slider

Naxios Το πρώτο blog των Κυκλάδων

Naxios

Γ. Βρούτσης: Η πρόταση της κυβέρνησης στηρίζεται σε ρεαλιστικούς στόχους και στην εφαρμογή καλών πρακτικών

Τα οικονομικά στοιχεία, υπογράμμισε, πάνω στα οποία στηρίζονται οι προβλέψεις του Μεσοπρόθεσμου, είναι ιδιαίτερα συντηρητικά και αποδεικνύεται και από το επίπεδο της ανάπτυξης που προβλέπεται να φτάνει το 3,6% για το 2021, όταν όλες οι άλλες τράπεζες και διεθνείς οργανισμοί το δίνουν πάνω από 4% και 4,5%. Οι αποτελεσματικές πρακτικές, ανέφερε, είναι το γνώρισμα της κυβέρνησης αυτής, από την πρώτη στιγμή της διακυβέρνησης.

ΔΗΜΟΣ ΝΑΞΟΥ: Υποβολή αιτήσεων για άδεια χρήσης κοινοχρήστου χώρου

 

Ο Δήμος Νάξου και Μικρών Κυκλάδων ενημερώνει τους επιχειρηματίες που προτίθενται να  κάνουν χρήση κοινοχρήστου χώρου για το έτος 2021, ότι οφείλουν πριν από τη χρήση να υποβάλλουν αίτηση για τη χορήγηση άδειας χρήσης κοινοχρήστου χώρου. Οι αιτήσεις θα υποβάλλονται στο Γραφείο Εσόδων του Δήμου έως τις 15/07/2021. Η διαδικασία για τη χορήγηση σχετικής άδειας θα γίνει σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 13 του Β.Δ. 24-9/20-10-1958, όπως τροποποιήθηκε και ισχύει.

Επιστολή του Νίκου Κανταρζή 30.06.21


Επιστολή προς την πρόεδρο του Περιφερειακού Συμβουλίου,  απέστειλε το μέλος της παράταξης Συμμαχία Νοτίου Αιγαίου και περιφερειακός σύμβουλος κ. Νίκος Κανταρζής. Η  επιστολή  αφορά τη  διεκδίκηση από την ΕΤΑΔ έκτασης 70 στρεμμάτων,  όπου στεγάζεται ο Ναυτικός Όμιλος της Κω με το αίτημα να γίνει συζήτηση στο Περιφερειακό Συμβούλιο.

Αναλυτικά στην επιστολή του ο κ. Κανταρζής αναφέρει τα ακόλουθα:

ΜέΡΑ 25 Δωδεκανήσου απάντηση στον ΦΟΔΣΑ:΄Οσα δεν πιάνει η αλεπού τα κάνει κρεμαστάρια

Για άλλη μια φορά διαπιστώνουμε πως η περιφερειακή αρχή δια ανακοινώσεως, δεν απάντησε στα ερωτήματα που έθεσε το ΜέΡΑ 25.

Πέραν των «πράσινων» λεπτομερειών, ουδεμία απάντηση έδωσε στο ερώτημα που αφορούσε, τους λόγους που για ένα τόσο σημαντικό θέμα η Οικονομική Επιτροπή συνεδρίασε δια περιφοράς.

Σημειώνεται πως δεν δόθηκε το περιθώριο στα μέλη των παρατάξεων της αντιπολίτευσης, που μετέχουν στην οικονομική επιτροπή  να τοποθετηθούν και να κάνουν διευκρινιστικές ερωτήσεις  επί του θέματος, σε μια συνεδρίαση δια ζώσης ή έστω μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας zoom .

Περιοδεία της Κατερίνας Μονογυιού στη Σίφνο

 


Η βουλευτής Κυκλάδων της Νέας Δημοκρατίας, Κατερίνα Μονογυιού, στο πλαίσιο της περιοδείας της στη Σίφνο, πραγματοποίησε συνάντηση με την Δήμαρχο της Σίφνου κ. Μαρία Ναδάλη. Συζητήσανε για την μέχρι τώρα πορεία της τουριστικής σεζόν, για τα απαιτούμενα έργα υποδομής και για την ανάγκη ενίσχυσης του Αστυνομικού Τμήματος του νησιού. Η κ. Ναδάλη δήλωσε: «Ευχαριστώ την Κατερίνα Μονογυιού που είναι πάντα δίπλα στους νησιώτες της Σίφνου. Είναι ιδιαίτερα σημαντική η συμβολή της στο νησί καθώς παράγει αποτέλεσμα.»
Στη συνέχεια, η βουλευτής κ. Κατερίνα Μονογυιού επισκέφτηκε το Κέντρο Υγείας Σίφνου, όπου ενημερώθηκε για την πορεία του εμβολιασμού. Στη

ΣΕ ΑΝΟΔΙΚΗ ΠΟΡΕΙΑ ΕΚΛΕΙΣΕ Ο ΙΟΥΝΙΟΥΣ - ΤΟ ΤΕΛΕΥΤΑΙΟ ΣΑΒΒΑΤΟΚΥΡΙΑΚΟ ΤΟΥ ΜΗΝΑ ΟΙ ΠΕΡΙΣΣΌΤΕΡΕΣ ΜΕΧΡΙ ΣΗΜΕΡΑ ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΑΦΙΞΕΙΣ ΑΝΑ ΗΜΕΡΑ

 





Το τελευταίο Σαββατοκύριακο του Ιουνίου προσγειώθηκαν στα αεροδρόμια του Νοτίου Αιγαίου 

οι περισσότερες διεθνείς πτήσεις ανά ημέρα στη μέχρι τώρα πορεία της τουριστικής περιόδου

 

 

Στον ενάμιση μήνα από την εκκίνηση, οι επισκέπτες από το εξωτερικό σε Δωδεκάνησα και Κυκλάδες ξεπερνούν τις 300.000 

 

Από την Πρωτοβουλία Νοτίου Αιγαίου για τον Τουρισμό ακολουθεί η παρακάτω ανακοίνωση:

ΥΛΙΚΟ ΚΑΜΠΑΝΙΑΣ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΤΟΥ ΕΜΒΟΛΙΑΣΜΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ COVID-19 ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ ΝΟΤΙΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ

 
 
Σε αυτό το link https://we.tl/t-cuVVzwwXyg  υπάρχει το υλικό της καμπάνιας της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου για την προώθηση του εμβολιασμού κατά της COVID-19 και συγκεκριμένα:
- η 1η αφίσα για τα sites (& social media)
- το ραδιοφωνικό σποτ
- το τηλεοπτικό σποτ

Θα σας παρακαλούσαμε για τη δημοσίευση και προβολή τους. 
Σύμφωνα με τη νομοθεσία, δεδομένου ότι το περιεχόμενο της καμπάνιας χαρακτηρίζεται ως "κοινωνικό μήνυμα", δεν επιτρέπεται να καταβληθεί αντίτιμο για την προβολή του. Η προβολή της εναπόκειται στη δική ευχέρεια. 

Προς ενημέρωσή σας, κάθε Παρασκευή θα αποστέλλουμε και μία νέα αφίσα για τα sites (& social media). Συνολικά οι αφίσες είναι οκτώ.

Για κάθε διευκρίνιση, στη διάθεσή σας.
Σας ευχαριστούμε εκ των προτέρων για την προβολή της καμπάνιας.

--

Βάσια Παπαηλία
Γραφείο Τύπου Περιφερειάρχη Νοτίου Αιγαίου

email:press@pnai.gov.gr
Τηλ.: 2241360504
Κιν.: +30 6944205583

Η Κατερίνα Μονογυιού στη Μήλο και στη Κίμωλο

 Η βουλευτής Κυκλάδων της ΝΔ Κατερίνα Μονογυιού επισκέφτηκε την ιερά νήσο Μήλο,
προκειμένου να συμμετάσχει στις τελετές και εκδηλώσεις στη μνήμη των Αγίων Πάντων και των κεκοιμημένων στις Ιερές Κατακόμβες του νησιού, όπου θάφτηκαν 8.000 χριστιανοί και αποτελούν το μεγαλύτερο πρωτοχριστιανικό μνημείο μετά τους Αγίους Τόπους και τις Κατακόμβες της Ρώμης.
Η κ. Μονογυιού παρέστη στον Μέγα Εσπερινό που τελέστηκε στον αύλειο χώρο των Ιερών Κατακομβών, συγχοροστατούντων του Σεβασμιότατου κ. Δωρόθεου Β' και του
Θεοφιλέστατου Επισκόπου Ανδρούσης κ. Κωνσταντίνου. Στον Μέγα Εσπερινό συμμετείχαν και όλες οι τοπικές αρχές του νησιού.

Τι αλλαγές φέρνει το ν/σ για την αναβάθμιση του σχολείου

17 ερωτήσεις και απαντήσεις

1) Ποιες είναι οι πιο σημαντικές ρυθμίσεις του Νομοσχεδίου για την Αναβάθμιση του Σχολείου και την Ενδυνάμωση των Εκπαιδευτικών:

Τετρασέλιδη επίδειξη εντυπωσιακής ασχετοσύνης από το ΜΕΡΑ25


Δεν συνηθίζουμε να σχολιάζουμε ανακοινώσεις πολιτικών φορέων, αλλά κάθε κανόνας έχει και την εξαίρεσή του.

Το ΜΕΡΑ 25 και ο Θανάσης Μπαράκας που βρήκε προσωρινό καταφύγιο σε αυτόν, με τη χθεσινή τετρασέλιδη(!) ανακοίνωσή του προχώρησε για μια ακόμη φορά σε μια άνευ προηγούμενου επίδειξη ασχετοσύνης και εμπάθειας.

Στις τέσσερις παραληρηματικές σελίδες της ανακοίνωσής τους δεν υπάρχει κανένα στοιχείο που ν' αντέχει σε μια ελάχιστα σοβαρή συζήτηση.

1. Ο ΦΟΔΣΑ που κατά το ΜΕΡΑ 25 και τον Θ. Μπαράκα δεν ξεκίνησε ακόμα τη λειτουργία του, έχει ήδη δρομολογήσει και δημοπρατήσει πληθώρα έργων στα νησιά της Περιφέρειας.

ΤΕΕ: 1ο Συνέδριο «GREEN DEAL GREECE 2021» του ΤΕΕ - Πράσινες Υποδομές


 Ανακοίνωσε ακόμη ότι θα δημοπρατηθεί το οδικό έργο της Λεωφόρου Κύμης μέσω ΠΑΘΕ, όπου εξυπηρετούνται 30.000 οχήματα.

-------

Γιώργος Καραγιάννης: Δρομολογείται το μεγαλύτερο πρόγραμμα έργων συνολικού ύψους 13 δις ευρώ

-«Βγάλαμε τα έργα από  τα συρτάρια της γραφειοκρατίας και τα υλοποιούμε»

-Στο Ταμείο Ανάκαμψης ο Βόρειος Οδικός Άξονα Κρήτης, δημοπρατείται η σύμβαση για τη Λεωφόρο Κύμης

Χαράλαμπος Καλλής: «Ερχόμαστε να επενδύσουμε σε ΣΔΙΤ»

Γιώργος Κοτούλας: «Τα επόμενα χρόνια θα υπάρχουν ευχάριστα προβλήματα για τον κλάδο των κατασκευών».

Αντώνιος Πανάς: «Οι ελληνικές κατασκευαστικές εταιρείες δηλώνουν παρών για την επόμενη μέρα»

Βασίλης Κοτρώνης: «Υπάρχουν οι συνθήκες για να επιστρέψουν μηχανικοί πίσω στην Ελλάδα»

Ηλίας Δημητριάδης: «Δεν αυξάνει το κόστος των έργων η σωστή διαχείριση των ΑΕΚΚ».

Νίκος Ανδρεδάκης: «Παίρνει μπροστά ο ρόλος του μηχανικού»

Δρομολογείται το μεγαλύτερο πρόγραμμα έργων συνολικού ύψους 13 δις ευρώ ανακοίνωσε ο Γενικός Γραμματέας Υποδομών κ. Γιώργος Καραγιάννης, στο 1ο Συνέδριο «GREEN DEAL GREECE 2021», που διοργανώνει το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας την Τρίτη 29 Ιουνίου 2021, στο «Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος», υπό την αιγίδα  της Α.Ε. της Προέδρου της Δημοκρατίας Κατερίνας Σακελλαροπούλου.

Ο κ. Καραγιάννης κατέγραψε σειρά έργων που συμβασιοποιούνται, με χαρακτηριστική αναφορά στον Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης, σημειώνοντας ότι εντάσσεται στο Ταμείο Ανάκαμψης για χρηματοδότηση, προσθέτοντας ότι προσεχώς θα υπογραφεί η σύμβαση για το οδικό έργο της Λεωφόρου Κύμης, μέσω ΠΑΘΕ. Τονίζοντας παράλληλα ότι η κυβέρνηση και το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ανέλαβαν σειρά πρωτοβουλιών και θεσμικών παρεμβάσεων,  ούτως ώστε να δημιουργούνται συνθήκες σημαντικής μείωσης των χρόνων συμβασιοποίησης και εντέλει ωρίμανσης των έργων, δημιουργώντας  παράλληλα  τις προϋποθέσεις για να αντλούνται με μεγαλύτερη ευκολία οι πόροι από τα διαθέσιμα χρηματοδοτικά εργαλεία.

Στον θεματικό κύκλο του συνεδρίου με  θέμα «Πράσινες Υποδομές» μίλησαν εκπρόσωποι τεχνικών εταιριών και της κατασκευαστικής αγοράς επισημαίνοντας μεταξύ άλλων, ότι στην παρούσα συγκυρία υπάρχει συσσωρευμένο δυναμικό χρηματοδοτικών εργαλείων, και ότι ο κατασκευαστικός κλάδος καλείται να αναλάβει πρωταγωνιστικό ρόλο. Παράλληλα επισημάνθηκε ότι τα τελευταία χρόνια συρρικνώθηκε ο κλάδος καθώς μεταξύ 2007 -2013 υπήρχαν 113 χιλιάδες επιχειρήσεις και σήμερα ανέρχονται στις 74 χιλιάδες. Τέθηκε επίσης θέμα ότι λόγω της πανδημίας σημειώνεται αύξηση βασικών οικοδομικών υλικών, που επηρεάζει δυσμενώς συμβασιοποιημένα έργα και επιβαρύνει τις εργοληπτικές επιχειρήσεις, ζητώντας να υπάρξει αντιμετώπιση του.

 

Γιώργος ΚαραγιάννηςΓενικός Γραμματέας Υποδομών : Βγάλαμε τα έργα από  τα συρτάρια της γραφειοκρατίας και τα υλοποιούμε

Για το μεγαλύτερο πρόγραμμα δημοσίων έργων προϋπολογισμού 13 δις μίλησε  ο Γενικός Γραμματέας Υποδομών κ. Γιώργος Καραγιάννης, ο οποίος παρουσίασε σειρά ώριμων εμβληματικών  έργα φιλικά προς το περιβάλλον όπως είπε, τα οποία τόνισε «ήταν σταματημένα στα συρτάρια της γραφειοκρατίας».

Στην παρέμβασή του επισήμανε, ότι υπήρξαν τρεις λόγοι που επιτάχυναν τη διαδικασία ωρίμανσης μίας σειράς έργων: Πρώτον η αλλαγή του υπάρχοντος θεσμικού πλαισίου, καθώς είπε το προηγούμενο καθεστώς είχε δημιουργήσει καθυστερήσεις στην εξέλιξη των δημοσίων έργων. Ο κ. Καραγιάννης εξήγησε ότι με το  ισχύον νομικό πλαίσιο που εγκαθίδρυσε η παρούσα κυβέρνηση, είναι πιο ευέλικτο, ούτως ώστε να δημιουργεί συνθήκες σημαντικής μείωσης των χρόνων συμβασιοποίησης και εντέλει ωρίμανσης τω έργων και παράλληλα  δημιούργησε τις προϋποθέσεις για να αντλούνται με μεγαλύτερη ευκολία οι πόροι από τα διαθέσιμα χρηματοδοτικά εργαλεία. Ωστόσο, έσπευσε να διευκρινίσει, ότι η ευελιξία του νέου θεσμικού πλαισίου έγινε χωρίς καμία απολύτως έκπτωση στην ποιότητα των έργων.

Ως δεύτερο λόγο των αυξημένων ταχυτήτων στην εξέλιξη των έργων, ο Γενικός Γραμματέας Υποδομών προέταξε τη στροφή της παρούσας κυβέρνησης σε έργα ΣΔΙΤ, για τα οποία όπως είπε, «υπήρξε μία μακρά περίοδος αμφισβήτησης, λόγω ιδεολογικών αγκυλώσεων»

Τρίτον ως επιταχυντή της διαδικασίας ειδικά για τα έργα μεγάλου βεληνεκούς, κατέγραψε  τις ενέργειες της κυβέρνησης να ξεμπλοκάρουν βαλτωμένα έργα ειδικού βάρους και κολοσσιαίας σημασίας όπως για την εθνική οικονομία.  Ειδικότερα αναφέρθηκε στη γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας, «το μεγαλύτερο έργο υποδομής που κατασκευάζεται», το οποίο όπως τόνισε αλλάζει τον συγκοινωνιακό χάρτη σε πυκνοκατοικημένες περιοχές, την ποιότητα ζωής χιλιάδων πολιτών και παράγει ευεργετικά αποτελέσματα για το περιβάλλον, καθώς οι 340 χιλιάδες επιβάτες που θα μετακινούνται μ΄ αυτό, σημαίνει ότι θα υπάρχουν 53 χιλιάδες λιγότερα αυτοκίνητα στους δρόμους.

 Ο Γενικός  Γραμματέας Υποδομών αναφέρθηκε και στην υπογραφή της σύμβασης του βόρειου τμήματος του E65, τη ραχοκοκκαλιά της συγκοινωνιακής υποδομής της Ελλάδας όπως είπε, ο οποίος πήρε το πράσινο φως μετά από μετά από μεθοδική δουλειά επί 18 μήνες, χωρίς μεγάλα λόγια και με αλλεπάλληλες επαφές με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, ενώ υπογράμμισε ότι εξασφαλίστηκε χρηματοδότηση από το ταμείο Ανάκαμψης.

Στη συνέχεια κατέγραψε σε μια σειρά έργων που συμβασιοποιούνται, τα οποία είναι αφενός φιλικά προς το περιβάλλον, αφετέρου την αποτελεσματικότητα της κυβέρνησης α τα ξεβαλτώσει. Ειδικότερα αναφέρθηκε στον Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης «ένα έργο που το παραλάβαμε ως μολυβιά στο χάρτη και το ωριμάσαμε». Ανέφερε ότι έχουν κατατεθεί η ΜΠΕ του έργου και εξασφαλίστηκε η χρηματοδότησή του από το ταμείο ανάκαμψης.  Ανακοίνωσε ακόμη ότι θα δημοπρατηθεί το οδικό έργο της Λεωφόρου Κύμης μέσω ΠΑΘΕ, όπου εξυπηρετούνται 30.000 οχήματα. Όσον αφορά στο πακέτο των έργων ΣΔΙΤ, τόνισε ότι προσεγγίζουν τα 3,7 δις ενώ μίλησε για μεγάλο «come back»  των σιδηροδρομικών έργων στα οποία η χώρα έχει μείνει πίσω, προσδιορίζοντας τον προϋπολογισμό για το συγκεκριμένο τομέα των έργων στα 3,3 δις.

 

Χαράλαμπος Καλλής Γενικός Διευθυντής, Intrakat: «Ερχόμαστε να επενδύσουμε σε ΣΔΙΤ»

Ο Γενικός Διευθυντής, Intrakat, κ. Χαράλαμπος Καλλής ανέφερε στην παρέμβασή  του ότι στην παρούσα συγκυρία υπάρχει συσσωρευμένο δυναμικό χρηματοδοτικών εργαλείων και ώριμων έργων, τα οποία είναι έτοιμα να τελεσφορήσουν. Ανέφερε ακόμη, ότι βάσει της επιτάχυνσης που παρατηρείται σε τρία χρόνια θα είναι ακόμη πιο έντονο το κατασκευαστικό αντικείμενο. Ο ίδιος ανέφερε χαρακτηριστικά και σε σχέση με την ώθηση που δίνεται σε έργα ΣΔΙΤ,   ότι «ερχόμαστε να επενδύσουμε σε ΣΔΙΤ» και πως η , Intrakat υπήρξε πρωτοπόρος σ΄αυτόν τον τομέα, καθώς ήταν η εταιρεία που υλοποίησε τα τρία πρώτα ΣΔΙΤ έργα που έγιναν στη Ελλάδα. Ανέφερε ακόμη, ότι διαβλέπει για τα συγκεκριμένα έργα υπάρχει θέληση και οι διαδικασίες προχωράνε πιο οργανωμένα. Τέλος επισήμανε ότι πρόκειται για έργα που αντέχουν σε βάθος χρόνου και ενδεχομένως η τεχνολογίες που εφαρμόζονται σ' αυτά είναι ένα κλικ καλύτερες.

 

Γιώργος Κοτούλας Διευθύνων Σύμβουλος Ακτωρ: «Τα επόμενα χρόνια θα υπάρχουν ευχάριστα προβλήματα για τον κλάδο των κατασκευών».

Διευθύνων Σύμβουλος Ακτωρ κ. Γιώργος Κοτούλας υπογράμμισε ότι τα νέα δεδομένα και οι επενδυτικές προοπτικές που δημιουργούνται για τον κατασκευαστικό κλάδο  από τη σειρά των χρηματοδοτικών εργαλείων που θα εισρεύσουν στη χώρα, δημιουργούν ευχάριστα προβλήματα για τον κλάδο των κατασκευών να λαμβάνει πρωταγωνιστικό ρόλο, τονίζοντας ωστόσο ότι πρέπει να κινηθούν γρήγορα οι διαδικασίες «για να μη χάσουμε το τρένο που μπορούμε να ανεβούμε». Εξήγησε επίσης ότι υπάρχουν οι συνθήκες και οι προϋποθέσεις να πάει μπροστά ο κατασκευαστικός κλάδος μετά από πολλά χρόνια και τόνισε ότι «είμαστε  να δώσουμε όλες μας τις δυνάμεις», λέγοντας πως ο κατασκευαστικός κλάδος στην Ελλάδα διαθέτει τόσο την τεχνογνωσία με έμπειρο και υψηλού επιπέδου προσωπικό αλλά και τον εξοπλισμό για να ανταποκριθεί σε έργα υψηλών απαιτήσεων.

 

Αντώνιος Πανάς Γενικός Διευθυντής ΤΕΚΑΛ: «Οι ελληνικές κατασκευαστικές εταιρείες δηλώνουν παρών για την επόμενη μέρα»

Ο Γενικός Διευθυντής ΤΕΚΑΛ κ. Αντώνιος Πανάς τόνισε στην παρέμβασή του ότι κινητοποιείται ένα μεγάλο μέγεθος πόρων, το οποίο όπως είπε είναι το σχέδιο Μάρσαλ της εποχής καθώς με τη μόχλευση μόνο των χρημάτων του Ταμείου Ανάκαμψης, οι πόροι θα ανέλθουν στα 57,5 δις. Ο κ. Πανάς εστίασε στη συρρίκνωση των επιχειρήσεων του κατασκευαστικού κλάδου, αναφέροντας ότι μεταξύ 2007 -2013 υπήρχαν 113 χιλιάδες επιχειρήσεις και σήμερα ανέρχονται στις 74 χιλιάδες. «Είμαστε λιγότεροι για να υπηρετήσουμε πολλά έργα», είπε χαρακτηριστικά. Εξήγησε επίσης ότι 98% των τεχνικών εταιρειών είναι μικρές επιχειρήσεις, λέγοντας ότι η ραχοκοκαλιά του τεχνικού κλάδου υπηρετείται από μικρά σχήματα και το στοίχημα που τίθεται, είναι πως θα περάσει στις επιχειρήσεις αυτές οι πόροι των χρηματοδοτικών εργαλείων που εκκινούν. Ολοκλήρωσε, λέγοντας ότι οι προκλήσεις είναι μεγάλες και σοβαρές και πως οι ελληνικές κατασκευαστικές εταιρείες δηλώνουν το παρών στην επόμενη ημέρα

 

Βασίλης ΚοτρώνηςΠρόεδρος ΔΣ ΔΕΔΑ: «Yπάρχουν οι συνθήκες για να επιστρέψουν μηχανικοί πίσω στην Ελλάδα»

Για το φιλόδοξο πλάνα που τέθηκε σε εφαρμογή από το 2020 μίλησε ο Πρόεδρος ΔΣ ΔΕΔΑ  κ. Βασίλης Κοτρώνης οποίο δρομολογεί την ανάπτυξη δικτύων φυσικού αερίου σε 39 πόλεις των περιφερειών Ανατολικής Μακεδονίας & Θράκης, Κεντρικής Μακεδονίας, Στερεάς Ελλάδας, Δυτικής Μακεδονίας, Δυτικής Ελλάδας, Ηπείρου και Πελοποννήσου και στοχεύει στην κατασκευή 1.880 χιλιομέτρων δικτύου και σε περισσότερες από 50.000 συνδέσεις. Και υπογράμμισε ότι είναι ένα έργο με μεγάλα οφέλη για την οικονομία και τις τοπικές κοινωνίες.. Για τον κλάδο των μηχανικών, ο κ. Κοτρώνης εξήγησε ότι πέρασε δύσκολα χρόνια και τώρα «καλούμαστε να αντιμετωπίσουμε μία ευχάριστη πρόσκληση». Τόνισε, ότι οι αναπτυξιακές προοπτικές που δημιουργούνται στη χώρα, δημιουργούν κλίμα ανάσχεσης του φαινομένου του brain drain και σημείωσε, ότι υπό τις παρούσες συνθήκες οι μηχανικοί που έφυγαν στο εξωτερικό τα προηγούμενα χρόνια, μπορούν να επιστρέψουν, καθώς όπως είπε, υπάρχουν δουλειές και προοπτικές για να ριζώσουν.

 

Ηλίας Δημητριάδης Διευθύνων Σύμβουλος: «Δεν αυξάνει το κόστος των έργων η σωστή διαχείριση των ΑΕΚΚ».

Ο Διευθύνων Σύμβουλος  ΑΝΑΚΕΜ κ. Ηλίας Δημητριάδης, υπογράμμισε στην παρέμβασή του, ότι η ορθή διαχείριση των Αποβλήτων Εκσκαφών, Κατασκευών & Κατεδαφίσεων συντάσσεται με τις ευρωπαϊκές επιταγές και παράλληλα  αυξάνει την αποδοτικότητα στην κατασκευή των τεχνικών έργων.  Υπογράμμισε ότι τα τελευταία χρόνια ο συγκεκριμένος τομέας των Συλλογικών Συστημάτων Εναλλακτικής Διαχείρισης των ΑΕΕΚ, έχει συμβάλλει στους στόχους που θέτει η Πράσινη Συμφωνία, καθώς παράγονται δευτερογενή υλικά για να χρησιμοποιηθούν στα έργα, μειώνοντας το περιβαλλοντικό αποτύπωμα. Εξήγησε ακόμη, ότι θα πρέπει να συνδυαστεί η ανάγκη που υπάρχει για τη διαχείριση των αποβλήτων με την κατασκευή των δημόσιων έργων και ζήτησε να θεσπιστεί ελάχιστο ποσοστό δευτερογενών υλικών στα δημόσια έργα: «Μπορούμε να κάνουμε έργα χωρίς να δεσμεύουμε ολόκληρες περιοχές». Μάλιστα ανέφερε ότι στη χώρα οι ιστορικές αποθέσεις μπαζών , ανέρχονται σε 50 εκ τόνους, ικανοί να καλύψουν 1200 γήπεδα ποδοσφαίρου.

Νίκος Ανδρεδάκης, Αντιπρόεδρος ΔΕ ΤΕΕ: «Παίρνει μπροστά ο ρόλος του μηχανικού»

Στις  προοπτικές και το νέο τοπίο που ανοίγεται για τους  μηχανικούς μετά «από μία τρομακτική μείωση που είχαμε βιώσει στον κατασκευαστικό κλάδο», αναφέρθηκε ο Αντιπρόεδρος ΔΕ, του ΤΕΕ κ. Νίκος Ανδρεδάκης, Εξήγησε ότι ενώ τα προηγούμενα χρόνια ο κλάδος υπέστη πλήγμα, καθώς μειώθηκαν οι επιχειρήσεις και συρρικνώθηκαν τα μεγέθη, σήμερα όπως είπε, οδεύουμε σε μία αναστροφή της κατάστασης. Η ανάπτυξη στον κλάδο των κατασκευών που αποκτά δυναμική μέσα από τους πόρους που θα εισρεύσουν στη χώρα, δημιουργούν ευκαιρίες όπως είπε για αρκετούς συναδέλφους μηχανικούς, αφενός να εξασκήσουν αυτό ακριβώς που έχουν σπουδάσει και αφετέρου, «πιθανώς να υπάρχει προοπτική επιστροφής» για μηχανικούς που έχουν φύγει στο εξωτερικό. Ο κ. Ανδρεαδάκης υπογράμμισε ακόμη ότι το επίπεδο των ελλήνων μηχανικών είναι πολύ υψηλό,  αλλά κι από πλευράς δομής εταιρικής, η χώρα μπορεί να στηρίξει μεγάλα και σύνθετα έργα.

Συντονισμός: Νίκος Φιλιππίδης, δημοσιογράφος

Το  1ο Συνέδριο «GREEN DEAL GREECE» του ΤΕΕ, με τίτλο: «2021-2030, η δεκαετία μιας πράσινης επανάστασης», τελεί υπό την αιγίδα  της Α.Ε. της Προέδρου της Δημοκρατίας Κατερίνας Σακελλαροπούλου.  

Υποστηρίζεται ακόμη από τα Υπουργεία Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Υποδομών και Μεταφορών, Ψηφιακής Διακυβέρνησης, την  Ένωση Περιφερειών Ελλάδος (ΕΝΠΕ), τη Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας (ΡΑΕ), το Κέντρο Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας (ΚΑΠΕ) και το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο (ΕΜΠ)

Το συνέδριο στηρίζουν γνωστές και μεγάλες επιχειρήσεις της χώρας: 

Platinum Sponsor: INTRAKAT

Golden Sponsor: ATTICABANK, COPELOUZOS GROUP, ELLAKTOR – ΑΚΤΩΡ, ΤΕΜΕΣ

Silver Sponsor: ΕΚΤΕΡ, ΤΕΚΑΛ, DIMAND, TEN BRINKE

Contributors: ΔΕΔΔΗΕ, COSMOTE, WIND, INTRASOFT INTERNATIONAL, ΟΜΙΛΟΣ "ΣΑΜΑΡΑΣ &ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ", KANTOR, GOLDAIR GROUP, ΤΜΕΔΕ, ΟΜΙΛΟΣ ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ

Supporters: LAMDA DEVELOPMENT, ΕΡΓΟΣΕ, HILL INTERNATIONAL, ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ, ΔΕΠΑ, ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ, ΑΝΑΚΕΜ, PLANET, LEASEPLAN, ΕΥΡΩΣΥΜΒΟΥΛΟΙ

και πολλοί ακόμη φορείς, που συμμετέχουν και με ομιλητές στις θεματικές ενότητες.

Το συνέδριο συνδιοργανώνεται από το ΤΕΕ σε συνεργασία με το economix.gr και την euractiv.gr

Το κοινό μπορεί να παρακολουθήσει από τα αντίστοιχα κανάλια του ΤΕΕ, του economix.gr, της euractiv.gr και του ΑΠΕ – ΜΠΕ στο youtube. Ενδεικτικά εδώ:

https://www.youtube.com/watch?v=FhJKBgCmFVU

Η εκδήλωση θα αναμεταδίδεται από την ιστοσελίδα του συνεδρίου:

https://greendealgreece21.economix.gr

και από τις ιστοσελίδες των διοργανωτών και άλλων μέσων ενημέρωσης.

 

 

-- Ντζόιδου Χριστίνα Γραμματεία Γρ. Τύπου Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας τηλ. 210 3291 629

Στο Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού για τα αθλητικά σωματεία των Κυκλάδων και το ΕΑΚΝ Σίφνου ο Φίλιππος Φόρτωμας

Συνάντηση εργασίας στο Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού με τον Υφυπουργό Αθλητισμού κ. Λευτέρη Αυγενάκη πραγματοποίησε ο Βουλευτής Κυκλάδων της Νέας Δημοκρατίας, κ. Φίλιππος Φόρτωμας, κατά την οποία συζητήθηκαν θέματα που αφορούν τα αθλητικά σωματεία των Κυκλάδων.
Αρχικά, ο κ. Φόρτωμας εξέθεσε στον Υφυπουργό τις οικονομικές, αλλά και γενικότερες δυσκολίες που αντιμετώπισαν τα αθλητικά σωματεία το τελευταίο διάστημα, λόγω της πανδημίας, καθώς και την ανάγκη ενίσχυσής τους. Ο κ. Αυγενάκης, βαθιά ευαισθητοποιημένος για το θέμα, ανέφερε ότι έχουν ήδη γίνει πολλές προσπάθειες προς αυτόν τον τομέα, καθώς και ότι επίκειται νομοθετική ρύθμιση, η οποία θα θεσμοθετεί τον όρο «νησιωτικότητα», σε συνάρτηση με τον αθλητισμό.

Μανώλης Κ. Κεφαλογιάννης : «Ικανοποίηση για την Πολιτική Συμφωνία για τη Νέα ΚΑΠ.» «Περαιτέρω ενίσχυση των νέων γεωργών και μικρών εκμεταλλεύσεων.»

 

 


 

Ο Μανώλης Κ. Κεφαλογιάννης εξέφρασε την ικανοποίησή του για την επίτευξη συμφωνίας αναφορικά με τους τρεις κανονισμούς που θα διέπουν την Κοινή Αγροτική Πολιτική της Ευρωπαϊκής Ένωσης από το 2023, μετά από επίπονες διαπραγματεύσεις που κράτησαν πάνω από 3 χρόνια.

Η δήλωση του ευρωβουλευτή της ΝΔ:

Ανακοίνωση του Γραφείου Τύπου του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία «Ο κ. Μητσοτάκης διχάζει τους πολίτες για να κρύψει την αποτυχία του – Πετάει το μπαλάκι στους καταστηματάρχες της εστίασης»

 Αφού ο κ. Μητσοτάκης σπατάλησε δεκάδες εκατομμύρια δήθεν για καμπάνια ενημέρωσης και αφού με ευθύνη της κυβέρνησής του στα τέλη Ιουνίου αντί για 70% των πολιτών, όπως υποσχόταν, έχει εμβολιαστεί μόλις το 35% του πληθυσμού και ο ρυθμός εμβολιασμού φαίνεται ότι επιβραδύνεται, τώρα επενδύει και πάλι στον διχασμό. 

Διχάζει και πάλι την κοινωνία, αυτή τη φορά σε εμβολιασμένους και ανεμβολίαστους, λες και η συντριπτική πλειοψηφία των πολιτών τόσους μήνες μπορούσαν αλλά δεν θέλησαν να εμβολιαστούν. Και πετάει το μπαλάκι στους επιχειρηματίες της εστίασης, που καλούνται πάλι με «ατομική ευθύνη» να βγάλουν μόνοι τους τα κάστανα από τη φωτιά και να καλύψουν την κυβερνητική αποτυχία. 

ΤΕΕ: 1ο Συνέδριο «GREEN DEAL GREECE 2021» του ΤΕΕ - Πράσινες Υποδομές

 
 Ανακοίνωσε ακόμη ότι θα δημοπρατηθεί το οδικό έργο της Λεωφόρου Κύμης μέσω ΠΑΘΕ, όπου εξυπηρετούνται 30.000 οχήματα.

-------

Γιώργος Καραγιάννης: Δρομολογείται το μεγαλύτερο πρόγραμμα έργων συνολικού ύψους 13 δις ευρώ

-«Βγάλαμε τα έργα από  τα συρτάρια της γραφειοκρατίας και τα υλοποιούμε»

-Στο Ταμείο Ανάκαμψης ο Βόρειος Οδικός Άξονα Κρήτης, δημοπρατείται η σύμβαση για τη Λεωφόρο Κύμης

Χαράλαμπος Καλλής: «Ερχόμαστε να επενδύσουμε σε ΣΔΙΤ»

Γιώργος Κοτούλας: «Τα επόμενα χρόνια θα υπάρχουν ευχάριστα προβλήματα για τον κλάδο των κατασκευών».

Αντώνιος Πανάς: «Οι ελληνικές κατασκευαστικές εταιρείες δηλώνουν παρών για την επόμενη μέρα»

Βασίλης Κοτρώνης: «Υπάρχουν οι συνθήκες για να επιστρέψουν μηχανικοί πίσω στην Ελλάδα»

Ηλίας Δημητριάδης: «Δεν αυξάνει το κόστος των έργων η σωστή διαχείριση των ΑΕΚΚ».

Νίκος Ανδρεδάκης: «Παίρνει μπροστά ο ρόλος του μηχανικού»

Δρομολογείται το μεγαλύτερο πρόγραμμα έργων συνολικού ύψους 13 δις ευρώ ανακοίνωσε ο Γενικός Γραμματέας Υποδομών κ. Γιώργος Καραγιάννης, στο 1ο Συνέδριο «GREEN DEAL GREECE 2021», που διοργανώνει το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας την Τρίτη 29 Ιουνίου 2021, στο «Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος», υπό την αιγίδα  της Α.Ε. της Προέδρου της Δημοκρατίας Κατερίνας Σακελλαροπούλου.

Ο κ. Καραγιάννης κατέγραψε σειρά έργων που συμβασιοποιούνται, με χαρακτηριστική αναφορά στον Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης, σημειώνοντας ότι εντάσσεται στο Ταμείο Ανάκαμψης για χρηματοδότηση, προσθέτοντας ότι προσεχώς θα υπογραφεί η σύμβαση για το οδικό έργο της Λεωφόρου Κύμης, μέσω ΠΑΘΕ. Τονίζοντας παράλληλα ότι η κυβέρνηση και το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ανέλαβαν σειρά πρωτοβουλιών και θεσμικών παρεμβάσεων,  ούτως ώστε να δημιουργούνται συνθήκες σημαντικής μείωσης των χρόνων συμβασιοποίησης και εντέλει ωρίμανσης των έργων, δημιουργώντας  παράλληλα  τις προϋποθέσεις για να αντλούνται με μεγαλύτερη ευκολία οι πόροι από τα διαθέσιμα χρηματοδοτικά εργαλεία.

Στον θεματικό κύκλο του συνεδρίου με  θέμα «Πράσινες Υποδομές» μίλησαν εκπρόσωποι τεχνικών εταιριών και της κατασκευαστικής αγοράς επισημαίνοντας μεταξύ άλλων, ότι στην παρούσα συγκυρία υπάρχει συσσωρευμένο δυναμικό χρηματοδοτικών εργαλείων, και ότι ο κατασκευαστικός κλάδος καλείται να αναλάβει πρωταγωνιστικό ρόλο. Παράλληλα επισημάνθηκε ότι τα τελευταία χρόνια συρρικνώθηκε ο κλάδος καθώς μεταξύ 2007 -2013 υπήρχαν 113 χιλιάδες επιχειρήσεις και σήμερα ανέρχονται στις 74 χιλιάδες. Τέθηκε επίσης θέμα ότι λόγω της πανδημίας σημειώνεται αύξηση βασικών οικοδομικών υλικών, που επηρεάζει δυσμενώς συμβασιοποιημένα έργα και επιβαρύνει τις εργοληπτικές επιχειρήσεις, ζητώντας να υπάρξει αντιμετώπιση του.

 

Γιώργος ΚαραγιάννηςΓενικός Γραμματέας Υποδομών : Βγάλαμε τα έργα από  τα συρτάρια της γραφειοκρατίας και τα υλοποιούμε

Για το μεγαλύτερο πρόγραμμα δημοσίων έργων προϋπολογισμού 13 δις μίλησε  ο Γενικός Γραμματέας Υποδομών κ. Γιώργος Καραγιάννης, ο οποίος παρουσίασε σειρά ώριμων εμβληματικών  έργα φιλικά προς το περιβάλλον όπως είπε, τα οποία τόνισε «ήταν σταματημένα στα συρτάρια της γραφειοκρατίας».

Στην παρέμβασή του επισήμανε, ότι υπήρξαν τρεις λόγοι που επιτάχυναν τη διαδικασία ωρίμανσης μίας σειράς έργων: Πρώτον η αλλαγή του υπάρχοντος θεσμικού πλαισίου, καθώς είπε το προηγούμενο καθεστώς είχε δημιουργήσει καθυστερήσεις στην εξέλιξη των δημοσίων έργων. Ο κ. Καραγιάννης εξήγησε ότι με το  ισχύον νομικό πλαίσιο που εγκαθίδρυσε η παρούσα κυβέρνηση, είναι πιο ευέλικτο, ούτως ώστε να δημιουργεί συνθήκες σημαντικής μείωσης των χρόνων συμβασιοποίησης και εντέλει ωρίμανσης τω έργων και παράλληλα  δημιούργησε τις προϋποθέσεις για να αντλούνται με μεγαλύτερη ευκολία οι πόροι από τα διαθέσιμα χρηματοδοτικά εργαλεία. Ωστόσο, έσπευσε να διευκρινίσει, ότι η ευελιξία του νέου θεσμικού πλαισίου έγινε χωρίς καμία απολύτως έκπτωση στην ποιότητα των έργων.

Ως δεύτερο λόγο των αυξημένων ταχυτήτων στην εξέλιξη των έργων, ο Γενικός Γραμματέας Υποδομών προέταξε τη στροφή της παρούσας κυβέρνησης σε έργα ΣΔΙΤ, για τα οποία όπως είπε, «υπήρξε μία μακρά περίοδος αμφισβήτησης, λόγω ιδεολογικών αγκυλώσεων»

Τρίτον ως επιταχυντή της διαδικασίας ειδικά για τα έργα μεγάλου βεληνεκούς, κατέγραψε  τις ενέργειες της κυβέρνησης να ξεμπλοκάρουν βαλτωμένα έργα ειδικού βάρους και κολοσσιαίας σημασίας όπως για την εθνική οικονομία.  Ειδικότερα αναφέρθηκε στη γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας, «το μεγαλύτερο έργο υποδομής που κατασκευάζεται», το οποίο όπως τόνισε αλλάζει τον συγκοινωνιακό χάρτη σε πυκνοκατοικημένες περιοχές, την ποιότητα ζωής χιλιάδων πολιτών και παράγει ευεργετικά αποτελέσματα για το περιβάλλον, καθώς οι 340 χιλιάδες επιβάτες που θα μετακινούνται μ΄ αυτό, σημαίνει ότι θα υπάρχουν 53 χιλιάδες λιγότερα αυτοκίνητα στους δρόμους.

 Ο Γενικός  Γραμματέας Υποδομών αναφέρθηκε και στην υπογραφή της σύμβασης του βόρειου τμήματος του E65, τη ραχοκοκκαλιά της συγκοινωνιακής υποδομής της Ελλάδας όπως είπε, ο οποίος πήρε το πράσινο φως μετά από μετά από μεθοδική δουλειά επί 18 μήνες, χωρίς μεγάλα λόγια και με αλλεπάλληλες επαφές με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, ενώ υπογράμμισε ότι εξασφαλίστηκε χρηματοδότηση από το ταμείο Ανάκαμψης.

Στη συνέχεια κατέγραψε σε μια σειρά έργων που συμβασιοποιούνται, τα οποία είναι αφενός φιλικά προς το περιβάλλον, αφετέρου την αποτελεσματικότητα της κυβέρνησης α τα ξεβαλτώσει. Ειδικότερα αναφέρθηκε στον Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης «ένα έργο που το παραλάβαμε ως μολυβιά στο χάρτη και το ωριμάσαμε». Ανέφερε ότι έχουν κατατεθεί η ΜΠΕ του έργου και εξασφαλίστηκε η χρηματοδότησή του από το ταμείο ανάκαμψης.  Ανακοίνωσε ακόμη ότι θα δημοπρατηθεί το οδικό έργο της Λεωφόρου Κύμης μέσω ΠΑΘΕ, όπου εξυπηρετούνται 30.000 οχήματα. Όσον αφορά στο πακέτο των έργων ΣΔΙΤ, τόνισε ότι προσεγγίζουν τα 3,7 δις ενώ μίλησε για μεγάλο «come back»  των σιδηροδρομικών έργων στα οποία η χώρα έχει μείνει πίσω, προσδιορίζοντας τον προϋπολογισμό για το συγκεκριμένο τομέα των έργων στα 3,3 δις.

 

Χαράλαμπος Καλλής Γενικός Διευθυντής, Intrakat: «Ερχόμαστε να επενδύσουμε σε ΣΔΙΤ»

Ο Γενικός Διευθυντής, Intrakat, κ. Χαράλαμπος Καλλής ανέφερε στην παρέμβασή  του ότι στην παρούσα συγκυρία υπάρχει συσσωρευμένο δυναμικό χρηματοδοτικών εργαλείων και ώριμων έργων, τα οποία είναι έτοιμα να τελεσφορήσουν. Ανέφερε ακόμη, ότι βάσει της επιτάχυνσης που παρατηρείται σε τρία χρόνια θα είναι ακόμη πιο έντονο το κατασκευαστικό αντικείμενο. Ο ίδιος ανέφερε χαρακτηριστικά και σε σχέση με την ώθηση που δίνεται σε έργα ΣΔΙΤ,   ότι «ερχόμαστε να επενδύσουμε σε ΣΔΙΤ» και πως η , Intrakat υπήρξε πρωτοπόρος σ΄αυτόν τον τομέα, καθώς ήταν η εταιρεία που υλοποίησε τα τρία πρώτα ΣΔΙΤ έργα που έγιναν στη Ελλάδα. Ανέφερε ακόμη, ότι διαβλέπει για τα συγκεκριμένα έργα υπάρχει θέληση και οι διαδικασίες προχωράνε πιο οργανωμένα. Τέλος επισήμανε ότι πρόκειται για έργα που αντέχουν σε βάθος χρόνου και ενδεχομένως η τεχνολογίες που εφαρμόζονται σ' αυτά είναι ένα κλικ καλύτερες.

 

Γιώργος Κοτούλας Διευθύνων Σύμβουλος Ακτωρ: «Τα επόμενα χρόνια θα υπάρχουν ευχάριστα προβλήματα για τον κλάδο των κατασκευών».

Διευθύνων Σύμβουλος Ακτωρ κ. Γιώργος Κοτούλας υπογράμμισε ότι τα νέα δεδομένα και οι επενδυτικές προοπτικές που δημιουργούνται για τον κατασκευαστικό κλάδο  από τη σειρά των χρηματοδοτικών εργαλείων που θα εισρεύσουν στη χώρα, δημιουργούν ευχάριστα προβλήματα για τον κλάδο των κατασκευών να λαμβάνει πρωταγωνιστικό ρόλο, τονίζοντας ωστόσο ότι πρέπει να κινηθούν γρήγορα οι διαδικασίες «για να μη χάσουμε το τρένο που μπορούμε να ανεβούμε». Εξήγησε επίσης ότι υπάρχουν οι συνθήκες και οι προϋποθέσεις να πάει μπροστά ο κατασκευαστικός κλάδος μετά από πολλά χρόνια και τόνισε ότι «είμαστε  να δώσουμε όλες μας τις δυνάμεις», λέγοντας πως ο κατασκευαστικός κλάδος στην Ελλάδα διαθέτει τόσο την τεχνογνωσία με έμπειρο και υψηλού επιπέδου προσωπικό αλλά και τον εξοπλισμό για να ανταποκριθεί σε έργα υψηλών απαιτήσεων.

 

Αντώνιος Πανάς Γενικός Διευθυντής ΤΕΚΑΛ: «Οι ελληνικές κατασκευαστικές εταιρείες δηλώνουν παρών για την επόμενη μέρα»

Ο Γενικός Διευθυντής ΤΕΚΑΛ κ. Αντώνιος Πανάς τόνισε στην παρέμβασή του ότι κινητοποιείται ένα μεγάλο μέγεθος πόρων, το οποίο όπως είπε είναι το σχέδιο Μάρσαλ της εποχής καθώς με τη μόχλευση μόνο των χρημάτων του Ταμείου Ανάκαμψης, οι πόροι θα ανέλθουν στα 57,5 δις. Ο κ. Πανάς εστίασε στη συρρίκνωση των επιχειρήσεων του κατασκευαστικού κλάδου, αναφέροντας ότι μεταξύ 2007 -2013 υπήρχαν 113 χιλιάδες επιχειρήσεις και σήμερα ανέρχονται στις 74 χιλιάδες. «Είμαστε λιγότεροι για να υπηρετήσουμε πολλά έργα», είπε χαρακτηριστικά. Εξήγησε επίσης ότι 98% των τεχνικών εταιρειών είναι μικρές επιχειρήσεις, λέγοντας ότι η ραχοκοκαλιά του τεχνικού κλάδου υπηρετείται από μικρά σχήματα και το στοίχημα που τίθεται, είναι πως θα περάσει στις επιχειρήσεις αυτές οι πόροι των χρηματοδοτικών εργαλείων που εκκινούν. Ολοκλήρωσε, λέγοντας ότι οι προκλήσεις είναι μεγάλες και σοβαρές και πως οι ελληνικές κατασκευαστικές εταιρείες δηλώνουν το παρών στην επόμενη ημέρα

 

Βασίλης ΚοτρώνηςΠρόεδρος ΔΣ ΔΕΔΑ: «Yπάρχουν οι συνθήκες για να επιστρέψουν μηχανικοί πίσω στην Ελλάδα»

Για το φιλόδοξο πλάνα που τέθηκε σε εφαρμογή από το 2020 μίλησε ο Πρόεδρος ΔΣ ΔΕΔΑ  κ. Βασίλης Κοτρώνης οποίο δρομολογεί την ανάπτυξη δικτύων φυσικού αερίου σε 39 πόλεις των περιφερειών Ανατολικής Μακεδονίας & Θράκης, Κεντρικής Μακεδονίας, Στερεάς Ελλάδας, Δυτικής Μακεδονίας, Δυτικής Ελλάδας, Ηπείρου και Πελοποννήσου και στοχεύει στην κατασκευή 1.880 χιλιομέτρων δικτύου και σε περισσότερες από 50.000 συνδέσεις. Και υπογράμμισε ότι είναι ένα έργο με μεγάλα οφέλη για την οικονομία και τις τοπικές κοινωνίες.. Για τον κλάδο των μηχανικών, ο κ. Κοτρώνης εξήγησε ότι πέρασε δύσκολα χρόνια και τώρα «καλούμαστε να αντιμετωπίσουμε μία ευχάριστη πρόσκληση». Τόνισε, ότι οι αναπτυξιακές προοπτικές που δημιουργούνται στη χώρα, δημιουργούν κλίμα ανάσχεσης του φαινομένου του brain drain και σημείωσε, ότι υπό τις παρούσες συνθήκες οι μηχανικοί που έφυγαν στο εξωτερικό τα προηγούμενα χρόνια, μπορούν να επιστρέψουν, καθώς όπως είπε, υπάρχουν δουλειές και προοπτικές για να ριζώσουν.

 

Ηλίας Δημητριάδης Διευθύνων Σύμβουλος: «Δεν αυξάνει το κόστος των έργων η σωστή διαχείριση των ΑΕΚΚ».

Ο Διευθύνων Σύμβουλος  ΑΝΑΚΕΜ κ. Ηλίας Δημητριάδης, υπογράμμισε στην παρέμβασή του, ότι η ορθή διαχείριση των Αποβλήτων Εκσκαφών, Κατασκευών & Κατεδαφίσεων συντάσσεται με τις ευρωπαϊκές επιταγές και παράλληλα  αυξάνει την αποδοτικότητα στην κατασκευή των τεχνικών έργων.  Υπογράμμισε ότι τα τελευταία χρόνια ο συγκεκριμένος τομέας των Συλλογικών Συστημάτων Εναλλακτικής Διαχείρισης των ΑΕΕΚ, έχει συμβάλλει στους στόχους που θέτει η Πράσινη Συμφωνία, καθώς παράγονται δευτερογενή υλικά για να χρησιμοποιηθούν στα έργα, μειώνοντας το περιβαλλοντικό αποτύπωμα. Εξήγησε ακόμη, ότι θα πρέπει να συνδυαστεί η ανάγκη που υπάρχει για τη διαχείριση των αποβλήτων με την κατασκευή των δημόσιων έργων και ζήτησε να θεσπιστεί ελάχιστο ποσοστό δευτερογενών υλικών στα δημόσια έργα: «Μπορούμε να κάνουμε έργα χωρίς να δεσμεύουμε ολόκληρες περιοχές». Μάλιστα ανέφερε ότι στη χώρα οι ιστορικές αποθέσεις μπαζών , ανέρχονται σε 50 εκ τόνους, ικανοί να καλύψουν 1200 γήπεδα ποδοσφαίρου.

Νίκος Ανδρεδάκης, Αντιπρόεδρος ΔΕ ΤΕΕ: «Παίρνει μπροστά ο ρόλος του μηχανικού»

Στις  προοπτικές και το νέο τοπίο που ανοίγεται για τους  μηχανικούς μετά «από μία τρομακτική μείωση που είχαμε βιώσει στον κατασκευαστικό κλάδο», αναφέρθηκε ο Αντιπρόεδρος ΔΕ, του ΤΕΕ κ. Νίκος Ανδρεδάκης, Εξήγησε ότι ενώ τα προηγούμενα χρόνια ο κλάδος υπέστη πλήγμα, καθώς μειώθηκαν οι επιχειρήσεις και συρρικνώθηκαν τα μεγέθη, σήμερα όπως είπε, οδεύουμε σε μία αναστροφή της κατάστασης. Η ανάπτυξη στον κλάδο των κατασκευών που αποκτά δυναμική μέσα από τους πόρους που θα εισρεύσουν στη χώρα, δημιουργούν ευκαιρίες όπως είπε για αρκετούς συναδέλφους μηχανικούς, αφενός να εξασκήσουν αυτό ακριβώς που έχουν σπουδάσει και αφετέρου, «πιθανώς να υπάρχει προοπτική επιστροφής» για μηχανικούς που έχουν φύγει στο εξωτερικό. Ο κ. Ανδρεαδάκης υπογράμμισε ακόμη ότι το επίπεδο των ελλήνων μηχανικών είναι πολύ υψηλό,  αλλά κι από πλευράς δομής εταιρικής, η χώρα μπορεί να στηρίξει μεγάλα και σύνθετα έργα.

Συντονισμός: Νίκος Φιλιππίδης, δημοσιογράφος

Το  1ο Συνέδριο «GREEN DEAL GREECE» του ΤΕΕ, με τίτλο: «2021-2030, η δεκαετία μιας πράσινης επανάστασης», τελεί υπό την αιγίδα  της Α.Ε. της Προέδρου της Δημοκρατίας Κατερίνας Σακελλαροπούλου.  

Υποστηρίζεται ακόμη από τα Υπουργεία Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Υποδομών και Μεταφορών, Ψηφιακής Διακυβέρνησης, την  Ένωση Περιφερειών Ελλάδος (ΕΝΠΕ), τη Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας (ΡΑΕ), το Κέντρο Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας (ΚΑΠΕ) και το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο (ΕΜΠ)

Το συνέδριο στηρίζουν γνωστές και μεγάλες επιχειρήσεις της χώρας: 

Platinum Sponsor: INTRAKAT

Golden Sponsor: ATTICABANK, COPELOUZOS GROUP, ELLAKTOR – ΑΚΤΩΡΤΕΜΕΣ

Silver Sponsor: ΕΚΤΕΡΤΕΚΑΛ, DIMAND, TEN BRINKE

Contributors: ΔΕΔΔΗΕ, COSMOTE, WIND, INTRASOFT INTERNATIONAL, ΟΜΙΛΟΣ "ΣΑΜΑΡΑΣ &ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ", KANTOR, GOLDAIR GROUP, ΤΜΕΔΕΟΜΙΛΟΣ ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ

Supporters: LAMDA DEVELOPMENT, ΕΡΓΟΣΕ, HILL INTERNATIONAL, ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟΔΕΠΑΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΑΝΑΚΕΜ, PLANET, LEASEPLAN, ΕΥΡΩΣΥΜΒΟΥΛΟΙ

και πολλοί ακόμη φορείς, που συμμετέχουν και με ομιλητές στις θεματικές ενότητες.

Το συνέδριο συνδιοργανώνεται από το ΤΕΕ σε συνεργασία με το economix.gr και την euractiv.gr

Το κοινό μπορεί να παρακολουθήσει από τα αντίστοιχα κανάλια του ΤΕΕ, του economix.gr, της euractiv.gr και του ΑΠΕ – ΜΠΕ στο youtube. Ενδεικτικά εδώ:

https://www.youtube.com/watch?v=FhJKBgCmFVU

Η εκδήλωση θα αναμεταδίδεται από την ιστοσελίδα του συνεδρίου:

https://greendealgreece21.economix.gr

και από τις ιστοσελίδες των διοργανωτών και άλλων μέσων ενημέρωσης.

 

 

--   Ντζόιδου Χριστίνα  Γραμματεία Γρ. Τύπου  Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας  τηλ. 210 3291 629