slider

Naxios Το πρώτο blog των Κυκλάδων

Naxios

Προσφυγή κατά διατάξεων του Κανονισμού λειτουργίας του Περιφερειακού Συμβουλίου


ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

ΕΙΔΙΚΗ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗ ΠΡΟΣΦΥΓΗ
1) Νικολάου Συρμαλένιου, περιφερειακού συμβούλου Π.Ε. Ρόδου
2) Παύλου Χρυσαφίδη, περιφερειακού συμβούλου Π.Ε. Μήλου
3) Νεκτάριου Σαντορινιού, κατοίκου και δημότη Ρόδου
ΚΑΤΑ
Της υπ’ αρ. 91/30-8-2011 Απόφασης του Περιφερειακού Συμβουλίου Περιφέρειας Ν. Αιγαίου (κανονισμός λειτουργίας Περ. Συμβ.)
ΕΝΩΠΙΟΝ
ΤΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ΑΡΘΡΟΥ 7 του Ν.2839/2000
της ΑΠΟΚΕΝΤΡΩΜΕΝΗΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΑΙΓΑΙΟΥ

H OΠΟΙΑΣ ΤΥΧΟΝ ΑΛΛΗΣ ΑΡΜΟΔΙΑΣ ΓΙΑ ΑΚΥΡΩΣΗ
ΑΠΟΦΑΣΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ
Σύμφωνα με τις διατάξεις του Ν.2839/2000


Προσφεύγουμε στην επιτροπή σας κατά της με αριθμό91/30-8-2011 απόφασης του ΠΣΝΑ με την οποία εγκρίθηκε κατά πλειοψηφία ο κανονισμός λειτουργίας του Π.Σ και λάβαμε γνώση αυτής τουλάχιστον ο τρίτος εξ ημών από την δημοσίευσή της στην ιστοσελίδα της περιφέρειας την 22 Σεπτεμβρίου2011 πολλές μέρες αργότερα από την επιταγή του νόμου, επί ποινή ακυρότητας, και συγκεκριμένα
1) στο άρθρο 8 παρ. 3 αναφέρεται
Η εισήγηση μαζί με το φάκελο με τα συνοδευτικά αυτής έγγραφα πρέπει να βρίσκονται στη γραμματεία του περιφερειακού συμβουλίου τρεις (3) τουλάχιστον ημέρες πριν από τη συνεδρίαση του περιφερειακού συμβουλίου προκειμένου να καθίσταται δυνατή η ενημέρωση των συμβούλων.
2)στο άρθρο 9 παρ. 2 εδ 1 της εν λόγω απόφασης αναφέρεται
Ο πρόεδρος καλεί το συμβούλιο σε συνεδρίαση με γραπτή πρόσκληση, στην οποία αναφέρονται ο τόπος ο χρόνος και τα θέματα της ημερήσιας διάταξης και συνοδεύεται από τις τυχόν υπάρχουσες κατά την έκδοση της γραπτές εισηγήσεις επί των θεμάτων που θα συζητηθούν.
3)στο άρθρο 9 παρ. 2 εδ.3 αναφέρεται
Η πρόσκληση δημοσιεύεται στην ιστοσελίδα της περιφέρειας και αποστέλλεται ηλεκτρονικά ή ταχυδρομικά μαζί με τις τυχόν υπάρχουσες κατά την έκδοση της γραπτές εισηγήσεις, στους συμβούλους πέντε (5) τουλάχιστον πλήρεις ημέρες πριν από την ημέρα που ορίζεται για τη συνεδρίαση.
Ο νόμος όμως (Ν.3852/10 αρθρο167 παρ.2 εδ1,2 )ορίζει για τα ανωτέρω ρητά και με απόλυτο και σαφή τρόπο τα εξής.
«Ο Προεδρος καλεί το συμβούλιο σε συνεδρίαση με γραπτή πρόσκληση στην οποία αναφέρονται τα θέματα της ημερήσιας διάταξης και συνοδεύεται από γραπτές εισηγήσεις επί των θεμάτων που θα συζητηθούν.Η πρόσκληση δημοσιεύεται στην ιστοσελίδα της περιφέρειας και αποστέλλεται ηλεκτρονικά ή ταχυδρομικά μαζί με τις εισηγήσεις στους συμβούλους πέντε (5) τουλάχιστον πλήρεις ημέρες πριν από την ημέρα που ορίζεται για την συνεδρίαση»
Από τα προαναφερθέντα ευχερέστατα διαφαίνεται ότι η απόφαση του Π.Σ (άρθρα8,9)είναι αντίθετη με το νόμο τον οποίο αλλοιώνει και κατά συνέπεια γίνεται δυσχερές το εργο των περιφερειακών συμβούλων. Ο νομοθέτης σωστα ορίζει όταν συγκαλείται το Π.Σ πρέπει τα θέματα να είναι ώριμα τουλάχιστον προ 5νθημέρου πλήρους και όχι 3 ημέρου και να στέλνεται η πρόσκληση μαζί με τις εισηγήσεις και όχι με τυχόν υπάρχουσες εισηγήσεις όπως κακώς αναφέρεται στην απόφαση.
Αλλωστε σύμφωνα με την απόφαση του Π.Σ περί «τυχόν υπαρχουσων εισηγήσεων κατά την έκδοση της πρόσκλησης» θα μπορούσε να επιδοθούν (οι εισηγήσεις) κατά την ημέρα της συνεδρίασης ή και καθόλου οπότε όλη η διαδικασία που ο νόμος προβλέπει περί πλήρους ενημέρωσης των συμβούλων αλλα και της πλήρους διαφάνειας ακυρώνεται στη πράξη από την συγκεκριμένη απόφαση του Π.Σ
4)στο άρθρο 11 παρ. 3 αναφέρεται

Η μετέπειτα αποχώρηση συμβούλων λόγω συγκοινωνιακών αναγκών, δεν ασκεί επίδραση στη νομιμότητα της απόφασης που λαμβάνεται μετά την αποχώρηση και αν ακόμα δεν υπάρχει απαρτία, γιατί στην περίπτωση αυτή οι αποχωρούντες θεωρούνται ως παρόντες καθ΄όλην τη διάρκεια της συνεδρίασης και ότι δίνουν αρνητική ψήφο εναντίον της εισήγησης, εκτός και αν οι αποχωρούντες δηλώσουν διαφορετικά (θετική ψήφο, λευκό ή αποχή) εγγράφως στη γραμματεία του συμβουλίου
Ο νόμος όμως (Ν.3852/10 άρθρο169 παρ.3 )ορίζει
Τα μέλη του συμβουλίου που ήταν παρόντα κατά την έναρξη της συνεδρίασης και με την παρουσία τους υπήρξε απαρτία και αν ακόμη αποχωρήσουν μεταγενέστερα λογίζονται ως παρόντα μέχρι το τέλος της συνεδρίασης ως προς την ύπαρξη απαρτίας. Η απαρτία αυτή θεωρείται ότι συντρέχει για όλα τα θέματα που περιλαμβάνονται στην ημερησία διάταξη της συνεδρίασης.Στην περίπτωση αυτή για τη λήψη απόφασης για κάθε συγκεκριμένο θέμα η απαιτούμενη πλειοψηφία δεν υπολογίζεται επί των πραγματικά παρόντων μελών κατά την ψηφοφορία αλλά με βάση τον αριθμό των μελών που απαιτούνται για την απαρτία
Δεν υπάρχει λοιπόν πουθενά στο νόμο ότι οι αποχωρούντες μπορούν να δηλώσουν διαφορετικά (θετική ψήφο, λευκό ή αποχή) εγγράφως στη γραμματεία του συμβουλίου
Αυτό μόνο συγκεκριμένους σκοπούς της πλειοψηφίας θα μπορούσε να εξυπηρετεί και είναι αντίθετο με κάθε έννοια συμμετοχής σε συμβούλιο και διαβούλευσης αλλά και των προβλεπομένων στο άρθρο 171 του ιδίου νόμου
5)Στο άρθρο 13 παρ. 1 του κανονισμου αναφέρεται
Μετά την έναρξη της συνεδρίασης και πριν από την ημερήσια διάταξη της συνεδρίασης του περιφερειακού συμβουλίου,ο πρόεδρος πραγματοποιεί τις ανακοινώσεις του και ανακοινώνει στο περιφερειακό συμβούλιο τα έγγραφα που απευθύνονται σε αυτό, ο δε περιφερειάρχηςκαι οι αντιπεριφερειάρχες πραγματοποιούν τις δικές τους ανακοινώσεις.Οι ανακοινώσεις όλων δεν μπορούν να υπερβαίνουν τα 15 λεπτά και επί αυτών δεν γίνεται συζήτηση. Μετά την εξάντληση των θεμάτων της ημερήσιας διάταξης, διαβάζονται και απαντώνται οι επερωτήσεις, κατά τις διατάξεις του άρθρου 16 του παρόντος κανονισμού. Επί αυτών δεν γίνεται συζήτηση.
Όμως στον ίδιο κανονισμό και στο άρθρο 16 παρ. 1 αναφέρεται

«Κάθε σύμβουλος έχει δικαίωμα να καταθέτει γραπτές ερωτήσεις οι οποίες απαντώνται γραπτά από τον περιφερειάρχη ή τον αρμόδιο αντιπεριφερειάρχη εντός δεκαπέντε (15) ημερών από την κατάθεσή τους. Κάθε σύμβουλος έχει δικαίωμα να καταθέτει γραπτές επερωτήσεις για τις περιφερειακές υποθέσεις. Επί των επερωτήσεων απαντά ο περιφερειάρχης ή ο αρμόδιος αντιπεριφερειάρχης στην αμέσως επόμενη συνεδρίαση του περιφερειακού συμβουλίου, πριν από την συζήτηση των θεμάτων της ημερήσιας διάταξης, εφόσον η επερώτηση κατατέθηκε οκτώ (8) ημέρες πριν από την συνεδρίαση.Εάν η επερώτηση κατατέθηκε μετά την παρέλευση της προαναφερόμενης προθεσμίας η απάντηση μπορεί να δοθεί είτε στην επόμενη είτε στην μεθεπόμενη συνεδρίαση κατά την κρίση του επερωτώμενου. Σε περίπτωση κατάθεσης μεγάλου αριθμού επερωτήσεων ο πρόεδρος του περιφερειακού συμβουλίου μπορεί να αναβάλει την συζήτηση για την αμέσως επόμενη συνεδρίαση του συμβουλίου. Σε αυτή την περίπτωση τυχόν νέες επερωτήσεις συζητούνται μόνο αν έχουν κατατεθεί τουλάχιστον οκτώ (8) ημέρες πριν τη συνεδρίαση αυτή.»
Από αυτό το άρθρο (16) προκύπτει με σαφήνεια το δικαίωμα του κάθε περιφερειακού συμβούλου να καταθέτει επερωτήσεις που χρήζουν απάντησης πριν από την συζήτηση των θεμάτων της ημερήσιας διάταξης, εφόσον η επερώτηση κατατέθηκε οκτώ (8) ημέρες πριν από την συνεδρίαση και αυτό είναι σύμφωνο με το πνεύμα του νόμου .Ετσι όπως ψηφίστηκε- κατά πλειοψηφία-η ακυρωτέα απόφαση περιορίζει το δικαίωμα του κάθε περιφερειακού συμβούλου να έχει απάντηση στις επερωτήσεις του και αυτό γιατί σπάνια εξαντλούνται όλα τα θέματα της ημερήσιας διάταξης και ως εκ τούτου ποτέ δεν θα υπάρχει χρόνος για την υποχρέωση αυτή του Περιφερειάρχη προς τους συμβούλους .Η απαξίωση αυτή που επιχειρείται προς τους Συμβούλους είναι ενάντια στο εν γενει κυρος του περιφερειακού συμβουλίου αλλα και στο πνεύμα του Νόμου , πόσο μάλλον με τη ρητή σχετική αναφορά στον ισχύοντα ακόμη πρότυπο κανονισμό (ΦΕΚ661/20-4-2011)που στο σχετικό άρθρο του ρητά αναφέρει ότι οι επερωτήσεις απαντώνται πριν την έναρξη των θεμάτων της ημερησίας διάταξης αλλά και στα αντικρουόμενα άρθρα (13 και 16)του εν λόγω κανονισμού (91/2011Απόφαση Π.Σ)
Επειδή στα προσβαλλόμενα άρθρα υπάρχει σαφής απόκλιση από την ρύθμιση του εξουσιοδοτικού νόμου χωρίς να προβλέπεται ρητα από αυτόν αντίθετη ρύθμιση ώστε να είναι επιτρεπτή
Για τους λόγους που προαναφέραμε ΖΗΤΑΜΕ
1)Να κριθεί άκυρη ως παράνομη η υπ΄αρ.91/2011 απόφαση του Περιφερειακού συμβουλίου ως προς τα άρθρα 8 παρ.3 ,9 παρ.2 εδ. 1 και 3, 11 παρ.3 και 13παρ1.αναλυτικά όπως παραπάνω αναγραφήκανε
2) Να γίνουν όλες οι προβλεπόμενες ενέργειες προκειμένου να αποκατασταθεί η νομιμότητα στην προσβαλλόμενη απόφαση του Π.Σ στο πλαίσιο που προβλέπει ο νόμος.

Ρόδος 27 Σεπτεμβρίου 2011

Οι Προσφεύγοντες

Ν. Συρμαλένιος
Ν. Σαντορινιός
Π. Χρυσαφίδης

Δεν υπάρχουν σχόλια: