--
Βάσια Παπαηλία
Τηλ.: 2241360504
Κιν.: +30 6944205583
1) Ποιες είναι οι πιο σημαντικές ρυθμίσεις του Νομοσχεδίου για την Αναβάθμιση του Σχολείου και την Ενδυνάμωση των Εκπαιδευτικών:
Δεν συνηθίζουμε να σχολιάζουμε ανακοινώσεις πολιτικών φορέων, αλλά κάθε κανόνας έχει και την εξαίρεσή του.
Το ΜΕΡΑ 25 και ο Θανάσης Μπαράκας που βρήκε προσωρινό καταφύγιο σε αυτόν, με τη χθεσινή τετρασέλιδη(!) ανακοίνωσή του προχώρησε για μια ακόμη φορά σε μια άνευ προηγούμενου επίδειξη ασχετοσύνης και εμπάθειας.
Στις τέσσερις παραληρηματικές σελίδες της ανακοίνωσής τους δεν υπάρχει κανένα στοιχείο που ν' αντέχει σε μια ελάχιστα σοβαρή συζήτηση.
1. Ο ΦΟΔΣΑ που κατά το ΜΕΡΑ 25 και τον Θ. Μπαράκα δεν ξεκίνησε ακόμα τη λειτουργία του, έχει ήδη δρομολογήσει και δημοπρατήσει πληθώρα έργων στα νησιά της Περιφέρειας.
Γιώργος Καραγιάννης: Δρομολογείται το μεγαλύτερο πρόγραμμα έργων συνολικού ύψους 13 δις ευρώ
-«Βγάλαμε τα έργα από τα συρτάρια της γραφειοκρατίας και τα υλοποιούμε»
-Στο Ταμείο Ανάκαμψης ο Βόρειος Οδικός Άξονα Κρήτης, δημοπρατείται η σύμβαση για τη Λεωφόρο Κύμης
Χαράλαμπος Καλλής: «Ερχόμαστε να επενδύσουμε σε ΣΔΙΤ»
Γιώργος Κοτούλας: «Τα επόμενα χρόνια θα υπάρχουν ευχάριστα προβλήματα για τον κλάδο των κατασκευών».
Αντώνιος Πανάς: «Οι ελληνικές κατασκευαστικές εταιρείες δηλώνουν παρών για την επόμενη μέρα»
Βασίλης Κοτρώνης: «Υπάρχουν οι συνθήκες για να επιστρέψουν μηχανικοί πίσω στην Ελλάδα»
Ηλίας Δημητριάδης: «Δεν αυξάνει το κόστος των έργων η σωστή διαχείριση των ΑΕΚΚ».
Νίκος Ανδρεδάκης: «Παίρνει μπροστά ο ρόλος του μηχανικού»
Δρομολογείται το μεγαλύτερο πρόγραμμα έργων συνολικού ύψους 13 δις ευρώ ανακοίνωσε ο Γενικός Γραμματέας Υποδομών κ. Γιώργος Καραγιάννης, στο 1ο Συνέδριο «GREEN DEAL GREECE 2021», που διοργανώνει το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας την Τρίτη 29 Ιουνίου 2021, στο «Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος», υπό την αιγίδα της Α.Ε. της Προέδρου της Δημοκρατίας Κατερίνας Σακελλαροπούλου.
Ο κ. Καραγιάννης κατέγραψε σειρά έργων που συμβασιοποιούνται, με χαρακτηριστική αναφορά στον Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης, σημειώνοντας ότι εντάσσεται στο Ταμείο Ανάκαμψης για χρηματοδότηση, προσθέτοντας ότι προσεχώς θα υπογραφεί η σύμβαση για το οδικό έργο της Λεωφόρου Κύμης, μέσω ΠΑΘΕ. Τονίζοντας παράλληλα ότι η κυβέρνηση και το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ανέλαβαν σειρά πρωτοβουλιών και θεσμικών παρεμβάσεων, ούτως ώστε να δημιουργούνται συνθήκες σημαντικής μείωσης των χρόνων συμβασιοποίησης και εντέλει ωρίμανσης των έργων, δημιουργώντας παράλληλα τις προϋποθέσεις για να αντλούνται με μεγαλύτερη ευκολία οι πόροι από τα διαθέσιμα χρηματοδοτικά εργαλεία.
Στον θεματικό κύκλο του συνεδρίου με θέμα «Πράσινες Υποδομές» μίλησαν εκπρόσωποι τεχνικών εταιριών και της κατασκευαστικής αγοράς επισημαίνοντας μεταξύ άλλων, ότι στην παρούσα συγκυρία υπάρχει συσσωρευμένο δυναμικό χρηματοδοτικών εργαλείων, και ότι ο κατασκευαστικός κλάδος καλείται να αναλάβει πρωταγωνιστικό ρόλο. Παράλληλα επισημάνθηκε ότι τα τελευταία χρόνια συρρικνώθηκε ο κλάδος καθώς μεταξύ 2007 -2013 υπήρχαν 113 χιλιάδες επιχειρήσεις και σήμερα ανέρχονται στις 74 χιλιάδες. Τέθηκε επίσης θέμα ότι λόγω της πανδημίας σημειώνεται αύξηση βασικών οικοδομικών υλικών, που επηρεάζει δυσμενώς συμβασιοποιημένα έργα και επιβαρύνει τις εργοληπτικές επιχειρήσεις, ζητώντας να υπάρξει αντιμετώπιση του.
Γιώργος Καραγιάννης, Γενικός Γραμματέας Υποδομών : Βγάλαμε τα έργα από τα συρτάρια της γραφειοκρατίας και τα υλοποιούμε
Για το μεγαλύτερο πρόγραμμα δημοσίων έργων προϋπολογισμού 13 δις μίλησε ο Γενικός Γραμματέας Υποδομών κ. Γιώργος Καραγιάννης, ο οποίος παρουσίασε σειρά ώριμων εμβληματικών έργα φιλικά προς το περιβάλλον όπως είπε, τα οποία τόνισε «ήταν σταματημένα στα συρτάρια της γραφειοκρατίας».
Στην παρέμβασή του επισήμανε, ότι υπήρξαν τρεις λόγοι που επιτάχυναν τη διαδικασία ωρίμανσης μίας σειράς έργων: Πρώτον η αλλαγή του υπάρχοντος θεσμικού πλαισίου, καθώς είπε το προηγούμενο καθεστώς είχε δημιουργήσει καθυστερήσεις στην εξέλιξη των δημοσίων έργων. Ο κ. Καραγιάννης εξήγησε ότι με το ισχύον νομικό πλαίσιο που εγκαθίδρυσε η παρούσα κυβέρνηση, είναι πιο ευέλικτο, ούτως ώστε να δημιουργεί συνθήκες σημαντικής μείωσης των χρόνων συμβασιοποίησης και εντέλει ωρίμανσης τω έργων και παράλληλα δημιούργησε τις προϋποθέσεις για να αντλούνται με μεγαλύτερη ευκολία οι πόροι από τα διαθέσιμα χρηματοδοτικά εργαλεία. Ωστόσο, έσπευσε να διευκρινίσει, ότι η ευελιξία του νέου θεσμικού πλαισίου έγινε χωρίς καμία απολύτως έκπτωση στην ποιότητα των έργων.
Ως δεύτερο λόγο των αυξημένων ταχυτήτων στην εξέλιξη των έργων, ο Γενικός Γραμματέας Υποδομών προέταξε τη στροφή της παρούσας κυβέρνησης σε έργα ΣΔΙΤ, για τα οποία όπως είπε, «υπήρξε μία μακρά περίοδος αμφισβήτησης, λόγω ιδεολογικών αγκυλώσεων»
Τρίτον ως επιταχυντή της διαδικασίας ειδικά για τα έργα μεγάλου βεληνεκούς, κατέγραψε τις ενέργειες της κυβέρνησης να ξεμπλοκάρουν βαλτωμένα έργα ειδικού βάρους και κολοσσιαίας σημασίας όπως για την εθνική οικονομία. Ειδικότερα αναφέρθηκε στη γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας, «το μεγαλύτερο έργο υποδομής που κατασκευάζεται», το οποίο όπως τόνισε αλλάζει τον συγκοινωνιακό χάρτη σε πυκνοκατοικημένες περιοχές, την ποιότητα ζωής χιλιάδων πολιτών και παράγει ευεργετικά αποτελέσματα για το περιβάλλον, καθώς οι 340 χιλιάδες επιβάτες που θα μετακινούνται μ΄ αυτό, σημαίνει ότι θα υπάρχουν 53 χιλιάδες λιγότερα αυτοκίνητα στους δρόμους.
Ο Γενικός Γραμματέας Υποδομών αναφέρθηκε και στην υπογραφή της σύμβασης του βόρειου τμήματος του E65, τη ραχοκοκκαλιά της συγκοινωνιακής υποδομής της Ελλάδας όπως είπε, ο οποίος πήρε το πράσινο φως μετά από μετά από μεθοδική δουλειά επί 18 μήνες, χωρίς μεγάλα λόγια και με αλλεπάλληλες επαφές με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, ενώ υπογράμμισε ότι εξασφαλίστηκε χρηματοδότηση από το ταμείο Ανάκαμψης.
Στη συνέχεια κατέγραψε σε μια σειρά έργων που συμβασιοποιούνται, τα οποία είναι αφενός φιλικά προς το περιβάλλον, αφετέρου την αποτελεσματικότητα της κυβέρνησης α τα ξεβαλτώσει. Ειδικότερα αναφέρθηκε στον Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης «ένα έργο που το παραλάβαμε ως μολυβιά στο χάρτη και το ωριμάσαμε». Ανέφερε ότι έχουν κατατεθεί η ΜΠΕ του έργου και εξασφαλίστηκε η χρηματοδότησή του από το ταμείο ανάκαμψης. Ανακοίνωσε ακόμη ότι θα δημοπρατηθεί το οδικό έργο της Λεωφόρου Κύμης μέσω ΠΑΘΕ, όπου εξυπηρετούνται 30.000 οχήματα. Όσον αφορά στο πακέτο των έργων ΣΔΙΤ, τόνισε ότι προσεγγίζουν τα 3,7 δις ενώ μίλησε για μεγάλο «come back» των σιδηροδρομικών έργων στα οποία η χώρα έχει μείνει πίσω, προσδιορίζοντας τον προϋπολογισμό για το συγκεκριμένο τομέα των έργων στα 3,3 δις.
Χαράλαμπος Καλλής Γενικός Διευθυντής, Intrakat: «Ερχόμαστε να επενδύσουμε σε ΣΔΙΤ»
Ο Γενικός Διευθυντής, Intrakat, κ. Χαράλαμπος Καλλής ανέφερε στην παρέμβασή του ότι στην παρούσα συγκυρία υπάρχει συσσωρευμένο δυναμικό χρηματοδοτικών εργαλείων και ώριμων έργων, τα οποία είναι έτοιμα να τελεσφορήσουν. Ανέφερε ακόμη, ότι βάσει της επιτάχυνσης που παρατηρείται σε τρία χρόνια θα είναι ακόμη πιο έντονο το κατασκευαστικό αντικείμενο. Ο ίδιος ανέφερε χαρακτηριστικά και σε σχέση με την ώθηση που δίνεται σε έργα ΣΔΙΤ, ότι «ερχόμαστε να επενδύσουμε σε ΣΔΙΤ» και πως η , Intrakat υπήρξε πρωτοπόρος σ΄αυτόν τον τομέα, καθώς ήταν η εταιρεία που υλοποίησε τα τρία πρώτα ΣΔΙΤ έργα που έγιναν στη Ελλάδα. Ανέφερε ακόμη, ότι διαβλέπει για τα συγκεκριμένα έργα υπάρχει θέληση και οι διαδικασίες προχωράνε πιο οργανωμένα. Τέλος επισήμανε ότι πρόκειται για έργα που αντέχουν σε βάθος χρόνου και ενδεχομένως η τεχνολογίες που εφαρμόζονται σ' αυτά είναι ένα κλικ καλύτερες.
Γιώργος Κοτούλας Διευθύνων Σύμβουλος Ακτωρ: «Τα επόμενα χρόνια θα υπάρχουν ευχάριστα προβλήματα για τον κλάδο των κατασκευών».
Διευθύνων Σύμβουλος Ακτωρ κ. Γιώργος Κοτούλας υπογράμμισε ότι τα νέα δεδομένα και οι επενδυτικές προοπτικές που δημιουργούνται για τον κατασκευαστικό κλάδο από τη σειρά των χρηματοδοτικών εργαλείων που θα εισρεύσουν στη χώρα, δημιουργούν ευχάριστα προβλήματα για τον κλάδο των κατασκευών να λαμβάνει πρωταγωνιστικό ρόλο, τονίζοντας ωστόσο ότι πρέπει να κινηθούν γρήγορα οι διαδικασίες «για να μη χάσουμε το τρένο που μπορούμε να ανεβούμε». Εξήγησε επίσης ότι υπάρχουν οι συνθήκες και οι προϋποθέσεις να πάει μπροστά ο κατασκευαστικός κλάδος μετά από πολλά χρόνια και τόνισε ότι «είμαστε να δώσουμε όλες μας τις δυνάμεις», λέγοντας πως ο κατασκευαστικός κλάδος στην Ελλάδα διαθέτει τόσο την τεχνογνωσία με έμπειρο και υψηλού επιπέδου προσωπικό αλλά και τον εξοπλισμό για να ανταποκριθεί σε έργα υψηλών απαιτήσεων.
Αντώνιος Πανάς Γενικός Διευθυντής ΤΕΚΑΛ: «Οι ελληνικές κατασκευαστικές εταιρείες δηλώνουν παρών για την επόμενη μέρα»
Ο Γενικός Διευθυντής ΤΕΚΑΛ κ. Αντώνιος Πανάς τόνισε στην παρέμβασή του ότι κινητοποιείται ένα μεγάλο μέγεθος πόρων, το οποίο όπως είπε είναι το σχέδιο Μάρσαλ της εποχής καθώς με τη μόχλευση μόνο των χρημάτων του Ταμείου Ανάκαμψης, οι πόροι θα ανέλθουν στα 57,5 δις. Ο κ. Πανάς εστίασε στη συρρίκνωση των επιχειρήσεων του κατασκευαστικού κλάδου, αναφέροντας ότι μεταξύ 2007 -2013 υπήρχαν 113 χιλιάδες επιχειρήσεις και σήμερα ανέρχονται στις 74 χιλιάδες. «Είμαστε λιγότεροι για να υπηρετήσουμε πολλά έργα», είπε χαρακτηριστικά. Εξήγησε επίσης ότι 98% των τεχνικών εταιρειών είναι μικρές επιχειρήσεις, λέγοντας ότι η ραχοκοκαλιά του τεχνικού κλάδου υπηρετείται από μικρά σχήματα και το στοίχημα που τίθεται, είναι πως θα περάσει στις επιχειρήσεις αυτές οι πόροι των χρηματοδοτικών εργαλείων που εκκινούν. Ολοκλήρωσε, λέγοντας ότι οι προκλήσεις είναι μεγάλες και σοβαρές και πως οι ελληνικές κατασκευαστικές εταιρείες δηλώνουν το παρών στην επόμενη ημέρα
Βασίλης Κοτρώνης, Πρόεδρος ΔΣ ΔΕΔΑ: «Yπάρχουν οι συνθήκες για να επιστρέψουν μηχανικοί πίσω στην Ελλάδα»
Για το φιλόδοξο πλάνα που τέθηκε σε εφαρμογή από το 2020 μίλησε ο Πρόεδρος ΔΣ ΔΕΔΑ κ. Βασίλης Κοτρώνης οποίο δρομολογεί την ανάπτυξη δικτύων φυσικού αερίου σε 39 πόλεις των περιφερειών Ανατολικής Μακεδονίας & Θράκης, Κεντρικής Μακεδονίας, Στερεάς Ελλάδας, Δυτικής Μακεδονίας, Δυτικής Ελλάδας, Ηπείρου και Πελοποννήσου και στοχεύει στην κατασκευή 1.880 χιλιομέτρων δικτύου και σε περισσότερες από 50.000 συνδέσεις. Και υπογράμμισε ότι είναι ένα έργο με μεγάλα οφέλη για την οικονομία και τις τοπικές κοινωνίες.. Για τον κλάδο των μηχανικών, ο κ. Κοτρώνης εξήγησε ότι πέρασε δύσκολα χρόνια και τώρα «καλούμαστε να αντιμετωπίσουμε μία ευχάριστη πρόσκληση». Τόνισε, ότι οι αναπτυξιακές προοπτικές που δημιουργούνται στη χώρα, δημιουργούν κλίμα ανάσχεσης του φαινομένου του brain drain και σημείωσε, ότι υπό τις παρούσες συνθήκες οι μηχανικοί που έφυγαν στο εξωτερικό τα προηγούμενα χρόνια, μπορούν να επιστρέψουν, καθώς όπως είπε, υπάρχουν δουλειές και προοπτικές για να ριζώσουν.
Ηλίας Δημητριάδης Διευθύνων Σύμβουλος: «Δεν αυξάνει το κόστος των έργων η σωστή διαχείριση των ΑΕΚΚ».
Ο Διευθύνων Σύμβουλος ΑΝΑΚΕΜ κ. Ηλίας Δημητριάδης, υπογράμμισε στην παρέμβασή του, ότι η ορθή διαχείριση των Αποβλήτων Εκσκαφών, Κατασκευών & Κατεδαφίσεων συντάσσεται με τις ευρωπαϊκές επιταγές και παράλληλα αυξάνει την αποδοτικότητα στην κατασκευή των τεχνικών έργων. Υπογράμμισε ότι τα τελευταία χρόνια ο συγκεκριμένος τομέας των Συλλογικών Συστημάτων Εναλλακτικής Διαχείρισης των ΑΕΕΚ, έχει συμβάλλει στους στόχους που θέτει η Πράσινη Συμφωνία, καθώς παράγονται δευτερογενή υλικά για να χρησιμοποιηθούν στα έργα, μειώνοντας το περιβαλλοντικό αποτύπωμα. Εξήγησε ακόμη, ότι θα πρέπει να συνδυαστεί η ανάγκη που υπάρχει για τη διαχείριση των αποβλήτων με την κατασκευή των δημόσιων έργων και ζήτησε να θεσπιστεί ελάχιστο ποσοστό δευτερογενών υλικών στα δημόσια έργα: «Μπορούμε να κάνουμε έργα χωρίς να δεσμεύουμε ολόκληρες περιοχές». Μάλιστα ανέφερε ότι στη χώρα οι ιστορικές αποθέσεις μπαζών , ανέρχονται σε 50 εκ τόνους, ικανοί να καλύψουν 1200 γήπεδα ποδοσφαίρου.
Νίκος Ανδρεδάκης, Αντιπρόεδρος ΔΕ ΤΕΕ: «Παίρνει μπροστά ο ρόλος του μηχανικού»
Στις προοπτικές και το νέο τοπίο που ανοίγεται για τους μηχανικούς μετά «από μία τρομακτική μείωση που είχαμε βιώσει στον κατασκευαστικό κλάδο», αναφέρθηκε ο Αντιπρόεδρος ΔΕ, του ΤΕΕ κ. Νίκος Ανδρεδάκης, Εξήγησε ότι ενώ τα προηγούμενα χρόνια ο κλάδος υπέστη πλήγμα, καθώς μειώθηκαν οι επιχειρήσεις και συρρικνώθηκαν τα μεγέθη, σήμερα όπως είπε, οδεύουμε σε μία αναστροφή της κατάστασης. Η ανάπτυξη στον κλάδο των κατασκευών που αποκτά δυναμική μέσα από τους πόρους που θα εισρεύσουν στη χώρα, δημιουργούν ευκαιρίες όπως είπε για αρκετούς συναδέλφους μηχανικούς, αφενός να εξασκήσουν αυτό ακριβώς που έχουν σπουδάσει και αφετέρου, «πιθανώς να υπάρχει προοπτική επιστροφής» για μηχανικούς που έχουν φύγει στο εξωτερικό. Ο κ. Ανδρεαδάκης υπογράμμισε ακόμη ότι το επίπεδο των ελλήνων μηχανικών είναι πολύ υψηλό, αλλά κι από πλευράς δομής εταιρικής, η χώρα μπορεί να στηρίξει μεγάλα και σύνθετα έργα.
Συντονισμός: Νίκος Φιλιππίδης, δημοσιογράφος
Το 1ο Συνέδριο «GREEN DEAL GREECE» του ΤΕΕ, με τίτλο: «2021-2030, η δεκαετία μιας πράσινης επανάστασης», τελεί υπό την αιγίδα της Α.Ε. της Προέδρου της Δημοκρατίας Κατερίνας Σακελλαροπούλου.
Υποστηρίζεται ακόμη από τα Υπουργεία Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Υποδομών και Μεταφορών, Ψηφιακής Διακυβέρνησης, την Ένωση Περιφερειών Ελλάδος (ΕΝΠΕ), τη Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας (ΡΑΕ), το Κέντρο Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας (ΚΑΠΕ) και το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο (ΕΜΠ).
Το συνέδριο στηρίζουν γνωστές και μεγάλες επιχειρήσεις της χώρας:
Platinum Sponsor: INTRAKAT
Golden Sponsor: ATTICABANK, COPELOUZOS GROUP, ELLAKTOR – ΑΚΤΩΡ, ΤΕΜΕΣ
Silver Sponsor: ΕΚΤΕΡ, ΤΕΚΑΛ, DIMAND, TEN BRINKE
Contributors: ΔΕΔΔΗΕ, COSMOTE, WIND, INTRASOFT INTERNATIONAL, ΟΜΙΛΟΣ "ΣΑΜΑΡΑΣ &ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ", KANTOR, GOLDAIR GROUP, ΤΜΕΔΕ, ΟΜΙΛΟΣ ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ
Supporters: LAMDA DEVELOPMENT, ΕΡΓΟΣΕ, HILL INTERNATIONAL, ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ, ΔΕΠΑ, ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ, ΑΝΑΚΕΜ, PLANET, LEASEPLAN, ΕΥΡΩΣΥΜΒΟΥΛΟΙ
και πολλοί ακόμη φορείς, που συμμετέχουν και με ομιλητές στις θεματικές ενότητες.
Το συνέδριο συνδιοργανώνεται από το ΤΕΕ σε συνεργασία με το economix.gr και την euractiv.gr
Το κοινό μπορεί να παρακολουθήσει από τα αντίστοιχα κανάλια του ΤΕΕ, του economix.gr, της euractiv.gr και του ΑΠΕ – ΜΠΕ στο youtube. Ενδεικτικά εδώ:
https://www.youtube.com/watch?v=FhJKBgCmFVU
Η εκδήλωση θα αναμεταδίδεται από την ιστοσελίδα του συνεδρίου:
https://greendealgreece21.economix.gr
και από τις ιστοσελίδες των διοργανωτών και άλλων μέσων ενημέρωσης.
Διχάζει και πάλι την κοινωνία, αυτή τη φορά σε εμβολιασμένους και ανεμβολίαστους, λες και η συντριπτική πλειοψηφία των πολιτών τόσους μήνες μπορούσαν αλλά δεν θέλησαν να εμβολιαστούν. Και πετάει το μπαλάκι στους επιχειρηματίες της εστίασης, που καλούνται πάλι με «ατομική ευθύνη» να βγάλουν μόνοι τους τα κάστανα από τη φωτιά και να καλύψουν την κυβερνητική αποτυχία.
Γιώργος Καραγιάννης: Δρομολογείται το μεγαλύτερο πρόγραμμα έργων συνολικού ύψους 13 δις ευρώ
-«Βγάλαμε τα έργα από τα συρτάρια της γραφειοκρατίας και τα υλοποιούμε»
-Στο Ταμείο Ανάκαμψης ο Βόρειος Οδικός Άξονα Κρήτης, δημοπρατείται η σύμβαση για τη Λεωφόρο Κύμης
Χαράλαμπος Καλλής: «Ερχόμαστε να επενδύσουμε σε ΣΔΙΤ»
Γιώργος Κοτούλας: «Τα επόμενα χρόνια θα υπάρχουν ευχάριστα προβλήματα για τον κλάδο των κατασκευών».
Αντώνιος Πανάς: «Οι ελληνικές κατασκευαστικές εταιρείες δηλώνουν παρών για την επόμενη μέρα»
Βασίλης Κοτρώνης: «Υπάρχουν οι συνθήκες για να επιστρέψουν μηχανικοί πίσω στην Ελλάδα»
Ηλίας Δημητριάδης: «Δεν αυξάνει το κόστος των έργων η σωστή διαχείριση των ΑΕΚΚ».
Νίκος Ανδρεδάκης: «Παίρνει μπροστά ο ρόλος του μηχανικού»
Δρομολογείται το μεγαλύτερο πρόγραμμα έργων συνολικού ύψους 13 δις ευρώ ανακοίνωσε ο Γενικός Γραμματέας Υποδομών κ. Γιώργος Καραγιάννης, στο 1ο Συνέδριο «GREEN DEAL GREECE 2021», που διοργανώνει το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας την Τρίτη 29 Ιουνίου 2021, στο «Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος», υπό την αιγίδα της Α.Ε. της Προέδρου της Δημοκρατίας Κατερίνας Σακελλαροπούλου.
Ο κ. Καραγιάννης κατέγραψε σειρά έργων που συμβασιοποιούνται, με χαρακτηριστική αναφορά στον Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης, σημειώνοντας ότι εντάσσεται στο Ταμείο Ανάκαμψης για χρηματοδότηση, προσθέτοντας ότι προσεχώς θα υπογραφεί η σύμβαση για το οδικό έργο της Λεωφόρου Κύμης, μέσω ΠΑΘΕ. Τονίζοντας παράλληλα ότι η κυβέρνηση και το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ανέλαβαν σειρά πρωτοβουλιών και θεσμικών παρεμβάσεων, ούτως ώστε να δημιουργούνται συνθήκες σημαντικής μείωσης των χρόνων συμβασιοποίησης και εντέλει ωρίμανσης των έργων, δημιουργώντας παράλληλα τις προϋποθέσεις για να αντλούνται με μεγαλύτερη ευκολία οι πόροι από τα διαθέσιμα χρηματοδοτικά εργαλεία.
Στον θεματικό κύκλο του συνεδρίου με θέμα «Πράσινες Υποδομές» μίλησαν εκπρόσωποι τεχνικών εταιριών και της κατασκευαστικής αγοράς επισημαίνοντας μεταξύ άλλων, ότι στην παρούσα συγκυρία υπάρχει συσσωρευμένο δυναμικό χρηματοδοτικών εργαλείων, και ότι ο κατασκευαστικός κλάδος καλείται να αναλάβει πρωταγωνιστικό ρόλο. Παράλληλα επισημάνθηκε ότι τα τελευταία χρόνια συρρικνώθηκε ο κλάδος καθώς μεταξύ 2007 -2013 υπήρχαν 113 χιλιάδες επιχειρήσεις και σήμερα ανέρχονται στις 74 χιλιάδες. Τέθηκε επίσης θέμα ότι λόγω της πανδημίας σημειώνεται αύξηση βασικών οικοδομικών υλικών, που επηρεάζει δυσμενώς συμβασιοποιημένα έργα και επιβαρύνει τις εργοληπτικές επιχειρήσεις, ζητώντας να υπάρξει αντιμετώπιση του.
Γιώργος Καραγιάννης, Γενικός Γραμματέας Υποδομών : Βγάλαμε τα έργα από τα συρτάρια της γραφειοκρατίας και τα υλοποιούμε
Για το μεγαλύτερο πρόγραμμα δημοσίων έργων προϋπολογισμού 13 δις μίλησε ο Γενικός Γραμματέας Υποδομών κ. Γιώργος Καραγιάννης, ο οποίος παρουσίασε σειρά ώριμων εμβληματικών έργα φιλικά προς το περιβάλλον όπως είπε, τα οποία τόνισε «ήταν σταματημένα στα συρτάρια της γραφειοκρατίας».
Στην παρέμβασή του επισήμανε, ότι υπήρξαν τρεις λόγοι που επιτάχυναν τη διαδικασία ωρίμανσης μίας σειράς έργων: Πρώτον η αλλαγή του υπάρχοντος θεσμικού πλαισίου, καθώς είπε το προηγούμενο καθεστώς είχε δημιουργήσει καθυστερήσεις στην εξέλιξη των δημοσίων έργων. Ο κ. Καραγιάννης εξήγησε ότι με το ισχύον νομικό πλαίσιο που εγκαθίδρυσε η παρούσα κυβέρνηση, είναι πιο ευέλικτο, ούτως ώστε να δημιουργεί συνθήκες σημαντικής μείωσης των χρόνων συμβασιοποίησης και εντέλει ωρίμανσης τω έργων και παράλληλα δημιούργησε τις προϋποθέσεις για να αντλούνται με μεγαλύτερη ευκολία οι πόροι από τα διαθέσιμα χρηματοδοτικά εργαλεία. Ωστόσο, έσπευσε να διευκρινίσει, ότι η ευελιξία του νέου θεσμικού πλαισίου έγινε χωρίς καμία απολύτως έκπτωση στην ποιότητα των έργων.
Ως δεύτερο λόγο των αυξημένων ταχυτήτων στην εξέλιξη των έργων, ο Γενικός Γραμματέας Υποδομών προέταξε τη στροφή της παρούσας κυβέρνησης σε έργα ΣΔΙΤ, για τα οποία όπως είπε, «υπήρξε μία μακρά περίοδος αμφισβήτησης, λόγω ιδεολογικών αγκυλώσεων»
Τρίτον ως επιταχυντή της διαδικασίας ειδικά για τα έργα μεγάλου βεληνεκούς, κατέγραψε τις ενέργειες της κυβέρνησης να ξεμπλοκάρουν βαλτωμένα έργα ειδικού βάρους και κολοσσιαίας σημασίας όπως για την εθνική οικονομία. Ειδικότερα αναφέρθηκε στη γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας, «το μεγαλύτερο έργο υποδομής που κατασκευάζεται», το οποίο όπως τόνισε αλλάζει τον συγκοινωνιακό χάρτη σε πυκνοκατοικημένες περιοχές, την ποιότητα ζωής χιλιάδων πολιτών και παράγει ευεργετικά αποτελέσματα για το περιβάλλον, καθώς οι 340 χιλιάδες επιβάτες που θα μετακινούνται μ΄ αυτό, σημαίνει ότι θα υπάρχουν 53 χιλιάδες λιγότερα αυτοκίνητα στους δρόμους.
Ο Γενικός Γραμματέας Υποδομών αναφέρθηκε και στην υπογραφή της σύμβασης του βόρειου τμήματος του E65, τη ραχοκοκκαλιά της συγκοινωνιακής υποδομής της Ελλάδας όπως είπε, ο οποίος πήρε το πράσινο φως μετά από μετά από μεθοδική δουλειά επί 18 μήνες, χωρίς μεγάλα λόγια και με αλλεπάλληλες επαφές με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, ενώ υπογράμμισε ότι εξασφαλίστηκε χρηματοδότηση από το ταμείο Ανάκαμψης.
Στη συνέχεια κατέγραψε σε μια σειρά έργων που συμβασιοποιούνται, τα οποία είναι αφενός φιλικά προς το περιβάλλον, αφετέρου την αποτελεσματικότητα της κυβέρνησης α τα ξεβαλτώσει. Ειδικότερα αναφέρθηκε στον Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης «ένα έργο που το παραλάβαμε ως μολυβιά στο χάρτη και το ωριμάσαμε». Ανέφερε ότι έχουν κατατεθεί η ΜΠΕ του έργου και εξασφαλίστηκε η χρηματοδότησή του από το ταμείο ανάκαμψης. Ανακοίνωσε ακόμη ότι θα δημοπρατηθεί το οδικό έργο της Λεωφόρου Κύμης μέσω ΠΑΘΕ, όπου εξυπηρετούνται 30.000 οχήματα. Όσον αφορά στο πακέτο των έργων ΣΔΙΤ, τόνισε ότι προσεγγίζουν τα 3,7 δις ενώ μίλησε για μεγάλο «come back» των σιδηροδρομικών έργων στα οποία η χώρα έχει μείνει πίσω, προσδιορίζοντας τον προϋπολογισμό για το συγκεκριμένο τομέα των έργων στα 3,3 δις.
Χαράλαμπος Καλλής Γενικός Διευθυντής, Intrakat: «Ερχόμαστε να επενδύσουμε σε ΣΔΙΤ»
Ο Γενικός Διευθυντής, Intrakat, κ. Χαράλαμπος Καλλής ανέφερε στην παρέμβασή του ότι στην παρούσα συγκυρία υπάρχει συσσωρευμένο δυναμικό χρηματοδοτικών εργαλείων και ώριμων έργων, τα οποία είναι έτοιμα να τελεσφορήσουν. Ανέφερε ακόμη, ότι βάσει της επιτάχυνσης που παρατηρείται σε τρία χρόνια θα είναι ακόμη πιο έντονο το κατασκευαστικό αντικείμενο. Ο ίδιος ανέφερε χαρακτηριστικά και σε σχέση με την ώθηση που δίνεται σε έργα ΣΔΙΤ, ότι «ερχόμαστε να επενδύσουμε σε ΣΔΙΤ» και πως η , Intrakat υπήρξε πρωτοπόρος σ΄αυτόν τον τομέα, καθώς ήταν η εταιρεία που υλοποίησε τα τρία πρώτα ΣΔΙΤ έργα που έγιναν στη Ελλάδα. Ανέφερε ακόμη, ότι διαβλέπει για τα συγκεκριμένα έργα υπάρχει θέληση και οι διαδικασίες προχωράνε πιο οργανωμένα. Τέλος επισήμανε ότι πρόκειται για έργα που αντέχουν σε βάθος χρόνου και ενδεχομένως η τεχνολογίες που εφαρμόζονται σ' αυτά είναι ένα κλικ καλύτερες.
Γιώργος Κοτούλας Διευθύνων Σύμβουλος Ακτωρ: «Τα επόμενα χρόνια θα υπάρχουν ευχάριστα προβλήματα για τον κλάδο των κατασκευών».
Διευθύνων Σύμβουλος Ακτωρ κ. Γιώργος Κοτούλας υπογράμμισε ότι τα νέα δεδομένα και οι επενδυτικές προοπτικές που δημιουργούνται για τον κατασκευαστικό κλάδο από τη σειρά των χρηματοδοτικών εργαλείων που θα εισρεύσουν στη χώρα, δημιουργούν ευχάριστα προβλήματα για τον κλάδο των κατασκευών να λαμβάνει πρωταγωνιστικό ρόλο, τονίζοντας ωστόσο ότι πρέπει να κινηθούν γρήγορα οι διαδικασίες «για να μη χάσουμε το τρένο που μπορούμε να ανεβούμε». Εξήγησε επίσης ότι υπάρχουν οι συνθήκες και οι προϋποθέσεις να πάει μπροστά ο κατασκευαστικός κλάδος μετά από πολλά χρόνια και τόνισε ότι «είμαστε να δώσουμε όλες μας τις δυνάμεις», λέγοντας πως ο κατασκευαστικός κλάδος στην Ελλάδα διαθέτει τόσο την τεχνογνωσία με έμπειρο και υψηλού επιπέδου προσωπικό αλλά και τον εξοπλισμό για να ανταποκριθεί σε έργα υψηλών απαιτήσεων.
Αντώνιος Πανάς Γενικός Διευθυντής ΤΕΚΑΛ: «Οι ελληνικές κατασκευαστικές εταιρείες δηλώνουν παρών για την επόμενη μέρα»
Ο Γενικός Διευθυντής ΤΕΚΑΛ κ. Αντώνιος Πανάς τόνισε στην παρέμβασή του ότι κινητοποιείται ένα μεγάλο μέγεθος πόρων, το οποίο όπως είπε είναι το σχέδιο Μάρσαλ της εποχής καθώς με τη μόχλευση μόνο των χρημάτων του Ταμείου Ανάκαμψης, οι πόροι θα ανέλθουν στα 57,5 δις. Ο κ. Πανάς εστίασε στη συρρίκνωση των επιχειρήσεων του κατασκευαστικού κλάδου, αναφέροντας ότι μεταξύ 2007 -2013 υπήρχαν 113 χιλιάδες επιχειρήσεις και σήμερα ανέρχονται στις 74 χιλιάδες. «Είμαστε λιγότεροι για να υπηρετήσουμε πολλά έργα», είπε χαρακτηριστικά. Εξήγησε επίσης ότι 98% των τεχνικών εταιρειών είναι μικρές επιχειρήσεις, λέγοντας ότι η ραχοκοκαλιά του τεχνικού κλάδου υπηρετείται από μικρά σχήματα και το στοίχημα που τίθεται, είναι πως θα περάσει στις επιχειρήσεις αυτές οι πόροι των χρηματοδοτικών εργαλείων που εκκινούν. Ολοκλήρωσε, λέγοντας ότι οι προκλήσεις είναι μεγάλες και σοβαρές και πως οι ελληνικές κατασκευαστικές εταιρείες δηλώνουν το παρών στην επόμενη ημέρα
Βασίλης Κοτρώνης, Πρόεδρος ΔΣ ΔΕΔΑ: «Yπάρχουν οι συνθήκες για να επιστρέψουν μηχανικοί πίσω στην Ελλάδα»
Για το φιλόδοξο πλάνα που τέθηκε σε εφαρμογή από το 2020 μίλησε ο Πρόεδρος ΔΣ ΔΕΔΑ κ. Βασίλης Κοτρώνης οποίο δρομολογεί την ανάπτυξη δικτύων φυσικού αερίου σε 39 πόλεις των περιφερειών Ανατολικής Μακεδονίας & Θράκης, Κεντρικής Μακεδονίας, Στερεάς Ελλάδας, Δυτικής Μακεδονίας, Δυτικής Ελλάδας, Ηπείρου και Πελοποννήσου και στοχεύει στην κατασκευή 1.880 χιλιομέτρων δικτύου και σε περισσότερες από 50.000 συνδέσεις. Και υπογράμμισε ότι είναι ένα έργο με μεγάλα οφέλη για την οικονομία και τις τοπικές κοινωνίες.. Για τον κλάδο των μηχανικών, ο κ. Κοτρώνης εξήγησε ότι πέρασε δύσκολα χρόνια και τώρα «καλούμαστε να αντιμετωπίσουμε μία ευχάριστη πρόσκληση». Τόνισε, ότι οι αναπτυξιακές προοπτικές που δημιουργούνται στη χώρα, δημιουργούν κλίμα ανάσχεσης του φαινομένου του brain drain και σημείωσε, ότι υπό τις παρούσες συνθήκες οι μηχανικοί που έφυγαν στο εξωτερικό τα προηγούμενα χρόνια, μπορούν να επιστρέψουν, καθώς όπως είπε, υπάρχουν δουλειές και προοπτικές για να ριζώσουν.
Ηλίας Δημητριάδης Διευθύνων Σύμβουλος: «Δεν αυξάνει το κόστος των έργων η σωστή διαχείριση των ΑΕΚΚ».
Ο Διευθύνων Σύμβουλος ΑΝΑΚΕΜ κ. Ηλίας Δημητριάδης, υπογράμμισε στην παρέμβασή του, ότι η ορθή διαχείριση των Αποβλήτων Εκσκαφών, Κατασκευών & Κατεδαφίσεων συντάσσεται με τις ευρωπαϊκές επιταγές και παράλληλα αυξάνει την αποδοτικότητα στην κατασκευή των τεχνικών έργων. Υπογράμμισε ότι τα τελευταία χρόνια ο συγκεκριμένος τομέας των Συλλογικών Συστημάτων Εναλλακτικής Διαχείρισης των ΑΕΕΚ, έχει συμβάλλει στους στόχους που θέτει η Πράσινη Συμφωνία, καθώς παράγονται δευτερογενή υλικά για να χρησιμοποιηθούν στα έργα, μειώνοντας το περιβαλλοντικό αποτύπωμα. Εξήγησε ακόμη, ότι θα πρέπει να συνδυαστεί η ανάγκη που υπάρχει για τη διαχείριση των αποβλήτων με την κατασκευή των δημόσιων έργων και ζήτησε να θεσπιστεί ελάχιστο ποσοστό δευτερογενών υλικών στα δημόσια έργα: «Μπορούμε να κάνουμε έργα χωρίς να δεσμεύουμε ολόκληρες περιοχές». Μάλιστα ανέφερε ότι στη χώρα οι ιστορικές αποθέσεις μπαζών , ανέρχονται σε 50 εκ τόνους, ικανοί να καλύψουν 1200 γήπεδα ποδοσφαίρου.
Νίκος Ανδρεδάκης, Αντιπρόεδρος ΔΕ ΤΕΕ: «Παίρνει μπροστά ο ρόλος του μηχανικού»
Στις προοπτικές και το νέο τοπίο που ανοίγεται για τους μηχανικούς μετά «από μία τρομακτική μείωση που είχαμε βιώσει στον κατασκευαστικό κλάδο», αναφέρθηκε ο Αντιπρόεδρος ΔΕ, του ΤΕΕ κ. Νίκος Ανδρεδάκης, Εξήγησε ότι ενώ τα προηγούμενα χρόνια ο κλάδος υπέστη πλήγμα, καθώς μειώθηκαν οι επιχειρήσεις και συρρικνώθηκαν τα μεγέθη, σήμερα όπως είπε, οδεύουμε σε μία αναστροφή της κατάστασης. Η ανάπτυξη στον κλάδο των κατασκευών που αποκτά δυναμική μέσα από τους πόρους που θα εισρεύσουν στη χώρα, δημιουργούν ευκαιρίες όπως είπε για αρκετούς συναδέλφους μηχανικούς, αφενός να εξασκήσουν αυτό ακριβώς που έχουν σπουδάσει και αφετέρου, «πιθανώς να υπάρχει προοπτική επιστροφής» για μηχανικούς που έχουν φύγει στο εξωτερικό. Ο κ. Ανδρεαδάκης υπογράμμισε ακόμη ότι το επίπεδο των ελλήνων μηχανικών είναι πολύ υψηλό, αλλά κι από πλευράς δομής εταιρικής, η χώρα μπορεί να στηρίξει μεγάλα και σύνθετα έργα.
Συντονισμός: Νίκος Φιλιππίδης, δημοσιογράφος
Το 1ο Συνέδριο «GREEN DEAL GREECE» του ΤΕΕ, με τίτλο: «2021-2030, η δεκαετία μιας πράσινης επανάστασης», τελεί υπό την αιγίδα της Α.Ε. της Προέδρου της Δημοκρατίας Κατερίνας Σακελλαροπούλου.
Υποστηρίζεται ακόμη από τα Υπουργεία Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Υποδομών και Μεταφορών, Ψηφιακής Διακυβέρνησης, την Ένωση Περιφερειών Ελλάδος (ΕΝΠΕ), τη Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας (ΡΑΕ), το Κέντρο Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας (ΚΑΠΕ) και το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο (ΕΜΠ).
Το συνέδριο στηρίζουν γνωστές και μεγάλες επιχειρήσεις της χώρας:
Platinum Sponsor: INTRAKAT
Golden Sponsor: ATTICABANK, COPELOUZOS GROUP, ELLAKTOR – ΑΚΤΩΡ, ΤΕΜΕΣ
Silver Sponsor: ΕΚΤΕΡ, ΤΕΚΑΛ, DIMAND, TEN BRINKE
Contributors: ΔΕΔΔΗΕ, COSMOTE, WIND, INTRASOFT INTERNATIONAL, ΟΜΙΛΟΣ "ΣΑΜΑΡΑΣ &ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ", KANTOR, GOLDAIR GROUP, ΤΜΕΔΕ, ΟΜΙΛΟΣ ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ
Supporters: LAMDA DEVELOPMENT, ΕΡΓΟΣΕ, HILL INTERNATIONAL, ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ, ΔΕΠΑ, ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ, ΑΝΑΚΕΜ, PLANET, LEASEPLAN, ΕΥΡΩΣΥΜΒΟΥΛΟΙ
και πολλοί ακόμη φορείς, που συμμετέχουν και με ομιλητές στις θεματικές ενότητες.
Το συνέδριο συνδιοργανώνεται από το ΤΕΕ σε συνεργασία με το economix.gr και την euractiv.gr
Το κοινό μπορεί να παρακολουθήσει από τα αντίστοιχα κανάλια του ΤΕΕ, του economix.gr, της euractiv.gr και του ΑΠΕ – ΜΠΕ στο youtube. Ενδεικτικά εδώ:
https://www.youtube.com/watch?v=FhJKBgCmFVU
Η εκδήλωση θα αναμεταδίδεται από την ιστοσελίδα του συνεδρίου:
https://greendealgreece21.economix.gr
και από τις ιστοσελίδες των διοργανωτών και άλλων μέσων ενημέρωσης.
-- Ντζόιδου Χριστίνα Γραμματεία Γρ. Τύπου Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας τηλ. 210 3291 629
- Σωκράτης Φάμελλος: Με χαρακτηριστικά δημοκρατικού σχεδιασμού η πράσινη μετάβαση
- Γιώργος Γεραπετρίτης: «Η πράσινη ανάπτυξη το στοίχημα της επόμενης δεκαετίας»
Με κεντρικές ομιλίες του βουλευτή και Τομεάρχη Περιβάλλοντος και Ενέργειας του ΣΥΡΙΖΑ - ΠΣ, Σωκράτη Φάμελλου, ως εκπροσώπου του Προέδρου του κόμματος Αλέξη Τσίπρα και του Υπουργού Επικρατείας, Γιώργου Γεραπετρίτη, ολοκληρώθηκαν οι εργασίες του 1ου Συνεδρίου «GREEN DEAL GREECE 2021», που διοργάνωσε το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας την Τρίτη 29 Ιουνίου 2021, στο «Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος», υπό την αιγίδα της Α.Ε. της Προέδρου της Δημοκρατίας Κατερίνας Σακελλαροπούλου.
Το Συνέδριο, όπως τόνισε ο Πρόεδρος του ΤΕΕ Γιώργος Στασινός κατά την εναρκτήρια ομιλία του «άνοιξε τη δημόσια συζήτηση για την Ευρωπαϊκή Πράσινη Συμφωνία ειδικά για τα θέματα που αφορούν την Ελλάδα, τις ευκαιρίες και τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει η χώρα μας, ώστε να τροφοδοτηθούν οι δημόσιες πολιτικές αλλά και οι επιχειρηματικές στρατηγικές, με παραμέτρους και προτάσεις, που θα οδηγήσουν την Ελλάδα ακόμη πιο γρήγορα στην επίτευξη των στόχων αειφόρου ανάπτυξης, διερευνώντας και αντιμετωπίζοντας παράλληλα τα προβλήματα που ανακύπτουν». Συμμετείχαν περί τους 50 σημαντικούς εκπροσώπους της Πολιτείας και της αγοράς, ως ομιλητές, οι οποίοι παρουσίασαν με ολοκληρωμένο τρόπο, τι είναι, τι σημαίνει, και πως θα υλοποιηθεί η Ευρωπαϊκή Πράσινη Συμφωνία στην Ελλάδα.
Σωκράτης Φάμελλος βουλευτής και Τομεάρχηw Περιβάλλοντος και Ενέργειας του ΣΥΡΙΖΑ- ΠΣ, ως εκπρόσωπος του Αλέξη Τσίπρα: Με χαρακτηριστικά δημοκρατικού σχεδιασμού η πράσινη μετάβαση
Με χαρακτηριστικά δημοκρατικού σχεδιασμού και αλλαγή του αναπτυξιακού - παραγωγικού προτύπου μπορεί να προχωρήσει η πράσινη μετάβαση της Ελλάδας, ανέφερε ο Βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ και υπεύθυνος Τομεάρχης Περιβάλλοντος & Ενέργειας, κ. Σωκράτης Φάμελλος, στο συνέδριο «GREEN DEAL GREECE 2021», που διοργάνωσε το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδος.
Ο κ. Φάμελλος υπογράμμισε τον μεγάλο ενδιαφέρον των μηχανικών και του τεχνικού κόσμου αλλά και ολόκληρης της κοινωνίας για το πολύπλευρο και πολύπλοκο ζήτημα που συζητείται στο σημερινό συνέδριο, «την Πράσινη Συμφωνία και το αποτύπωμα της στην ελληνική κοινωνία». Επίσης τόνισε ότι βρισκόμαστε μπροστά σε μία μοναδική διπλή πρόκληση και η χώρα χρειάζεται ένα ολιστικό ανθεκτικό συμπεριληπτικό σχέδιο. Το γεγονός όπως είπε, ότι μέσα στις επόμενες δύο δεκαετίες θα πρέπει ως κοινωνία και ως κράτος να αλλάξουμε τρόπο ζωής παραγωγής και κατανάλωσης, οφείλουμε, «αυτή η συζήτηση, να γίνει κτήμα όλης της κοινωνίας».
Επί τούτου, κ. Φάμελλος άσκησε κριτική στην κυβέρνηση για τους χειρισμούς της στο ζήτημα του Ταμείου Ανάκαμψης, λέγοντας : «Θεωρώ ότι αυτή η τακτική της κυβέρνησης να κρατήσει κρυφό, περιορισμένο τον διάλογο για το ταμείο Ανάκαμψης δεν αποτελεί δείγμα ορθή διαχείρισης τέτοιων μεγάλων ζητημάτων. Μπορεί να εξυπηρετεί το δικό της πολιτικό σχέδιο, όμως δεν εξυπηρετεί την ελληνική κοινωνία». Ο τομεάρχης Περιβάλλοντος και Ενέργειας του ΣΥΡΙΖΑ αναφέρθηκε στην ανάγκη του ανοιχτού διαλόγου, καθώς όπως τόνισε χαρακτηριστικά, η μετάβαση πρέπει να γίνει από όλους και ταυτόχρονα πρέπει να γίνει για όλους.
Όπως είπε, με αφορμή τη σημερινή διοργάνωση είναι μία καλή ευκαιρία να ανοίξει ο διάλογος και για το Ταμείο Ανάκαμψης και για την ανθεκτικότητα και για το συνολικό σχέδιο. Εξήγησε ότι αυτός είναι και λόγος που πρέπει να γίνει ανοιχτή συζήτηση. Υποστήριξε, ότι το σχέδιο πρέπει να συζητηθεί ανοιχτά για να γίνουν και οι οικονομικοί παραγωγοί κοινωνοί αυτή της μετάβασης, «δεν μπορεί αυτή η μετάβαση να γίνει για λίγες εταιρείες, ούτε από λίγες εταιρείες για όλους του υπόλοιπους», ανέφερε και τόνισε ότι η συζήτηση για την πράσινη μετάβαση, απαιτεί η Ελλάδα να έχει παραγωγική βάση.
Ο κ. Φάμελλος υπογράμμισε ακόμη, ότι το άλμα προς τα εμπρός θα πρέπει να εμπεριέχει πέρα από τη δημιουργία και την επέκταση παραγωγικής βάσης της Ελλάδας και την υποχρέωση να μη χρησιμοποιηθούν τα εργαλεία του παρελθόντος.
Η πρόταση του ΣΥΡΙΖΑ - ΠΣ όπως είπε είναι η αλλαγή του αναπτυξιακού και παραγωγικού προτύπου, και ως προς τη χρήση των φυσικών πόρων, και ως προς το κράτος δικαίου, και ως προς τη διάχυση του οφέλους σε όλη την κοινωνία. Στο νέο αυτό παραγωγικό μοντέλο «θα έχουν πρόσβαση όλοι οι επιχειρηματίες, όλοι οι οικονομικοί παραγωγοί και όλοι οι φορείς της εργασίας» Δεν μπορούμε να συνεχίσουμε όπως είπε με ένα πρότυπο που ληστεύει τους παραγωγικούς πόρους. Υπό το πρίσμα αυτό, υπογράμμισε ως αναγκαιότητα να έχουν όλες οι παραγωγικές δυνάμεις τα εργαλεία και τις χρηματοδοτήσεις της μετάβασης στο νέο πράσινο και ψηφιακό περιβάλλον. Σ΄ αυτό το σημείο, ο κ. Φάμελλος έκανε ειδική αναφορά στους μηχανικούς, λέγοντας ότι το μόνο που ακούν οι μηχανικοί «είναι απώλεια δικαιωμάτων και ελαστικές και χαμηλά αμειβόμενες θέσεις εργασίας με το τελευταίο εργασιακό νομοσχέδιο»
Τόνισε επίσης, ότι ένα σχέδιο Δίκαιης Πράσινης Μετάβασης απαιτεί ολοκλήρωση του χωροταξικού σχεδίου για τις ΑΠΕ και το δίκτυο Natura, αλλά και εισαγωγή του κλιματικού και περιβαλλοντικού αποτυπώματος σε όλα τα χρηματοδοτικά και αναπτυξιακά εργαλεία. Ακόμη, εισαγωγή του κριτηρίου της ανθεκτικότητας για όλες τις χρηματοδοτήσεις εθνικές και ευρωπαϊκές, αλλά και ενεργοποίηση των πολιτικών προσαρμογής στην κλιματική αλλαγή που έχουν νομοθετηθεί από το 2016 ώστε να υπάρξει ανθεκτική κοινωνία, υποδομές και οικονομικές δραστηριότητες
Γιώργος Γεραπετρίτης Υπουργός Επικρατείας: «Η πράσινη ανάπτυξη το στοίχημα της επόμενης δεκαετίας»
«Η Ευρωπαϊκή Συμφωνία θα αλλάξει τη νοοτροπία των Ευρωπαίων πολιτών», δήλωσε ο υπουργός Επικρατείας Γιώργος Γεραπετρίτης στο 1ο Συνέδριο «GREEN DEAL GREECE 2021», που διοργανώνει το ΤΕΕ. «Είναι σημαντικό ότι η προστασία του περιβάλλοντος είναι στο επίκεντρο χωρίς να υποβαθμίζει την αναπτυξιακή πορεία της χώρας», ξεκαθάρισε ο κ. Γεραπετρίτης, και πρόσθεσε ότι «ανάπτυξη και περιβάλλον μπορούν να βαδίσουν χέρι – χέρι σε ένα ισόρροπο μίγμα για την πράσινη επανάσταση για τα επόμενα δέκα χρόνια».
Σύμφωνα με τον υπουργό Επικρατείας: «Φέτος γιορτάζουμε τα 200 χρόνια από την Επανάσταση και 40 χρόνια από την ένταξή μας στην ΕΕ. Σε αυτή την πορεία χρειαζόμαστε όλους. Η πράσινη ανάπτυξη είναι ένα στοίχημα για την επόμενη δεκαετία. Μπορούμε να μιλάμε για μία Ελλάδα πιο πράσινη, πιο βιώσιμη. Ένα πράσινο συμβόλαιο που θα κάνουμε ως Ελλάδα με τις επόμενες γενιές».
Συνολικά, για τη χώρα μας, όπως είπε ο κ. Γεραπετρίτης, «περί τα 72 δισεκατομμύρια θα συγκεντρώσουμε στην επόμενη προγραμματική περίοδο εκ των οποίων, εκτιμούμε ότι 24 δισεκατομμύρια θα διατεθούν έμμεσα ή άμεσα για πράσινες δημόσιες πράσινες επενδύσεις, ευελπιστώντας ποσό που θα διπλασιαστεί με τη μόχλευση ιδιωτικών κεφαλαίων».
Ο κ. Γεραπετρίτης ανέλυσε διεξοδικά την περιβαλλοντική και κλιματική πολιτική της χώρας, δίνοντας ιδιαίτερη έμφαση στην προστασία του περιβάλλοντος, την αντιμετώπιση και την προσαρμογή στο φαινόμενο της κλιματικής αλλαγής, αλλά και τη δημιουργία έργων και προϋποθέσεων για στιβαρή βιώσιμη ανάπτυξη. Επεσήμανε τις περιβαλλοντικές δράσεις αλλά και τις δράσεις που αφορούν την ψηφιακή ανάπτυξη και κατάρτιση, οι οποίες εμμέσως βοηθούν για το περιβάλλον και την βιοποικιλότητα.
«Όλα καταλήγουν στον νέο κλιματικό νόμο, όπως ανέφερε ο κ. Γεραπετρίτης, καθώς ήδη 12 κράτη της ΕΕ έχουν υιοθετήσει έναν τέτοιο νόμο». Όπως τόνισε, θα υπάρξει πολύ εκτενής διαβούλευση για έναν τέτοιο νόμο. Όπως ανέφερε, τόσο το ΤΕΕ, όσο και οι φορείς της πολιτείας θα κληθούν να συνεργαστούν στο μεγάλο σχέδιο του κλιματικού νόμου, επί τη βάση του οποίου θα δημιουργούνται τα μεγάλα πράσινα προγράμματα.
Ο κ. Γεραπετρίτης αναφέρθηκε στην εμβληματική δράση για την Κατάργηση των Πλαστικών Μίας Χρήσης, μία πραγματικότητα που θα βιώσουμε από 1η Ιουλίου.
Επίσης, όπως είπε, δρομολογούμε ευρείας κλίμακας αστικές αναπλάσεις και έργα βιώσιμης κινητικότητας και αναφέρθηκε στο έργο του Ελληνικού, σχετικά με το οποίο άκουσε με προσοχή την πρόταση του Γ. Στασινού για μεγαλύτερη υπογειοποίηση της Ποσειδώνος, για ενίσχυση της ανάδειξης του παραλιακού μετώπου, όπως είπε. Μάλιστα, για τον κ. Γεραπετρίτη, το ίδιο το παραλιακό μέτωπο αποτελεί εμβληματική δράση για την ενοποίηση των 70 χιλιομέτρων του με τη δημιουργία 28χλμ δρόμου για πεζούς και ποδήλατο.
«Θα δούμε θαύματα τα επόμενα χρόνια όσον αφορά την αναβάθμιση των υποδομών, και των συνδυασμένων μεταφορών, ιδίως με την ανάπτυξη σταθερής τροχιάς», ανέφερε ο υπουργός επικρατείας. Ενώ, ιδιαίτερη αναφορά έκανε στο νόμο 4784 για τη μικροκινητικόητα στις πόλεις, προκειμένου «να ανακτήσουν οι πολίτες την ιδιοκτησία στην πόλη».
Ο υπουργός Επικρατείας αναφέρθηκε επίσης στη νέα στρατηγική για την προστασία του περιβάλλοντος μέσω του Οργανισμού Φυσικού Περιβάλλοντος και Κλιματικής Αλλαγής. Καθώς επίσης και στο νέο πρόγραμμα επενδύσεων και χρηματοδότησης για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής, το οποίο περιλαμβάνει εθνικό σχέδιο αναδασώσεων, αλλά και για πρώτη φορά τρία επιχειρησιακά προγράμματα στο επόμενο ΕΣΠΑ, που αφορούν το περιβάλλον.
«Είναι πολύ σπουδαία η σημερινή πρωτοβουλία, καθώς και έρχεται σε μία σειρά από σημαντικές δράσεις του ΤΕΕ ως τεχνικός σύμβουλος της πολιτείας, ανέφερε ο κ. Γεραπετρίτης ευχαριστώντας προσωπικά τον πρόεδρο Γιώργο Στασινό, ενώ ειδική αναφορά έκανε στη συμβολή του για την προσβασιμότητα των ΑμΕΑ στα δημόσια κτίρια.
Το 1ο Συνέδριο «GREEN DEAL GREECE» του ΤΕΕ, με τίτλο: «2021-2030, η δεκαετία μιας πράσινης επανάστασης», τελεί υπό την αιγίδα της Α.Ε. της Προέδρου της Δημοκρατίας Κατερίνας Σακελλαροπούλου.
Υποστηρίζεται ακόμη από τα Υπουργεία Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Υποδομών και Μεταφορών, Ψηφιακής Διακυβέρνησης, την Ένωση Περιφερειών Ελλάδος (ΕΝΠΕ), τη Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας (ΡΑΕ), το Κέντρο Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας (ΚΑΠΕ) και το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο (ΕΜΠ).
Το συνέδριο στηρίζουν γνωστές και μεγάλες επιχειρήσεις της χώρας:
Platinum Sponsor: INTRAKAT
Golden Sponsor: ATTICABANK, COPELOUZOS GROUP, ELLAKTOR – ΑΚΤΩΡ, ΤΕΜΕΣ
Silver Sponsor: ΕΚΤΕΡ, ΤΕΚΑΛ, DIMAND, TEN BRINKE
Contributors: ΔΕΔΔΗΕ, COSMOTE, WIND, INTRASOFT INTERNATIONAL, ΟΜΙΛΟΣ ΣΑΜΑΡΑΣ ΚΑΙ ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ, KANTOR, GOLDAIR GROUP, ΤΜΕΔΕ, ΟΜΙΛΟΣ ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ
Supporters: LAMDA DEVELOPMENT, ΕΡΓΟΣΕ, HILL INTERNATIONAL, ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ, ΔΕΠΑ, ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ, ΑΝΑΚΕΜ, PLANET, LEASEPLAN, ΕΥΡΩΣΥΜΒΟΥΛΟΙ
και πολλοί ακόμη φορείς, που συμμετέχουν και με ομιλητές στις θεματικές ενότητες.
Το συνέδριο συνδιοργανώνεται από το ΤΕΕ σε συνεργασία με το economix.gr και την euractiv.gr.
Το κοινό μπορεί να παρακολουθήσει από τα αντίστοιχα κανάλια του ΤΕΕ, του economix.gr, της euractiv.gr και του ΑΠΕ – ΜΠΕ στο youtube. Ενδεικτικά εδώ:
https://www.youtube.com/watch?v=FhJKBgCmFVU
Η εκδήλωση θα αναμεταδίδεται από την ιστοσελίδα του συνεδρίου:
https://greendealgreece21.economix.gr
και από τις ιστοσελίδες των διοργανωτών και άλλων μέσων ενημέρωσης.
-- Ντζόιδου Χριστίνα Γραμματεία Γρ. Τύπου Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας τηλ. 210 3291 629
-- Ντζόιδου Χριστίνα Γραμματεία Γρ. Τύπου Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας τηλ. 210 3291 629
-- Ντζόιδου Χριστίνα Γραμματεία Γρ. Τύπου Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας τηλ. 210 3291 629