Σε μια εποχή που η Ελλάδα αναζητεί τις βάσεις για ένα νέο παραγωγικό μοντέλο που θα εμπνεύσει τους πολίτες και θα δώσει ώθηση στην οικονομία, πραγματοποιήθηκε σήμερα από την αίθουσα του Βουλευτικού στο Ναύπλιο, η παρουσίαση της πρότασης μας για το Σύγχρονο Λύκειο.
νέους ανθρώπους να ακολουθούν κάποιο από τα κλασικά επαγγέλματα και στο τέλος να εξασφαλίζουν μία θέση στο ταμείο ανεργίας. Για το λόγο αυτό η φιλοσοφία της πρότασης μας στηρίζεται στην ισομερή βαρύτητα ανάμεσα σε ακαδημαϊκές σπουδές και τεχνική εκπαίδευση προκειμένου να αναδείξουμε στους μαθητές τις πραγματικές προοπτικές της αγοράς εργασίας. Η Ελλάδα δεν έχει ανάγκη από άλλους επαγγελματίες ανέργους αλλά αντίθετα πρέπει να αρχίσει να παράγει. Το εκπαιδευτικό σύστημα πρέπει λοιπόν να ωθεί τους μαθητές σε επιλογές που θα συμπορεύονται με τη γενικότερη παραγωγική λογική της χώρας προσφέροντας στη χώρα αξιόλογο ανθρώπινο δυναμικό. Ειδικότερα, κάποια βασικά σημεία της πρότασης μας για το Σύγχρονο Λύκειο είναι:
§ Όι μαθητές στο τέλος της Γ' Γυμνασίου αποφασίζουν αν θα ακολουθήσουν ακαδημαϊκές ή τεχνικές σπουδές. Εκείνοι που επιθυμούν να ακολουθήσουν ακαδημαϊκές σπουδές εγγράφονται στο Λύκειο ενώ οι υπόλοιποι στην τεχνική εκπαίδευση.
§ Οι μαθητές που ακολουθούν ακαδημαϊκή κατεύθυνση, φοιτούν για 2 έτη στο Λύκειο, το οποίο τους απονέμει Δίπλωμα Ικανότητας ενώ ο τρίτος χρόνος μετατρέπεται σε προπαρασκευαστικό έτος όπου κάθε μαθητής εντάσσεται σε κάποιον από τους Τομείς Γνωστικών Αντικειμένων (Ανθρωπιστικός, Υγείας, Τεχνολογικός και Θετικός, Οικονομίας και Διοίκησης, Νομικός και Κοινωνικός, Πολυτεχνικός) και οι οποίοι προβλέπουν την υποχρεωτική εξέταση σε (4) μαθήματα από τα οποία προκύπτει ο «Γενικός Βαθμός Πρόσβασης». Έπειτα κάθε μαθητής εξετάζεται σε ένα μάθημα ανάλογα με το Τμήμα του Πανεπιστημίου που επιθυμεί να εγγραφεί και βγαίνει ο Βαθμός Εισαγωγικού Μαθήματος. Ιδρύεται το Συμβουλιο Εισαγωγής στην Ανώτατη Εκπαίδευση, το οποίο θα έχει την ευθύνη για τη διεξαγωγή των εισιτήριων εξετάσεων και θα εκδίδει τον «Τελικό Βαθμό Επίδοσης» κάθε υποψηφίου, ο οποίος συνοψίζεται ως εξής:
Τελικός Βαθμός Επίδοσης = «Δίπλωμα Ικανότητας» x 0,1 + «Γενικός Βαθμός Πρόσβασης» x 0,7 + «Βαθμός Εισαγωγικού Μαθήματος» x 0,2
Μετά την ανακοίνωση του «Τελικού Βαθμού Επίδοσης» οι μαθητές καταθέτουν αιτήσεις εγγραφής απευθείας στα Τμήματα, τα οποία ορίζουν στην αρχή κάθε έτους τον αριθμό των εισακτέων.
§ Όσοι μαθητές ολοκληρώνουν το Γυμνάσιο και επιλέγουν να συνεχίσουν στην τεχνική εκπαίδευση, προσφέρεται η δυνατότητα εισαγωγής σε Τεχνικές Σχολές, οι οποίες θα αντικαταστήσουν όλες τις δομές τεχνικής εκπαίδευσης που υπάρχουν σήμερα (ΕΠΑΛ, ΕΠΑΣ, Σχολες ΟΑΕΔ κλπ). Με την ολοκλήρωση της φοίτησης σε μία Τεχνική Σχολή, ο κάθε μαθητής θα λαμβάνει Τίτλους Τεχνικού Επαγγέλματος με σαφή, προκαθορισμένα και ξεκάθαρα επαγγελματικά δικαιώματα, νομοθετικά κατοχυρωμένα για όλες τις ειδικότητες.
§ Ενισχύουμε τον επαγγελματικό προσανατολισμό με την υποχρεωτική παρακολούθηση από τους μαθητές του μαθήματος «Επαγγελματική Ανάπτυξη και Σχεδιασμός Σταδιοδρομίας» και άλλων παράλληλων δράσεων απόκτησης πληροφόρησης και επαγγελματικής εμπειρίας.
§ Θέσπιση κάρτας υγείας για όλους τους μαθητές που οι γονείς τους δε καλύπτονται από οποιαδήποτε ασφάλιση.
§ Παραχώρηση χώρων στα σχολεία προκειμένου μέσω σύμπραξης με ιδιώτες να υπάρξει παραγωγή ενέργειας από την εκμετάλευση των ανανεώσιμων πηγών ώστε τα κτίρια να είναι ενεργειακά αυτόνομα.
§ Δυνατότητα απόκτησης πιστοποίησης επάρκειας γνώσης στις ξένες γλώσσες και πληροφορικής που διδάσκονται στη Μέση Εκπαίδευση
Βασικά σημεία ομιλίας Προέδρου ΟΝΝΕΔ Ανδρέα Παπαμιμίκου:
«Η Ελλάδα δεν έχει ανάγκη από άλλους επαγγελματίες ανέργους. Αυτό που έχει ανάγκη είναι ένα διαφορετικό αναπτυξιακό μοντέλο ώστε μέσω της δουλειάς να μπορέσει να παράγει ξανά.
Σ'αυτή τη χώρα λοιπόν, που δεν έμαθε τόσα χρόνια να παράγει, οι αλλαγές πρέπει να ξεκινήσουν από τα πρώτα στάδια της εκπαίδευσης προκειμένου να μπορέσουν οι Έλληνες του Αύριο να αντιληφθούν από νωρίς πως για να βγει η χώρα ξανά μπροστά πρέπει όλοι μαζί να δουλέψουμε κάτω από ένα συγκροτημένο πλάνο».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου