Ο ΣΥΡΙΖΑ Σύρου με ανακοίνωσή του μου ασκεί κριτική για πρόσφατο άρθρο μου σχετικό με την εξαγγελία του κου Τσίπρα για δημόσια ακτοπλοΐα.
Βασική προϋπόθεση όμως της κριτικής, πρέπει να είναι η τεκμηρίωση.
Εγκαλούμαι για ιταμή παραποίηση (γενικώς και αορίστως) των πολιτικών θέσεων του ΣΥΡΙΖΑ. Όμως, στην ανακοίνωση του ΣΥΡΙΖΑ Σύρου, δεν υπάρχει καμία συγκεκριμένη αναφορά σε κάτι που εγώ παραποίησα. Θυμίζω ότι η παρέμβασή μου ήταν μια προσπάθεια συγκερασμού συγκεκριμένων και δημόσιων δηλώσεων του κου Τσίπρα και του κου Σταθάκη.
Το μόνο επιχείρημα που αναφέρεται, είναι ότι η πρόταση του ΣΥΡΙΖΑ για δημόσια ακτοπλοΐα έχει δημοσιοποιηθεί από το 2008.
Πιστεύω ότι τα στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ δεν ήθελαν να τους υπενθυμίσει κανείς τις άστοχες εξαγγελίες του όχι των τελευταίων 5 ετών αλλά ούτε των τελευταίων 5 μηνών. Πολύ περισσότερο δεν θα ήθελαν να τους υπενθυμίσει κανείς τις συνεχώς αντικρουόμενες και διαρκώς μεταβαλλόμενες θέσεις τους στο σύνολο των παρεμβάσεών τους.
Επίσης, αυθαίρετα δηλώνει ότι η πρόταση για δημόσια ακτοπλοΐα είναι ρεαλιστική. Αποφεύγει όμως να μας ενημερώσει για το σχέδιο δράσης, τις πηγές χρηματοδότησης, το πλαίσιο λειτουργίας, τους στόχους ενός τέτοιου εγχειρήματος και κυρίως το ύψος της απαιτούμενης χρηματοδότησης και τον χρόνο υλοποίησης.
Επικαλείται μόνο τα 83 εκατομμύρια της κρατικής χρηματοδότησης των άγονων γραμμών.
Πράγματι, αυτά είναι χρήματα που υπάρχουν. Μόνο που δεν επαρκούν για την χρηματοδότηση ούτε ενός πλοίου.
Αναφέρουν κάτι για leasing. Ποιος είπε ότι το leasingδεν λογίζεται στο χρέος;
Κάτι λένε και για ευρωπαϊκά προγράμματα. Θα πρότεινα να ενημερωθούν καλύτερα, διότι πρόσφατα διαπιστώσαμε στο Υπουργείο Ναυτιλίας ότι έχουν παρανοήσει τα πράγματα.
Εξάλλου, χρηματοδότηση από ευρωπαϊκά κονδύλια δεν συνάδει με κατ’ ανάθεση επιλογή προμηθευτή (ελληνικά ναυπηγεία), χωρίς διεθνή διαγωνισμό.
Τέλος, επικαλούνται ως παράδειγμα τη Δανία και το Ηνωμένο Βασίλειο.
Θα μου επιτρέψουν να τους ενημερώσω ότι οι δύο αυτές χώρες δεν συμμετέχουν στη Νομισματική Ένωση. Επίσης, μια μικρή λεπτομέρεια είναι ότι το δημόσιο χρέος αυτών των δύο χωρών, είναι χαμηλότερο από τον μέσο όρο του συνόλου της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ως ποσοστό του ΑΕΠ) και μάλιστα συνεχώς μειούμενο σύμφωνα με τα
στοιχεία της EUROSTATτου τελευταίου τριμήνου του 2013.
Άρα, είναι τελείως διαφορετικές περιπτώσεις σε πολιτικό και οικονομικό επίπεδο.
Να σας θυμίσω επίσης, όταν προ ετών το Ηνωμένο Βασίλειο για εθνικούς λόγους θέλησε να συνδέσει ακτοπλοϊκώς την Βόρεια Ευρώπη με την Σκωτία, ανέθεσε το έργο σε ελληνική ιδιωτική εταιρία (κατόπιν διαγωνισμού) και όχι σε δημόσια αγγλική εταιρία.
Θα συμφωνήσω απόλυτα για την αξιοσύνη των ελλήνων ναυτικών, αλλά για να αποδώσει στο δημόσιο φορέα, πρέπει πριν από όλα να υπάρχουν πλοία.