Tο «πράσινο φως» άναψε το Δ' Τμήμα του Συμβουλίου της Επικρατείας για να προχωρήσουν στην επόμενη φάση οι διαγωνισμοί κατασκευής ΧΥΤΑ στους δήμους Φυλής και στη θέση «Μαύρο Βουνό» Γραμματικού του δήμου Μαραθώνα Αττικής.
Ειδικότερα, το Ανώτατο Ακυρωτικό Δικαστήριο με τις υπ' αριθμ. 1986 - 1988 αποφάσεις του, απέρριψε τις προσφυγές των επίμαχων δυο δήμων και φυσικά όλους τους ισχυρισμούς τους ως αβάσιμους.
Αναλυτικότερα, ο δήμος Φυλής ζητούσε να ακυρωθούν ως αντισυνταγματικές και αντίθετες στην Ευρωπαϊκή και ελληνική νομοθεσία:
α) η από 25.10.2012 απόφαση της Διυπουργικής Επιτροπής Συμπράξεων Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (ΔΕΣΔΙΤ) με την οποία, κατόπιν αιτήματος του ΝΠΔΔ «Ειδικός Διαβαθμιδικός Σύνδεσμος Νομού Αττικής» (ΕΔΣΝΑ), εγκρίθηκε η υπαγωγή στις διατάξεις του Ν. 3389/2005 περί Συμπράξεων Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ) το έργο «μελέτη, χρηματοδότηση, κατασκευή, συντήρηση, τεχνική διαχείριση και λειτουργία της μονάδας επεξεργασίας αστικών απορριμμάτων στην ολοκληρωμένη εγκατάσταση διαχείρισης απορριμμάτων Δυτικής Αττικής ('Ανω Λιόσια),
β) η από 19.11.2012 απόφαση της εκτελεστικής επιτροπής του ΕΔΣΝΑ, κατά το σκέλος εκείνο της «Α' φάσης - πρόκλησης εκδήλωσης ενδιαφέροντος» για τη διενέργεια δημοσίου διεθνούς διαγωνισμού, με αντικείμενο την ανάδειξη «ιδιωτικού φορέα σύμπραξης» (αναδόχου) για την εκτέλεση του επίμαχου έργου και γ) της εκδοθείσας (28.11.2012) από τον πρόεδρο του ΕΔΣΝΑ περίληψη της επίμαχης προκήρυξης.
Ο δήμος Φυλής υποστήριζε, ότι η επίμαχη προκήρυξη είναι παράνομη, καθώς υλοποιεί τον περιφερειακό σχεδιασμό της διαχείρισης των αποβλήτων στην περιφέρεια της Αττικής, ο οποίος είναι αντίθετος στο άρθρο 24 του Συντάγματος (βιώσιμη ανάπτυξη) και στο Ευρωπαϊκό δίκαιο. Και αυτό, συνεχίζει ο δήμος Φυλής, γιατί ο εν λόγω σχεδιασμός δεν έχει καταρτιστεί κατόπιν τηρήσεως της διαδικασίας στρατηγικής περιβαλλοντικής εκτίμησης, ούτε έχει σχεδιαστεί με βάση τις αρχές της διαχείρισης των αποβλήτων.
Ακόμη, ο δήμος Φυλής υποστήριζε, ότι η προκήρυξη του έργου αποκλίνει από τους περιβαλλοντικούς όρους που καθορίζει η νομοθεσία, όπως επίσης, ότι παραβιάζει και τις διατάξεις περί Συμπράξεων Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ) κατά το σκέλος εκείνο που ορίζει ότι η αναθέτουσα αρχή δημοσιεύει προκήρυξη διαγωνισμού που περιλαμβάνει περιγραφή των αναγκών και απαιτήσεων του έργου.
Ο δήμος Μαραθώνας (σ.σ.: Με τον «Καποδίστρια» ο δήμος Γραμματικού συνενώθηκε με το δήμο Μαραθώνα) από την πλευρά του ζητούσε να ακυρωθεί η από 19.11.2012 απόφαση της εκτελεστικής επιτροπής του Ειδικού Διαβαθμιδικού Συνδέσμου Νομού Αττικής (ΕΔΣΝΑ) κατά το σκέλος εκείνο που εγκρίθηκε η προκήρυξη του έργου «μελέτη, χρηματοδότηση, κατασκευή, συντήρηση, τεχνική διαχείριση και λειτουργία μονάδας επεξεργασίας απορριμμάτων Βορειοανατολικής Αττικής με ΣΔΙΤ» (στη θέση «Μαύρο Βουνό» Γραμματικού).
Ακόμη, ο δήμος Μαραθώνα υποστήριξε ότι προϋπόθεση εκτέλεσης εργασιών επεξεργασίας αποβλήτων είναι η προηγούμενη έκδοση Αποφάσεως Έγκρισης Περιβαλλοντικών Όρων (ΑΕΠΟ). Όμως, οι δικαστές αποφάνθηκαν ότι η ΑΕΠΟ θα πρέπει να εκδίδεται πριν από την υπογραφή της σχετικής σύμβασης ανάθεσης επεξεργασίας αποβλήτων.
Ειδικότερα, το Ανώτατο Ακυρωτικό Δικαστήριο με τις υπ' αριθμ. 1986 - 1988 αποφάσεις του, απέρριψε τις προσφυγές των επίμαχων δυο δήμων και φυσικά όλους τους ισχυρισμούς τους ως αβάσιμους.
Αναλυτικότερα, ο δήμος Φυλής ζητούσε να ακυρωθούν ως αντισυνταγματικές και αντίθετες στην Ευρωπαϊκή και ελληνική νομοθεσία:
α) η από 25.10.2012 απόφαση της Διυπουργικής Επιτροπής Συμπράξεων Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (ΔΕΣΔΙΤ) με την οποία, κατόπιν αιτήματος του ΝΠΔΔ «Ειδικός Διαβαθμιδικός Σύνδεσμος Νομού Αττικής» (ΕΔΣΝΑ), εγκρίθηκε η υπαγωγή στις διατάξεις του Ν. 3389/2005 περί Συμπράξεων Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ) το έργο «μελέτη, χρηματοδότηση, κατασκευή, συντήρηση, τεχνική διαχείριση και λειτουργία της μονάδας επεξεργασίας αστικών απορριμμάτων στην ολοκληρωμένη εγκατάσταση διαχείρισης απορριμμάτων Δυτικής Αττικής ('Ανω Λιόσια),
β) η από 19.11.2012 απόφαση της εκτελεστικής επιτροπής του ΕΔΣΝΑ, κατά το σκέλος εκείνο της «Α' φάσης - πρόκλησης εκδήλωσης ενδιαφέροντος» για τη διενέργεια δημοσίου διεθνούς διαγωνισμού, με αντικείμενο την ανάδειξη «ιδιωτικού φορέα σύμπραξης» (αναδόχου) για την εκτέλεση του επίμαχου έργου και γ) της εκδοθείσας (28.11.2012) από τον πρόεδρο του ΕΔΣΝΑ περίληψη της επίμαχης προκήρυξης.
Ο δήμος Φυλής υποστήριζε, ότι η επίμαχη προκήρυξη είναι παράνομη, καθώς υλοποιεί τον περιφερειακό σχεδιασμό της διαχείρισης των αποβλήτων στην περιφέρεια της Αττικής, ο οποίος είναι αντίθετος στο άρθρο 24 του Συντάγματος (βιώσιμη ανάπτυξη) και στο Ευρωπαϊκό δίκαιο. Και αυτό, συνεχίζει ο δήμος Φυλής, γιατί ο εν λόγω σχεδιασμός δεν έχει καταρτιστεί κατόπιν τηρήσεως της διαδικασίας στρατηγικής περιβαλλοντικής εκτίμησης, ούτε έχει σχεδιαστεί με βάση τις αρχές της διαχείρισης των αποβλήτων.
Ακόμη, ο δήμος Φυλής υποστήριζε, ότι η προκήρυξη του έργου αποκλίνει από τους περιβαλλοντικούς όρους που καθορίζει η νομοθεσία, όπως επίσης, ότι παραβιάζει και τις διατάξεις περί Συμπράξεων Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ) κατά το σκέλος εκείνο που ορίζει ότι η αναθέτουσα αρχή δημοσιεύει προκήρυξη διαγωνισμού που περιλαμβάνει περιγραφή των αναγκών και απαιτήσεων του έργου.
Ο δήμος Μαραθώνας (σ.σ.: Με τον «Καποδίστρια» ο δήμος Γραμματικού συνενώθηκε με το δήμο Μαραθώνα) από την πλευρά του ζητούσε να ακυρωθεί η από 19.11.2012 απόφαση της εκτελεστικής επιτροπής του Ειδικού Διαβαθμιδικού Συνδέσμου Νομού Αττικής (ΕΔΣΝΑ) κατά το σκέλος εκείνο που εγκρίθηκε η προκήρυξη του έργου «μελέτη, χρηματοδότηση, κατασκευή, συντήρηση, τεχνική διαχείριση και λειτουργία μονάδας επεξεργασίας απορριμμάτων Βορειοανατολικής Αττικής με ΣΔΙΤ» (στη θέση «Μαύρο Βουνό» Γραμματικού).
Ακόμη, ο δήμος Μαραθώνα υποστήριξε ότι προϋπόθεση εκτέλεσης εργασιών επεξεργασίας αποβλήτων είναι η προηγούμενη έκδοση Αποφάσεως Έγκρισης Περιβαλλοντικών Όρων (ΑΕΠΟ). Όμως, οι δικαστές αποφάνθηκαν ότι η ΑΕΠΟ θα πρέπει να εκδίδεται πριν από την υπογραφή της σχετικής σύμβασης ανάθεσης επεξεργασίας αποβλήτων.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου