slider

Naxios Το πρώτο blog των Κυκλάδων

Naxios

Aνοιχτή κόντρα Υπουργείου - Ενωσης Πλοιάρχων για τα επικίνδυνα λιμάνια μεταξύ

Να αναλάβει η πολιτεία τις ευθύνες της και να προχωρήσει άμεσα στην αποκατάσταση των επικίνδυνων υποσκαφών που έχουν δημιουργηθεί σε λιμάνια που «δένουν» πλοία της ακτοπλοΐας, καλεί το υπουργείο Θαλασσίων Υποθέσεων, Νήσων και Αλιείας η Πανελλήνια Ενωση Πλοιάρχων Εμπορικού Ναυτικού.
«Καλούμε το ΥΘΥΝΑΛ να προβεί άμεσα (μέσω των οργανισμών λιμένων ή των λιμενικών ταμείων) στην αποκατάσταση των επικίνδυνων υποσκαφών που έχουν δημιουργηθεί», ενώ τονίζουν ότι δεν θα αποδεχτούν να μεταφερθεί η ευθύνη του κράτους για ασφαλείς υποδομές στα λιμάνια, στους πλοιάρχους.

Η εγκύκλιος του ΥΘΥΝΑΛ
Στην εγκύκλιο του ΥΘΥΝΑΛ, που δημοσιοποίησε η «Ν», αναφέρεται ότι «το τελευταίο χρονικό διάστημα, κατόπιν υποθαλάσσιων αυτοψιών, έχουν διαπιστωθεί εκτεταμένες υποσκαφές σε κρηπιδώματα και, συγκεκριμένα, σε θέσεις που πρυμνοδετούν ακτοπλοϊκά πλοία, με αποτέλεσμα τα κρηπιδώματα αυτά να καθίστανται επικίνδυνα και να μην είναι εφικτή η χρησιμοποίησή τους για την πρόσδεση πλοίων, την απο-επιβίβαση και τη φορτοεκφόρτωση οχημάτων».
Το ΥΘΥΝΑΛ θεωρεί ότι τα πλοία της ακτοπλοΐας συμβάλλουν στη φθορά, αφού, όπως τονίζει, τα περισσότερα λιμάνια είναι παλιά και δεν διαθέτουν τις υποδομές για να εξυπηρετούν τα σύγχρονα μεγάλα πλοία, με αποτέλεσμα ορισμένες φορές να καθίστανται επικίνδυνα.
Καλούσε παράλληλα τους πλοιάρχους να καταβάλουν κάθε δυνατή προσπάθεια για την ελαχιστοποίηση της καταπόνησης, στο πλαίσιο βέβαια του εφικτού.
Τι απαντά η ΠΕΠΕΝ
Από την πλευρά της, η ΠΕΠΕΝ υπογραμμίζει ότι η πολιτεία, αναγνωρίζοντας το μέγεθος του προβλήματος, «δίνει την εύκολη συνταγή να γίνεται περιορισμένη χρήση χειρισμών, μεταφέροντας την ευθύνη, όπως πάντα, στον πλοίαρχο».
«Εδώ και χρόνια, ξεκινήσαμε να καταγράφουμε, μέσω των παρατηρήσεων των συναδέλφων, τις ελλείψεις και τα προβλήματα των ελληνικών λιμανιών, πιστεύοντας ότι η πολιτεία θα ευαισθητοποιηθεί και θα πράξει τα δέοντα. Οι παρεμβάσεις, που έχουν γίνει μέχρι τώρα, είναι ελάχιστες και όχι ουσιώδεις, με αποτέλεσμα (δυστυχώς) να αυξάνονται τα προβλήματα, ενώ, σε κάποιες περιπτώσεις, να σταματάει ακόμα και η χρήση ενός προβλήτα», αναφέρουν χαρακτηριστικά οι πλοίαρχοι, και προσθέτουν:
«Αλήθεια, τι περιορισμένη χρήση χειρισμών μπορεί να κάνει ο πλοίαρχος σε ένα λιμάνι που από τη φύση του, ακόμα και με ιδανικές καιρικές συνθήκες, είναι προβληματικό; Είτε από το γεγονός ότι δεν προστατεύεται από λιμενοβραχίονα ή γιατί έχει περιορισμένο βύθισμα ή λιμενολεκάνη και μικρό εύρος», ενώ καταλήγουν:
«Ευχόμαστε να μη γίνει κανένα ατύχημα και να κυλήσει το καλοκαίρι ομαλά, μέσα στη γενική κακή οικονομική κατάσταση που βιώνει η χώρα μας. Δεν θα δεχθούμε όμως, σε καμία περίπτωση, να καταλογισθούν ευθύνες σε συνάδελφο, μεταφέροντας και φορτώνοντάς του τις διαχρονικές ευθύνες του ίδιου του κράτους».

Δεν υπάρχουν σχόλια: