Σύμφωνα με τις ανακοινώσεις, τους επόμενους 18 μήνες θα τοποθετηθούν στα φανάρια και σε άλλα καίρια σημεία των δρόμων της Αττικής κάμερες οι οποίες θα λειτουργούν όλο το 24ωρο.
Η μεγάλη διαφορά σε σχέση με το παρελθόν είναι ότι πλέον το υλικό από τις κάμερες θα αποστέλλεται αυτομάτως, σε κεντρικό server διαχείρισης παραβάσεων, ενώ για να τηρηθεί η προστασία των προσωπικών δεδομένων, θα καταγράφεται μόνο το πίσω μέρος του οχήματος, ώστε να μην διακρίνονται οι επιβαίνοντες.
Αποκλειστική πρόσβαση στο υλικό θα έχει μόνο η Ελληνική Αστυνομία, επιβάλλοντας τις προβλεπόμενες ποινές στους παραβάτες, σύμφωνα με τα όσα ορίζει ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας.
Λεπτομέρειες για το σχέδιο που θα παρουσιαστεί σήμερα όσον αφορά την εγκατάσταση καμερών τροχαίας, αστυνόμευσης και ασφάλειας των πολιτών έδωσε ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Δημήτρης Παπαστεργίου.
Οι κάμερες όπως είπε θα είναι συνολικά περίπου 1.400 και θα τοποθετηθούν σε σημεία που επέλεξε η ΕΛΑΣ.
Το νέο σύστημα, θα ισχύσει από το καλοκαίρι του 2025 και «σκοπός είναι όταν γίνεται μια παράβαση να πηγαίνει άμεσα στον παραβάτη».
«Από την ώρα που είστε εγγεγραμμένοι στο εθνικό μητρώο επικοινωνίας θα έρχεται ένα SMS ότι ελέγχεστε για παράβαση και την ίδια ώρα το υλικό - φωτογραφίες και βίντεο - θα πηγαίνει στην ΕΛΑΣ όπου ένας αστυνομικός θα βεβαιώνει την παράβαση» συνέχισε ο κ. Παπαστεργίου, το υπουργείο του οποίου τρέχει δύο διαγωνισμούς για τις κάμερες και το πληροφοριακό σύστημα.
Το επόμενο βήμα είναι ότι «θα σου έρχεται στη θυρίδα που θα πάρει θέση στο wallet του gov.gr, εκεί θα υπάρχει βίντεο και φωτογραφία της παράβασης και θα δίνεται η δυνατότητα είτε πληρωμής είτε αμφισβήτησης».
Από την πλευρά του ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη, Μιχάλης Χρυσοχοΐδης, σημείωσε μεταξύ άλλων ότι «το 2024 αποτελεί χρονιά καταλύτη για την απόδοση των υπηρεσιών της Τροχαίας της Ελληνικής Αστυνομίας από το 2006. Ωστόσο, ο ανθρώπινος παράγοντας δεν μπορεί να καλύψει το σύνολο της παραβατικής οδηγικής συμπεριφοράς.
Η λύση είναι η έξυπνη αστυνόμευση, η χρήση της τεχνολογίας, η αξιοποίηση των νέων τεχνολογικών μέσων, όπως είναι οι κάμερες κυκλοφορίας και μια σειρά άλλες εφαρμογές, έτσι ώστε όλοι μαζί η ελληνική κοινωνία, η διοίκηση να μπορέσουμε να μειώσουμε κατά το δυνατόν περισσότερο αυτό το τεράστιο ζήτημα της απώλειας ανθρώπινης ζωής και μάλιστα νέων ανθρώπων που θρηνούμε κάθε μέρα στους δρόμους μας».
Οι κάμερες θα μπουν σε όλο το λεκανοπέδιο και σύντομα θα υπάρξει πρόταση για εγκατάσταση καμερών στη Θεσσαλονίκη, είπε ο Μιχάλης Χρυσοχοΐδης
Σύμφωνα με τον ίδιο, τα κριτήρια τοποθέτησης είναι:Η κυκλοφορία των οχημάτων και η καλύτερη διαχείριση της κυκλοφορίας στην Αττική ώστε το κέντρο διαχείρισης να προβαίνει σε δραστηριότητες που θα βοηθούν για την καλύτερη διαχείριση της κυκλοφορίας
Τα κρίσιμα σημεία για να εντοπίζονται εγκληματικές πράξεις για να γίνεται διαλεύκανσή τους.
Οι παραβάσεις που θα βεβαιώνονται ψηφιακά είναι:Υπέρβαση ορίου ταχύτητας
Παραβίαση ερυθρού σηματοδότη
Χρήση κινητού τηλεφώνου κατά την οδήγηση
Παράνομη χρήση ΛΕΑ
Οδήγηση οχήματος χωρίς ασφάλιση
Κυκλοφορία οχήματος χωρίς έγκυρο δελτίο ΚΤΕΟ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου