slider

Naxios Το πρώτο blog των Κυκλάδων

Naxios

Παρουσίαση του Προγράμματος Γαστρονομικής Προβολής και Σεμινάριο για το Γαστρονομικό Τουρισμό από τον Δήμο Νάξου και Μικρών Κυκλάδων



Ο Δήμος Νάξου και Μικρών Κυκλάδων καλεί τους τουριστικούς επαγγελματίες της Νάξου σε μια διπλή εκδήλωση, με θέμα τη γαστρονομία, που θα πραγματοποιηθεί στο Δημοτικό Θέατρο «Ιάκωβος Καμπανέλλης» στο Δημαρχείο την Τετάρτη, 6 Δεκεμβρίου, και ώρα 17:00.


Στο πρώτο μέρος θα παρουσιαστεί το Πρόγραμμα Γαστρονομικής Προβολής της Νάξου και των Μικρών Κυκλάδων για το 2024, ώστε οι άμεσα ωφελούμενοι δηλ. οι επαγγελματίες του γαστρονομικού τουρισμού – να ενημερωθούν για τις προγραμματιζόμενες δράσεις και τη δωρεάν προβολή τους και να κάνουν τις παρατηρήσεις και προτάσεις τους. Συγκεκριμένα, θα γίνουν τα επίσημα αποκαλυπτήρια της νέας γαστρονομικής ταυτότητας της Νάξου και θα παρουσιαστεί ένας νέος θεσμός, το γαστρονομικό φεστιβάλ της Νάξου που θα ξεκινήσει το 2024 με τη συμμετοχή κάθε ενδιαφερόμενης επιχείρησης.


Αμέσως μετά θα ακολουθήσει σεμινάριο με τίτλο «Επιχειρηματικές ευκαιρίες στην αγορά του γαστρονομικού τουρισμού». Σε αυτό θα δοθούν πρακτικές συμβουλές για τους τρόπους με τους οποίους μια επιχείρηση που προσφέρει γαστρονομικές εμπειρίες, όπως εστιατόρια και επισκέψιμα αγροκτήματα, γραφεία οργάνωσης γαστρονομικών περιηγήσεων κ.α., μπορεί να τοποθετηθεί στην τουριστική αγορά και να μεγιστοποιήσει τα έσοδά της. Η συμμετοχή στο σεμινάριο είναι δωρεάν, ενώ θα χορηγηθεί βεβαίωση παρακολούθησης σε όσους εγγραφούν κατά την προσέλευσή τους.


Η πρόσκληση απευθύνεται σε όλες και όλους τους επαγγελματίες του γαστρονομικού τουρισμού που ασχολούνται με την ανάδειξη των προϊόντων, συνταγών, παραδόσεων και γαστρονομικών εμπειριών των πέντε νησιών μας, καθώς θα είναι οι ωφελούμενοι από το Πρόγραμμα Γαστρονομικής Προβολής που θα υλοποιήσει ο Δήμος το 2024. Συγκεκριμένα, ο Δήμος προσκαλεί σε συζήτηση και παρακολούθηση του σεμιναρίου τους εξής:


  • Επαγγελματίες και επιχειρηματίες της εστίασης

  • Γραφεία οργάνωσης γαστρονομικών περιηγήσεων και εμπειριών στη Νάξο και τις Μικρές Κυκλάδες

  • Όσους διοργανώνουν μαθήματα μαγειρικής και προγράμματα γευσιγνωσίας για Έλληνες και ξένους επισκέπτες

  • Ξενοδοχεία και άλλα τουριστικά καταλύματα που προσφέρουν ελκυστικές γαστρονομικές εμπειρίες με ναξιώτικο και κυκλαδίτικο χαρακτήρα (π.χ. ναξιώτικο πρωινό ή μαθήματα μαγειρικής)

  • Επισκέψιμα αγροκτήματα

  • Επισκέψιμους χώρους παραγωγής τροφίμων και ποτών

  • Χώρους οινογνωσίας

  • Παραγωγούς τροφίμων και ποτών που παράγουν τυποποιημένα προϊόντα για αγορά από Έλληνες και ξένους τουρίστες

  • Καταστήματα πώλησης τοπικών προϊόντων γαστρονομίας

  • Μουσειακούς και άλλους εκθεσιακούς χώρους με θέμα τη γαστρονομία και την αγροτική παραγωγή (π.χ. παλιά ελαιοτριβεία)

  • Διοργανωτές εκδηλώσεων γαστρονομικού ενδιαφέροντος

  • Κάθε άλλο ενδιαφερόμενο επαγγελματία που δραστηριοποιείται στον ευρύτερο χώρο του τουρισμού και της γαστρονομίας.


Εισηγητής του σεμιναρίου είναι ο Δρ. Δημήτρης Κούτουλας, με πτυχίο στη Διοίκηση Επιχειρήσεων και διδακτορική διατριβή στο Τουριστικό Μάρκετινγκ. Εργάζεται από το 1990 ως σύμβουλος και ως project manager σε θέματα τουρισμού, ξενοδοχείων, γαστρονομίας, πολιτισμού και μάρκετινγκ επιχειρήσεων και χωρών. Έχει υλοποιήσει έργα μάρκετινγκ, σχεδιασμού τουριστικής πολιτικής και επικοινωνιακές ενέργειες παγκόσμιας εμβέλειας σε συνολικά 35 χώρες. 


Επιστολή του νέου Δήμαρχου Πάρου Κωνσταντίνου Ν. Μπιζά «Σχετικά με τις συγχωνεύσεις Δ.Ε.Υ.Α. και την κατάργηση ΔΕΥΑ Πάρου».

Αξιότιμε κύριε Υπουργέ,

Αξιότιμοι κύριοι Βουλευτές,


Με το παρόν έγγραφό μου θα ήθελα να σας καταθέσω τον προβληματισμό σχετικά με το νομοσχέδιο που θα κατατεθεί προσεχώς κι αφορά στις συγχωνεύσεις των Δ.Ε.Υ.Α κι ως εκ τούτου την κατάργηση της Δ.Ε.Υ.Α. Πάρου η οποία θα συνεχίσει να λειτουργεί ως τοπικό παράρτημα του νέου φορέα αλλά θα χάσει την νομική της οντότητα και αυτοτέλεια.

Ακολουθεί η επιστολή.....

Οργάνωση Μελών ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ Νάξου : καμία πρωτοβουλία προς το υπουργείο από τους 4 πια κυβερνητικούς βουλευτές για το ΦΡΑΓΜΑ του ΤΣΙΑΚΑΛΑΡΙΟΥ, ένα εμβληματικό έργο αργοπεθαίνει, βρίσκεται σε τέλμα.


Είμαστε εδώ και συνεχίζουμε.... Η Οργάνωση Μελών του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ Νάξου, δηλώνει παρούσα και ενεργή στα
τεκταινόμενα του τόπου μας. Έχοντας αυξήσει σήμερα τον αριθμό των μελών μας, μετά τις τελευταίες εκλογές
για την ανάδειξη του νέου προέδρου του κόμματος, συνεχίζουμε δυναμικά την
παραγωγή πολιτικής με την παρουσία μας στην τοπική κοινωνία, αφουγκραζόμενοι
τα προβλήματα και προτείνοντας λύσεις. Το 2023, έτος πολλαπλών εκλογικών αναμετρήσεων, και πολιτικών αλλαγών, τελειώνει χωρίς καμιά ουσιαστική αλλαγή ή πρόοδο στα θέματα του νησιού μας. Το ΦΡΑΓΜΑ του ΤΣΙΑΚΑΛΑΡΙΟΥ, ένα εμβληματικό έργο που θα έλυνε το
πρόβλημα νερού στο νησί μας, (3εκ.κυβικά νερού), βοηθώντας τον πρωτογενή τομέα
που κυριολεκτικά αργοπεθαίνει, βρίσκεται σε τέλμα.

Από 03-12-2023 έως 19-12-2023 θα βρίσκεται στο Γενικό Νοσοκομείο-Κέντρο Υγείας Νάξου Ιατρός ειδικότητας Μαιευτικής – Γυναικολογίας, Διευθυντής στο ΓΝ Τζανείου.


Σας ενημερώνουμε ότι από 03-12-2023 έως 19-12-2023 θα
βρίσκεται στο Γενικό Νοσοκομείο-Κέντρο Υγείας Νάξου Ιατρός
ειδικότητας Μαιευτικής – Γυναικολογίας, Διευθυντής στο ΓΝ
Τζανείου.
Οι ενδιαφερόμενες μπορούν να επικοινωνούν για ραντεβού
καθημερινά στα τηλέφωνα 2285360501 ή 508 από 8:00πμ έως
15:00 μμ.

ΚΕΔΑΣΥ Νάξου: Η συνολική εικόνα των υποδομών και τα προβλήματά τους

Η 3 Δεκέμβρη θεσπίστηκε το 1992 από τα Ηνωμένα Έθνη (Η. Ε.) ως Παγκόσμια Ημέρα Ανθρώπων με Αναπηρίες με σκοπό την προώθηση της κατανόησης της κοινωνίας σε θέματα αναπηρίας και την κινητοποίηση υπέρ των δικαιωμάτων αξιοπρέπειας και ευημερίας των ανθρώπων με αναπηρία…

Μια πρώτη τάξεως ευκαιρία για γνωστοποίηση δράσεων αλλά κα προβλημάτων. Ο προϊστάμενος του ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. Νάξου Κωνσταντίνος Κλουβάτος μέσω ανοιχτής επιστολής γνωστοποιεί τα προβλήματα και ενημερώνει την τοπική κοινότητα για όλα τα ζητήματα που αφορούν τις δομές…  Καταλήγει δε σημειώνοντας ” Όλοι όσοι διακονούμε τον χώρο της ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης στην περιοχή μας, ζητούμε με την ευκαιρία της 3ης Δεκεμβρίου – Παγκόσμιας Ημέρας των ΑμεΑ, μεγαλύτερη ανταπόκριση από τους αρμόδιους φορείς και την τοπική κοινωνία για την άμεση και οριστική επίλυση των προβλημάτων που εμποδίζουν την απρόσκοπτη άσκηση του έργου μας. Γιατί η βελτίωση της ποιότητας ζωής και εκπαίδευσης των ΑμεΑ σε έναν τόπο σχετίζεται άμεσα με τις συνθήκες λειτουργίας των δομών ειδικής αγωγής της περιοχής, και δη των συνθηκών στέγασής τους”.

Αναλυτικά 

Πανναξιακός ΑΟΚ: Η ιστορική φανέλα του 2015 στα χέρια του Γιάννη Βρούτση




Ιστορική στιγμή… Ο Γιάννης Βρούτσης – Αναπληρωτής Υπουργός Αθλητισμού – έχει στα χέρια του μία φανέλα του Πανναξιακού ΑΟΚ… Οχι, όμως μία τυχαία φανέλα. Του προσφέρε διά χειρός Βασίλη Φλεριανού – προόεδρος του συλλόγου – και αποτυπώνει ένα ιδιαίτερο γεγονός: την πρώτη παρουσία Ναξιώτικης ομάδας μπάσκετ σε εθνική κατηγορία…

Αναλυτικά, η είδηση από τη σελίδα του Πανναξιακού ΑΟΚ

Με τέσσερα βραβεία στις αποσκευές τους, επιστρέφουν οι παραγωγοί μελιού της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου, από το 14 ο Φεστιβάλ Ελληνικού Μελιού


Με τέσσερα (4) βραβεία στις βαλίτσες των παραγωγών μελιού που έλαβαν μέρος στον πανελλήνιο διαγωνισμό του 14ου Φεστιβάλ Μελιού και Προϊόντων Μέλισσας, στο ΣΕΦ, που διενήργησε το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, επιστρέφει η αποστολή της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου.
Το Πλατινένιο βραβείο απέσπασε ο Πολυκρέτης Γεώργιος από τη Νάξο, με θυμαρίσιο μέλι.

ΠΕΤΡΟΣ ΚΩΤΣΟΣ & ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ ΛΟΓΙΣΤΕΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΙ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΗΝΟΥ : Φορολογικές αλλαγές 2023 που αφορούν ατομικές επιχειρήσεις (εστιατόρια , επαγγελματίες ,ενοικιαζόμενα ,τουριστικές εμπορικές επιχειρήσεις και airbnb )

Επι της ουσίας.                    Οι βασικές αλλαγές αφορούν πολύ μικρές επιχειρήσεις και επαγγελματίες που δραστηριοποιούνται σαν ατομικές επιχειρήσεις ( ελ επαγγελματίες , καταστήματα , ενοικιαζόμενα δωμάτια – καταλύματα κλπ) Ορίζεται κατώτατο τεκμαρτό εισόδημα για ατομικές επιχειρήσεις με βάση τον κατώτατο μισθό όπως ισχύει σήμερα 780€ μηνιαίως και ετήσια για 14 μισθούς 10920€.Ο κατώτατος ετήσιος μισθός προσαυξάνεται κατα 10% για κάθε τριετία μετά την συμπλήρωση 6 χρόνων δραστηριότητας δλδ μετα τα 12 χρόνια 30% προσαύξηση ποσού 3276€ στο κατώτατο αρχικό των 10920 € δινοντας ποσό τεκμαρτού εισοδήματος 14196€ . Σε περίπτωση απασχόλησης προσωπικού το αρχικό τεκμαρτό των 10920€ θα προσαυξηθεί επιπλέον με το 10% του κόστους της ετήσιας μισθοδοσίας.

Ο Μανώλης Κ. Κεφαλογιάννης : στην Αλβανία προκειμένου να συναντηθεί και να συμπαρασταθεί στον εκλεγμένο Δήμαρχο Χειμάρρας Φρέντη Μπελέρη

 

 

Ο Μανώλης Κ. Κεφαλογιάννης  ο οποίος βρίσκεται στην Αλβανία προκειμένου να συναντηθεί και να συμπαρασταθεί στον εκλεγμένο Δήμαρχο Χειμάρρας Φρέντη Μπελέρη και να παραστεί σήμερα Δευτέρα στην εκδίκαση ενώπιον της αλβανικής δικαιοσύνης του αιτήματος του για να του χορηγηθεί ειδική άδεια που θα επιτρέψει την ορκωμοσία και την ανάληψη των καθηκόντων του ως Δημάρχου έκανε την ακόλουθη δήλωση:

Επίσκεψη του Φίλιππου Φόρτωμα στην Πάρο

Την Πάρο επισκέφθηκε ο Βουλευτής Κυκλάδων της Νέας Δημοκρατίας, Φίλιππος Φόρτωμας, προκειμένου να τιμήσει τις εορταστικές εκδηλώσεις προς τιμή του Άγιου Ανδρέα. Την Τετάρτη παρέστη στον εσπερινό στη Μονή του Αγίου Ανδρέα χοροστατούντος του Θεοφιλέστατου Επισκόπου Κεράμων κ. Βαρθολομαίου. Μετά το πέρας του εσπερινού, ξεναγήθηκε από μέλη της οικογένειας του Γ. Ζουμή στα κελιά του μοναστηριού, τα οποία έχουν μετατραπεί πλέον σε μουσειακούς χώρους, φιλοξενώντας αντικείμενα και αναπαραστάσεις της ζωής των κατοίκων της Πάρου από παλαιότερες δεκαετίες.

ΚΕΝΤΡΟΥ ΔΙΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ, ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ & ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ (ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ.) ΝΑΞΟΥ


ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ


Με αφορμή την 3η Δεκέμβρη - Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία

Προς
- τα ΜΜΕ της περιοχής Αρμοδιότητάς μας
- οικείους Ο.Τ.Α.
- τοπική κοινότητα
-----------------------------------
Όπως γνωρίζετε, η 3η Δεκέμβρη έχει ανακηρυχθεί σε Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία,
ημέρα που είναι αφιερωμένη στην ευαισθητοποίηση για τα δικαιώματα των ΑμεΑ και την
υπεράσπισή τους. Η ημέρα αυτή αποτελεί ίσως την καλύτερη ευκαιρία για ενημέρωση της τοπικής
κοινότητας για τις υπηρεσίες ειδικής αγωγής, εκπαίδευσης και υποστήριξης που παρέχονται στην
περιοχή μας, αλλά και για τα προβλήματα που ενδεχομένως αντιμετωπίζουν αυτές οι υπηρεσίες στη
λειτουργία τους.
Στόχος είναι η ευαισθητοποίηση της κοινωνίας και των φορέων λήψης αποφάσεων για τα θέματα
αυτά και η συστράτευση όλων στην αντιμετώπιση των ενδεχόμενων προβλημάτων που εμποδίζουν
την απρόσκοπτη λειτουργία των υπηρεσιών ειδικής αγωγής και υποστήριξης των ΑμεΑ.
Συνοπτικά, οι υπηρεσίες ειδικής αγωγής, εκπαίδευσης και υποστήριξης που παρέχονται στην
περιοχή μας είναι οι εξής:

Α. Το Κέντρο Διεπιστημονικής Αξιολόγησης, Συμβουλευτικής και Υποστήριξης Νάξου (εν συντομία
ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. Νάξου)
Βασική αποστολή του ΚΕΔΑΣΥ είναι:
«η υποστήριξη των μαθητών, των σχολικών μονάδων και των Εργαστηριακών Κέντρων της
περιοχής αρμοδιότητάς του για τη διασφάλιση της ισότιμης πρόσβασης όλων ανεξαιρέτως των
μαθητών στην εκπαίδευση και την προάσπιση της αρμονικής ψυχοκοινωνικής τους ανάπτυξης
και προόδου».
Η ατομική αξιολόγηση των μαθητών για μαθησιακές δυσκολίες ή άλλες εκπαιδευτικές ή
ψυχοκοινωνικές ανάγκες συνεχίζει να αποτελεί μία από τις σημαντικότερες αρμοδιότητες του
ΚΕΔΑΣΥ. Πραγματοποιείται στον χώρο του ΚΕΔΑΣΥ (Εγγαρές Νάξου) από Διεπιστημονική Ομάδα που
απαρτίζεται από Ψυχολόγο, Κοινωνικό Λειτουργό, Εκπαιδευτικό ειδικής αγωγής και
Λογοθεραπευτή, όπου απαιτείται. Η διάρκεια της αξιολόγησης είναι δύο ημέρες (δύο τρίωρα) για
μαθητές δημοτικού και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και μία ημέρα (ένα τρίωρο) για μαθητές
νηπιαγωγείου.

[2]

Οι σημαντικότερες προτάσεις που συνοδεύουν συνήθως την αξιολογική έκθεση του ΚΕΔΑΣΥ είναι:
✓ Φοίτηση του μαθητή σε Σχολείο Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης
✓ Παράλληλη Στήριξη ή Ειδική Βοήθεια στον μαθητή
✓ Υποστήριξη από εκπαιδευτικό Τμήματος Ένταξης
✓ Προφορική εξέταση σε ενδοσχολικές, απολυτήριες ή /και Πανελλαδικές Εξετάσεις
✓ Επιεικής αντιμετώπιση, κατανόηση και στοχευμένες προτάσεις διαχείρισης των μαθησιακών
ή άλλων δυσκολιών
✓ Κατάλληλα εποπτικά μέσα, συνθήκες και πρακτικές διδασκαλίας και μάθησης
✓ Υποστήριξη του μαθητή ή και της οικογένειας από άλλους ειδικούς
Η περιοχή αρμοδιότητας του ΚΕΔΑΣΥ Νάξου περιλαμβάνει 10 νησιά: Νάξο, Πάρο, Αντίπαρο, Αμοργό,
Ίο, Δονούσα, Κουφονήσια, Σχοινούσα, Ηρακλειά και Ανάφη. Το προσωπικό του ΚΕΔΑΣΥ φέτος
αριθμεί 17 άτομα.
Τα στοιχεία του ΚΕΔΑΣΥ Νάξου, όπως εμφανίζονται στον παρακάτω πίνακα, δείχνουν ότι οι ανάγκες
για αξιολόγηση και υποστήριξη μαθητών αυξάνεται τα τελευταία χρόνια με ραγδαίο ρυθμό:

Σχολικό
έτος

Αιτήσεις που
υποβλήθηκαν για
αξιολόγηση μαθητών

Μαθητές που
αξιολογήθηκαν

2023-2024 ;

Αναμένεται πολύ
μεγαλύτερος αριθμός
2022-2023 408 αιτήσεις 308
2021-2022 272 αιτήσεις 221
2020-2021 219 αιτήσεις 221
2019-2020 211 αιτήσεις 148
2018-2019 124 αιτήσεις 135

Σημαντικότερα προβλήματα:
✓ Ο χώρος των 70 τ. μ. του πρώην Δημοτικού Σχολείου Εγγαρών δεν επιτρέπει πλέον την
ταυτόχρονη εργασία όλου του προσωπικού και μέρος του αξιολογικού έργου ασκείται σε
χώρους που έχει διαθέσει προσωρινά η Ιερά Μητρόπολη Παροναξίας. Η μίσθωση ή
ανέγερση ακινήτου τουλάχιστον 250 τ.μ. από την Περιφέρεια Ν. Αιγαίου δεν έχει
κατορθωθεί ακόμη εδώ και 5 χρόνια.
✓ Η απόσταση από τη Χώρα και το λιμάνι επιβαρύνει δυσανάλογα το κόστος πρόσβασης,
κυρίως για τις οικογένειες από τα υπόλοιπα 9 νησιά.
✓ Η στελέχωση του ΚΕΔΑΣΥ γίνεται με αναπληρωτές, με αποτέλεσμα το έργο του ΚΕΔΑΣΥ να
ξεκινάει κάθε χρόνο από το μηδέν.
Β. Το Ειδικό Δημοτικό Σχολείο και το Ειδικό Νηπιαγωγείο Νάξου
Το Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Νάξου ιδρύθηκε και λειτουργεί από το 1998 στον Άγιο Θαλλέλαιο
Νάξου Δέχεται μαθητές με αναπηρία ηλικίας έως 14 ετών με δυνατότητα παράτασης ενός ακόμη
έτους. Το προσωπικό του απαρτίζεται από δασκάλους Ειδικής Αγωγής και ειδικό εκπαιδευτικό
προσωπικό, ανάλογα με τις ανάγκες του μαθητικού δυναμικού του, όπως Ψυχολόγο, Κοινωνικό
Λειτουργό, Λογοθεραπευτή, Εργοθεραπευτή, Φυσιοθεραπευτή και Ειδικό Βοηθό.

[3]

Το Ειδικό Νηπιαγωγείο Νάξου ιδρύθηκε το 2001 και στεγάζεται στον Άγιο Θαλλέλαιο Νάξου, έναντι
του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Νάξου. Δέχεται μαθητές με αναπηρία ηλικίας μέχρι 7 ετών. Το
προσωπικό του απαρτίζεται από Νηπιαγωγό Ειδικής Αγωγής και ειδικό εκπαιδευτικό προσωπικό,
αντίστοιχο του Ειδικού Δημοτικού σχολείου, ανάλογα με τις ανάγκες των μαθητών.
Σημαντικότερα προβλήματα των παραπάνω σχολείων:
✓ Η απόσταση από τα σχολεία γενικής αγωγής καθιστά δυσχερή την ευρύτερη
κοινωνικοποίηση και αλληλεπίδραση των μαθητών, δηλαδή τη συμπερίληψή τους.
✓ Το μεγαλύτερο μέρος του προσωπικού αλλάζει κάθε χρόνο.

Γ. Το ΕΕΕΕΚ Νάξου
Το Εργαστήριο Ειδικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (ΕΕΕΕΚ) Νάξου είναι δημόσιο
Επαγγελματικό Σχολείο δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης που απευθύνεται σε μαθητές με ειδικές
εκπαιδευτικές ανάγκες ή αναπηρίες, οι οποίες διαπιστώνονται από το ΚΕΔΑΣΥ Νάξου. Ιδρύθηκε το
2004 και στεγάζεται από τότε μέχρι σήμερα σε προκάτ αίθουσες στον χώρο του 1ου και 2ου
Γυμνασίου Νάξου.
Βασικός στόχος του Ε.Ε.Ε.Ε.Κ είναι να δημιουργήσει το κατάλληλο μαθησιακό περιβάλλον για να
αναδυθούν και να αξιοποιηθούν οι δυνατότητες των μαθητών του ώστε να μπορέσουν να
ενταχθούν στο ευρύτερο κοινωνικό σύνολο και να συμμετέχουν στην παραγωγική διαδικασία
έχοντας αποκτήσει κοινωνικές, τεχνικές καθώς και επαγγελματικές δεξιότητες.
Η φοίτηση στο ΕΕΕΕΚ διαρκεί τουλάχιστον 5 χρόνια πέρα από τα μαθήματα Γενικής Παιδείας
(Γλώσσα, Μαθηματικά, Πληροφορική, Κοινωνική Επαγγελματική Αγωγή, Γυμναστική, Μουσική,
Καλλιτεχνικά κτλ) περιλαμβάνει και εργαστηριακά μαθήματα (όπως Γεωπονία, Μαγειρική –
Ζαχαροπλαστική, Χειροτεχνία, Υδραυλική, Αγγειοπλαστική κ.ά.), ανάλογα με τις εγκεκριμένες
ειδικότητες κάθε ΕΕΕΕΚ. Το απολυτήριο του ΕΕΕΕΚ είναι ισότιμο με το Απολυτήριο Γυμνασίου και
παρέχει πιστοποίηση επαγγελματικής κατάρτισης επιπέδου 1.
Οι επαγγελματικές εξειδικεύσεις του Ε.Ε.Ε.Ε.Κ Νάξου είναι:
✓ Γεωπονίας και αυτόνομης διαβίωσης
✓ Μαγειρικής-Ζαχαροπλαστικής
Σημαντικότερα προβλήματα:
✓ Εδώ και 20 χρόνια το σχολείο στεγάζεται σε προκατασκευασμένες αίθουσες που δεν
ανταποκρίνονται στις ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες των μαθητών. Η έλλειψη αιθουσών,
εξοπλισμού και υποδομών καθιστά πολύ δύσκολη τη διδασκαλία, την επαγγελματική
κατάρτιση και τις ειδικές θεραπείες των μαθητών. Η ανάγκη εξεύρεσης κατάλληλου και
επαρκούς χώρου στέγασης είναι επιτακτική.
✓ Μεγάλο μέρος του προσωπικού αλλάζει κάθε χρόνο.

Δ. ΕΝΕΕΓΥ-Λ Νάξου
Το Ενιαίο Ειδικό Επαγγελματικό Γυμνάσιο – Λύκειο Νάξου ιδρύθηκε και ξεκίνησε τη λειτουργία του
το σχολικό έτος 2007-2008 ως Τ.Ε.Ε. Ειδικής Αγωγής Α' Βαθμίδας Νάξου, το 2016 μετατράπηκε σε

[4]

Ειδικό Επαγγελματικό Γυμνάσιο με τάξεις Λυκείου και από το σχολικό έτος 2017-2018 λειτουργεί ως
Ενιαίο Ειδικό Επαγγελματικό Γυμνάσιο – Λύκειο με τους ακόλουθους τομείς και Ειδικότητες:
✓ Τομέας Γεωπονίας, Τροφίμων και Περιβάλλοντος με ειδικότητα «Τεχνικός Ανθοκομίας και
Αρχιτεκτονικής Τοπίου»
✓ Τομέας Μηχανολογικός με ειδικότητες:
o «Τεχνικός Μηχανικός Θερμικών Εγκαταστάσεων και Μηχανικός Τεχνολογίας
Πετρελαίου και Φυσικού Αερίου»
o Τεχνικός Οχημάτων
✓ Τομέας Ηλεκτρολογίας, Ηλεκτρονικής και Αυτοματισμού με ειδικότητα «Ηλεκτρολογικών
Συστημάτων, Εγκαταστάσεων και Δικτύων»
✓ Τομέας Πληροφορικής με ειδικότητα «Τεχνικός Η/Υ και Δικτύων Η/Υ
Το σχολείο φιλοξενείται σε χώρους του ΕΠΑΛ Νάξου στο Φιλώτι Νάξου και απευθύνεται σε μαθητές
με μαθησιακές δυσκολίες οι οποίοι συναντούν σημαντικές δυσχέρειες φοίτησης στα γενικά σχολεία
και έχουν σχετική αξιολογική έκθεση από το ΚΕΔΑΣΥ.
Tο προσωπικό του σχολείου απαρτίζεται από α) εκπαιδευτικούς ειδικής αγωγής, β) ψυχολόγο γ)
κοινωνική λειτουργό, δ) ειδικό βοηθητικό προσωπικό, για την εξυπηρέτηση των καθημερινών
αναγκών των μαθητών.
Στο σχολείο διεξάγονται σειρά μαθημάτων γενικής παιδείας, μαθήματα ειδικότητας και εργαστήρια,
ενώ παράλληλα γίνονται δράσεις περιβαλλοντικές, πολιτιστικές και Αγωγής Υγείας. Μέσα από την
εκπαίδευση και επαγγελματική κατάρτιση επιδιώκεται επίσης η κοινωνικοποίηση των μαθητών, η
εμπέδωση ηθικών αξιών και η εξοικείωση με τις νέες τεχνολογίες, την καινοτομία και τον πολιτισμό.
Η φοίτηση στο ΕΝΕΕΓΥ-Λ διαρκεί 8 χρόνια (4 για το γυμνάσιο και 4 για το Λύκειο). Mε την
ολοκλήρωση της Δ ́ Τάξης Λυκείου χορηγείται απολυτήριο ισότιμο του γενικού λυκείου και
επαγγελματικό πτυχίο επιπέδου 4. Επιπλέον, οι απόφοιτοι της Δ ́ Τάξης Λυκείου μπορούν να
συμμετάσχουν στο Μεταλυκειακό Έτος-Τάξη Μαθητείας των ΕΠΑ.Λ.
Οι μαθητές έχουν την δυνατότητα να συμμετάσχουν στις Πανελλαδικές Εξετάσεις για την εισαγωγή
στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση και να συνεχίσουν περαιτέρω τις σπουδές τους. Επίσης, μπορούν με
το Απολυτήριό τους να εγγραφούν σε δημόσια ή ιδιωτικά ΙΕΚ της επιλογής τους.
Σημαντικότερα προβλήματα:
✓ Το ΕΝΕΕΓΥ-Λ, ως φιλοξενούμενο στο σχολικό συγκρότημα του ΕΠΑΛ Νάξου, δε διαθέτει
επαρκείς και κατάλληλες αίθουσες διδασκαλίας, εργαστηριακούς χώρους και γραφεία.
✓ Έχει εξαγγελθεί από τον Δήμο Νάξου και Μικρών Κυκλάδων η ανέγερση κατάλληλου κτηρίου
με προδιαγραφές που θα καλύπτουν τις ανάγκες του ΕΝΕΕΓΥ-Λ Νάξου, η οποία όμως δεν
έχει ακόμη υλοποιηθεί.

Ε. ΕΝΕΕΓΥ-Λ Πάρου
Το Ενιαίο Ειδικό Επαγγελματικό Γυμνάσιο – Λύκειο Πάρου ιδρύθηκε το 2019 μετά από εισήγηση του
ΚΕΔΑΣΥ Νάξου και ξεκίνησε τη λειτουργία του από το σχολικό έτος 2020 – 2021. Στεγάζεται στο
κτίριο του πρώην Δημοτικού Σχολείου Καμαρών μετά από τις κατάλληλες προσαρμογές στον χώρο.
Οι σπουδές διαρθρώνονται όπως και στο ΕΝΕΕΓΥ-Λ Νάξου.

[5]

Σήμερα στο σχολείο λειτουργεί Τομέας Πληροφορικής με ειδικότητα «Τεχνικός Η/Υ και Δικτύων
Η/Υ».
Σημαντικότερα προβλήματα:
✓ Η απόσταση από τα σχολεία γενικής αγωγής καθιστά δυσχερή την ευρύτερη
κοινωνικοποίηση και αλληλεπίδραση των μαθητών, δηλαδή τη συμπερίληψή τους.
✓ Θα χρειαστούν μεγαλύτερες εγκαταστάσεις για την υποστήριξη της συνολικής λειτουργίας
του σχολείου, δεδομένης και της αύξησης του μαθητικού του πληθυσμού.

Στ. Εισήγηση για ίδρυση Ειδικού Νηπιαγωγείου και Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Πάρου
Πρόσφατα (Νοέμβριος 2023) υποβλήθηκε η τρίτη κατά σειρά εισήγηση – πρόταση του ΚΕΔΑΣΥ
Νάξου προς το Υπουργείο Παιδείας για ίδρυση Ειδικού Δημοτικού Σχολείου στην Πάρο και η
δεύτερη κατά σειρά πρόταση για ίδρυση Ειδικού Νηπιαγωγείου στο ίδιο νησί. Η λειτουργία των δύο
σχολείων είναι πλέον επιβεβλημένη, καθώς θα εξυπηρετήσουν τις σημαντικές ανάγκες για ειδική
αγωγή και εκπαίδευση που εμφανίζονται τα τελευταία χρόνια στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση του
νησιού. Σύμφωνα με τα στοιχεία του ΚΕΔΑΣΥ Νάξου, η λειτουργία του σχολείου πλέον θα είναι όχι
μόνο βιώσιμη αλλά και δυναμικά αναπτυσσόμενη.
Σήμερα, οι μαθητές αυτοί φοιτούν σε γενικά σχολεία, χωρίς όμως να μπορούν να υποστηριχθούν
με πληρότητα οι αυξημένες εκπαιδευτικές, ψυχοκοινωνικές ή άλλες ανάγκες τους (π.χ. ανάγκες για
εργοθεραπεία, λογοθεραπεία κ.ο.κ.).
Ο Δήμος Πάρου ανταποκρίθηκε άμεσα στο αίτημα για στέγαση αυτών των σχολείων και εκκρεμεί
πλέον η απόφαση του Υπουργείου Παιδείας.

Ζ. Τμήματα Ένταξης σε γενικά σχολεία – Παράλληλη στήριξη μαθητών – ΕΒΠ – Σχολικοί
Νοσηλευτές
Απαιτούνται Τμήματα Ένταξης σε περισσότερα σχολεία που ιδρύονται και λειτουργούν στα σχολεία
γενικής αγωγής υποστηρίζουν μαθησιακά μαθητές που αντιμετωπίζουν σημαντικές μαθησιακές
δυσκολίες μετά από πρόταση του ΚΕΔΑΣΥ. Οι εκπαιδευτικοί των Τμημάτων Ένταξης είναι ειδικά
καταρτισμένοι για να υποστηρίζουν τους μαθητές κατά προτεραιότητα μέσα στην τάξη τους και
εξατομικευμένα στον χώρο του Τμήματος Ένταξης. Το ΚΕΔΑΣΥ Νάξου εισηγείται την ίδρυση
πρόσθετων Τμημάτων Ένταξης κάθε φορά που προκύπτει ανάγκη και πληρούνται οι σχετικές
προϋποθέσεις. Οι αποφάσεις ίδρυσης λαμβάνονται από το Υπουργείο Παιδείας.
Η Παράλληλη Στήριξη είναι υποστηρικτικός θεσμός που εφαρμόζεται εδώ και χρόνια εντός των
γενικών σχολείων προσχολικής, δημοτικής και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και απευθύνεται σε
μαθητές που δυσκολεύονται να ενταχθούν και να λειτουργήσουν με αυτονομία στη διαδικασία της
μάθησης και κοινωνικής αλληλεπίδρασης μέσα στην τάξη, στο προαύλιο και σε κάθε άλλη δράση
του σχολείου. Το έργο αυτό ασκείται από εκπαιδευτικό με ειδίκευση στην ειδική αγωγή, ο οποίος
υποστηρίζει εξατομικευμένα τον μαθητή που έχει ανάγκη μέσα στην τάξη, παράλληλα με τον
εκπαιδευτικό της τάξης, με στόχο τη σταδιακή αυτόνομη συμμετοχή του στην εκπαιδευτική
διαδικασία. Κάθε χρόνο υποστηρίζονται δεκάδες μαθητές με Παράλληλη Στήριξη στην περιοχή
αρμοδιότητας του ΚΕΔΑΣΥ Νάξου, μετά από σχετική εισήγηση του ΚΕΔΑΣΥ.

[6]

Τέλος, μαθητές που δεν αυτοεξυπηρετούνται υποστηρίζονται από Ειδικό Βοηθητικό προσωπικό
μετά από πρόταση του ΚΕΔΑΣΥ, ενώ μαθητές με προβλήματα υγείας υποστηρίζονται από Σχολικό
Νοσηλευτή μετά από σχετική ιατρική γνωμάτευση.

Σημαντικότερα προβλήματα:
✓ Δεν εγκρίνονται από το Υπουργείο Παιδείας όλα τα Τμήματα Ένταξης που εισηγούνται τα
ΚΕΔΑΣΥ, με αποτέλεσμα πολλοί μαθητές να παραμένουν χωρίς εξατομικευμένη υποστήριξη.
✓ Δε διατίθενται σε όλα τα σχολεία χώροι για λειτουργία Τμήματος Ένταξης.
✓ Δε στελεχώνονται εγκαίρως ή καθόλου κάποιες θέσεις Παράλληλης Στήριξης, με αποτέλεσμα
κάποιοι μαθητές να μη λαμβάνουν την απαραίτητη υποστήριξη.

Όλοι όσοι διακονούμε τον χώρο της ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης στην περιοχή μας, ζητούμε με
την ευκαιρία της 3ης Δεκεμβρίου - Παγκόσμιας Ημέρας των ΑμεΑ, μεγαλύτερη ανταπόκριση από
τους αρμόδιους φορείς και την τοπική κοινωνία για την άμεση και οριστική επίλυση των
προβλημάτων που εμποδίζουν την απρόσκοπτη άσκηση του έργου μας. Γιατί η βελτίωση της
ποιότητας ζωής και εκπαίδευσης των ΑμεΑ σε έναν τόπο σχετίζεται άμεσα με τις συνθήκες
λειτουργίας των δομών ειδικής αγωγής της περιοχής, και δη των συνθηκών στέγασής τους.

Ευχόμαστε λοιπόν ακόμη μεγαλύτερη ευαισθητοποίηση και άμεσες ενέργειες για την αναβάθμιση
της ειδικής αγωγής στην περιοχή μας και εν γένει της ποιότητας ζωής των ατόμων με αναπηρία.

«ΥΠΟΒΟΛΗ ΑΙΤΗΣΗΣ-ΔΗΛΩΣΗΣ για τις πανελλαδικές εξετάσεις»



Σας γνωρίζουμε ότι έχει ξεκινήσει η διαδικασία Υποβολής Αίτησης- Δήλωσης για τις Πανελλαδικές εξετάσεις 2024, τόσο για τους τελειόφοιτους όσο και για τους απόφοιτους.

Όσοι απόφοιτοι ενδιαφέρονται να συμμετάσχουν στις πανελλαδικές 2024 μπορούν να προσέλθουν στο σχολείο από 30/11 έως και 13/12/2023, (ώρες προσέλευσης: 10:00 - 14:00) για να υποβάλουν αίτηση- δήλωση συμμετοχής στις πανελλαδικές εξετάσεις 2023. 

Την εγκύκλιο του Υ.ΠΑΙ.Θ για τις Αιτήσεις- Δηλώσεις καθώς και τα σχετικά έντυπα μπορούν να τα βρουν στην επίσημη ιστοσελίδα του Υ.ΠΑΙ.Θ.: www.minedu.gov.gr στον σύνδεσμο ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ

https://www.minedu.gov.gr/news/57171-29-11-23-ypovoli-aitisis-dilosis-gia-symmetoxi-stis-panelladikes-eksetaseis-ton-gel-i-epal-etous-2024


ή εναλλακτικά στην ιστοσελίδα της Δ.Δ.Ε. Κυκλάδων: 


https://dide.kyk.sch.gr/aitisi-dilosi-panelladikon-exetaseon-epal-2024/


Από τη Διεύθυνση


Γ. Βρούτσης: «Οι 7 τολμηρές μεταρρυθμιστικές τομές της πολιτικής μας»

Στην άκρως επιτυχημένη χθεσινή Ημερίδα Διαλόγου για τον Αθλητισμό,

ο Αν. Υπουργός Αθλητισμού κ. Γιάννη Βρούτσης ανέφερε και ανέλυσε

διεξοδικά τους μεταρρυθμιστικούς άξονες της πολιτικής του Υπουργείου

για τη Νέα Εποχή στον Αθλητισμό. Ημερίδα, που έτυχε θερμής

ανταπόκρισης από τις διοικήσεις των 61 Αθλητικών Ομοσπονδιών, αλλά

και των 17 Εθνικών Αθλητικών Κέντρων που παραβρέθηκαν

καταθέτοντας τις απόψεις τους.

Μεταξύ άλλων ο κ. Βρούτσης ανέφερε ότι:

«Αυτές είναι οι 7 τολμηρές μεταρρυθμιστικές τομές της πολιτικής μας

στο Υπουργείο, υλοποιώντας τη δέσμευσή μας για περαιτέρω αλλαγές

και συνεχή αναβάθμιση του αθλητικού μας οικοδομήματος.

Για τη Νέα Εποχή με αλλαγή της αρχιτεκτονικής στην βάση του

οικοδομήματος και με την απόλυτη ψηφιοποίηση για πρώτη φορά με

το -e-Kouros- στον Αθλητισμό μας, που σχεδιάζουμε και θα

υλοποιήσουμε μαζί με όλη την αθλητική κοινότητα της χώρας μας».

Επισυνάπτονται οι σχετικές διαφάνειες

«Πρόσκληση προς τα τακτικά μέλη Δημοτικού Συμβουλίου, Συμβουλίων Δημοτικών Κοινοτήτων και Προέδρων Δημοτικών Κοινοτήτων για ορκωμοσία»



Μετά την ε
πικύρωση της εκλογής και την ανακήρυξη του επιτυχόντος και των
επιλαχόντων συνδυασμών σύμφωνα με την υπ' αρίθμ. 42/2023 απόφαση του Πολυμελούς
Πρωτοδικείου Σύρου παρακαλείσθε όπως προσέλθετε στην αίθουσα εκδηλώσεων του ΕΠΑ.Λ.
Πάρου στην Παροικία Πάρου, στις 13 Δεκεμβρίου 2023, ημέρα Τετάρτη και ώρα 18.00΄, ώστε σε
δημόσια συνεδρίαση, να διεξαχθεί η προβλεπόμενη από το άρθρο 37 του Ν. 4804/2021
ορκωμοσία.

Ο εκλεγείς Δήμαρχος

Κωνσταντίνος Μπιζάς

Διεξήχθη η Ημερίδα του Έργου Όμηρος (RRoundTable) που οργάνωσε το Πανεπιστήμιο Αιγαίου

Με τη συμμετοχή εκπροσώπων της κυβέρνησης και επιχειρήσεων, ειδικών
εμπειρογνωμόνων, ανθρώπων με αναπηρία που δραστηριοποιούνται επιχειρηματικά
και των εταίρων του Έργου Όμηρος διεξήχθη η Ημερίδα (RRoundTable) που
οργάνωσε το Πανεπιστήμιο Αιγαίου για την άρση των εμποδίων και την
εξοικείωση των ατόμων με εντυπο-αναπηρία και με σοβαρά προβλήματα
όρασης με την επιχειρηματικότητα, και ειδικά με την κοινωνική επιχειρηματικότητα
– και κατ' επέκταση με θέμα την προσβασιμότητα των ατόμων με ειδικές ανάγκες στα
κτίρια και τις ψηφιακές υποδομές των Πανεπιστημιακών εγκαταστάσεων και
campuses.