Πήρα την απόφαση να απαντήσω στους
συναδέλφους επικεφαλείς των παρατάξεων παρακολουθώντας και εγώ τη συνεδρίαση
από την τηλεόραση.
Μπόρεσα και κατανόησα για μια ακόμα φορά
γιατί ο πολίτης απαξιώνει τους πολιτικούς και την πολιτική και έκανα μια απλή
και οφθαλμοφανή διαπίστωση.
Διαπίστωσα πως ο πολίτης, που παρακολουθεί
τις......
συνεδριάσεις, δικαίως αγανακτεί για την
εικόνα που παρουσιάζει το Περιφερειακό Συμβούλιο και τον «διάλογο» που
αναπτύσσεται.
Μπορεί να κατανοήσει τον αντιπολιτευτικό
λόγο των παρατάξεων που μπορεί να είναι κριτικός και ενίοτε «πολεμικός».
Εντοπίζει όμως πουθενά λόγο που να αφορά τον
τόπο, την ανάπτυξή του, τα προβλήματά του;
Λόγο που να είναι καθαρός, συγκεκριμένος,
στοχευμένος;
Λόγο πολιτικό που να αναφέρεται σε προτάσεις για ενδεχόμενες λύσεις στα
προβλήματά του και απαντητικός στα ερωτήματά του;
Ποσώς ενδιαφέρει τον πολίτη ο καπιταλισμός
και πως εφαρμόζεται ή το σοσιαλιστικό μοντέλο που εφαρμόστηκε στις διάφορες χώρες
και πως θα μπορούσε να εφαρμοστεί εναλλακτικά στη πατρίδα μας.
Αυτό το οποίο τον απασχολεί είναι η κρίση, η
δημοκρατία η καλή λειτουργία των
υπηρεσιών, η παροχή καλών υπηρεσιών, υγειονομικών, κοινωνικών, οι καλές
συγκοινωνίες, η απασχόληση, η ανάπτυξη, το βιώσιμο περιβάλλον, οι προοπτικές
ανάπτυξης του τόπου, η νέα γενιά και οι θέσεις εργασίας που θα τον βοηθήσουν να επιβιώσει αξιοπρεπώς .
Τίποτα απ΄ όλα αυτά δεν ακούστηκε στη
συνεδρίαση του απολογισμού. Αντ’ αυτού στην τοποθέτηση τους οι επικεφαλείς των
παρατάξεων, περί άλλων τοποθετήθηκαν.
Αλήθεια, θα μπορούσε να σταθεί μια κριτική
που δείχνει άγνοια και προχειρότητα περιστασιακής και επιλεκτικής μελέτης του
προγράμματος;
Ποια αναπτυξιακή προοπτική ευαγγελίζονται ο
κ. Κόκκινος, ο κ. Χρυσαφίδης και η κ. Καφαντάρη και πού είναι η πρότασή τους;
Αλήθεια κ. Κόκκινε,
Τι σχέση έχει ο συμπαραστάτης του πολίτη,
που δεν προσλήφθηκε, με την αναπτυξιακή προοπτική της Περιφέρειας;
Γιατί ως υπερασπιστής της αλήθειας δεν αποκαλύπτεις
ότι ήθελες εκμεταλλευόμενος την ατέλεια
του νόμου, να επιβάλεις σαν
αντιπολίτευση, το πρόσωπο επιλογής σου αποκλείοντας αυτό το δικαίωμα στην
πλειοψηφία η οποία εν πάση περιπτώσει είναι
γνωστό πως ως η Περιφερειακή Αρχή απολογείται αλλά και αξιολογείται καθημερινά για
τις δράσεις της.
Όπως επίσης είναι γνωστό ότι καθημερινά
έχουν πρόσβαση οι πολίτες στην Περιφερειακή Αρχή και τις υπηρεσίες της,
κάνοντας δε χρήση των ΜΜΕ οι πολίτες δημοσιοποιούν το όποιο πρόβλημα κρίνουν
ότι δεν αντιμετωπίστηκε επαρκώς από την Περιφέρεια.
Τι σχέση έχει το πάγωμα της λειτουργίας της
Επιτροπής Τροποποίησης του Οργανισμού της Περιφέρειας με την αναπτυξιακή
προοπτική, όταν ακόμα και χθες η κυβέρνηση αποψίλωνε αρμοδιότητες από την Περιφέρεια;
Γιατί η μη τακτική συνεδρίαση της Επιτροπής
Τουρισμού δεν προσδίδει στον προϋπολογισμό αναπτυξιακό προσανατολισμό και ούτε το Στρατηγικό Σχέδιο που συντάχθηκε για τον
Τουρισμό;
Έχει σχέση με την αναπτυξιακή προοπτική ο
σωστός προγραμματισμός σε συνεργασία με τους φορείς και η καλύτερη αξιοποίηση
των πόρων που έχουμε στη διάθεσή μας με όραμα, με σχέδιο, με πρόγραμμα, με
διαφάνεια και συγκεκριμένη στόχευση στον Τουρισμό.
Γιατί πρέπει να απολογείται η Περιφέρεια για
τον συγκεντρωτισμό των Υπουργείων και τα υπουργικά «καντόνια» και τα συστήματά
τους που δεν αποκεντρώνουν ούτε τις αρμοδιότητες ούτε τους πόρους και κωφεύουν
στην όποια έκλυση απευθύνουμε;
Πώς διαπίστωσε πως ο Στρατηγικός Σχεδιασμός
έχει μείνει στα χαρτιά και δεν έχει εφαρμοστεί όταν γνωρίζει πολύ καλά πως το
σύνολο των έργων που είναι ενταγμένα καλύπτουν ένα μεγάλο μέρος των
απαιτούμενων έργων για την ανάπτυξη είτε αφορούν τα έργα περιβάλλοντος,
προσπελασιμότητας, πολιτισμού, υγείας κ.λ.π. που προέκυψαν από τις ανάγκες που
καταγράφηκαν σε κάθε νησί και είναι στα πλαίσια του Στρατηγικού Σχεδίου Ανάπτυξης.
Αλήθεια, στη συζήτηση για την πρότασή μας
για το καλάθι του Αιγαίου στο
Περιφερειακό Συμβούλιο στη Ρόδο ήταν απών ή ίσως προτιμούσε να ξεπετάξουμε ένα τόσο
σοβαρό θέμα το οποίο πιο εμπεριστατωμένο και συμπληρωμένο έρχεται για συζήτηση
στο Περιφερειακό Συμβούλιο;
Η από πλευράς Υπουργείου αδράνεια και η
επικαιροποίηση της πρότασης και μάλιστα στο Περιφερειακό Συμβούλιο είναι αυτή
που δεν δίνει αναπτυξιακή προοπτική στο πρόγραμμα;
Αλήθεια γιατί φταίει η Περιφέρεια για την
ύφεση όταν γνωρίζει πολύ καλά πως στο οικονομικό οικοδόμημα του Τουρισμού
συμμετέχουμε στην πρώτη γραμμή της μάχης και αν διαφοροποιείται η Περιφέρειά
μας σε σχέση με τις άλλες Περιφέρειες της χώρας αυτό οφείλεται σε ένα ποσοστό
και στις δικές μας δράσεις και ενέργειες στην τουριστική ανάπτυξη, που κρύβουν
πίσω τους ατέλειωτες ώρες εργασίας των υπαλλήλων και των υπόλοιπων παραγόντων
της περιφέρειας;
Και γιατί φταίει η Περιφέρεια για την
ανεργία όταν είναι απόρροια της κυβερνητικής πολιτικής και των αποφάσεων της;
Γνωρίζει πολύ καλά τις προσπάθειές μας τόσο
στην υλοποίηση των προγραμμάτων όσο και στην προσπάθεια υλοποίησης των έργων
που δημιουργούν απασχόληση.
Δύο χιλιάδες θέσεις δημιουργήθηκαν ήδη.
Ενώ τα προγράμματα απασχόλησης δε μας έχουν
εκχωρηθεί ποτέ, παρά τις υποσχέσεις της κυβέρνησης.
Για τα 260 έργα του ΕΣΠΑ και του ΠΔΕ από
εθνικούς πόρους όπως επίσης για τα 350 έργα από ίδιους πόρους που είτε
υλοποιούνται είτε προγραμματίζονται (νέα έργα) καμία αναφορά.
Θαρρείς και δεν είναι ορατά στο απλό πολίτη.
Θαρρείς και δε βελτιώνουν την καθημερινότητά
του.
Η αναφορά του στη δημιουργική λογιστική ήταν
τουλάχιστον ατυχής γιατί υπάρχουν τα συγκριτικά στοιχεία των περιόδων.
Για τα τομεακά προγράμματα των Υπουργείων
που αφορούν την Περιφέρειά μας τον προσκαλώ να σηκώσει και αυτός τον τόνο της
φωνής του στα γνωστά κέντρα και τα υπουργικά «καντόνια» στην Αθήνα.
Η κ. Καφαντάρη δεν μπόρεσε δύο χρόνια να διακρίνει
τη διαφορά μεταξύ Διοίκησης και Αυτοδιοίκησης, ίσως και γι’ αυτό επαναλαμβάνεται
όλο αυτό τον καιρό.
Μίλησε για «επαναστάτες χωρίς αιτία» που
υπηρετούν το σύστημα και έχει δίκιο,
άλλο δημοκρατικό και αποκεντρωμένο σύστημα
και άλλο το συγκεντρωτικό σύστημα που αυτή ασπάζεται.
Για μας η Αυτοδιοίκηση δεν είναι προέκταση
του κεντρικού κράτους είναι αυτόνομη δημοκρατικά εκλεγμένη διοίκηση που διαχειρίζεται
τις τοπικές υποθέσεις βάσει των αρμοδιοτήτων που έχουν εκχωρηθεί από τον «Καλλικράτη»
και το Σύνταγμα.
Είναι δε μέρος του διοικητικού συστήματος
της χώρας.
Δεν έχει αφουγκραστεί, αυτό που οι πολίτες γνωρίζουν,
ότι ο Περιφερειάρχης βάλει κατά του
«συστήματος» του κέντρου και των πολιτικών που ασκεί τόσο απέναντι στην Αυτοδιοίκηση
όσο και γενικότερα απέναντι στους πολίτες και άραγε γιατί είναι μεμπτό όταν όλοι μας διαπιστώνουμε
την απαξίωση της Περιφέρειας τόσο σε θεσμικό όσο και σε οικονομικό επίπεδο.
Το ότι στηρίξαμε και στηρίζουμε τη
διοικητική μεταρρύθμιση αυτό δε σημαίνει πως δεν πρέπει να ασκήσουμε την κριτική
μας και να αντισταθούμε στην προσπάθεια αφαίρεσης αρμοδιοτήτων και πόρων από
την Περιφέρεια.
Ο «Καλλικράτης» είναι ένα νομοθέτημα που το
στηρίξαμε και που βεβαίως πρέπει συνεχώς να τροποποιείται, να μεταλλάσσεται και
να προσαρμόζεται σύμφωνα με τις συνθήκες που διαμορφώνονται και τις ανάγκες των
πολιτών που αλλάζουν, και άρα δεν μπορεί
να μείνει κάτι στατικό.
Η προσπάθεια μας είναι συνεχής για τη
βελτίωσή του προκειμένου να ανταποκρίνεται καλύτερα στις ανάγκες
της κοινωνίας.
Σε ότι αφορά την αποτελεσματικότητα των
επιλογών μας, νομίζω στα πλαίσια των αρμοδιοτήτων που μας έχουν εκχωρηθεί τα
στοιχεία την διαψεύδουν.
Με τις χιλιοειπωμένες εκφράσεις, “επαναστατική
γυμναστική” και τσιτάτα από τον Μαρξ και τον Λένιν, δεν καταπολεμάς την ανεργία.
Ο
κρατισμός έχει τελειώσει προ πολλού όπως και η ελεγχόμενη μέσω του κράτους και
της Αυτοδιοίκησης επίλυση της μάστιγας της ανεργίας με προσλήψεις πέραν των
αναγκαίων.
Η μόνη προοπτική υπό τις παρούσες συνθήκες
είναι η ανάπτυξη και οι επενδύσεις, και τα δύο απαιτούν ευνοϊκές συνθήκες
επιχειρηματικής δράσης και σ΄ αυτές είμαστε προσανατολισμένοι, εναρμονισμένοι
με την κοινωνική πραγματικότητα.
Η στοχοποίηση της όποιας επενδυτικής
προσπάθειας είναι στην εντελώς αντίθετη κατεύθυνση.
Αλήθεια, γιατί θεωρείτε κ. Καφαντάρη
ρετσινιά τη συνεργασία μας με τους Ρώσους παράγοντες του Τουρισμού και τη
ρώσικη αγορά;
Είμαστε υπερήφανοι που πρώτοι εμείς ανοίξαμε
αυτήν την αγορά και έχει τα τόσο θετικά και ορατά αποτελέσματα για τον τόπο μας.
Ο κ.
Χρυσαφίδης επανέφερε το όραμά του για την Περιφερειακή Αυτοδιοίκηση. Αλήθεια
μπορεί να μας την περιγράψει, γιατί απ΄ ότι τουλάχιστον γνωρίζουμε ούτε ο χώρος
του και απ’ ότι φαίνεται ούτε ο ίδιος, τρέφει τα καλύτερα των αισθημάτων για το
θεσμό, απλώς χρησιμοποιεί το βήμα του
Περιφερειακού Συμβουλίου και διαβάζει «κονσέρβες» κείμενα που ουδεμία σχέση
έχουν με την πραγματικότητα.
Έχουν όμως με τον πολιτικό φορέα που εκπροσωπεί.
Μίλησε για συγκεντρωτικό μοντέλο, αλήθεια
πού το διαπίστωσε αυτό; Όταν γνωρίζει πως το σύνολο των αρμοδιοτήτων του Περιφερειάρχη
έχει αποκεντρωθεί (εκτός από το ΕΣΠΑ που ο νόμος ορίζει ότι δεν μπορεί να
μεταφερθεί) στους Αντιπεριφερειάρχες, χωρικούς και θεματικούς, στους προέδρους
των οργανισμών των εταιρειών της Περιφέρειας και τους εντεταλμένους Περιφερειακούς Συμβούλους
σε κάθε περιφερειακή ενότητα (πρώην επαρχεία) και κυρίως στους υπηρεσιακούς παράγοντες.
Στη
σύνταξη του Στρατηγικού Σχεδίου
Ανάπτυξης της Περιφέρειας, το οποίο στηρίχτηκε στις ανάγκες των τοπικών κοινωνιών,
συμμετείχε το σύνολο των φορέων του κάθε νησιού και βεβαίως το σύνολο των
θεσμικών παραγόντων σε περιφερειακό και τοπικό επίπεδο.
Σε ότι αφορά την κριτική και την αυτοκριτική
που πρέπει να κάνουμε είναι αλήθεια πως είμαστε αμετανόητοι υποστηριχτές της Περιφερειακής
Ελλάδας και των θεσμών που δημιουργήθηκαν.
Είναι άλλο να συμμετέχεις στο στήσιμο ενός
δημοκρατικού περιφερειακού θεσμού αυτοδιοίκησης έστω και με ελλείψεις από το σύνολο των αρμοδιοτήτων και να συμβάλεις
στην πορεία στη σταδιακή βελτίωση του, και άλλο να είσαι κατά του θεσμού.
Γιατί κατά του θεσμού έβαλαν τότε κάποια κόμματα
και παρατάξεις.
Προς τι λοιπόν τα κροκοδείλια δάκρυα για το θεσμό
της Περιφερειακής Αυτοδιοίκησης;
Είναι αλήθεια πως οι γνώσεις που απέκτησα
σαν διορισμένος Νομάρχης το 1985 στα Δωδεκάνησα όπως μετέπειτα και για μία
πενταετία Γενικός Γραμματέας του Υπουργείου Αιγαίου, ήταν μια τεράστια
εμπειρία.
Ήταν αυτή που μου έδωσε τη δυνατότητα να
μπορώ να έχω μια σφαιρική εικόνα για το νησιώτικο χώρο, πέραν βεβαίως της
άσκησης νησιωτικών πολιτικών, στην εξυπηρέτηση του πολίτη με το πρόγραμμα
(Αστερίας) μετέπειτα ΚΕΠ, στο τομέα της υγείας με τα πολυδύναμα ιατρεία στα νησιά, τα ασθενοφόρα, τους γιατρούς της
γενικής ιατρικής, τα ελικοδρόμια σε κάθε νησί, τα προγράμματα της από απόσταση διδασκαλίας,
τα προγράμματα πολιτικής προστασίας, όπως και τα προγράμματα πολιτιστικής
ανάδειξης σε κάθε νησί.
Οι νησιώτες, κυρίως των μικρών νησιών μας,
με γνώρισαν πολύ καλύτερα γιατί οι συναντήσεις μας είχαν τη μορφή λαϊκής συνέλευσης με
παρόντες και τους ίδιους.
Σε ότι αφορά τις κουτσομπολίστικες αναφορές
για χημικές ενώσεις, συντροφικά φιλιά και αγάπες των Περιφερειακών Συμβούλων,
νομίζω ότι ήταν ανάξια σχολιασμού.
Επί της ουσίας καμία αναφορά, ούτε για την
καλή πορεία των προγραμμάτων ΠΔΕ και ΕΣΠΑ.
Ούτε για το περιφερειακό πρόγραμμα από τους μηδενικούς
ΚΑΠ.
Ούτε για τους πόρους που εξασφαλίζουμε για
την επόμενη προγραμματική περίοδο.
Ούτε για τον μηδενικό δανεισμό της Περιφέρειας.
Ούτε για τις μηδενικές υποχρεώσεις απέναντι
σε τρίτους.
Ούτε για την προσπάθεια μείωσης της γραφειοκρατίας.
Ούτε για το τεράστιο έργο το οποίο συντελείται
στην Περιφέρειά μας.
Ούτε για την πρωτιά στην απορρόφηση των ευρωπαϊκών
πόρων.
Ούτε για την καταξίωση του θεσμού στα μάτια
των πολιτών της Περιφέρειάς μας.
Επί της ουσίας λοιπόν τίποτα. Μηδενισμός. Λαϊκισμός. Δημαγωγία.
Δε μας πειράζει όμως αυτή η στάση των παρατάξεων
της μειοψηφίας. Διότι ο απόλυτος μηδενισμός που υιοθετήθηκε ως απάντηση σε έναν
πλούσιο απολογισμό, ισοδυναμεί με έλλειψη κριτικής ικανότητας.
Τα έργα μας είναι ορατά στους απλούς πολίτες
που είναι και οι τελικοί κριτές όλων μας.
Το αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα, και
επειδή οι πολίτες πρέπει να γνωρίζουν, θα δώσουμε στη δημοσιότητα σταδιακά και ανά
νησί τα έργα που εκτελέσαμε, που εκτελούμε και τα έργα που προγραμματίζουμε να εκτελέσουμε,
τόσο εμείς όσο και οι άλλοι φορείς, από
τους ίδιους πόρους, τους εθνικούς πόρους και τους πόρους του ΕΣΠΑ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου