slider

Naxios Το πρώτο blog των Κυκλάδων

Naxios

«Κόπηκε» η γραμμή Θεσσαλονίκη-Σποράδες-Κυκλάδες-Κρήτη

Μετά από μαραθώνια συνεδρίαση ψηφίστηκε από το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών η προκήρυξη μειοδοτικών διαγωνισμών για την κάλυψη των συγκοινωνιακών αναγκών των νησιών. Παρά την έντονη αντίδραση του προέδρου της Τ.Ε.Δ.Κ. Κυκλάδων, Γιάννη Δεκαβάλλα, «κόπηκε» από την προκήρυξη η γραμμή σύνδεσης των Κυκλάδων με Θεσσαλονίκη και Ηράκλειο Κρήτης.

Η προκήρυξη αφορούσε:
α) για κάλυψη συγκοινωνιακώναναγκών που προκύπτουν στην ακτοπλοϊκή εξυπηρέτηση των νησιών της χώρας και αφορούν στη νέα δρομολογιακή περίοδο, αρμοδιότητας Διεύθυνσης Θαλασσίων Συγκοινωνιών της Γ. Γραμματείας Ναυτιλιακής Πολιτικής του Υπουργείου Οικονομίας-Ανταγωνιστικότητας-Ναυτιλίας
β) για την εξυπηρέτηση δρομολογιακών γραμμών με σύναψη συμβάσεων ανάθεσης δημόσιας υπηρεσίας αρμοδιότητας Διεύθυνσης Μεταφορών της Γενικής Γραμματείας Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής.
Για τις Κυκλάδες, ιδιαίτερο ενδιαφέρον από τις γραμμές που προκηρύσσονται, έχουν:
α) η γραμμή Πειραιά-Νάξου-Δονούσας και επιστροφή
β) η γραμμή Πειραιά-Πάρου-Νάξου-Ηρακλειάς-Σχοινούσας-Κουφονησίων-Κατπόλων και επιστροφή και
γ) η γραμμή Πειραιά-Σύρου-Αγ. Κήρυκου-Φούρνων-Σάμου και επιστροφή.
«Κόπηκε», σύμφωνα με ανακοίνωση του προέδρου της Τοπικής Ένωσης Δήμων & Κοινοτήτων Κυκλάδων, από την προκήρυξη του διαγωνισμού η γραμμή Θεσσαλονίκης-Σποράδων-Κυκλάδων-Ηρακλείου Κρήτης με το αιτιολογικό ότι αφενός μεν δεν υπήρχε ενδιαφέρον από την πλευρά των εφοπλιστών και οι διαγωνισμοί ήταν άγονοι κατά τα τελευταία χρόνια και αφετέρου δεν υπάρχουν επαρκείς πιστώσεις διαθέσιμες προκειμένου να προκηρυχτούν όλες οι γραμμές.
Η απόφαση αυτή της πλειοψηφίας του Συμβουλίου Ακτοπλοΐας προκάλεσε την έντονη αντίδραση και τη μειοψηφία του δημάρχου Ερμούπολης, ο οποίος πέραν των ανωτέρω, εξέφρασε τον προβληματισμό και την ανησυχία του για τη συμμετοχή των ακτοπλοϊκών εταιρειών στους διαγωνισμούς που προκηρύσσονται μιας και οι εκπρόσωποι των ακτοπλόων στο Σ.Α.Σ. (Ένωση Ελλήνων Ακτοπλόων, Ναυτικό Επιμελητήριο Ελλάδας κ.ά.), δήλωσαν ξεκάθαρα ότι με τόσο χαμηλά μισθώματα δεν πρόκειται να συμμετέχουν και να ενδιαφερθούν για την κάλυψη αρκετών συγκοινωνιακών γραμμών.

«Θα είναι καταστροφικό για πολλά μικρά νησιά», επεσήμανε ο Γιάννης Δεκαβάλλας, «να μείνουν χωρίς την απαραίτητη συγκοινωνιακή κάλυψη στην περίπτωση που δεν εκδηλωθεί επιχειρηματικό ενδιαφέρον για συγκεκριμένες γραμμές». Το υπουργείο, πρέπει να λάβει από τώρα τα μέτρα του προτού «τρέχουμε και δεν φτάνουμε» μέσα στην καρδιά του χειμώνα, σημείωσε ο δήμαρχος Ερμούπολης και επεσήμανε για μια ακόμη αφορά, ότι πρέπει να αποδεσμευτεί από το σύνολο της αυστηρής δημοσιονομικής πολιτικής ο τομέας των «άγονων γραμμών» και να επιδοτηθούν γενναιότερα οι συγκοινωνίες στα νησιά.
Τέλος, μετά από αίτημα της εταιρείας «HELLENIC SEA WAYS», αποφασίστηκε η συνέχιση των δρομολογίων, που εκτελούσαν το καλοκαίρι, και κατά τη χειμερινή περίοδο, των πλοίων, «ΝΗΣΟΣ ΧΙΟΣ» (για Χίο-Μυτιλήνη) και «ΝΗΣΟΣ ΜΥΚΟΝΟΣ» (Σύρο-Μύκονο-Σάμο-Ικαρία) naxosnews.

Δεν υπάρχουν σχόλια: