανάπλασης του Παραλιακού Μετώπου του Φαληρικού Δέλτα και η οποία αναφέρει ότι: «εκφράζουμε την αντίθεση μας στα σενάρια για δημιουργία λιμένος κρουαζιέρας στην περιοχή μας» (Δέλτα Φαλήρου)».
Διαμαρτυρία για τον σχεδιασμό νέου λιμένα κρουαζιερόπλοιων στο Φαληρικό Δέλτα




Ο ΟΛΠ Α.Ε. έλαβε την ακόλουθη διαμαρτυρία σχετικά με το σχεδιασμό νέου λιμένα κρουαζιερόπλοιων στο Φαληρικό Δέλτα:

«Προς

 τον Υπουργό Ανάπτυξης Ανταγωνιστικότητας Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων κ. Κωνσταντίνο Χατζηδάκη
 τον Υπουργό Ναυτιλίας και Αιγαίου κ. Κωστή Μουσουρούλη
τον Πρόεδρο και Δ/ντα Σύμβουλο του Ο.Λ.Π. κ. Γιώργο Ανωμερίτη

ΑΡ.ΠΡΩΤ: 035
ΗΜΕΡ:12/03/2013
Κοινοποίηση :
1. Δήμαρχο Καλλιθέας
κ. Κώστα Ασκούνη

Κύριοι,
Σχετικά με το εκ νέου ανακινηθέν θέμα της δημιουργίας νέου λιμένα κρουαζιεροπλοίων στο Φαληρικό Δέλτα, από την πλευρά των εν δυνάμει θιγομένων ναυταθλητικών Σωματείων γίνονται γνωστά τα ακόλουθα:
1. Πολιτεία, Περιφέρεια Αττικής, Δήμοι και συναρμόδιοι Φορείς στα πλαίσια του πολύμηνου διαλόγου για το ρυθμιστικό σχέδιο Αττικής “Αθήνα 2021”, βάσει και των προτάσεων και απόψεων του ΥΠΕΚΑ και του Οργανισμού Ρυθμιστικού Σχεδίου Αθήνας, έχουν συναποφασίσει ότι το κύριο λιμάνι κρουαζιέρας της Αττικής θα είναι ο Πειραιάς και επικουρικά στο μέλλον το Λαύριο. Στη θέση αυτή έχει συμφωνήσει και ο Δήμος Πειραιά και φυσικά η Περιφέρεια Αττικής, η οποία έχει ήδη προκηρύξει στα πλαίσια του ΕΣΠΑ, το έργο της επέκτασης του λιμένα κρουαζιέρας του ΟΛΠ Α.Ε. (δαπάνης 230 εκ. ευρώ).

2. Ο παράλιος χερσαίος χώρος του Φαληρικού Δέλτα από το ΣΕΦ μέχρι το Ελληνικό έχει ανακηρυχθεί χώρος ανάπλασης. Στον οποίο εκτελούνται σημαντικά έργα (Λυρική Σκηνή, Εθνική Βιβλιοθήκη), και υπάρχουν ολυμπιακές εγκαταστάσεις και χωροθετημένες μαρίνες, ενώ αποτελεί δε χώρο ανάπαυσης, άθλησης και ψυχαγωγίας όλων των κατοίκων της νότιας Αθήνας.
3. Ο θαλάσσιος χώρος του Φαληρικού Δέλτα αποτελεί ενιαίο εθνικό αθλητικό χώρο για τα ναυταθλητικά σωματεία και τους Ομίλους της περιοχής με διακρίσεις αθλητών τους σε παγκόσμιους και εθνικούς αγώνες, στον οποίο καθημερινά αθλούνται χιλιάδες νέοι και παιδιά. Θεωρούμε αδιανόητο, στο πιο σημαντικό ναυταθλητικό χώρο της Ελλάδας, να επιδιώκουν τα οποιαδήποτε συμφέροντα να τον καταλάβουν μέσω χρήσης πελώριων κρουαζιερόπλοιων και να τσιμεντοποιήσουν το “γήπεδό” μας. Ο συγκεκριμένος ελεύθερος θαλάσσιος χώρος δεν κοστίζει τίποτα στο δημόσιο, εν΄άντιθέσει με άλλες αθλητικές δραστηριότητες στις οποίες δαπανά τεράστια ποσά με σημαντικά μικρότερα ή και μηδαμινά αποτελέσματα. Δημιουργία λιμανιού κρουαζιέρας στο δικό μας ναυταθλητικό χώρο δεν θα επιτρέψουμε σε καμία περίπτωση να γίνει.
4. Πέραν των ανωτέρω είναι γνωστό, ότι λόγοι θαλασσίων συνθηκών (μικρά ισοβαθή, νότιοι άνεμοι, εκβολή 2 ποταμών, κ.λ.π.) δεν επιτρέπουν τη δημιουργία στην περιοχή αυτή λιμενικών εγκαταστάσεων μεγάλης κλίμακας.
5. Το Φαληρικό Δέλτα αποτελούσε και συνεχίζει να αποτελεί ένα ιδιαίτερο περιβαλλοντικό σύστημα, στο οποίο δεν επιτρέπονται μεγάλου όγκου κατασκευαστικές παρεμβάσεις οι οποίες θα υποβαθμίσουν, με ανυπολόγιστες συνέπειες το χώρο.

Κατόπιν των ανωτέρω, η εμμονή στις όποιες διαπλεκόμενες απόψεις ναυτιλιακών ή κατασκευαστικών κύκλων για τη δημιουργία τεραστίου λιμενικού συγκροτήματος, το οποίο απαιτεί εκτάσεις χερσαίου και θαλασσίου χώρου χιλιάδων στρεμμάτων, θα μας βρει καθολικά αντίθετους. Για τους ναυταθλητικούς Συλλόγους και την Ομοσπονδία καθώς και για τους κατοίκους της νότιας Αθήνας και των όμορων Δήμων, η μόνη επιτρεπτή και συμβατή Ανάπτυξη είναι εκείνη των ήπιων τουριστικών και ναυταθλητικών δραστηριοτήτων, σε συνδυασμό με την ανάπαυση και αναψυχή των πολιτών.

Έργα – εκτρώματα, τα οποία εξυπηρετούν συμφέροντα και καταστρέφουν το περιβάλλον της ιστορικής μας περιοχής δεν είναι αποδεκτά.


Τα όσα ανακοινώθηκαν στην πρόσφατη συνέντευξη τύπου από τον Υπουργό Ανάπτυξης θα πρέπει πάραυτα να ανακληθούν και να ξεκαθαρισθούν. Νέα τσιμεντοποίηση με παρασκηνιακά έργα συμφερόντων στην πιο όμορφη ναυταθλητική ακτή της Πρωτεύουσας δεν προτιθέμεθα να τα κάνουμε αποδεκτά.

Οι Πρόεδροι

Ν.Ο.Τ.Κ. Σ.Ε.Α.Ν.Α.Τ.Κ. Ι.Ο.Π. ΔΕΗ


Παντελής Παυλίδης Δημήτρης Μπαρούς Αριστ. Ρούσσης»

Δεν υπάρχουν σχόλια: