Εκτός τόπου και χρόνου χαρακτηρίζουμε την κυκλοφοριακή μελέτη Ε. Περιμένη που εφαρμόζετε αυτόν τον καιρό στην πόλη της Νάξου.
Όταν η τοπική αυτοδιοίκηση θέλει να κάνει ένα έργο βασική προϋπόθεση είναι να αναφέρει τους λόγους και τους σκοπούς που θα εξυπηρετήσει αυτό το έργο. Λογικά αυτοί οι λόγοι και οι σκοποί πρέπει να τείνουν προς ένα θετικό αποτέλεσμα του όλου εγχειρήματος.
Όπως λοιπόν αναφέρετε στην παρ. 2.1 οι κυκλοφοριακές ρυθμίσεις γενικότερα θα βελτιώσουν την κινητικότητα των κατοίκων, εργαζομένων και επισκεπτών με γνώμονα την αναβάθμιση της οδικής ασφάλειας, την βελτίωση της χωρητικότητας του κύριου οδικού δικτύου κλπ κλπ.
Μάλιστα υπήρξε και διαβούλευση με προτάσεις από τούς 4 μεγάλους φορείς του νησιού μας: Ένωση Ξενοδόχων, Εμποροεπαγγελματικός Σύλλογος Νάξου, Σύλλογος Μαζικής Εστίασης και Σύλλογος Ενοικιαζομένων Δωματίων.
Αν εξαιρέσουμε ένα μέρος, και λέμε "ένα μέρος" γιατί υπάρχει λόγος, του Εμποροεπαγγελματικού Συλλόγου Νάξου καταλαβαίνουμε αμέσως πόσο "αντικειμενικές" ήταν οι προτάσεις που έγιναν από τους παραπάνω φορείς.
Άρα δικαιολογημένα θα παραχθεί ένα project αφού αυτοί ήταν στην ουσία οι κύριοι εντολείς της κ. Ε. Περιμένη, που θα θέλει την πόλη ένα "νεκροταφείο" για να μην ενοχλούνται οι τουρίστες-πελάτες τους όταν κοιμούνται ή τρώνε.
Είναι φανερό εάν διαβάσει κάποιος την παρακάτω μελέτη να καταλάβει πως όλα γίνονται κυρίως για τον ύπνο και το φαγητό ενώ δεν λαμβάνονται καθόλου υπόψη οι εμπορικές περιοχές ή τα άλλου είδους επαγγέλματα, άρα οι ρυθμίσεις ωφελούν μόνο ορισμένους και όχι όλους του κατοίκους ή επαγγελματίες της πόλης μας.
Οι ανωτέρω φορείς βέβαια υποστηρίζουν πως θα υπάρχει έμμεσο όφελος και στους υπόλοιπους επαγγελματίες κάτι που είναι αβάσιμο και ασαφές μιας και για να κινηθείς μέσα σ αυτό το χάος πρέπει να έχεις ενημερωμένο GPS Navigator για να μας βρούν.
Η επικαιροποίηση των 12.700 ευρώ που πλήρωσε ο δημότης της Νάξου στόχο είχε να αλλάξει δυο-τρία πραγματάκια από την μελέτη Φουσέκη όπως την πεζοδρόμηση ανατολικού τμήματος πλατείας Ευριπαίου, κάτι το οποίο δεν έχει γίνει ακόμη, την διατήρηση της Οδ. Αμοργού ως μονόδρομο με κατεύθυνση προς το πάρκινγκ του δημαρχείου και την μονοδρόμηση δύο οδών ανατολικά του σταδίου δηλαδή καμία σχέση με το κέντρο της πόλης που έχει το μεγάλο πρόβλημα.
Τραγική αποτυχία και η ανάλυση κυκλοφοριακής ικανότητας δικτύου (παρ. 3.1) αφού ο τρόπος που έγινε ήταν με την μέθοδο εξομοίωσης βασισμένη στην ηλεκτρονική αποτύπωση της πόλης τρέχοντας σε ένα λογισμικό ονόματι HCS. Δηλαδή για να το κάνουμε ποιο κατανοητό, η μελέτη κυκλοφοριακής ικανότητας πήρε υπόψη ένα χάρτη τύπου "Google Earth" στον οποίο τοποθετήθηκαν "αυτοκινητάκια" που κινούνταν εικονικά στους δρόμους για να δούμε που "κολλάει" η κίνηση κλπ. κάτι που μας κάνει να συμπεραίνουμε πως μάλλον κανένας από τους μελετητές δεν πέρασε από τους δρόμους μας για να δει του λόγου το αληθές.
Βασίστηκε δηλαδή σε ένα μοντέλο μεγάλης πόλης χωρίς να λαμβάνει υπόψη ότι το αντικείμενο της μελέτης είναι ένα νησί όπως η Νάξος που θα πρέπει να έχει και ένα σχετικό χαρακτήρα όπως επίσης δεν έλαβε υπόψη τις δυστυχώς κακές συνήθειες που έχουμε όταν οδηγούμε εδώ στο νησί και πως βαριόμαστε να προχωρήσουμε δυο βήματα παραπάνω κι έτσι παρκάρουμε όπου βρούμε.
Άλλη μεγάλη αποτυχία είναι ο λόγος για την θερινή περίοδο.
Εκεί η μελέτη παραπέμπει σε νέα μελέτη που πρέπει να γίνει και να εφαρμοστεί το συντομότερο για το κέντρο της πόλης γιατί δυστυχώς το πρόβλημα της αύξησης οχημάτων την καλοκαιρινή περίοδο δεν λύνεται με τίποτα παρά μόνο με το κλείσιμο της πόλης κάτι το οποίο δεν έχει γίνει έως σήμερα.
Αντιθέτως η δημοτική αρχή με σπασμωδικές κινήσεις προσπαθεί να συμμαζέψει τα ασυμμάζευτα και να αποφύγει τις έντονες διαμαρτυρίες με εμπαιγμούς και υπεκφυγές, αφού το κλείσιμο της πόλης είναι ένα σοβαρότατο εγχείρημα που απαιτεί προϋποθέσεις τις οποίες τρέμουν ή δεν έχουν την οικονομική ή πολιτική δυνατότητα να εφαρμόσουν.
Αυτή την στιγμή βρισκόμαστε στη μέση, έχουμε συσσωρεύσει όλη την κίνηση εντός της πόλης με την μονοδρόμηση της οδ. Παπανδρέου.
Επαναστάτησαν κάτοικοι και επαγγελματίες διαφόρων περιοχών, δεν μπορούμε να πάμε μπροστά άλλα ο εγωισμός δεν τους αφήνει να κάνουνε και πίσω.
Το συμπέρασμα μας είναι ότι είμαστε μπροστά σε μια αποτυχία αφού ο σκοπός του να κάνουμε την πόλη "ησυχαστήριο" για να δουλέψουν τα ξενοδοχεία και τα εστιατόρια δεν επετεύχθη, η αστική κινητικότητα και ασφάλεια δεν ήρθε αφού ρίξαμε την κίνηση στα στενά δρομάκια και κάναμε τους μεγάλους δρόμους πάρκινγκ μέσω των μονοδρομήσεων και χαλάσαμε το νησιωτικό χαρακτήρα μας τοποθετώντας 500 σήματα ΚΟΚ διαμέτρου 45 εκατοστών σε όλη τη χώρα και ιδιαίτερα στην τουριστική περιοχή του Αγ. Γεωργίου!
Παρόλα αυτά εμείς οι "λίγοι" που αντιδρούμε, εξακολουθούμε να δίνουμε τη μάχη για την επιβίωση των επιχειρήσεων μας που μαζί με την οικονομική κρίση, τις απαράδεκτες αυξήσεις εισφορών και των απειλών κατασχέσεων μας ήρθε και αυτό το (ας μας επιτραπεί η έκφραση) "κυκλοφοριακό έκτρωμα" να μας αποτελειώσει.
Παρακάτω σας παραθέτουμε το βασικό μέρος της κυκλοφοριακής μελέτης πλην των μετρήσεων.
Δείτε γιατί πληρώσαμε 12.700 ευρώ.Κυκλοφοριακή Μελέτη
Η τριμελής επιτροπή πολιτών για το κυκλοφοριακό:
Κουτελιέρης Νικόλαος
Μανωλά Αικατερίνη
Σεϊντάνη Μαργαρίτα
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου