slider

Naxios Το πρώτο blog των Κυκλάδων

Naxios

Ναυτιλια : προωθειται μεγαλυτερη ευελιξια στα εργασιακα

Ρεπορτάζ : Νίκος Μπαρδούνιας
(από την Καθημερινή)
Μέχρι τον Μάρτιο του 2013, βάσει του προσχεδίου του νέου Μνημονίου, θα πρέπει να έχουν υλοποιηθεί οι αναγκαίες τροποποιήσεις και αλλαγές στο θεσμικό πλαίσιο της ακτοπλοΐας (Ν2932/2001) για τις εργασιακές σχέσεις των...

ναυτεργατών και την επάνδρωση των ακτοπλοϊκών σκαφών. Επίσης, θα πρέπει να προωθηθούν και οι αναγκαίες τροποποιήσεις βάσει των οποίων θα ενισχυθεί η δυνατότητα των ακτοπλοϊκών εταιρειών να αποκτήσουν μεγαλύτερη ευελιξία
στον τρόπο εκτέλεσης των δρομολογίων. Ακόμη, προβλέπονται η παραχώρηση λιμένων σε ιδιώτες, η αλλαγή στις εργασιακές σχέσεις των λιμενεργατών, το «άνοιγμα» του επαγγέλματος του λιμενεργάτη αλλά και τροποποιήσεις στον νόμο 2688/1999 βάσει του οποίου μετατράπηκαν σε Α.Ε. οι οργανισμοί Λιμένος Πειραιώς και Θεσσαλονίκης. Εως τον Μάρτιο του 2013, το ΤΑΙΠΕΔ θα πρέπει να έχει προκηρύξει τους διαγωνισμούς για την παραχώρηση των λιμένων σε ιδιώτες. Στο προσχέδιο Μνημονίου δεν προβλέπεται η κατάργηση των Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας για τους ναυτεργάτες. Οσον αφορά τις αλλαγές που πρέπει να γίνουν στα εργασιακά, προωθείται η μεγαλύτερη ευελιξία στις οργανικές συνθέσεις των πλοίων. Δηλαδή, το καλοκαίρι τα ακτοπλοϊκά σκάφη να μπορούν να φέρουν περισσότερα άτομα ως πλήρωμα και τον χειμώνα λιγότερα. Επίσης προωθείται και η μεγαλύτερη ευελιξία στα χρονοδιαγράμματα εκτέλεσης των δρομολογίων ώστε μια εταιρεία να μπορεί να δρομολογεί μικρότερο πλοίο τη χειμερινή περίοδο, κατά την οποία το μεταφορικό έργο είναι χαμηλό και μεγαλύτερα πλοία τη θερινή περίοδο. Αυτό σημαίνει ότι τον χειμώνα ο αριθμός των ναυτικών που θα επανδρώνουν τα πλοία θα είναι μικρότερος από τον αντίστοιχο της θερινής περιόδου, καθώς τα πλοία θα επανδρώνονται με βάση τις διεθνείς απαιτήσεις για την ασφαλή πλεύση τους. Εκτιμάται ότι οι προτεινόμενες αλλαγές θα πλήξουν περισσότερο το ξενοδοχειακό προσωπικό των πλοίων αλλά θα συμβάλλουν στην αύξηση της ανταγωνιστικότητας, καθώς και στην αλλαγή των ισορροπιών επάνδρωσης στην ανταγωνιστική αγορά της Αδριατικής. Ενδιαφέρον στοιχείο, πάντως, αποτελεί το γεγονός ότι στο προσχέδιο Μνημονίου δεν προβλέπεται, τελικώς, η κατάργηση των Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας για τους ναυτεργάτες σε αντίθεση με ό,τι προβλέπεται για τους εργαζόμενους στην ξηρά. Να σημειωθεί ότι σήμερα αναμένεται να συναντηθούν οι εκπρόσωποι της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ) με τους εκπροσώπους του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ) με αντικείμενο την υπογραφή νέας Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας για τα πληρώματα στα πλοία της ακτοπλοΐας. Η ΠΝΟ έχει θέσει θέμα υπογραφής νέας Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας για τα πλοία της Αδριατικής, που είναι η ίδια από το 2010, αλλά και για τις εσωτερικές γραμμές του Αιγαίου, που είναι από το 2011. Την επομένη της συνάντησης με τη ΠΝΟ, θα συνεδριάσει το Δ.Σ. του ΣΕΕΝ για να αξιολογήσει τα αποτελέσματα των συζητήσεων με τους συνδικαλιστές και γενικότερα την κατάσταση που επικρατεί στον χώρο της ακτοπλοΐας. Παραχώρηση λιμανιών Σε σχέση με τα

Δεν υπάρχουν σχόλια: