Το πρώτο, άκρως φιλολαϊκό μέτρο της κυβέρνησης Σαμαρά, που αφορά εκατομμύρια Αθηναίων τίθεται σε ισχύ από την Δευτέρα, με σημαντικές μειώσεις στις τιμές των εισιτηρίων στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς της πρωτεύουσας.
Είναι η πρώτη φορά στα πέντε χρόνια του Μνημονίου που έχουμε μειώσεις σε κάποια υπηρεσία που προσφέρει το κράτος, χωρίς αυτό να επιβαρύνει τον.... κρατικό προυπολογισμό.
Μάλιστα όπως τεκμηριωμένα έχει αναλύσει ο αρμόδιος υπουργός Μεταφορών Μιχάλης Χρυσοχοίδης, που αποφάσισε και υλοποιεί το μέτρο του φτηνού – “λαικού” εισιτηρίου, και τα έσοδα των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς θα αυξηθούν και ο πολίτης με λιγότερα χρήματα θα μπορεί να μετακινείται.
Χρησιμοποιώντας μόνο μια μηνιαία κάρτα των 30 ευρώ, για όλα τα μέσα του ΟΑΣΑ.
Σε ισχύ λοιπόν τίθενται από τη Δευτέρα 1η Σεπτεμβρίου, οι σημαντικές αλλαγές στην τιμολογιακή πολιτική των μέσων μεταφοράς της Αθήνας, που προωθούν ο ΟΑΣΑ και το υπουργείο Μεταφορών.
Οι αλλαγές έχουν στόχο να προσελκύσουν περισσότερους χρήστες στα δημόσια μέσα μεταφοράς, καθώς οι μετακινήσεις γίνονται αισθητά φθηνότερες για τους τακτικούς χρήστες.
Οι νέες τιμές σε κάρτες και εισιτήρια
Αναλυτικότερα λοιπόν από την 1η Σεπτεμβρίου 2014 προωθείται νέα τιμολογιακή πολιτική στα συγκοινωνιακά μέσα των «Συγκοινωνιών Αθηνών» (λεωφορεία, τρόλεϊ, μετρό, ηλεκτρικό σιδηρόδρομο, τραμ), ως εξής:
- Νέα ενιαία μηνιαία κάρτα απεριόριστων διαδρομών, αξίας 30 ευρώ (μειωμένη 15 ευρώ), με την οποία οι επιβάτες – μόνιμοι χρήστες των «Συγκοινωνιών Αθηνών» θα μετακινούνται σε όλα τα συγκοινωνιακά μέσα απεριόριστα κατά τη διάρκεια ενός ημερολογιακού μήνα.
Η κάρτα αυτή αντικαθιστά τις προηγούμενες αξίας 20,00 ευρώ (η οποία ίσχυε για μετακινήσεις μόνο με λεωφορεία, τρόλεϊ & τραμ) & αξίας 45 ευρώ (η οποία ίσχυε για μετακινήσεις με όλα τα συγκοινωνιακά μέσα).
- Νέες ενιαίες κάρτες απεριορίστων διαδρομών, τρίμηνης ισχύος αξίας 88 ευρώ (μειωμένη 44 ευρώ), εξάμηνης ισχύος αξίας 170 ευρώ (μειωμένη 85 ευρώ) και ετήσιας ισχύος αξίας 320 ευρώ (μειωμένη 160 ευρώ).
- Νέο ενιαίο εισιτήριο αξίας 1,20 ευρώ (μειωμένο 0,60 ευρώ), χρονικής ισχύος 70 λεπτών από την επικύρωσή του σε όλα τα συγκοινωνιακά μέσα, το οποίο αντικαθιστά τα προηγούμενα εισιτήρια αξίας 1,20 ευρώ (που ίσχυε μόνο για μία διαδρομή με λεωφορείο ή τρόλεϊ ή τραμ) & αξίας 1,40 ευρώ (που ίσχυε για μετακινήσεις με όλα τα συγκοινωνιακά μέσα για 90 λεπτά).
- Νέο ενιαίο εισιτήριο χρονικής ισχύος 5 ημερών, αξίας 10,00 ευρώ, σε όλα τα συγκοινωνιακά μέσα. Το εισιτήριο αυτό αντικαθιστά το προηγούμενο εισιτήριο αξίας 14,00 ευρώ (χρονικής ισχύος 7 ημερών).
Να σημειώσουμε ότι τα νέα αυτά προϊόντα θα συνεχίσουν να ισχύουν, όπως σήμερα, και στο δίκτυο του προαστιακού που χαρακτηρίζεται αστικό. Τυχόν αλλαγές στην τιμολογιακή πολιτική του συγκεκριμένου μέσου μπορεί, πάντως, να επέλθουν σε περίπτωση πώλησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ σε ιδιώτη επενδυτή.
Από τη Δευτέρα, σταδιακά, θα τροποποιηθούν και πολλές γραμμές αστικών λεωφορείων και τρόλεϊ αφού στόχος είναι να πυκνώσουν τα δρομολόγια και να τροφοδοτούνται οι γραμμές μετρό, ηλεκτρικού και τραμ ώστε να μην υπάρχει αλληλεκάλυψη.
Επίσης σταδιακά τα πορτοκαλί λεωφορεία του ΚΤΕΛ Νομού Αττικής, που εξυπηρετούν προάστια της Αθήνας δεν θα εισέρχονται στο κέντρο της πόλης αλλά θα τερματίζουν σε σταθμούς μετρό.
Στα 10 εκατομμύρια το κόστος
Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του ΟΑΣΑ και του ΥΠΟΜΕΔΙ, οι μειώσεις των τιμών σε εισιτήρια και κάρτες υπολογίζεται ότι θα έχουν κόστος της τάξης των 10 εκατομμυρίων ευρώ ετησίως. Όμως εκφράζεται η πεποίθηση ότι μπορεί να υπάρξει αύξηση της χρήσης των μέσων, κάτι που θα οδηγήσει, τελικώς, σε αύξηση των εσόδων.
Εξάλλου πρόκειται για ένα στοίχημα του υπουργείου έναντι της τρόικας η οποία ζητούσε αυξήσεις στα κόμιστρα. Οι αυξήσεις αποφεύχθηκαν χάρη στο θεαματικό συμμάζεμα των οικονομικών τους που πέτυχαν τα τελευταία χρόνια οι συγκοινωνιακοί φορείς με αύξηση εσόδων και μείωση των εξόδων λειτουργίας, γεγονός που επέτρεψε και την σημαντική μείωση της κρατικής επιδότησης.
Ενίσχυση των μέσων σταθερής τροχιάς
Στο πλαίσιο των ευρύτερων αλλαγών που πρόκειται να προωθηθούν στις συγκοινωνίες της πρωτεύουσας το μετρό θα αποτελέσει τη ραχοκοκαλιά του δικτύου, ενώ τα λεωφορεία και τα τρόλεϊ θα έχουν κυρίως «τροφοδοτικό» χαρακτήρα.
Χαρακτηριστικά παραδείγματα της αναγκαιότητας να υπάρξουν αλλαγές, σύμφωνα με τον επικεφαλής του ΟΑΣΑ κ. Δημητριάδη, αποτελούν τα λεωφορεία που εξυπηρετούν την Ελευσίνα, τα οποία φτάνουν ως το κέντρο της Αθήνας τη στιγμή που θα μπορούσαν να τροφοδοτούν τον σταθμό του μετρό στο Χαϊδάρι, αλλά και η έλλειψη σύνδεσης της περιοχής του Γαλατσίου με τον σταθμό του ηλεκτρικού «Ειρήνη».
Τέτοια παραδείγματα αποσπασματικού σχεδιασμού υπάρχουν σε πολλές περιοχές. Την ίδια στιγμή όμως προβληματική είναι, σε αρκετές περιπτώσεις η εξυπηρέτηση περιοχών που έχουν μόνο λεωφορειακές γραμμές.
Σύμφωνα με τις δεσμεύσεις του υπουργού κ. Χρυσοχοϊδη, δεν σχεδιάζεται η κατάργηση λεωφορειακών γραμμών αλλά η ενίσχυσή τους με ορθολογικότερη εκμετάλλευση και καλύτερη αξιοποίηση των συνδέσεων με τα μέσα σταθερής τροχιάς. Παράλληλα, ειδικά για τις λεωφορειακές γραμμές κορμού υπάρχει σχέδιο για την ενίσχυσή τους.
Να σημειώσουμε ακόμη ότι ο σχεδιασμός προβλέπει ότι οι επιβάτες θα εισέρχονται σε λεωφορεία και τρόλεϊ μόνο από την μπροστινή πόρτα, ενώ σταδιακά πρόκειται να τοποθετηθούν τουρνικέ, τα οποία θα επιτρέπουν την είσοδο μόνο σε όσους έχουν εισιτήριο ή κάρτα σε ισχύ. Πρόκειται για τα πρώτα μέτρα προς την κατεύθυνση της υιοθέτησης του ηλεκτρονικού εισιτηρίου, που επίσης αναμένεται μέσα στην επόμενη διετία.
Προσλήψεις προσωπικού
Η αναδιοργάνωση θα φέρει αλλαγές και για το προσωπικό καθώς είναι πολύ πιθανό ότι θα προκύψει θέμα εσωτερικής μετακίνησης για κάποιους εργαζόμενους. Την ίδια στιγμή, όμως, θέμα απολύσεων δεν τίθεται, αφού όλες οι αρμόδιες πηγές επιμένουν ότι υπάρχουν ελλείψεις στο προσωπικό. Μάλιστα προς την κατεύθυνση αυτή θα προχωρήσουν το επόμενο διάστημα οι προσλήψεις 450 ατόμων στην ΟΣΥ και 200 ατόμων στην ΣΤΑΣΥ.
Ειδικά στις Οδικές Συγκοινωνίες, η προώθηση αυτών των προσλήψεων κρίνεται επιτακτική καθώς ένας υπολογίσιμος αριθμός εργαζόμενων αποχώρησε το τελευταίο διάστημα είτε λόγω σύνταξης, είτε υποχρεωτικά λόγω παρατυπιών που διαπιστώθηκαν κατά τον έλεγχο των δικαιολογητικών πρόσληψής τους. Το αποτέλεσμα είναι η εταιρεία να αντιμετωπίζει πλέον δυσκολίες στην κάλυψη των αναγκών της και για αυτό και θεωρείται επιτακτική ανάγκη η πρόσληψη νέου προσωπικού, ιδίως για θέσεις οδηγών και τεχνιτών.
1 σχόλιο:
Ας κάνουμε μερικές απλές πράξεις, για το " πρώτο, άκρως φιλολαϊκό μέτρο της κυβέρνησης Σαμαρά":
- παλαιό ολόκληρο εισιτήριο: κόστος = 1,40 ευρώ - διάρκεια = 90 λεπτά, Κόστος/λεπτό = 0,15555
- νέο ολόκληρο εισιτήριο: κόστος = 1,20 ευρώ - διάρκεια = 70 λεπτά, Κόστος/λεπτό = 0,17143
- Παλαιό ενιαίο εισιτήριο χρονικής ισχύος 7 ημερών: κόστος= 14 ευρώ, Κόστος/ημέρα = 2
- Νέο ενιαίο εισιτήριο χρονικής ισχύος 5 ημερών: κόστος= 10 ευρώ, Κόστος/ημέρα = 2
Βλέπετε κάποια μείωση;;;;;;; Γιατί με τα ολίγα μαθηματικά που ξέρω εγώ βλέπω ή σταθερότητα (που δεν είναι έτσι διότι αν θες εισιτήριο βδομάδας πάρε ένα 5 ημερών και ποιος ξέρει πόσα ακόμα απλά για τις 2 μέρες, άρα αύξηση) ή σαφή αύξηση...
Μόνη πραγματική μείωση υπάρχει στις μηνιαίες, τριμηνιαίες, εξαμηνιαίες και ετήσιες κάρτες που δείχνει και τη λογική τους: "άρπαξε τα φράγκα τώρα που μπορείς και μην περιμένεις να τα μαζεύεις λίγα λίγα".
Ο συντάκτης αναφέρει: "Είναι η πρώτη φορά στα πέντε χρόνια του Μνημονίου που έχουμε μειώσεις σε κάποια υπηρεσία που προσφέρει το κράτος, χωρίς αυτό να επιβαρύνει τον.... κρατικό προυπολογισμό".
Και μετά από λίγο λέει: "Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του ΟΑΣΑ και του ΥΠΟΜΕΔΙ, οι μειώσεις των τιμών σε εισιτήρια και κάρτες υπολογίζεται ότι θα έχουν κόστος της τάξης των 10 εκατομμυρίων ευρώ ετησίως. Όμως εκφράζεται η πεποίθηση ότι μπορεί να υπάρξει αύξηση της χρήσης των μέσων, κάτι που θα οδηγήσει, τελικώς, σε αύξηση των εσόδων."
Θα μας τρελάνεις ρε μεγάλε. Η συγκεκριμένη νέα τιμολογιακή πολιτική έχει κόστος για τον κρατικό προϋπολογισμό ή δεν έχει;
*** Και μια υποσημείωση του ίδιου του συντάκτη:
"Να σημειώσουμε ότι τα νέα αυτά προϊόντα θα συνεχίσουν να ισχύουν, όπως σήμερα, και στο δίκτυο του προαστιακού που χαρακτηρίζεται αστικό. Τυχόν αλλαγές στην τιμολογιακή πολιτική του συγκεκριμένου μέσου μπορεί, πάντως, να επέλθουν σε περίπτωση πώλησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ σε ιδιώτη επενδυτή"
Άμα έρθει ο ιδιώτης θα κάνει ότι τιμολογιακή πολιτική θέλει...
Αμ πως?????
Δημοσίευση σχολίου