προεδρος ξενοδοχων ναξου................ δεν ειναι της παρου
Από τον κ. Στρατούρη όμως ζητάμε την τοποθέτησή του όσον αφορά την επόμενη ημέρα για το αεροδρόμιο +καθώς οι φήμες σχετικά με τα λουκέτα ή τις επεκτάσεις καλά κρατούν. Και η άποψή του καθόλα σεβαστή προκαλεί εντύπωση γιατί είναι μία διαφορετική κατάθεση που ενδεχομένως καλό θα είναι να την λάβουν σοβαρά υπόψη τους όλοι. Κι αυτό γιατί προέρχεται από έναν άνθρωπο που λόγω θέσης έχει γνώση για την συμπεριφορά των επισκεπτών. «Ακούγεται ότι η επέκταση του αεροδιαδρόμου θα αποτελέσει ένα από τα προεκλογικά ατού του κ. Μαργαρίτη. Αυτό όμως που θέλω να τονίσω είναι ότι στη Πάρο αυτό τον καιρό κατασκευάζεται μέσω ΕΣΠΑ ένα νέο αεροδρόμιο με διάδρομο στα 1400 μέτρα και εμείς θα κάνουμε επέκταση κατά 300 μέτρα και θα πάμε στα 1200. Και τα δύο αεροδρόμια με τους αεροδιαδρόμους αυτούς δεν έχουν μέλλον. Εμείς θα καταφέρουμε να έχουμε τα 70αρια της Aegean και τα 50αρια charter από το εξωτερικό με τις αποσκευές των επιβατών καθώς έως σήμερα όπως όλοι γνωρίζουν, οι επιβάτες έρχονται με το αεροπλάνο και οι αποσκευές τους με πλοίο που μπορεί να καθυστερήσουν μία ή δύο ημέρες αλλά αυτό είναι κάτι που το έχουν αποδεχτεί οι ξένοι. Αυτό λοιπόν που εγώ προτείνω είναι να πάρουμε τα χρήματα για την επέκταση του αεροδρομίου μας και να τα σπρώξουμε στο αεροδρόμιο της Πάρου ώστε να μεγαλώσει αυτό και να φτάσει στα 1750 μέτρα (θα γίνει αυτόματα 1ης κατηγορίας) ώστε να σωθούμε αμφότεροι ως προορισμοί και να παραμείνουμε ανταγωνιστικοί στους νέους προορισμούς που δημιουργούνται καθημερινά τόσο εντός όσο και εκτός Ελλάδας»
Ανάπτυξη
Και ο πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων συνεχίζει «με την πρόταση αυτή θα έχουμε όλα τα οφέλη από ένα μεγάλο αεροδρόμιο και θα μηδενίσουμε τις ζημιές. Με την πρόταση αυτή βέβαια δεν λέω να κλείσουμε το δικό μας αεροδρόμιο. Προς Θεού. Απλώς τονίζω ότι με μία επέκταση της τάξης των 300 μέτρων δεν κερδίσουμε τίποτα ουσιαστικό και αντίθετα καταδικάζουμε δύο γενιές ναξιωτών καθώς δεν θα γίνουν για πολλά ακόμη χρόνια αναπτυξιακά έργα στο νησί μας. Με το διεθνές αεροδρόμιο στη Πάρο και με την περιφέρεια να έχει δώσει δύο άδειες (σκοπιμότητες) για δρομολόγηση παντόφλας από την Αγία Άννα προς την Πάρο αμέσως οι ξενοδόχοι με τα λεωφορεία τους θα μπορούν να μεταφέρουν σε μικρό χρονικό διάστημα τους επιβάτες από τα ξενοδοχεία στο αεροδρόμιο και το αντίστροφο. Βέβαια εάν κάποιος κάνει ένα γκάλοπ στη Νάξο σχετικά με το εάν πρέπει να δώσουμε τα χρήματα στους Παριανούς, το αποτέλεσμα θα είναι αρνητικό, αλλά θα πρέπει να δούμε όλη την εικόνα. Μόνο μέσα από μία τέτοια κίνηση η Νάξος έχει πιθανότητες σωτηρίας και παραμονής με αξιώσεις στον τουριστικό χάρτη. Κανείς δεν θα δώσει για 3η φορά χρήματα για ένα αεροδρόμιο που δυστυχώς δεν έχει έσοδα. Και με την επέκταση στα 1200 μέτρα το ουσιαστικό κέρδος για τον τουρισμό είναι σχεδόν ανύπαρκτο. Βλέπετε αυτή τη στιγμή μπορεί η Νάξος σε σχέση με τη Σαντορίνη ή τη Μύκονο να έχει φθηνότερα δωμάτια αλλά το κόστος μετακίνησης είναι τεράστιο με αποτέλεσμα οι touroperators να φεύγουν ο ένας μετά τον άλλο. Χαρακτηριστικό παράδειγμα η TUI που πλέον έχει αφαιρέσει όλα της τα πακέτα από τις Κυκλάδες με εξαίρεση τη Σαντορίνη και τη Μύκονο. Με μεγάλο αεροδρόμιο δύσκολα θα βγούμε από το κάδρο της ανάπτυξης ακόμη κι εάν συνεχιστεί η κρίση. Και συν τοις άλλοις οι επιχειρηματίες είναι αυτοί σε συνεργασία με την τοπική κοινωνία που βάζουν τους κανόνες του … παιχνιδιού. Δεν μπορεί πχ ένα πρακτορείο να επιβάλει τους όρους του σε μία κοινωνία όσον ισχυρό κι εάν είναι. Κάτι που φάνηκε στην περίπτωση των all inclusive όπου ένα μόνο ξενοδοχείο ακολουθεί αυτή την τακτική»
Ταφόπλακα
Και στον επίλογο της πρότασής του που έχει σαφή αναφορά στη προσπάθεια που έγινε στην αρχή της προηγούμενης χρονιάς για συνεργασία σε όλους τους τομείς με την Πάρο σε μία μορφή «Παροναξίας» τονίζει ότι «μέσα από την κατασκευή ενός πραγματικά μεγάλου αεροδρομίου στη Πάρου θα έχουμε επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου και καλύτερης ποιότητας τουρίστες. Αντίθετα, θα πεθάνει η ελπίδα για ανάπτυξη και η επέκταση του αεροδρομίου της Νάξου στα 1200 μέτρα θα λειτουργήσει ως ταφόπλακα στον τουρισμό. Τα χρήματα πλέον είναι περιζήτητα στην αγορά. Πέφτουν από το κράτος ή την Ευρωπαϊκή Ένωση με το σταγονόμετρο και οφείλουμε να κάνουμε την καλύτερη δυνατή διαχείριση. Και μέσα από οργάνωση να επιλέξουμε τις καλύτερες δυνατές επιλογές».. Και εδώ ίσως να μπαίνει η πρόταση που είχε καταθέσει πριν από έναν περίπου χρόνο ο Δήμαρχος Πάρου κ. Βλαχογιάννης για… ανταλλαγή βοήθειας μέσα στο πνεύμα συνεργασίας. Να τους βοηθούσαμε για να μεγαλώσουμε ακόμη περισσότερο το αεροδρόμιο που φτιάχνουν και σε αντάλλαγμα να μας βοηθήσουν τόσο στο θέμα του Νοσοκομείου όσο και στο θέμα του λιμανιού με τη δημιουργία κόμβου που θα λειτουργούσε στο κέντρο των Κυκλάδων ενώνοντας Βορρά και Νότο…