Του Νικόδημου Λιανού
να υπάρχει η δέσμευση και εξασφάλιση από την εταιρία που θα τα αναλάβει ότι η Νάξος θα έχει μόνιμη σύνδεση με όλα τα νησιά του Δήμου και την Αμοργό – Παγώνει οριστικά και αμετάκλητα το ζήτημα της ενοποίησης των λιμενικών Ταμείων και όλα δείχνουν ότι διατηρούν την αυτονομία τους
Μεγάλη κουβέντα γίνεται αυτό το διάστημα για το ζήτημα τόσο των Λιμενικών Ταμείων όσο και της κατασκευής των υδατοδρομίων καθότι το πρόβλημα είναι η διαχείριση των χρημάτων που βρίσκονται στα ταμεία των Λιμενικών Ταμείων και λόγω αδυναμίας (ας είναι καλά η γραφειοκρατία και κυρίως η αναποτελεσματικότητα του κρατικού μηχανισμού να δώσει λύσεις) να μένουν αναξιοποίητα. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα με το …καλημέρα της αλλαγής φρουράς στην Τοπική Αυτοδιοίκηση, κυρίως σε δεύτερο βαθμό να γίνει μία πρώτη συζήτηση για την ενοποίηση με κάποιο τρόπο κυρίως των λιμενικών Ταμείων. Όμως, η κουβέντα κόπηκε από τη βάση της ακόμη και από τους ίδιους τους εμπνευστές αυτού του …μεγαλόπνοου σχεδίου. Πως «πάγωσε»; Οι περισσότεροι θα μιλήσουν για την ομόφωνη σχεδόν αντίθεση που εξέφρασε η τοπική αυτοδιοίκηση σε πρώτο βαθμό στην δημιουργία περιφερειακού φορέα διαχείρισης των λιμανιών. Κανένας σχεδόν δήμαρχος δεν θέλει να βάλει τα χεράκια του και να βγάλει τα ματάκια του…
Λιμενικό Ταμείο
Και ειδικά στο Νότιο Αιγαίο η απάντηση που δόθηκε μέσω της ΠΕΔ ( η τελευταία συνεδρίαση έγινε στην Σύρο) ήταν ομόφωνη. Ούτε μία κουβέντα παραπάνω όσον αφορά την αλλαγή στο καθεστώς αυτονομίας των Λιμενικών Ταμείων… Ουσιαστικά βάζουν στον πάγο την απόφαση 4150 για την ένταξη τους στον Οργανισμό Λιμένος Ηρακλείου. Μάλιστα, στόχος τους δεν είναι άλλος από την διεκδίκηση – επιτέλους – της νομιμοποίησης ατελώς των υφισταμένων λιμενικών εγκαταστάσεων για τους δήμους. Και εδώ είναι το κλειδί. Στη λέξη «νομιμοποίηση». Βλέπετε, οι εμπνευστές της συγκεκριμένης ιδέας περί περιφερειακής διαχείρισης των Λιμενικών Ταμείων δεν είχαν υπολογίσει τα κακώς κείμενα του Ελληνικού κράτους. Και όταν πληροφορήθηκαν ότι στο Νότιο Αιγαίο ουσιαστικά δεν υπάρχει ούτε ένα νόμιμο λιμάνι (σ.σ. με βάση πάντα τις τελευταίες οδηγίες από την Ευρωπαϊκή Ένωση) ανέκρουσαν πρύμναν και πάνε για άλλα … Εδώ βέβαια υπάρχει ο φόβος των ιδιωτικοποιήσεων και των λιμανιών μετά τα αεροδρόμια (σ.σ. έχει χαρακτηριστεί ήδη ως επιτυχημένο το μοντέλο από την Κυβέρνηση) και η περιφέρεια θέλει με το μοντέλο της κοινής διαχείρισης να προλάβει τις όποιες εξελίξεις αλλά κανείς δήμαρχος ή πρόεδρος Λιμενικού Ταμείου δεν θα βάλει την υπογραφή του σε μία τέτοια κίνηση. Εδώ να σημειωθεί ότι ο 4150 είναι ένας ψηφισμένος νόμος που μπορεί να μην έχει ενεργοποιηθεί όσον αφορά την μετατροπή των Λιμενικών Ταμείων σε ΑΕ ή την υπαγωγή τους σε ένα από τα πέντε μεγάλα δίκτυα Λιμενικών Ταμείων στην Ελλάδα, όμως μόνο μέσα από την σύσταση και “ενεργοποίηση” της Ρυθμιστικής Αρχής Λιμένων θα μπορέσει να υπάρξει λύση. Από το Δήμο Νάξου και Μικρών Κυκλάδων (το Λιμενικό Ταμείο έχει και την ευθύνη των λιμένων της Αμοργού) δεν τίθεται καν κουβέντα για αλλαγή καθεστώτος με τον νυν πρόεδρο του Λιμενικού Ταμείου κ. Σέργη να δηλώνει «αυτό το θέμα έχει κλείσει πλέον καθότι και οι ίδιοι οι πρωτεργάτες για την περιφερειακή διαχείριση κατάλαβαν ότι το πρόβλημα είναι μεγάλο»
Υδατοδρόμια
Το δεύτερο θέμα συζήτησης έχει να κάνει με την κατασκευή (και από ποιον και με ποιους όρους) των υδατοδρομίων. Μίας επιχειρηματικής κίνησης που έρχεται για δεύτερη φορά τα τελευταία χρόνια στο προσκήνιο με δύο εταιρίες να δίνουν μάχη για τον έλεγχο του συγκεκριμένου προϊόντος. Μάλιστα, πρόσφατα, το υδατοδρόμιο της Κέρκυρας έγινε το πρώτο στην Ελλάδα που πήρε όλες τις εγκρίσεις και είναι θέμα χρόνου πλέον να κατασκευαστεί. Η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου και εδώ πηγαίνει σε ένα μοντέλο συνολικής διαχείρισης και μάλιστα έχει δώσει προτεραιότητα στην κατασκευή των υδατοδρομίων σε Σύρο και Ρόδο, στις πρωτεύουσες δηλαδή των δύο νομών της Περιφέρειας που θα δώσουν και το καλό παράδειγμα. Να σημειώσουμε βέβαια ότι ήδη Τήνος και Πάτμος έχουν ακολουθήσει διαφορετική προσέγγιση στο θέμα αναθέτοντας σε άλλη εταιρία απ’ αυτή που επέλεξε τελικά η Περιφέρεια την κατασκευή των υδατοδρομίων τους… Μάλιστα, την περασμένη Παρασκευή στη Ρόδο παρουσία των εκπροσώπων της εταιρίας «Ελληνικά Υδατοδρόμια» έγινε η …τελετή παράδοσης με τον περιφερειάρχη κ. Χατζημάρκο να δηλώνει ότι τον προσεχή Μάιο θα είναι έτοιμα τα πρώτα υδατοδρόμια στην περιφέρεια προς χρήση.
Διασύνδεση
Αναμένεται τις επόμενες ημέρες να υπάρχει ανάλογη συνάντηση και στη Σύρο με τους αντίστοιχους φορείς ενώ στη συνέχεια θα ακολουθήσουν και άλλα δέκα νησιά σε Δωδεκάνησα και Κυκλάδες. Από τη πλευρά της εταιρία έχει ως στόχο να κατασκευαστούν υδατοδρόμια σε όλα τα νησιά της Δωδεκανήσου και των Κυκλάδων, με ενδοπεριφερειακή σύνδεση των δύο νομών, σε κόστος προσιτό και οικονομικό στον επιβάτη, βάσει των αποστάσεων και της παρεχόμενης υπηρεσίας. Και το σίγουρο είναι ότι τα λιμενικά ταμεία ανά δήμο δεν θα πληρώσουν χρήματα… Που όμως βρίσκεται η υπόθεση «υδατοδρόμια στη Νάξο, τις Μικρές Κυκλάδες και την Αμοργό;» Όπως είναι γνωστό οι προηγούμενες διοικήσεις του Λιμενικού Ταμείου είχαν έρθει σε επαφή και με τις δύο ανταγωνίστριες εταιρίες για την κατασκευή έξι υδατοδρομίων, ένα σε κάθε νησί όπου έχει ευθύνη το Λιμενικό Ταμείο. Όμως, η αλλαγή …σκυτάλης φέρνει και νέες σκέψεις. Ο Νίκος Σέργης, από τη θέση του προέδρου του Λιμενικού Ταμείου θα δηλώσει ότι «τρεις ουσιαστικά είναι οι σκέψεις που έχουμε για τα υδατοδρόμια: να τα φτιάξουμε μόνοι μας, να τα κατασκευάσει μία εταιρία και να έχει αυτή τα δικαιώματά χρήσης για ένα χρονικό διάστημα χωρίς το Λιμενικό Ταμείο να πληρώσει τίποτα ή να ακολουθήσουμε το μοντέλο της Περιφέρειας. Έχουμε αποκλείσει το πρώτο μοντέλο και νομίζω ότι συγκλίνουμε προς αυτό της Περιφέρειας. Όμως, αυτό δεν θα γίνει με όρους που δεν θα έχουμε θέσει εμείς. Και ο πιο βασικός είναι η διασφάλιση της επικοινωνίας ανάμεσα στα νησιά των Μικρών Κυκλάδων την Νάξο και την Αμοργό. Δεν θα επιτρέψουμε σε κανέναν να κάνει ότι αυτός θέλει. Μπορεί το φιλέτο να είναι η Νάξος ή τα Κουφονήσια λόγω τουρισμού αλλά εμάς μας ενδιαφέρουν οι κάτοικοι στην Ηρακλειά ή την Δονούσα και τη Σχοινούσα. Και βέβαια αυτό που θέλουμε είναι να υπάρχει μία εναλλακτική λύση. Καθημερινά όλα αλλάζουν. Θα πρέπει να ξέρουμε τι σκέψεις υπάρχουν από τις εταιρίες σε περίπτωση που υπάρξει κάποιος νέος ανταγωνιστής που θα θέλει να κάνει δρομολόγια στη Νάξο; Θα του επιτραπεί και με ποιους όρους; Οπότε όλα είναι ακόμη ανοιχτά. Και σίγουρα γίνονται σκέψεις και είναι σύμφωνη και η Δημοτική Αρχή ότι το βασικό ζήτημα είναι η εξασφαλισμένη διασύνδεση της Νάξου με τις Μικρές Κυκλάδες και την Αμοργό. Εάν αυτό το εξασφαλίσουμε, τότε θα μπορέσουμε να περάσουμε στο επόμενο βήμα που θα είναι η εταιρία που θα κατασκευάσει το υδατοδρόμιο»…
ς
Για την μετατροπή των Λιμενικών Ταμείων σε ΑΕ ο Πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου Νίκος Σέργη δηλώνει «αυτό το θέμα έχει κλείσει πλέον καθότι και οι ίδιοι οι πρωτεργάτες για την περιφερειακή διαχείριση κατάλαβαν ότι το πρόβλημα είναι μεγάλο»
Για την κατασκευή των υδατοδρομίων: Θα γίνει με όρους που δεν θα έχουμε θέσει εμείς. Και ο πιο βασικός είναι η διασφάλιση της επικοινωνίας ανάμεσα στα νησιά των Μικρών Κυκλάδων την Νάξο και την Αμοργό. Δεν θα επιτρέψουμε σε κανέναν να κάνει ότι αυτός θέλει. Η πολιτική του νέου προέδρου του Λιμενικού Ταμείου κ. Σέργη όσον αφορά τα υδατοδρόμια είναι....
να υπάρχει η δέσμευση και εξασφάλιση από την εταιρία που θα τα αναλάβει ότι η Νάξος θα έχει μόνιμη σύνδεση με όλα τα νησιά του Δήμου και την Αμοργό – Παγώνει οριστικά και αμετάκλητα το ζήτημα της ενοποίησης των λιμενικών Ταμείων και όλα δείχνουν ότι διατηρούν την αυτονομία τους
Μεγάλη κουβέντα γίνεται αυτό το διάστημα για το ζήτημα τόσο των Λιμενικών Ταμείων όσο και της κατασκευής των υδατοδρομίων καθότι το πρόβλημα είναι η διαχείριση των χρημάτων που βρίσκονται στα ταμεία των Λιμενικών Ταμείων και λόγω αδυναμίας (ας είναι καλά η γραφειοκρατία και κυρίως η αναποτελεσματικότητα του κρατικού μηχανισμού να δώσει λύσεις) να μένουν αναξιοποίητα. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα με το …καλημέρα της αλλαγής φρουράς στην Τοπική Αυτοδιοίκηση, κυρίως σε δεύτερο βαθμό να γίνει μία πρώτη συζήτηση για την ενοποίηση με κάποιο τρόπο κυρίως των λιμενικών Ταμείων. Όμως, η κουβέντα κόπηκε από τη βάση της ακόμη και από τους ίδιους τους εμπνευστές αυτού του …μεγαλόπνοου σχεδίου. Πως «πάγωσε»; Οι περισσότεροι θα μιλήσουν για την ομόφωνη σχεδόν αντίθεση που εξέφρασε η τοπική αυτοδιοίκηση σε πρώτο βαθμό στην δημιουργία περιφερειακού φορέα διαχείρισης των λιμανιών. Κανένας σχεδόν δήμαρχος δεν θέλει να βάλει τα χεράκια του και να βγάλει τα ματάκια του…
Λιμενικό Ταμείο
Και ειδικά στο Νότιο Αιγαίο η απάντηση που δόθηκε μέσω της ΠΕΔ ( η τελευταία συνεδρίαση έγινε στην Σύρο) ήταν ομόφωνη. Ούτε μία κουβέντα παραπάνω όσον αφορά την αλλαγή στο καθεστώς αυτονομίας των Λιμενικών Ταμείων… Ουσιαστικά βάζουν στον πάγο την απόφαση 4150 για την ένταξη τους στον Οργανισμό Λιμένος Ηρακλείου. Μάλιστα, στόχος τους δεν είναι άλλος από την διεκδίκηση – επιτέλους – της νομιμοποίησης ατελώς των υφισταμένων λιμενικών εγκαταστάσεων για τους δήμους. Και εδώ είναι το κλειδί. Στη λέξη «νομιμοποίηση». Βλέπετε, οι εμπνευστές της συγκεκριμένης ιδέας περί περιφερειακής διαχείρισης των Λιμενικών Ταμείων δεν είχαν υπολογίσει τα κακώς κείμενα του Ελληνικού κράτους. Και όταν πληροφορήθηκαν ότι στο Νότιο Αιγαίο ουσιαστικά δεν υπάρχει ούτε ένα νόμιμο λιμάνι (σ.σ. με βάση πάντα τις τελευταίες οδηγίες από την Ευρωπαϊκή Ένωση) ανέκρουσαν πρύμναν και πάνε για άλλα … Εδώ βέβαια υπάρχει ο φόβος των ιδιωτικοποιήσεων και των λιμανιών μετά τα αεροδρόμια (σ.σ. έχει χαρακτηριστεί ήδη ως επιτυχημένο το μοντέλο από την Κυβέρνηση) και η περιφέρεια θέλει με το μοντέλο της κοινής διαχείρισης να προλάβει τις όποιες εξελίξεις αλλά κανείς δήμαρχος ή πρόεδρος Λιμενικού Ταμείου δεν θα βάλει την υπογραφή του σε μία τέτοια κίνηση. Εδώ να σημειωθεί ότι ο 4150 είναι ένας ψηφισμένος νόμος που μπορεί να μην έχει ενεργοποιηθεί όσον αφορά την μετατροπή των Λιμενικών Ταμείων σε ΑΕ ή την υπαγωγή τους σε ένα από τα πέντε μεγάλα δίκτυα Λιμενικών Ταμείων στην Ελλάδα, όμως μόνο μέσα από την σύσταση και “ενεργοποίηση” της Ρυθμιστικής Αρχής Λιμένων θα μπορέσει να υπάρξει λύση. Από το Δήμο Νάξου και Μικρών Κυκλάδων (το Λιμενικό Ταμείο έχει και την ευθύνη των λιμένων της Αμοργού) δεν τίθεται καν κουβέντα για αλλαγή καθεστώτος με τον νυν πρόεδρο του Λιμενικού Ταμείου κ. Σέργη να δηλώνει «αυτό το θέμα έχει κλείσει πλέον καθότι και οι ίδιοι οι πρωτεργάτες για την περιφερειακή διαχείριση κατάλαβαν ότι το πρόβλημα είναι μεγάλο»
Υδατοδρόμια
Το δεύτερο θέμα συζήτησης έχει να κάνει με την κατασκευή (και από ποιον και με ποιους όρους) των υδατοδρομίων. Μίας επιχειρηματικής κίνησης που έρχεται για δεύτερη φορά τα τελευταία χρόνια στο προσκήνιο με δύο εταιρίες να δίνουν μάχη για τον έλεγχο του συγκεκριμένου προϊόντος. Μάλιστα, πρόσφατα, το υδατοδρόμιο της Κέρκυρας έγινε το πρώτο στην Ελλάδα που πήρε όλες τις εγκρίσεις και είναι θέμα χρόνου πλέον να κατασκευαστεί. Η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου και εδώ πηγαίνει σε ένα μοντέλο συνολικής διαχείρισης και μάλιστα έχει δώσει προτεραιότητα στην κατασκευή των υδατοδρομίων σε Σύρο και Ρόδο, στις πρωτεύουσες δηλαδή των δύο νομών της Περιφέρειας που θα δώσουν και το καλό παράδειγμα. Να σημειώσουμε βέβαια ότι ήδη Τήνος και Πάτμος έχουν ακολουθήσει διαφορετική προσέγγιση στο θέμα αναθέτοντας σε άλλη εταιρία απ’ αυτή που επέλεξε τελικά η Περιφέρεια την κατασκευή των υδατοδρομίων τους… Μάλιστα, την περασμένη Παρασκευή στη Ρόδο παρουσία των εκπροσώπων της εταιρίας «Ελληνικά Υδατοδρόμια» έγινε η …τελετή παράδοσης με τον περιφερειάρχη κ. Χατζημάρκο να δηλώνει ότι τον προσεχή Μάιο θα είναι έτοιμα τα πρώτα υδατοδρόμια στην περιφέρεια προς χρήση.
Διασύνδεση
Αναμένεται τις επόμενες ημέρες να υπάρχει ανάλογη συνάντηση και στη Σύρο με τους αντίστοιχους φορείς ενώ στη συνέχεια θα ακολουθήσουν και άλλα δέκα νησιά σε Δωδεκάνησα και Κυκλάδες. Από τη πλευρά της εταιρία έχει ως στόχο να κατασκευαστούν υδατοδρόμια σε όλα τα νησιά της Δωδεκανήσου και των Κυκλάδων, με ενδοπεριφερειακή σύνδεση των δύο νομών, σε κόστος προσιτό και οικονομικό στον επιβάτη, βάσει των αποστάσεων και της παρεχόμενης υπηρεσίας. Και το σίγουρο είναι ότι τα λιμενικά ταμεία ανά δήμο δεν θα πληρώσουν χρήματα… Που όμως βρίσκεται η υπόθεση «υδατοδρόμια στη Νάξο, τις Μικρές Κυκλάδες και την Αμοργό;» Όπως είναι γνωστό οι προηγούμενες διοικήσεις του Λιμενικού Ταμείου είχαν έρθει σε επαφή και με τις δύο ανταγωνίστριες εταιρίες για την κατασκευή έξι υδατοδρομίων, ένα σε κάθε νησί όπου έχει ευθύνη το Λιμενικό Ταμείο. Όμως, η αλλαγή …σκυτάλης φέρνει και νέες σκέψεις. Ο Νίκος Σέργης, από τη θέση του προέδρου του Λιμενικού Ταμείου θα δηλώσει ότι «τρεις ουσιαστικά είναι οι σκέψεις που έχουμε για τα υδατοδρόμια: να τα φτιάξουμε μόνοι μας, να τα κατασκευάσει μία εταιρία και να έχει αυτή τα δικαιώματά χρήσης για ένα χρονικό διάστημα χωρίς το Λιμενικό Ταμείο να πληρώσει τίποτα ή να ακολουθήσουμε το μοντέλο της Περιφέρειας. Έχουμε αποκλείσει το πρώτο μοντέλο και νομίζω ότι συγκλίνουμε προς αυτό της Περιφέρειας. Όμως, αυτό δεν θα γίνει με όρους που δεν θα έχουμε θέσει εμείς. Και ο πιο βασικός είναι η διασφάλιση της επικοινωνίας ανάμεσα στα νησιά των Μικρών Κυκλάδων την Νάξο και την Αμοργό. Δεν θα επιτρέψουμε σε κανέναν να κάνει ότι αυτός θέλει. Μπορεί το φιλέτο να είναι η Νάξος ή τα Κουφονήσια λόγω τουρισμού αλλά εμάς μας ενδιαφέρουν οι κάτοικοι στην Ηρακλειά ή την Δονούσα και τη Σχοινούσα. Και βέβαια αυτό που θέλουμε είναι να υπάρχει μία εναλλακτική λύση. Καθημερινά όλα αλλάζουν. Θα πρέπει να ξέρουμε τι σκέψεις υπάρχουν από τις εταιρίες σε περίπτωση που υπάρξει κάποιος νέος ανταγωνιστής που θα θέλει να κάνει δρομολόγια στη Νάξο; Θα του επιτραπεί και με ποιους όρους; Οπότε όλα είναι ακόμη ανοιχτά. Και σίγουρα γίνονται σκέψεις και είναι σύμφωνη και η Δημοτική Αρχή ότι το βασικό ζήτημα είναι η εξασφαλισμένη διασύνδεση της Νάξου με τις Μικρές Κυκλάδες και την Αμοργό. Εάν αυτό το εξασφαλίσουμε, τότε θα μπορέσουμε να περάσουμε στο επόμενο βήμα που θα είναι η εταιρία που θα κατασκευάσει το υδατοδρόμιο»…
ς
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου