slider

Naxios Το πρώτο blog των Κυκλάδων

Naxios

ΛΑΦΑΖΑΝΗΣ ΚΑΤΑ ΤΣΙΠΡΑ

Ο Neo και το matrix24.gr σας είχαν ενημερώσει πρώτοι ότι στην Κουμουνδούρου είχε δημιουργηθεί μέγα θέμα, όταν οι «σκληροπυρηνικοί» του Αριστερού Ρεύματος έμαθαν ότι κλιμάκιο του ΣΥΡΙΖΑ συναντήθηκε και αντάλλαξε απόψεις με τον επικεφαλής της task force της Κομισιόν για την Ελλάδα, Χορστ Ράιχενμπαχ.

Ο επικεφαλής του Ρεύματος, Παναγιώτης Λαφαζάνης, το επιβεβαίωσε και δημοσίως, αφού ερωτηθείς χθες σχετικά σε συνέντευξή του είπε: «Δεν θεωρώ ότι η συνάντηση με τον Ράιχενμπαχ ήταν στο ελάχιστο χρήσιμη και πολύ περισσότερο αναγκαία. Δεν νομίζω ότι ο ΣΥΡΙΖΑ χρειάζεται κάποια αναγνώριση από τους μανδαρίνους και τους γραφειοκράτες των Βρυξελλών για να προχωρήσει μπροστά». Και συνέχισε: «Δεν νομίζω ότι θα πρέπει να κάνουμε κάποιες ειδικές αβαρίες για να αποκαταστήσουμε φυσιολογικές σχέσεις με όλους αυτούς τους δοτούς γραφειοκράτες». Ε, εντάξει, ο Λαφαζάνης ουδέποτε είχε καλή άποψη ούτε για την Ε.Ε., ούτε για την… «γραφειοκρατία» της.

A.E. ΚΥΚΛΑΔΩΝ : Η διοίκηση του Νεωρίου και η κυβέρνηση οδηγούν το ναυπηγείο στον αργό θάνατο

Για μία ακόμη φορά γινόμαστε μάρτυρες της πολιτικής απαξίωσης του ιστορικού ναυπηγείου του Νεωρίου από την κυβέρνηση, αλλά και των παρασκηνιακών τακτικών της διοίκησης του ναυπηγείου που έχει αφήσει απλήρωτους επί 4,5 μήνες τους εργαζόμενους, ενώ επιπρόσθετα τους οφείλει και υπερωρίες ενός ολόκληρου έτους.

Κατά παραδοχή του ίδιου του ιδιοκτήτη του Ομίλου Νεώριον, το ναυπηγείο της Σύρου οδηγείται αργά και βασανιστικά στο λουκέτο και οι εκατοντάδες εργαζόμενοι στο δρόμο, την ώρα που η διοίκηση του Νεωρίου, όπως τουλάχιστον έχει δείξει μέχρι σήμερα, δεν έχει κανένα σοβαρό πλάνο για το μέλλον της επιχείρησης και απλά περιμένει τον αργό θάνατο.

Αμέτοχη και αδιάφορη παρουσιάζεται η συγκεβέρνηση, αφήνοντας το Νεώριο στη μοίρα του. Καμία εξέλιξη δεν υπάρχει με τις δεξαμενές του Πολεμικού Ναυτικού που ακόμη περιμένει το Νεώριο. Οι προεκλογικές υποσχέσεις των «γαλάζιων» παραγόντων, έμειναν μόνο στα λόγια και μετά τις εκλογές, γύρισαν την πλάτη στο ναυπηγείο και στους εργαζόμενους που βρίσκονται σε τραγική οικονομική κατάσταση.

Την ίδια ώρα, η διοίκηση του Νεωρίου μας δίνει την εντύπωση πως παίζει με τον πόνο των εργαζομένων με τον πλέον προκλητικό τρόπο. Όχι μόνο δεν τους πληρώνει προκαλώντας σε αυτούς σοβαρό βιοποριστικό πρόβλημα, αλλά δείχνοντας  ένα πρωτοφανές σκληρό πρόσωπο, τους εμπαίζει, μισθώνοντας ρυμουλκά ιδιωτών για δουλειές του Νεωρίου, τα οποία κοστίζουν πολύ ακριβότερα από τα εργατικά χέρια που έχει στη δύναμή του το ναυπηγείο.

Η διοίκηση οφείλει να ανοίξει τα χαρτιά της και με ξεκάθαρες κουβέντες να γνωστοποιήσει στην κοινωνία της Σύρου, τι σκοπό έχει για το ναυπηγείο.  Η κυβέρνηση που λάμπει δια της απουσίας της σε όλα τα μικρά και μεγάλα προβλήματα των Κυκλάδων, έχει υποχρέωση να σκύψει πάνω από τα προβλήματα της μεγαλύτερης επιχείρησης του νομού και να στηρίξει έμπρακτα τη βιωσιμότητά της και την ύπαρξή της στο ναυπηγικό χάρτη.

«ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ» ΝΟΜΟΥ ΚΥΚΛΑΔΩΝ

e-mail: anexartitoikykladon@gmail.com

 22810 76406

Το Συντονιστικό υπέρ των εργαζομένων στις ΕΠΑΨΥ

syndonistiko

Το Συντονιστικό Σωματείων και Εργαζομένων στις Κυκλάδες δηλώνει την αλληλεγγύη του και την αμέριστη συμπαράστασή του στους εργαζόμενους της ΕΠΑΨΥ, για την κατάσταση που αντιμετωπίζουν οι κοινοτικές υπηρεσίες και οι δομές της ψυχικής υγείας της Ε.Π.Α.Ψ.Υ., τόσο στις Κυκλάδες όσο και σε πανελλαδικό επίπεδο. Μια κατάσταση που θέτει σε κίνδυνο τη συνέχιση της λειτουργίας των δομών αυτών και των παρεχόμενων υπηρεσιών για την ψυχική υγεία, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τους εργαζόμενους και τους εξυπηρετούμενους συμπολίτες μας.

Ειδικότερα, δηλώνει την αλληλεγγύη του και την αμέριστη συμπαράστασή του στους εργαζόμενους των Κινητών Μονάδων Ψυχικής Υγείας Βορειοανατολικών και Δυτικών Κυκλάδων ΕΠΑΨΥ που παρέχουν δωρεάν υπηρεσίες σε 11 νησιά των Κυκλάδων τα τελευταία 8 χρόνια, έχοντας εξυπηρετήσει χιλιάδες νησιώτες συμπολίτες μας, σε αυτή τη δύσκολη οικονομική συγκυρία για το λαό μας.

Το Υπουργείο Υγείας, έχοντας περικόψει τη χρηματοδότηση, φέρει ακεραία την ευθύνη για την απελπιστική κατάσταση στην οποία έχουν περιέλθει οι εργαζόμενοι και οι εξυπηρετούμενοι πολίτες της ΕΠΑΨΥ. Η πολιτική της τρόικα εσωτερικού και εξωτερικού, μετά τους εργαζόμενους και τους συνταξιούχους, τους καρκινοπαθείς και τα ΑμεΑ, "αποτελειώνει" τώρα και τους συμπολίτες μας με προβλήματα ψυχικής υγείας.

Αναγνωρίζοντας την επιστημονική και κοινωνική προσφορά που έχουν προσφέρει όλα αυτά τα χρόνια που δραστηριοποιούνται στα νησιά μας, καλούμε το Υπουργείο Υγείας να συνεχίσει απρόσκοπτα τη χρηματοδότηση της λειτουργίας των δομών της ΕΠΑΨΥ, τόσο στις Κυκλάδες όσο και πανελλαδικά.

 

Σύρος, 30-9-2012

 

Συντονιστικό Σωματείων και Εργαζομένων στις Κυκλάδες

 

www.sidonistiko.blogspot.com

 

Κατεβάζει τους διακόπτες ο Φωτόπουλος... εφαρμόζοντας τις οδηγίες του ΣΥΡΙΖΑ

Του Χάρη Φλουδόπουλου

Ξεκινούν σήμερα οι 48ωρες επαναλαμβανόμενες απεργίες της ΓΕΝΟΠ ΔΕΗ, οι οποίες αναμένεται να διαρκέσουν μέχρι την ψήφιση των μέτρων από τη βουλή και να δημιουργήσουν τις επόμενες ημέρες προβλήματα στην ηλεκτροδότηση της χώρας. Μάλιστα οι όροι που έχουν τεθεί από τη ΓΕΝΟΠ προκειμένου να μην πραγματοποιηθεί η κινητοποίηση είναι τέτοιοι ώστε να θεωρείται βέβαιο πως η απεργία πολύ δύσκολα θα ανακληθεί (απόσυρση και μη ψήφιση των μέτρων για υπαγωγή στο ενιαίο μισθολόγιο των ΔΥ των υπαλλήλων της ΔΕΗ).
Χαρακτηριστικές είναι οι αναφορές από την εισήγηση του επικεφαλής του συνδικάτου Ν. Φωτόπουλου, ο οποίος υποστήριξε μεταξύ άλλων ότι η ΓΕΝΟΠ ξεκινά κινητοποίηση διαρκείας όχι με στόχο να διαμαρτυρηθεί αλλά προκειμένου να μην αφήσει να περάσουν τα μέτρα. Ο ίδιος, έφερε ως παράδειγμα τις αντίστοιχες πολυήμερες κινητοποιήσεις του παρελθόντος 17 ημερών εναντίον των αλλαγών για το ασφαλιστικό και 10 ημερών εναντίον των μέτρων του μεσοπρόθεσμου, τονίζοντας ότι τώρα οι επιπτώσεις των μέτρων θα είναι ακόμη μεγαλύτερες.

Βεβαίως, οι κινητοποιήσεις αυτές είχαν και σοβαρό οικονομικό αντίκτυπο για την ίδια τη ΔΕΗ, η οποία από πέρυσι βρίσκεται σε κλοιό ζημιών, αδυνατώντας να ανταπεξέλθει στις εξαιρετικά δύσκολες συνθήκες της κρίσης και της έλλειψης ρευστότητας. Το ενδιαφέρον μάλιστα είναι ότι περίπου το 50% των περυσινών ζημιών θα μπορούσε να είχε αποφευχθεί για την εταιρεία. Και αυτό διότι το κόστος της περυσινής 10ήμερης απεργίας υπολογίζεται ότι έφτασε τα 60 εκατ. ευρώ όταν οι συνολικές ζημιές της εταιρείας ήταν 123 εκατ. ευρώ.

Επιπρόσθετα μεγάλο μέρος από τη ζημιά που υπέστη η ΔΕΗ από την περυσινή κινητοποίηση πήγε στους ανταγωνιστές ανεξάρτητους ηλεκτροπαραγωγούς αλλά και στους εισαγωγείς ηλεκτρικής ενέργειας. Αυτό τουλάχιστον φαίνεται από τις δημοσιευμένες καταστάσεις των εισηγμένων εταιρειών. Για παράδειγμα η Elpedison πέρυσι στο δεύτερο τρίμηνο είχε καταγράψει 26% περισσότερες πωλήσεις ενέργειας και 30% μεγαλύτερα EBITDA, ως αποτέλεσμα των αυξημένων πωλήσεων των μονάδων της που υποκατέστησαν μονάδες της ΔΕΗ που είχαν τεθεί εκτός λειτουργίας εξαιτίας της απεργίας. Αλλά και για την Τέρνα πέρυσι τα αποτελέσματα του τομέα ηλεκτροπαραγωγής ήταν σαφώς καλύτερα συγκριτικά με φέτος, εξαιτίας της απεργίας της ΓΕΝΟΠ (+10% πωλήσεις και +16,5% κέρδη). Ανάλογα οφέλη είχε και ο όμιλος Μυτιληναίου, χωρίς ωστόσο αυτά να αποτυπώνονται στα δημοσιευμένα αποτελέσματα καθώς φέτος μπήκε σε λειτουργία και η τρίτη μονάδα του ομίλου στην Κόρινθο, η οποία αύξησε σημαντικά τις πωλήσεις και τα κέρδη του τομέα ηλεκτροπαραγωγής.

Πως λοιπόν η απεργία στη ΔΕΗ, παράγει κέρδη για τους ανταγωνιστές της; Με απλά λόγια, αυτό που συμβαίνει είναι ότι η απεργία της ΓΕΝΟΠ, δημιουργεί έλλειμμα στην παραγωγή, με αποτέλεσμα να συμμετέχουν στην ημερήσια αγορά όλες οι μονάδες των ανεξάρτητων παραγωγών και μάλιστα σε πλήρες φορτίο. Βάσει του κανονισμού της αγοράς, οι μονάδες αυτές διαμορφώνουν πλέον την τιμή της χονδρεμπορικής αγοράς, η οποία και αυξάνεται σημαντικά. Με βάση αυτή την αυξημένη τιμή πληρώνονται όλοι όσοι μετέχουν στην αγορά, δηλαδή οι ανεξάρτητοι παραγωγοί αλλά και οι εισαγωγείς. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα η ΔΕΗ να υφίσταται σημαντική ζημιά καθώς μεγάλο μέρος της ζήτησης της αγοράς που καλύπτεται από δικές της μονάδες με χαμηλό κόστος, στην απεργία υποκαθίσταται από μονάδες ανταγωνιστών με υψηλό κόστος. Αρκεί να θυμίσουμε, τέλος ότι με βάση τις εκτιμήσεις της διοίκησης της εταιρείας, πέρυσι το ημερήσιο κόστος από την κινητοποίηση ξεπέρασε τα πέντε εκατομμύρια ευρώ.


Πηγή:www.capital.gr

Ρε, άντε και γαμηθείτε…

Ενώ το αθάνατο Ελληνικό κράτος παραμένει το μοναδικό στην Ευρωπαϊκή Ένωση που ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΙ στους υπηκόους του που ζουν στο εξωτερικό να ψηφίζουν, ταυτόχρονα ΕΠΙΤΡΕΠΕΙ στον κάθε μαλάκα να ζει στη Βοστώνη και να ψηφίζει (δι' αλληλογραφίας) νομοσχέδια που θα καθορίσουν το μέλλον γενεών.

Απο ΤΟ blog ....ΑΚΑΤΑΝΟΜΑΣΤΩΝ 

«Ανοίγουν» και πάλι τα φαρμακεία για τους ασφαλισμένους του ΕΟΠΥΥ


Η απόφαση του Φαρμακευτικού Συλλόγου της Αθήνας να αναστείλει τις κινητοποιήσεις και να εξυπηρετήσει και πάλι τους ασφαλισμένους του ΕΟΠΥΥ στην Αττική αναμένεται να ανακουφίσει και να γλιτώσει από την ταλαιπωρία πολλούς πολίτες που δεν μπορούσαν να πάρουν τα φάρμακα τους με πίστωση.

Η αναστολή των κινητοποιήσεων των φαρμακοποιών της Αττικής αποφασίστηκε την Παρασκευή, μετά από διαβεβαιώσεις που έλαβε ο πρόεδρος του ΦΣΑ Κώστας Λουράντος από τον υπουργό Υγείας Ανδρέα Λυκουρέντζο για την τήρηση του χρονοδιαγράμματος αποπληρωμής των χρεών.

iefimerida.gr

Παρών στην συνάντηση φορέων της Παροναξίας με τον υπουργό Ναυτιλίας και Αιγαίου ...

....o Νίκος Συρμαλένιος συμμετείχε την Παρασκευή 28/9 σε συνάντηση εκπροσώπων της αυτοδιοίκησης και τουριστικών φορέων της Νάξου και της Πάρου με τον υπουργό Ναυτιλίας και Αιγαίου κ. Μουσουρούλη, με αίτημα την ακτοπλοϊκή διασύνδεση της Νάξου και της Πάρου με τη Μύκονο. Το αίτημα αυτό συνδέεται άμεσα με τη σύνδεση των δύο νησιών με το διεθνές αεροδρόμιο της Μυκόνου και η ικανοποίηση του θα επιφέρει σημαντική ροή τουριστικού ρεύματος στην Παροναξία.
Στη συνάντηση στην οποία συμμετείχαν ο Δήμαρχος Νάξου και Μικρών Κυκλάδων Μ. Μαργαρίτης, καθώς και ο διευθυντής της εταιρείας Golden Star Ferries κ. Στεφάνου που έχει στην ιδιοκτησία της το πλοίο Super Ferry, ο Νίκος Συρμαλένιος εξέφρασε τη συμπαράσταση του στο αίτημα των φορέων της Νάξου και της Πάρου και ζήτησε τον συνολικό επανασχεδιασμό των ακτοπλοϊκών γραμμών και των ωραρίων των δρομολογίων για όλες τις Κυκλάδες, αλλά και τη σύνδεση τους με την Κρήτη, τη Θεσσαλονίκη και το Βόρειο Αιγαίο, έτσι ώστε μέσα από συνδυασμένες μεταφορές να ικανοποιούνται για όλο το χρόνο οι ανάγκες των νησιών για απρόσκοπτη μεταφορά των ανθρώπων και των εμπορευμάτων. 
             1/10/2012 

Επίδομα πετρελαίου θέρμανσης: οι γεωγραφικές ζώνες και τα ποσά για τους δικαιούχους

Από 180 έως 900 ευρώ θα κυμαίνεται το επίδομα πετρελαίου θέρμανσης. Το ποσό θα προσδιορίζεται με συγκεκριμένα κριτήρια, όπως η περιοχή και η επιφάνεια της κατοικίας και προφανώς η εισοδηματική κατάσταση των δικαιούχων.
Μάλιστα, το υπουργείο Οικονομικών εξέδωσε ανακοίνωση με την οποία δίνονται διευκρινίσεις αναφορικά με τον σχεδιασμό που κάνει η Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων για τη χορήγηση του επιδόματος και οι οποίες συνοψίζονται ως εξής:

Οι προνοητικοί!

e-Επιλογές της 30/09/2012

Καλό Μήνα!

e-Επιλογές της 29/09/2012

Γ. Βρούτσης, στον ΤτΚ: "Τελειώνουν οι διπλές συντάξεις βουλευτών και τοπικών αρχόντων"


 
Κατάργηση των συνταξιοδοτικών προνομίων που απολαμβάνουν δήμαρχοι, νομάρχες και πρώην κοινοτάρχες, παίρνοντας διπλή σύνταξη-χορηγία με λίγα χρόνια θητείας στα αυτοδιοικητικά καθήκοντά τους, προαναγγέλλει με συνέντευξή του στον «ΤτΚ» ο Γιάννης Βρούτσης, στα πρότυπα της ρύθμισης που έχει ανακοινωθεί για τους βουλευτές και τους συνδικαλιστές. Στην πρώτη δημόσια παρέμβασή του μετά τις τελικές αποφάσεις της κυβέρνησης για τα μέτρα των 11,5 δισ. ευρώ, ο υπουργός Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας ανοίγει τα χαρτιά του για την εφαρμογή των επώδυνων περικοπών, αποκαλύπτοντας ότι η αύξηση του ελάχιστου χρόνου ασφάλισης στα 20 έτη θα συνδυαστεί με τη χορήγηση αναλογικής (άρα μικρότερης από τη σημερινή) σύνταξης με 4.500 «ένσημα», ενώ σε όσους δεν συμπληρώνουν τα 6.000 «ένσημα» θα δοθεί η δυνατότητα εξαγοράς πλασματικού χρόνου.

Κύριε υπουργέ, πόσο «επικίνδυνη» είναι η κατάσταση στο θέμα της ανεργίας; Τι μέτρα σκοπεύετε να πάρετε για να αποτρέψετε την περαιτέρω αύξησή της, ιδίως από τη στιγμή που τα μέτρα των 11,5 δισ. ευρώ θα προκαλέσουν μεγαλύτερη ύφεση στην οικονομία;
Η υψηλή ανεργία, ο πλέον αντιπροσωπευτικός δείκτης οικονομικής και κοινωνικής παρακμής, αποτελεί μια κατάσταση «υψηλού ρίσκου» για τη χώρα μας. Δεν είναι μόνο ότι πάνω από ένα εκατομμύριο συμπολίτες μας βιώνουν μια επώδυνη δοκιμασία, αλλά και το ότι η μακρόχρονη παραγωγική αδράνεια ενός μεγάλου τμήματος του ανθρώπινου δυναμικού της χώρας μας υπονομεύει εξαρχής τη βιωσιμότητα της ανάκαμψης που θα ακολουθήσει. Απαιτείται, συνεπώς, ενεργοποίηση αναπτυξιακών παρεμβάσεων ευθύς αμέσως μετά τον «κάβο» των τελευταίων περικοπών. Δεν υπάρχει πλέον άλλος χρόνος. Ετσι κι αλλιώς, μόνο η επανεκκίνηση της οικονομίας και η ανάκτηση του ανταγωνιστικού δυναμισμού της μπορεί να καταπολεμήσει αποτελεσματικά την ανεργία. Από την πλευρά του υπουργείου μας, οφείλουμε να δώσουμε όσο το δυνατόν πιο πολλές ευκαιρίες δουλειάς στους ανέργους και ιδιαίτερα στους νέους, προκειμένου να αποκτήσουν μια πρώτη επαφή με την αγορά εργασίας. Γι’ αυτό το λόγο καταβάλλουμε κάθε δυνατή προσπάθεια να στρέψουμε πόρους -κυρίως κοινοτικούς- από άλλους τομείς προς την απασχόληση. Μεταξύ των άμεσων προτεραιοτήτων μας περιλαμβάνονται η υλοποίηση του Εθνικού Σχεδίου Δράσης για τους νέους και η αξιοποίηση του κοιτάσματος απασχόλησης στο χώρο της κοινωνικής οικονομίας και της κοινωνικής επιχειρηματικότητας. Στην ίδια θετική κατεύθυνση κινούνται και μέτρα θεσμικού και διοικητικού χαρακτήρα που διευκολύνουν και ενθαρρύνουν τους εργοδότες σε νέες προσλήψεις. Μιλώ για τη σταδιακή μείωση των εργοδοτικών εισφορών κατά 5 ποσοστιαίες μονάδες (ήδη έχουν μειωθεί 1,1 μονάδες), τη δραστική απλούστευση της εργατικής νομοθεσίας και την ηλεκτρονικοποίηση (από 15 Οκτωβρίου) της υποβολής στοιχείων από τους εργοδότες προς την Επιθεώρηση Εργασίας και τον ΟΑΕΔ.

Σας είδαμε πρόσφατα να κόβετε τις συντάξεις των συνδικαλιστών. Θα ήθελα να μας πείτε σε τι αποσκοπεί μια τέτοια απόφαση και αν θα υπάρξει ανάλογη συνέχεια σε τέτοιας μορφής «χορηγίες», όπως π.χ. σε δημάρχους και βουλευτές.
Κάποιες κριτικές φωνές στάθηκαν στο ότι το άμεσο δημοσιονομικό όφελος της κατάργησης των συντάξεων σε συνδικαλιστές δεν ήταν τελικά και τόσο σημαντικό. Θα τους απαντούσα ότι έτσι κι αλλιώς η σκοπιμότητα αυτής της πολιτικής απόφασης ήταν πολύ ευρύτερη. Ανεξάρτητα αν κάποιοι έκαναν ότι δεν το κατάλαβαν. Φαίνεται πλέον καθαρά ότι για πολλά χρόνια είχαμε απέναντί μας μια νοσηρή οργάνωση του κοινωνικού κράτους στη βάση πελατειακών και συντεχνιακών διευθετήσεων και κλείναμε όλοι τα μάτια. Και πρώτα πρώτα εμείς οι πολιτικοί, οι οποίοι κυρίως ευθυνόμαστε για την οικοδόμηση και αναπαραγωγή ενός πελατειακού μοντέλου παροχής κρατικών προνομίων και εγγυήσεων, λες και το δημόσιο χρήμα είναι δωρεάν. Αυτό πρέπει να τελειώσει. Και σε αυτό το πλαίσιο θα πρέπει άμεσα να επανεξεταστούν όλες οι συνταξιοδοτικές προνομιακές παροχές (διπλές, τριπλές συντάξεις κ.ά.) στους αιρετούς εκπροσώπους της Τοπικής Αυτοδιοίκησης (κοινοτάρχες, δήμαρχοι, νομάρχες) και, προφανέστατα, στους βουλευτές με τον τρόπο που έχει περιγραφεί στην προγραμματική σύγκλιση των κομμάτων που συγκροτούν την κυβέρνηση συνεργασίας.

Τι έχει αποδώσει μέχρι τώρα το κυνήγι των παράνομων συντάξεων; Είναι εφικτή η εξοικονόμηση των 430 εκατ. ευρώ από τις «μαϊμού συντάξεις» που έχετε συμπεριλάβει στα μέτρα των 11,5 δισ. ευρώ; Πόσοι μπορεί να είναι οι δικαιούχοι που παίρνουν παράνομα σύνταξη από το κράτος;
Αυτή τη στιγμή βρίσκεται σε εξέλιξη ένα πυκνό πλέγμα δράσεων για τον εντοπισμό των πλασματικών συντάξεων και κοινωνικών μεταβιβάσεων σε μη δικαιούχους. Κάποιες από αυτές έχουν ξεκινήσει από πέρσι και συνεχίζονται με αμείωτη ένταση (απογραφές συνταξιούχων, ιατρική επανεξέταση αναπηρικών παροχών κ.ά.), ενώ άλλες είναι πρόσφατες, όπως η ηλεκτρονική διασταύρωση των ηλεκτρονικών αρχείων των ασφαλιστικών ταμείων με τη βάση δεδομένων της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων. Εχουν ήδη αποκαλυφθεί πάνω από 11.000 περιπτώσεις πλασματικών συντάξεων (πλην Δημοσίου) που επιβάρυναν τα δημόσια ταμεία με περίπου 114 εκατ. ευρώ. Ο έλεγχος συνεχίζεται και πιστεύω ότι η αρχική εκτίμησή μας για ετήσια εξοικονόμηση 430 εκατ. ευρώ θα αποδειχθεί, τελικά, μάλλον συντηρητική.

Τι σκοπεύετε να κάνετε για να κλείσετε μια και καλή το θέμα με τις παροχές που εισπράττονται παράνομα;
Εχετε δίκιο στο ότι τα ζητήματα αυτά πρέπει να κλείσουν μια και καλή. Σας ενημερώνω, λοιπόν, ότι σχεδιάζουμε μια νέα, απλή διαδικασία που θα αποτυπώνει αυτόματα και θα ενημερώνει, παράλληλα, τα ασφαλιστικά ταμεία για οποιαδήποτε αλλαγή της οικογενειακής και δημογραφικής κατάστασης των δικαιούχων (θάνατος, γάμος κ.ο.κ.). Ετσι, από την 1η Ιανουαρίου 2013 -με τη θέση σε λειτουργία αυτού του νέου μηχανισμού- θα σταματήσει οριστικά το φαινόμενο των «μαϊμού» παροχών, όπως η λήψη συντάξεων αποθανόντων από συγγενείς, η λήψη συντάξεων χηρείας και ανύπαντρων θυγατέρων από πρώην δικαιούχους που εν τω μεταξύ παντρεύτηκαν κ.λπ. Είναι πάντως τουλάχιστον απογοητευτικό το γεγονός ότι όλα αυτά τα χρόνια δεν είχαν υιοθετηθεί τόσο προφανείς και διαδικαστικά απλές ρήτρες εξασφάλισης της νομιμότητας στην καταβολή κοινωνικών παροχών.

Το ασφαλιστικό άνοιξε για τα καλά σε όλα τα μέτωπα. Μία από τις αλλαγές αφορά στην αύξηση του ελάχιστου χρόνου ασφάλισης. Πείτε μας: Πώς θα πάμε από τη σύνταξη με 4.500 ένσημα στα 6.000; Οποιος δηλαδή έχει 15 χρόνια δεν θα πάρει σύνταξη και θα πρέπει να περιμένει άλλα 5 χρόνια; Και τι θα κάνει αν είναι άνεργος;
Η ελάχιστη σύνταξη στα 4.500 ένσημα και κυρίως το γεγονός ότι κάποιος δεν έπαιρνε μεγαλύτερη σύνταξη ακόμη και αν εργαζόταν αρκετά περισσότερο (μέχρι και τα 6.000 ένσημα) αποτελούσε μια εξόφθαλμη στρέβλωση στο σχεδιασμό της ασφαλιστικής πολιτικής στη χώρα μας. Ολα αυτά τα χρόνια λειτούργησε ως κίνητρο -και για εργοδότες και για εργαζόμενους- εκτεταμένης εισφοροδιαφυγής, αποστερώντας πολύτιμους πόρους από το σύστημα κοινωνικής ασφάλισης. Πρόκειται για μια πολιτική που ουσιαστικά νομιμοποιούσε την παραοικονομία. Η αύξηση του ελάχιστου χρόνου ασφάλισης στα 6.000 ένσημα είναι το πρώτο βήμα. Εκείνο που πρέπει, επίσης, να γίνει είναι η αποκατάσταση όρων ανταποδοτικότητας στις διάφορες κλίμακες χρόνου προϋπηρεσίας για την ενίσχυση των κινήτρων εργασίας. Αλλά και οι ειδικές πρόνοιες για τις περιπτώσεις εργαζομένων που για διάφορους λόγους έχουν συνεχείς και ακούσιες διακοπές στον εργασιακό βίο τους. Μιλώ, κυρίως, για τους νέους που στα πρώτα χρόνια της επαγγελματικής διαδρομής τους εγκλωβίζονται μεταξύ ανεργίας και υποαπασχόλησης, αλλά και για τις γυναίκες που, για λόγους ανατροφής παιδιών, μπαίνουν στην απασχόληση σε μεγαλύτερη ηλικία.

Το μεγάλο κεφάλαιο στις επερχόμενες αλλαγές είναι η αύξηση του ορίου ηλικίας συνταξιοδότησης από το 65ο στο 67ο έτος. Πιστεύετε ότι θα ωφελήσει το ασφαλιστικό και πώς;
Θα έλεγα ότι προβληματίζομαι έντονα για το αν, αυτή τη χρονική στιγμή, μια τέτοια αύξηση των γενικών ορίων συνταξιοδότησης από τα 65 στα 67 έτη είναι σκόπιμη από δημοσιονομική και κοινωνική σκοπιά. Πρέπει βέβαια να γνωρίζουμε ότι υφίσταται νομοθετημένη υποχρέωση της χώρας να επανεξετάσει το 2020 τα γενικά όρια συνταξιοδότησης, εναρμονίζοντάς τα με το προσδόκιμο επιβίωσης. Το πλέον πιθανό ενδεχόμενο είναι ότι τότε, ούτως ή άλλως, θα πηγαίναμε στα 67 χρόνια. Στην περίπτωση, πάντως, που κάτι τέτοιο προκριθεί ως λύση ανάγκης, ήδη από σήμερα θα πρέπει να καταργηθεί αυτή η ρήτρα επανεξέτασης των ορίων το 2020.

Υπάρχει θέμα περαιτέρω μείωσης του κατώτατου μισθού ή περικοπής του 13ου και του 14ου;
Σε καμία περίπτωση. Το έχω δηλώσει προς όλες τις κατευθύνσεις ότι ως υπουργείο Εργασίας δεν πρόκειται να θέσουμε, να συζητήσουμε ή να δεχτούμε αίτημα περαιτέρω μείωσης του κατώτατου μισθού. Παρομοίως, δεν κρίνω σκόπιμο να συζητηθεί θέμα 13ου και 14ου μισθού στον ιδιωτικό τομέα, γιατί πιστεύω ακράδαντα ότι σε κάποια πράγματα υπάρχουν και όρια ανθρώπινης αντοχής. Εκεί είναι η ίδια η κοινωνία και η λειτουργία της οικονομίας που θέτουν τις «κόκκινες γραμμές».

Τι έχετε να πείτε για τα μέτρα που περιλαμβάνονται στο πακέτο των 11,5 δισ. ευρώ και, κυρίως, για τη μεγάλη συμμετοχή του υπουργείου Εργασίας σε αυτό;
Είναι αλήθεια ότι το υπουργείο μας σηκώνει μεγάλο βάρος του πακέτου εξοικονόμησης των 11,5 δισ. ευρώ. Πρέπει, όμως, να διευκρινίσουμε κάποια πράγματα για να μην υπάρχουν παρανοήσεις. Το πακέτο, λοιπόν, ήταν υποχρέωση της χώρας ήδη από τον Φεβρουάριο που υπογράφηκε ο νόμος 4046/2012. Από τότε ήταν ουσιαστικά προσδιορισμένο και το ύψος της συμμετοχής του υπουργείου Εργασίας σε αυτό μέσω συγκεκριμένων ρητρών ποσοστιαίας μείωσης των κοινωνικών μεταβιβάσεων και της συνταξιοδοτικής δαπάνης. Από την πλευρά μας καταβάλαμε κάθε προσπάθεια ούτως ώστε τα μέτρα να είναι, όσο το δυνατόν, πιο ισορροπημένα και δίκαια. Την ίδια εργώδη προσπάθεια κατέβαλαν και οι τρεις αρχηγοί, οι οποίοι είχαν και τον τελικό λόγο προκειμένου να αποφασίσουν το τελικό «μίγμα» από τις εναλλακτικές δυνατές προτάσεις που υπεβλήθησαν από τα διάφορα υπουργεία. Λίγες ώρες μάς χωρίζουν από την ανακοίνωση των μέτρων. Σήμερα, το κρίσιμο διακύβευμα είναι η συνέχιση της χρηματοδότησης. Και τα μέτρα αυτά, όσο δύσκολα και αν είναι -και πράγματι είναι-, συνδέονται άμεσα και καθοριστικά με την παραμονή μας στο ευρώ. Θέλω να πιστεύω ότι όλοι θα φανούμε αντάξιοι απέναντι σε αυτό το ιστορικό δίλημμα, καθώς δεν χωρούν προσωπικές στρατηγικές από κανέναν.

ΓΙΑ ΤΙΣ ΑΠΟΖΗΜΙΩΣΕΙΣ ΣΕ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΑΠΟΛΥΣΗΣ
«Θα τις δούμε με τους κοινωνικούς εταίρους»

Θα αλλάξει ο τρόπος υπολογισμού των αποζημιώσεων απόλυσης και τι ακριβώς σχεδιάζετε για τα εργασιακά;
Είναι αλήθεια ότι το ύψος των αποζημιώσεων απόλυσης στην Ελλάδα, ιδιαίτερα για τους εργαζόμενους με πολλά χρόνια προϋπηρεσίας, είναι πολύ υψηλότερο από τον κοινοτικό μέσο όρο. Από την άλλη, όμως, πρέπει να λάβουμε υπόψη ότι με νόμο πριν από δύο χρόνια επήλθε σημαντική μείωση του χρόνου προειδοποίησης βάσει του οποίου ο εργοδότης μπορεί να καταβάλει μόνο τη μισή αποζημίωση. Και ακόμη σημαντικότερο είναι το γεγονός ότι στην Ελλάδα δεν υφίστανται επαρκές δίκτυο προστασίας των ανέργων και, κυρίως, ολοκληρωμένοι μηχανισμοί άμεσης επιστροφής τους στην απασχόληση, όπως σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Ολα αυτά πρέπει να ληφθούν υπόψη και σε όλα τα επίπεδα διαπραγμάτευσης. Σε κάθε περίπτωση, ο δικός μας σχεδιασμός για τη θεσμική επαναρρύθμιση της αγοράς εργασίας βασίζεται καταρχήν στην παραδοχή ότι πρέπει ο χώρος της απασχόλησης να ισορροπήσει ξανά και να ωριμάσουν οι επιπτώσεις των αλλαγών που ήδη έχουν γίνει. Από εκεί και πέρα, πρέπει να συζητήσουμε ειλικρινά -και όχι προσχηματικά, όπως στο παρελθόν- με τους κοινωνικούς εταίρους ποιες επιπλέον αλλαγές χρειάζονται και να αποφασίσουμε συνειδητά τι και πώς θα το κάνουμε.
ΚΩΣΤΑΣ ΚΑΤΙΚΟΣ

e-Επιλογές της 28/09/2012



Δελτίο Τύπου επ΄αφορμή της επιθυμίας για αποχώρηση του Συλλόγου Εγκαριτών από τον Ομοσπονδία Ναξιακών Συλλόγων


ΔΕΛΤΊΟ ΤΎΠΟΥ ΟΝΑΣ



Με  αφορμή  την  επιστολή  του   Δ. Σ.  του  Συλλόγου  Εγκαριτών Νάξου η οποία κοινοποιήθηκε  την  Δευτέρα 24/09/2012  κατά  την  συνεδρίαση  του  Δ.Σ.  της  Ο.ΝΑ.Σ.  και  στη  συνέχεια  στα  Μ.Μ.Ε.  της  Νάξου,  σχετικά  με  την  αποχώρηση  του  από  την  Ομοσπονδία,  έχουμε  να  παρατηρήσουμε  τα  εξής :
1.       Ως προς το  τυπικό  μέρος  της  απόφασης : 
        Με  βάση  τις  διατάξεις  του  Καταστατικού  της  Ομοσπονδίας,  τις  οποίες  όχι  μόνο  έχει  κάνει  αποδεκτές  ο  Σύλλογος  Εγκαριτών  με  την  είσοδο  του  σ΄ αυτή,  αλλά  υπήρξε  και  ιδρυτικό  μέλος της   και  συντάκτης   των  άρθρων του,  κάθε  Σύλλογος  αποχωρεί  μόνο  με  απόφαση  των  3 / 4  των  μελών  της  Γενικής  του  Συνέλευσης  αφού  μάλιστα  έχει  ορισθεί  ως  θέμα  της  Ημερήσιας  Διάταξης.