O Νίκος Συρμαλένιος στην τοποθέτηση του στην Ολομέλεια του Α΄ θερινού Τμήματος στη Βουλή στη συζήτηση του νομοσχεδίου για την αυθαίρετη δόμηση, μεταξύ των άλλων, επεσήμανε:«……Η λογική του ν/σ κυρίως πετυχαίνει την καταγραφή των αυθαιρέτων και την κατηγοριοποίηση τους, κυριαρχείται όμως, κατά βάση, από εισπρακτική λογική και με την είσπραξη των προστίμων, αλλά και με την αναγραφή τους στο Ε9 που θα επιβαρύνει και φορολογικά τα συγκεκριμένα αυθαίρετα.
Όπως λέει και η Αιτιολογική Έκθεση, τα αυθαίρετα μπορούν ν’ αντιμετωπιστούν, είτε με τη μορφή ποινών – προστίμων, είτε με τη μορφή κατεδαφίσεων, οι οποίες στο ν/σ επιλέγονται – αν επιλεγούν - μόνο στον αιγιαλό, στις παραλίες, στα δάση κλπ. Αντίθετα ο κύριος όγκος των αυθαιρέτων νομιμοποιείται, μέσω ποινών-προστίμων, ακόμα και με την καταβολή του 30 %, όπως προβλέπεται από πληθώρα διατάξεων. Συνεπώς επιβεβαιώνεται η εισπρακτική λογική. Αυτό ακριβώς επισημαίνει ως αντισυνταγματικό και η επιστημονική επιτροπή της Βουλής, διότι η νομιμοποίηση των αυθαιρέτων αντίκειται στη νομολογία του ΣτΕ για το άρθρο 24 του Συντάγματος.
Επίσης στην Αιτιολογική Έκθεση, διαπιστώνεται ότι οι αυθαίρετες κατασκευές δεν οφείλονται στην έλλειψη του χωροταξικού και πολεοδομικού σχεδιασμού. Την ίδια στιγμή στο άρθρο 31 προβλέπεται η ολοκλήρωση του πολεοδομικού και χωροταξικού σχεδιασμού σε επτά χρόνια και για τα νησιά σε πέντε, αλλά πρώτον, με ποια εχέγγυα αυτός θα ολοκληρωθεί και δεύτερον, για ποια ολοκλήρωση του μπορούμε να μιλάμε, όταν μόλις χθες η κυβερνητική πλειοψηφία στο ν/σ για τον Τουρισμό, ψήφισε τη δόμηση ακτών, παραλιών, νησιών, προστατευόμενων περιοχών, με τη μορφή της σύνθετης τουριστικής κατοικίας. Επίσης όλες οι διατάξεις που έχετε ψηφίσει με το μεσοπρόθεσμο, μετά το 3ο Μνημόνιο, αλλά και με το ν/σ του υπουργείου Ανάπτυξης για τις στρατηγικές επενδύσεις, θεσμοθετεί την κατά παρέκκλιση δόμηση, εφόσον μια επένδυση χαρακτηριστεί στρατηγικής σημασίας.
Κατά συνέπεια το ν/σ δεν θέτει καθόλου το ζήτημα της εκτός σχεδίου δόμησης, το οποίο είναι ένα φαινόμενο, τουλάχιστον στην Ε.Ε., καθαρά ελληνικό, καταστρέφει το περιβάλλον και το τοπίο, δημιουργεί ζητήματα υπερκατανάλωσης ενέργειας και υδάτινων πόρων και εξυπηρετεί τη λογική της εμπορευματοποίησης της γης. Άλλωστε αυτό εξυπηρετεί και η πρόβλεψη σας για δυνατότητα δόμησης σε γη υψηλής παραγωγικότητας, ακόμα και σε βάθος 200 ή 150 μέτρα από εθνικές, επαρχιακές και δημοτικές οδούς.
Εμείς στο ζήτημα της εκτός σχεδίου δόμησης, είμαστε κατηγορηματικοί, μιλάμε για σταδιακή κατάργηση της, με ταυτόχρονη επέκταση των πόλεων και των οικισμών και με απόδοση αντισταθμιστικών οφελών, έτσι ώστε να ικανοποιούνται οι ιδιοκτήτες που χάνουν δικαιώματα και περιουσιακή αξία. Σ’ αυτή την κατεύθυνση θα μπορούσε ν’ αξιοποιηθεί και η ιδέα της «Τράπεζας γης», για τη μεταφορά του συντελεστή δόμησης, εφόσον βεβαίως ολοκληρωθεί με σωστό τρόπο και συμπεριλάβει και τον πολεοδομικό σχεδιασμό. Παράλληλα είναι αναγκαίο να ολοκληρωθεί το ταχύτερο, τόσο το κτηματολόγιο, όσο και το δασολόγιο.
Σε ότι αφορά την Υπηρεσία Επιθεώρησης και Κατεδάφισης, είναι σημαντική η αναζωογόνηση της, αλλά πρέπει να συνειδητοποιήσουμε ότι ελάχιστες φορές έχει ενεργοποιηθεί, αφού έχει συσταθεί από το 2001. Στις Κυκλάδες με όσα συνέβησαν όλα τα τελευταία χρόνια, πολλές φορές χρειάστηκε η ενεργοποίηση της, χωρίς αποτέλεσμα, αφού και η τότε Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση έδειξε ολιγωρία και δεν αντιμετώπισε ποτέ το θέμα των αυθαιρέτων.
Τέλος, πρέπει να πω ότι είμαστε αντίθετοι με την ανασύσταση της ναοδομίας. Θεωρούμε ότι και το εκκλησιαστικό αρχιτεκτονικό συμβούλιο που συστήνεται, θα μπορούσε να υπάγεται στις κατά τόπους πολεοδομίες, όταν χρειάζεται να εγκριθεί η δόμηση ιερών ναών και εκκλησιών…»
2/8/2013
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου