Blogger Gadgets

slider

Το gmail του naxios

Στείλτε μας Ειδήσεις-Σχόλια-Παρατηρήσεις-Αρθογραφία Στο email - naxios.blogspot.com@gmail.com Naxios Το πρώτο blog των Κυκλάδων Η φωνή της ΝΑΞΟΥ.

Δευτέρα, 3 Σεπτεμβρίου 2012

Μοναδικό κριτήριο στις περικοπές των "ειδικών μισθολογίων"/συντάξεων το ύψος των απολαβών, για δικαιοσύνη και διαφάνεια

του Ραφαήλ Μεν. Μαϊόπουλου
1.            Η προετοιμαζόμενη περικοπή στα “ειδικά μισθολόγια”  και τις συντάξεις του Δημοσίου αποτελεί συνεισφορά των μισθωτών και των συνταξιούχων στην κάλυψη του γνωστού ελλείμματος των 11,5 δισεκ. ευρώ και όχι κατάρτιση μισθολογίου.  
Αν είναι έτσι, ποια “λογική” υπηρετεί η...
 συσχέτιση του καθορισμού των ποσοστών περικοπής με την υπηρεσιακή ιδιότητα των μισθωτών; (Γιατί, για παράδειγμα, το ποσοστό περικοπής των μισθών των πανεπιστημιακών να είναι διαφορετικό από εκείνο των στρατιωτικών ή των αρχιερέων και άσχετο με το ύψος των απολαβών τους;).
Η μόνη οικονομικά σωστή λύση είναι τα ποσά περικοπής να είναι ανάλογα με το ύψος των απολαβών των μισθωτών/συνταξιούχων. Οι έχοντες μεγαλύτερες αποδοχές να συνεισφέρουν στην κάλυψη του ελλείμματος περισσότερο από τους έχοντες μικρότερες, και αυτό ανεξάρτητα από την υπηρεσιακή τους ιδιότητα.
Είναι και η λύση που υπηρετεί τις απαιτήσεις για ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ και ΔΙΑΦΑΝΕΙΑ.
Στη ρύθμιση αυτή πρέπει να δεχτεί να υπαχθεί και η πάσης μορφής πολιτική εξουσία (προέδροι Δημοκρατίας και Βουλής, πρωθυπουργός, μέλη κυβέρνησης, βουλευτές, περιφερειάρχες, νομάρχες, δήμαρχοι κ.λ.π.)., για να προσφέρει και
ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ στον χειμαζόμενο φτωχό λαό.  
Το παράδειγμα θα έπρεπε να δώσει και η πολλάκις διαμαρτυρόμενη ελίτ της επιστήμης, του πνεύματος, της δημοσιογραφίας, του συνδικαλισμού…, που πάντοτε ξεχνά πως  άλλο είναι ο άνεργος και ο συνταξιούχος/μισθωτός των 600-900 ευρώ και εντελώς άλλο εκείνος των 2.5000-6.000 ευρώ, άλλο είναι η Χώρα να βρίσκεται σε ομαλές συνθήκες και εντελώς άλλο σε συνθήκες πολέμου!
2.            Οι κανόνες για ένα τέτοιο τρόπο υπολογισμού της περικοπής των μισθών των “ειδικών μισθολογίων”  και των συντάξεων:
(α) Το ποσό περικοπής υπολογίζεται με τον ίδιο τρόπο για όλους, με μοναδικό κριτήριο το ύψος των συνολικών ετήσιων αποδοχών (βασικών και επιδομάτων και, για τις συντάξεις, το άθροισμα όλων των συντάξεων (κύριας –πρώτης, δεύτερης  και τρίτης– και επικουρικών).
Αυτό σημαίνει ότι όλοι όσοι έχουν τις ίδιες συνολικές αποδοχές  θα υποστούν τη ίδια περικοπή, ανεξάρτητα από τη ιδιότητά τους (πρωθυπουργός, υπουργός, αρχιερέας, βουλευτής,  δικαστικός, πανεπιστημιακός, διπλωματικός, γιατρός, δικηγόρος, στρατιωτικός, αστυνομικός, υπάλληλος, κληρικός κ.λ.π.) και ανεξάρτητα από τον Τομέα, την Υπηρεσία και  τον τόπο πού εργάζονται.
β) Το ποσοστό περικοπής αυξάνεται προοδευτικά με το ποσό των συνολικών ετήσιων αποδοχών.
γ) Το ποσό περικοπής είναι συνεχής συνάρτηση του ύψους των συνολικών ετήσιων αποδοχών, ώστε να μην υπάρχουν απότομες μεταβολές στις περικοπές, με την αύξηση των αποδοχών (και αυτό επιτυγχάνεται με τον προσδιορισμό ποσοστών περικοπής “για τα επόμενα ‘τόσα ευρώ’ εισοδήματος”  (και όχι “για τα πάνω από ‘τόσα ευρώ’ εισοδήματος”)).  

3.            Για παράδειγμα:
α) Αν για συνολικές ετήσιες αποδοχές μέχρι 15.000 ευρώ δεν υπάρξει καμιά περικοπή,
β) Αν τα ποσοστά περικοπής για τις επόμενες, μετά τα 15.000 ευρώ, χιλιάδες είναι:
    - για την 1η χιλιάδα, 1% (10 ευρώ),
    - για την 2η χιλιάδα, 2% (20 ευρώ),
    - για την 3η χιλιάδα, 3% (30 ευρώ),
    ……………………………..
    - για την 80η χιλιάδα, 80% (800 ευρώ),
τότετα ποσά περικοπών και οι αποδοχές μετά  την περικοπή (αυτό που κυρίως ενδιαφέρει και θα έπρεπε πάντα να αναφέρεται) θα είναι όπως στον επόμενο πίνακα.

Ετήσιες πρό φόρων αποδοχές,  
πριν από την περικοπή

Περικοπή αποδοχών

Ετήσιες πρό φόρων αποδοχές,
μετά την περικοπή

ευρώ
ευρώ
% ( συνολικά)
ευρώ
15.000
0
0
15.000
20.000
150
0,8
19.850
25.000
550
2,2
24.450
30.000
1.200
4,0
28.800
35.000
2.100
6,0
32.900
40.000
3.250
8,1
36.750
45.000
4.650
10,3
40.350
50.000
6.300
12,6
43.700
55.000
8.200
14,9
46.800
60.000
10.350
17,3
49.650
65.000
12.750
19,6
52.250
70.000
15.400
22,0
54.600
75.000
18.300
24,4
56.700
80.000
21.450
26,8
58.550
85.000
24.220
28,5
60.780
90.000
27.870
31,0
62.130
95.000
31.770
33,4
63.230
4.           Η πρόταση αυτή είχε υποβληθεί από τους ΑΝΤΙΛΟΓΟΥΣ (ενότητα ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ) στις 10.2.2010.

Δεν υπάρχουν σχόλια :