«Ακόμη μια ανεκπλήρωτη δέσμευση που εκθέτει τηνΚυβέρνηση»
Μέρα με τη μέρα, αποκαλύπτεται το μέγεθος της προεκλογικήςεξαπάτησης της κυβέρνησης, απέναντι στους νησιώτες. Μια από τις πιο σημαντικές προεκλογικές της εξαγγελίες, αυτή τουΜεταφορικού Ισοδυνάμου, ως πυλώνα της νησιωτικής τηςπολιτικής, όχι μόνο παραμένει ανεκπλήρωτη αλλά πρόκειται για άλλη μια κυβερνητική υπόσχεση Ισοδύναμη με αυτή του «Λεφτά Υπάρχουν».
Θυμίζουμε, ότι ο ίδιος ο Πρωθυπουργός στις Προγραμματικές του Δηλώσεις στη........ Βουλή, τον Οκτώβριο του 2009, δήλωνε με έμφαση ότι: «……..είμαι έτοιμος, ως Πρωθυπουργός της χώρας, να ενισχύσω την οικονομική διπλωματία, για να φέρουμε επενδύσεις στην περιφέρεια, στη χώρα…….Με το Μεταφορικό Ισοδύναμο στα νησιά για τη μείωση του κόστους μετακίνησης που πληρώνουν οι πολίτες σε νησιωτικές περιοχές της χώρας….»
Δυστυχώς, οι τελευταίες εξελίξεις σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Ένωσης καταμαρτυρούν ότι τελικά ήταν άνθρακας ο θησαυρός της προσδοκίας, ότι δηλαδή η χρηματοδότηση του κόστους των ακτοπλοϊκών διασυνδέσεων θα πραγματοποιηθεί από κοινοτικούς πόρους.
Σε ερώτηση που κατέθεσε στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο για το συγκεκριμένο θέμα ο Ευρωβουλευτής της Ν.Δ. κ Γ. Κουμουτσάκος (Ε-002216/2011), ο Ευρωπαίος Επίτροπος Μεταφορών κ. Sim Kallas, μεταξύ άλλων απάντησε ότι: «…το δίκαιο της Ένωσης αναγνωρίζει την ανάγκη των κρατών μελών να διασφαλίσουν την εδαφική, οικονομική και κοινωνική συνοχή των νησιών τους.…..όμως, η Επιτροπή υπενθυμίζει ότι αποτελεί υποχρέωση των ελληνικών αρχών να καθορίσουν αν και σε ποιο βαθμό θα πρέπει να παρέχεται η δημόσια υπηρεσία, και πώς θα πρέπει να χρηματοδοτείται …».
Επιπλέον, σε ερώτηση που κατέθεσα στη Βουλή(480/2.11.2009), σχετική με το θέμα, ο αρμόδιος Υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων απάντησε (Α.Π. Β-1926/27.11.2009) ότι: «….το κόστος της εφαρμογής του Μεταφορικού Ισοδυνάμου στις ακτοπλοϊκές γραμμές, εφόσον εξασφαλισθεί η επιδότηση από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, ανέρχεται περίπου σε 1,5 δις € ετησίως».
Αναπόφευκτα, λοιπόν, προκύπτει το ερώτημα: Τώρα που επιβεβαιώθηκε, ότι δεν υπάρχουν κοινοτικοί πόροι για τη χρηματοδότηση του εγχειρήματος, προτίθεται να καταβάλλει η κυβέρνηση από τον κρατικό προϋπολογισμό το ανωτέρω ποσό ; Υπενθυμίζεται, ότι δεν υπάρχει στον Προϋπολογισμό πρόβλεψη δαπάνης ύψους 1,5 δις € για την υλοποίηση της συγκεκριμένης προεκλογικής δέσμευσης.
Δυστυχώς, το μόνο που έχει καταφέρει μέχρι σήμερα η κυβέρνηση, είναι η εκτίναξη των τιμών των ακτοπλοϊκών ναύλων, με αποτέλεσμα να καθίστανται απαγορευτικοί ακόμη και για τους ίδιους τους νησιώτες. Φρόντισε, να αυξήσει τον ΦΠΑ στους ναύλους από 11 %σε 13% (επιβάτες) και από 19% σε 23% (οχήματα), κάνοντας την Ελλάδα σε κοινοτικό επίπεδο, «πρωταθλήτρια», όταν ο ΦΠΑ σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες κυμαίνεται: Ισπανία (8% επιβάτες – 8% οχήματα), Ιταλία (10% επιβάτες – 10% οχήματα), Σουηδία (6% επιβάτες – 6% οχήματα).
Μάλιστα, στην Ισπανία οι εσωτερικές γραμμές προς Κανάρια Νησιά απαλλάσσονται από το ΦΠΑ, στη Γαλλία οι εσωτερικές γραμμές για την Κορσική έχουν ειδικό φορολογικό καθεστώς και δεν υπολογίζεται ΦΠΑ, ενώ στην Ιταλία οι εσωτερικές γραμμές μέχρι 50 χλμ εξαιρούνται του ΦΠΑ. Ακόμη, στην Πορτογαλία οι εσωτερικές γραμμές για Αζόρες και Μαδέιρα εφαρμόζεται ειδικό μειωμένο ΦΠΑ. Πρόκειται για χώρες, που δεν παρουσιάζουν την ιδιομορφία που παρουσιάζει η Ελλάδα με τα δεκάδες μικρά και μεγάλα νησιά.
Άραγε, η κυβέρνηση θα τοποθετηθεί επιτέλους υπεύθυνα μετά τις δυσμενείς αυτές εξελίξεις ;
Άραγε, έχει κατανοήσει το μέγεθος του προβλήματος που έχει προκαλέσει τόσο στους νησιώτες, όσο και στις ακτοπλοϊκές εταιρείες ;
Μέρα με τη μέρα, αποκαλύπτεται το μέγεθος της προεκλογικήςεξαπάτησης της κυβέρνησης, απέναντι στους νησιώτες. Μια από τις πιο σημαντικές προεκλογικές της εξαγγελίες, αυτή τουΜεταφορικού Ισοδυνάμου, ως πυλώνα της νησιωτικής τηςπολιτικής, όχι μόνο παραμένει ανεκπλήρωτη αλλά πρόκειται για άλλη μια κυβερνητική υπόσχεση Ισοδύναμη με αυτή του «Λεφτά Υπάρχουν».
Θυμίζουμε, ότι ο ίδιος ο Πρωθυπουργός στις Προγραμματικές του Δηλώσεις στη........ Βουλή, τον Οκτώβριο του 2009, δήλωνε με έμφαση ότι: «……..είμαι έτοιμος, ως Πρωθυπουργός της χώρας, να ενισχύσω την οικονομική διπλωματία, για να φέρουμε επενδύσεις στην περιφέρεια, στη χώρα…….Με το Μεταφορικό Ισοδύναμο στα νησιά για τη μείωση του κόστους μετακίνησης που πληρώνουν οι πολίτες σε νησιωτικές περιοχές της χώρας….»
Δυστυχώς, οι τελευταίες εξελίξεις σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Ένωσης καταμαρτυρούν ότι τελικά ήταν άνθρακας ο θησαυρός της προσδοκίας, ότι δηλαδή η χρηματοδότηση του κόστους των ακτοπλοϊκών διασυνδέσεων θα πραγματοποιηθεί από κοινοτικούς πόρους.
Σε ερώτηση που κατέθεσε στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο για το συγκεκριμένο θέμα ο Ευρωβουλευτής της Ν.Δ. κ Γ. Κουμουτσάκος (Ε-002216/2011), ο Ευρωπαίος Επίτροπος Μεταφορών κ. Sim Kallas, μεταξύ άλλων απάντησε ότι: «…το δίκαιο της Ένωσης αναγνωρίζει την ανάγκη των κρατών μελών να διασφαλίσουν την εδαφική, οικονομική και κοινωνική συνοχή των νησιών τους.…..όμως, η Επιτροπή υπενθυμίζει ότι αποτελεί υποχρέωση των ελληνικών αρχών να καθορίσουν αν και σε ποιο βαθμό θα πρέπει να παρέχεται η δημόσια υπηρεσία, και πώς θα πρέπει να χρηματοδοτείται …».
Επιπλέον, σε ερώτηση που κατέθεσα στη Βουλή(480/2.11.2009), σχετική με το θέμα, ο αρμόδιος Υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων απάντησε (Α.Π. Β-1926/27.11.2009) ότι: «….το κόστος της εφαρμογής του Μεταφορικού Ισοδυνάμου στις ακτοπλοϊκές γραμμές, εφόσον εξασφαλισθεί η επιδότηση από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, ανέρχεται περίπου σε 1,5 δις € ετησίως».
Αναπόφευκτα, λοιπόν, προκύπτει το ερώτημα: Τώρα που επιβεβαιώθηκε, ότι δεν υπάρχουν κοινοτικοί πόροι για τη χρηματοδότηση του εγχειρήματος, προτίθεται να καταβάλλει η κυβέρνηση από τον κρατικό προϋπολογισμό το ανωτέρω ποσό ; Υπενθυμίζεται, ότι δεν υπάρχει στον Προϋπολογισμό πρόβλεψη δαπάνης ύψους 1,5 δις € για την υλοποίηση της συγκεκριμένης προεκλογικής δέσμευσης.
Δυστυχώς, το μόνο που έχει καταφέρει μέχρι σήμερα η κυβέρνηση, είναι η εκτίναξη των τιμών των ακτοπλοϊκών ναύλων, με αποτέλεσμα να καθίστανται απαγορευτικοί ακόμη και για τους ίδιους τους νησιώτες. Φρόντισε, να αυξήσει τον ΦΠΑ στους ναύλους από 11 %σε 13% (επιβάτες) και από 19% σε 23% (οχήματα), κάνοντας την Ελλάδα σε κοινοτικό επίπεδο, «πρωταθλήτρια», όταν ο ΦΠΑ σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες κυμαίνεται: Ισπανία (8% επιβάτες – 8% οχήματα), Ιταλία (10% επιβάτες – 10% οχήματα), Σουηδία (6% επιβάτες – 6% οχήματα).
Μάλιστα, στην Ισπανία οι εσωτερικές γραμμές προς Κανάρια Νησιά απαλλάσσονται από το ΦΠΑ, στη Γαλλία οι εσωτερικές γραμμές για την Κορσική έχουν ειδικό φορολογικό καθεστώς και δεν υπολογίζεται ΦΠΑ, ενώ στην Ιταλία οι εσωτερικές γραμμές μέχρι 50 χλμ εξαιρούνται του ΦΠΑ. Ακόμη, στην Πορτογαλία οι εσωτερικές γραμμές για Αζόρες και Μαδέιρα εφαρμόζεται ειδικό μειωμένο ΦΠΑ. Πρόκειται για χώρες, που δεν παρουσιάζουν την ιδιομορφία που παρουσιάζει η Ελλάδα με τα δεκάδες μικρά και μεγάλα νησιά.
Άραγε, η κυβέρνηση θα τοποθετηθεί επιτέλους υπεύθυνα μετά τις δυσμενείς αυτές εξελίξεις ;
Άραγε, έχει κατανοήσει το μέγεθος του προβλήματος που έχει προκαλέσει τόσο στους νησιώτες, όσο και στις ακτοπλοϊκές εταιρείες ;
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου