slider

Naxios Το πρώτο blog των Κυκλάδων

Naxios

Η συνενοχή του Ελευθερίου Βενιζέλου στην δικαστική δολοφονία των "εξι"




Δευτέρα, 24 Μαΐου 2010
Η συνενοχή του Ελευθερίου Βενιζέλου στην δικαστική δολοφονία των "εξι"
Στην επικαιρότητα βρίσκεται για άλλη μια φορά η "δίκη των έξι", λόγω της δικαστικής εκκρεμότητας της υπόθεσης στον Άρειο Πάγο και της αγωγής που κατέθεσαν Μικρασιατικοί και Ποντιακοί σύλλογοι ως έχοντες έννομο συμφέρον από το κλείσιμο άλλης μιας πληγής στην εθνική συλλογική μνήμη. Εμείς τις θέσεις μας για την προαποφασισμένη δολοφονία των έξι τις έχουμε καταθέσει σε δύο προηγούμενα κείμενα μας (Η δίκη των "εξ" (μια κριτική θεώρηση της δίκης, 87 χρόνια μετά την εκτέλεση των "εξ", και Αντίλογος στα επιχειρήματα των υποστηρικτών της νομιμότητας της "δίκης των εξ") και μάλλον δεν χρειάζεται να επανέλθουμε εκ νέου.Στο σημερινό μας άρθρο θα ασχοληθούμε με μια άλλη πτυχή της τραγωδίας αυτής. Η δικαστική δολοφονία των "έξι" δεν θα είχε πραγματοποιηθεί χωρίς την σιωπηρή επιδοκιμασία του μεγάλου πολιτικού τους αντιπάλου Ελευθέριου Βενιζέλου. Τις κρίσιμες μέρες του Οκτωβρίου και Νοεμβρίου του 1922 που λάμβανε χώρα η παρωδία δίκης της Ελληνικής πολιτικής ηγεσίας από τους στρατιωτικούς που ηττήθηκαν στα υψίπεδα της Μικράς Ασίας, ο Ελευθέριος Βενιζέλος είχε οριστεί από την "Επαναστατική Επιτροπή" ως αντιπρόσωπος της, στις διαπραγματεύσεις με την Τουρκία στην Λωζάννη.Καθώς η παρωδία δίκης έβαινε προς το τέλος της και φαινόταν ότι οι εκβιασμοί του Θεόδωρου Πάγκαλου, του Οθωναίου και του Χατζηκυριάκου στον Πλαστήρα, θα πετύχαιναν την τελική δολοφονία των κατηγορούμενων, ο Βενιζέλος δέχτηκε πιέσεις από στενούς του συνεργάτες να μεσολαβήσει στον Πλαστήρα για να αναβληθούν οι δολοφονίες. Η πρώτη πίεση ασκήθηκε από τον παλαιό συνεργάτη του Βενιζέλου σε πολλές κυβερνήσεις του, Εμμανουήλ Ρέπουλη ο οποίος πήγε στην Λωζάννη μόνο και μόνο για να πείσει τον Κρητικό πολιτικό για το απάνθρωπο των εκτελέσεων.Σύμφωνα με την μαρτυρία του ίδιου του Ρέπουλη είπε στον Βενιζέλο ότι "αν οι πολιτικοί θανατωθούν, και εσείς και εγώ και κάθε Έλλην πρέπει να θεωρεί όνειδος ότι ανήκει εις την Ελληνικήν φυλήν". Ο Βενιζέλος όμως αρνήθηκε κατηγορηματικά να προβεί σε οποιαδήποτε ενέργεια που μπορεί να έσωζε τους "έξι". Ακούγοντας μάλιστα τον Ρέπουλη να μιλά με συγκατάβαση σηκώθηκε όρθιος στην αίθουσα φωνάζοντας ότι δεν θέλει να ακούσει ούτε κουβέντα για το θέμα. Από τις αντιδράσεις αυτές ο Ρέπουλης λυπήθηκε τόσο, ώστε να μείνει κλεισμένος 20 μέρες στο ξενοδοχείο του, χωρίς να βλέπει κανέναν.Το δεύτερο παλαιό βενιζελικό στέλεχος που πίεσε τον Βενιζέλο προς την κατεύθυνση της βοήθειας προς αυτούς που δικάζονταν από τους εχθρούς τους, ήταν ο διπλωμάτης Νικόλαος Πολίτης. Ο Πολίτης δέχθηκε αφόρητες πιέσεις από ξένους διπλωμάτες να μετριαστούν οι εκτελέσεις εκδίκησης που είχαν σχεδιαστεί. Έστειλε λοιπόν επιστολή στον Βενιζέλο στην Λωζάννη προτείνοντας να μετριασθούν οι προαποφασισμένες εκτελέσεις σε δύο μόνο, ώστε να μείνουν όλοι ευχαριστημένοι. Ο Βενιζέλος όμως αρνήθηκε και πάλι να προβεί σε συστάσεις προς την "επανάστασιν". Μάλιστα δήλωσε χαρακτηριστικά στο περιβάλλον του συζητώντας το θέμα "και αν πρόκειται να αναστηθούν πάλι πρέπει να εκτελεσθούν!".Αργότερα ο ίδιος ο Βενιζέλος σε επιστολή του στον Παναγή Τσαλδάρη το 1929, θα χαρακτηρίσει σφάλμα την εκτέλεση των "έξι" που όμως "είχε εξουδετερωθεί από τας υπηρεσίας που πρόσφερε η "επανάστασις" στο Έθνος". Στην αναφορά των Μικρασιατικών συλλόγων προς τον Άρειο Πάγο για την υπόθεση της επανάληψης της "δίκης",αναφέρεται πως ο Βενιζέλος δεν εννοούσε όσα έλεγε στην εν λόγω επιστολή για την αθωότητα των "έξι", αλλά η αυτοκριτική του είχε ως στόχο να κατασιγάσουν τα πολιτικά πάθη της εποχής. Εμείς με την σειρά μας θα λέγαμε στους εκπροσώπους των Μικρασιατικών συλλόγων να παραδειγματίζονται περισσότερο από τις προθέσεις του Αρχηγού τους και να τον μιμούνται λιγότερο στις πράξεις του...
Η δημοσίευση είναι από το dexiextrem.blogspot.com
Μανώλης εξ Απειράνθου

Να και οι αποδείξεις ότι Πελέκη -Βουλγαράκης δεν κέρδισαν ούτε 1 € από τα συμβόλαια Κράτους-ΙΜ Βατοπαιδίου

Ιδού λοιπόν και η βεβαίωση από τον Συμβολαιογραφικό Σύλλογο Αθηνών-Πειραιώς ότι η Πελέκη και ο Βουλγαράκης απέδωσαν στο Σύλλογο, όπως ήταν υποχρεωμένοι, την αμοιβή από τα συμβόλαια μεταξύ Κράτους και ΙΜ Βατοπαιδίου:




Τώρα τι να πούμε για όλους τους ψεύτες που κυκλοφορούν και λένε ότι ο Βουλγαράκης ή ο Ρουσόπουλος ή όποιος άλλος έβγαλε λεφτά από την υπόθεση αυτή;



Μην πιστεύεται τίποτα!
Ότι σας λένε είναι ψέμματα!

Ο Γιώργος δεν ήταν υπουργός της κυβέρνησης Σημίτη;

Από Factorx

Μετά την ομολογία Μαντέλη αποδεικνύεται ότι στον κόσμο της κυβέρνησης δεν υπάρχει όριο.

Τα κυβερνητικά παπαγαλάκια προσπαθούν να βγουν όλα από το κάδρο της διαπλοκής με τη Siemens διαρρέοντας ότι τα λεφτά που πήρε ο Μαντέλης είναι δική του υπόθεση, είναι ατομική μίζα και δεν αφορά το ΠΑΣΟΚ

Δεν φταίει δηλαδή η κυβέρνηση Σημίτη που ένας υπουργός αποφάσισε να «λαδωθεί» για να μεγαλώσει τα παιδάκια του με ανέσεις και στα καλύτερα σχολεία. Άλλωστε και η… Ντούβλη το ίδιο δεν είπε όταν έκανε την τσόντα; «Για τα παιδιά μου το έκανα…».

Μα εδώ θα τρελαθούμε τελείως. Ο Μαντέλης δεν ήταν υπουργός αρμόδιος για θέματα επικοινωνιών όταν η γερμανική εταιρεία και οι ντόπιοι προμηθευτές του Δημοσίου έπαιρναν τις μεγάλες δουλειές και πλούτιζαν στις πλάτες του κόσμου;

Μήπως ο σημερινός πρωθυπουργός δεν ήταν υπουργός της κυβέρνησης Σημίτη όταν αυτή επικύρωνε τις συμφωνίες με Siemens;

Γιατί λοιπόν να βγουν όλοι από το κάδρο της διαπλοκής; Το ΠΑΣΟΚ δε φταίει για το γεγονός ότι πληρώσαμε χρυσάφι στους εθνικούς προμηθευτές;

Έτσι για να μην ξεχνάμε…

Μια Άλλη Πρόταση για το Λιμάνι

Άρθρο του Νικόλα Μουστάκη
Δυο τάσεις είναι σε εξέλιξη τα τελευταία χρόνια στη βιομηχανία της Κρουαζιέρας:
• η συνεχής μείωση του μεριδίου των αμερικάνων επιβατών στην παγκόσμια κίνηση (17,3 εκατ. για το 2009), από 67% το 2005 σε 59% το 2009, με αντίστοιχη αύξηση, κυρίως των ευρωπαίων που έφτασαν τα 4,95 εκατ. το 2009
• η συνεχής αύξηση των κυκλικών ταξιδίων στην περιοχή της Ευρώπης, ιδιαίτερα στη Μεσόγειο, σε σχέση με την Καραϊβική
Αν σε αυτά προστεθεί το καλό νέο της άρσης του cabotage, τότε είναι σίγουρο ότι ζούμε μια πολύ ενδιαφέρουσα ανατροπή των δεδομένων του θαλάσσιου τουρισμού.
Πώς απαντά η Νάξος στη μεγάλη αυτή πρόκληση;
Έχει τη δυνατότητα να πάρει κάποιο μερίδιο της υπό μεγέθυνση αγοράς;
Σχετικά με το πρώτο ερώτημα, η απάντηση είναι: θετικά.
Η Νάξος συγκεντρώνει όλα τα χαρακτηριστικά που απαιτούνται για να επιλεγεί ως προορισμός για Κρουαζιέρες, αφού στο πακέτο που μπορεί να προσφέρει περιλαμβάνονται ενδιαφέρουσες:
• φυσιολατρικές
• εκκλησιαστικές
• παραδοσιακές
• αρχαιολογικές
διαδρομές για περιηγήσεις μιας ημέρας, που είναι το ζητούμενο για την Κρουαζιέρα. Η Νάξος μπορεί να ικανοποιήσει μια μεγάλη γκάμα ενδιαφερόντων και προτιμήσεων που είναι λογικό να υπάρχουν σε ένα τόσο μεγάλο σύνολο -2.000 έως 4.000- επιβατών / ταξίδι.
Η αναφορά στις ασύγκριτες νότιες παραλίες του νησιού περιττεύει.
Ποιά είναι τα ενδιαφέροντα οικονομικά στοιχεία της Βιομηχανίας Κρουαζιέρας;
• η δραστηριότητα διαρκεί όλο το χρόνο, όπως προκύπτει από τα παρατιθέμενα στοιχεία της επιβατικής κίνησης Κρουαζιέρας του Πειραιά.

Μήνας.................Αριθμός Προσεγγίσεων.......Αριθμός Επιβατών
Ιανουάριος.....................13.....................46.806
Φεβρουάριος................... 5.....................29.504
Μάρτιος..........................22.....................52.791
Απρίλιος.........................60....................134.397
Μάιος............................108....................201.261
Ιούνιος...........................113....................256.734
Ιούλιος...........................110....................275.185
Αύγουστος.....................113....................284.931
Σεπτέμβριος..................123....................281.803
Οκτώβριος....................135....................265.514
Νοέμβριος.......................57....................141.836
Δεκέμβριος.....................18.....................57.244
Σύνολο..........................877..................2.028.006
Στοιχεία έτους 2009. Πηγή: ΟΛΠ Α.Ε.
•μπορεί να επωφεληθεί το σύνολο του νησιού
•κρατά σε διαρκή ετήσια λειτουργία την τουριστική και εμπορική υποδομή
•ενισχύει την καλλιέργεια κηπευτικών και κτηνοτροφικών προϊόντων, αφού -εκτός από τη βέβαιη αύξηση της κατανάλωσης στα εστιατόρια του νησιού- η Νάξος είναι το μόνο νησί που μπορεί να γίνει λιμάνι ανεφοδιασμού των πλοίων σε οπωροκηπευτικά
Τί προτείνω:
-μετατροπή του Λιμανιού της Χώρας σε Λιμάνι Κρουαζιέρας
-μεταφορά του εμπορικού και επιβατικού λιμανιού (ακτοπλοΐας) σε άλλο σημείο του νησιού. Το πού, θα πρέπει να αφεθεί στους ειδικούς και μόνο
-lifting στα κτίρια της παραλίας της χώρας, με κατεδάφιση ορόφων κ.τ.λ.
-συντήρηση όλων των ανεμόμυλων και κάποιων νερόμυλων
-συντήρηση όλων των εκκλησιών – μοναστηριών – πύργων
-ανάδειξη ενδιαφερουσών φυσιολατρικών περιπατητικών διαδρομών (μονοπατιών)
-υιοθέτηση πρακτικών και μεθόδων –εκ μέρους της τοπικής κοινωνίας και της αυτοδιοίκησης- που θα υποστηρίζουν και θα ενισχύουν το προσφερόμενο τουριστικό προϊόν (φροντίδα και καθαριότητα χώρων, εκδηλώσεις κ.τ.λ.)
-αναβάθμιση του ρόλου του ενιαίου Δήμου, όσον αφορά στην εκτέλεση κάποιων ενισχυτικών της κρουαζιέρας έργων
-ίδρυση Ιδιωτικής Αναπτυξιακής Εταιρίας που θα αναλάβει την οργάνωση και τον συντονισμό της όλης προσπάθειας
-πρόσκληση σε διεθνείς επιχειρήσεις Κρουαζιέρας να αναλάβουν ή να συμμετάσχουν στην ανάπτυξη των υποδομών του Λιμανιού
-κατάρτιση προγραμματικών συμφωνιών της Αναπτυξιακής Εταιρίας με τις εταιρίες Κρουαζιέρας, για τον εφοδιασμό των πλοίων
Η έλλειψη περιφερειακών Λιμανιών -ικανών να εξυπηρετήσουν την Κρουαζιέρα- αποτελεί εμπόδιο για τη σκοπούμενη ανάπτυξη της δραστηριότητας στην Ελλάδα. Γι' αυτό πιστεύω ότι το επόμενο βήμα θα αφορά στην προσπάθεια του Κράτους για την ανάπτυξή τους. Μόνο με τον Πειραιά δεν γίνεται Κρουαζιέρα, ούτε μπορεί να διαφοροποιηθεί το προϊόν αν ο κύκλος συνεχίσει να περιλαμβάνει μόνο τη Μύκονο και τη Σαντορίνη. Η ανταπόκριση σ' αυτή την ανάγκη δεν μπορεί να αφήσει έξω τη Νάξο. Έχουμε όλες τις προϋποθέσεις για να το πετύχουμε. Αρκεί να εκτιμήσουμε την ευκαιρία και να προσπαθήσουμε έγκαιρα και συστηματικά να την εκμεταλλευτούμε. 

Μα δεν έχεις λίγη αξιοπρέπεια ρε δημοσιογράφε;

ΓΙΑ ΤΟ ΠΑΣΟΚ ΔΕΝ ΛΕΜΕ ΔΙΟΤΙ ΣΙΓΟΥΡΑ ΔΕΝ ΕΧΕΙ

Ήταν 22 Ιουνίου 2009. Η κυβέρνηση Καραμανλή, διαπίστωνε τα δημοσιονομικά αδιέξοδα της χώρας και...

έπαιρνε ή προσπαθούσε να πάρει κάποια μέτρα. Ανάμεσα σε αυτά και μέτρα για την πάταξη της φοροδιαφυγής. Ένα από τα μέτρα ήταν η δημιουργία φόρμας υποβολής καταγγελιών στο site της Υ.Π.Ε.Ε. και η λειτουργία του τηλεφωνικού αριθμού 210-34.01.113, στον οποίο, κάθε πολίτης θα μπορούσε να καταγγείλει κάποιον για φοροδιαφυγή.
Διαβάστε την παρουσίαση της είδησης από το taxalia Δεν σας έδωσε απόδειξη το μαγαζί; Ενημερώστε την εφορία σε αυτό το link ! που πρώτο εντόπισε τότε το blog μας (ο σύντροφος dimokratis !) και το "έπιασαν" δυό μέρες μετά και οι εφημερίδες.


Δείτε τώρα τις αντιδράσεις του τύπου, τότε (22-6-2009, με ΝΔ):



Πρωτοσέλιδα ουρλιαχτά από την Ελευθεροτυπία


η λέξη "καταδότες" δίνει και παίρνει


έμφαση στις "έντονες αντιδράσεις" από άλλη εφημερίδα



"ηλεκτρονικός χαφιεδισμός", από άλλη


ούτε ο Τράγκας δεν έμεινε αμέτοχος!!! "Γίνε και συ καταδότης" έγραφε στις 22-6-2009, ο Τράγκας !


Σήμερα;


Σήμερα, η κυβέρνηση ΠΑΣΟΚ καλεί τους πολίτες, να κάνουν α-κ-ρ-ι-β-ώ-ς το ίδιο! Όχι μόνο δεν κατήργησε την ηλεκτρονική υποβολή (δείτε την εδώ: http://www.ypee.gr/ypeenew/PIndex.aspx?pid=23, μια χαρά δεν δουλεύει;), αλλά έκανε και τον τηλεφωνικό αριθμό "χαφιεδίσματος" ....τετραψήφιο, για ευκολία!!! (τηλ.15-17).


Και πώς τα βλέπουν όλα αυτά οι ίδιες εφημερίδες;
Για την ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ (το θυμάστε το πρωτοσέλιδο πιό πάνω;)
απλά "βρίσκεται σε λειτουργία το τηλ.κέντρο καταγγελιών....."


που είναι τα ουρλιαχτά για χαφιέδες ρε παιδιά;



μάλιστα, σε άλλο σημείο, προτρέπει έμμεσα, να χρησιμοποιούμε τον τηλεφωνικό αριθμό, αφού κάποιοι "πλούτισαν πτωχεύοντας το κράτος".

το ΒΗΜΑ, ακόμη καλύτερο!!!!

Η είδηση σήμερα 26-5-2010. Δείτε πώς παρουσιάζεται από το ΒΗΜΑ:
Για τη διερεύνηση επώνυμων και ανώνυμων καταγγελιών πολιτών, μέσω του τηλεφωνικού κέντρου 1517, το υπουργείο Οικονομικών προχωρεί σε 50 έρευνες-ΕΔΕ κατά υπαλλήλων σε 31 ΔΟΥ, 10 τελωνεία, ΣΔΟΕ, ΠΕΚ και Κτηματικές Υπηρεσίες σε όλη τη χώρα. Οι καταγγελίες που θα διερευνηθούν αφορούν χρηματισμό, παράνομη οικονομική δραστηριότητα, παράνομο πλουτισμό, μεγάλο ύψος καταθέσεων, παραλείψεις ελέγχου παραστατικών επιχειρήσεων, ευνοϊκότερο υπολογισμό φόρων φυσικών ή νομικών προσώπων, παράνομη έκδοση φορολογικής ενημερότητας, πλαστά στοιχεία, πλημμελή παραστατικά τελωνειακών ελέγχων, παράνομους εκτελωνισμούς, ενδεχομένως λαθρεμπόριο, διαφυγόντα έσοδα από δασμούς, χρηματισμό από διερχόμενα τα σύνορα φορτηγά, χρηματισμό κατά τον εφοδιασμό πλοίων κτλ. Αξίζει να τονιστεί ότι το υπουργείο Οικονομικών έχει δώσει τη δυνατότητα στους πολίτες να παίξουν οι ίδιοι ενεργό και σημαντικό ρόλο στην πάταξη φαινομένων φοροδιαφυγής και άλλων φορολογικών και οικονομικών παραβάσεων. Για τον λόγο αυτόν έχει δημιουργήσει το τηλεφωνικό κέντρο καταγγελιών 1517, όπου οι πολίτες μπορούν να απευθύνονται με στόχο να εντοπιστούν και να διερευνηθούν αυτά τα φαινόμενα.

http://www.tovima.gr/default.asp?pid=2&ct=16&artId=333741&dt=26/05/2010#ixzz0p2zDPrNN




δεν θέλω να κάνω κανένα σχόλιο, πέρα από το:
φίλοι δημοσιογράφοι, δεν είναι ο γιαλός στραβός, εσείς στραβά αρμενίζετε.
Αν υπηρετείτε με τέτοιο κομματοσκυλισμό την ενημέρωση, είναι να μην τα ακούτε από τον κόσμο;

Kαι κάτι για σένα φίλε Πασοκτζή: μην το παίρνεις κομματικά. Το θέμα δεν το έκανα για να σου πώ, ότι οι άλλοι είναι καλύτεροι. Απλά, σου λέω εδώ και χρόνια, ότι το άσπρο είναι άσπρο, είτε κυβερνάει Καραμανλής, είτε Παπανδρέου και το μαύρο είναι μαύρο. Και ξέρω ότι με καταλαβαίνεις πολύ καλά, όσο "βαμμένος πράσινος" κι αν είσαι. Γιατί θέλεις κι εσύ αλήθειες από τη δημοσιογραφία και όχι στρατευμένα παπαγαλάκια.


Διαβάστε περισσότερα: http://taxalia.blogspot.com/2010/05/blog-post_6926.html#ixzz0p4lCIrBc



Ο Σεπτέμβρης σίγουρα δεν θα τον βρει στην καρέκλα του υπουργού Οικονομικών.

Στο στόχαστρο όλων πλέον βρίσκεται ο Υπουργός Οικονομικών κ. Παπακωνσταντίνου. Όχι μόνο για την υπόθεση των κερδοσκόπων με τα ελληνικά ομόλογα που περιέγραφα και πάλι στο χθεσινό άρθρο.


Σήμερα πλέον ακόμα και κυβερνητικά στελέχη του καταλογίζουν σημαντικά λάθη, όπως η ανακοίνωση του ελλείμματος στο 12,7%, η μη προσπάθεια του να ευθυγραμμιστεί με τα οικονομικά μέτρα που είχε ξεκινήσει η προηγούμενη κυβέρνηση στην εθνική προσπάθεια περιορισμού του ελλείμματος του 2009 και η πλήρης εγκατάλειψη των φοροεισπρακτικών μηχανισμών στο κρίσιμο διάστημα μεταξύ των εκλογών και του τέλους του έτους, καθώς και την λανθασμένη δήλωση του που ταύτιζε την ελληνική οικονομία με τον «Τιτανικό» με τα γνωστά σε όλους αποτελέσματα.

Άλλοι του καταλογίζουν λανθασμένους χειρισμούς στην αξιοποίηση άλλων πηγών δανεισμού (Κίνα κλπ) και ελλιπή προετοιμασία στο χειρισμό των κρίσιμων θεμάτων.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα που αναφέρουν είναι το εξής: Ο κ. Παπακωνσταντίνου σε ένα από τα πρώτα ταξίδια του στην Ευρώπη πήγε στο Βερολίνο και ζήτησε να συναντηθεί με τον γερμανό ομόλογό του Β. Σόιμπλε. Χωρίς να έχει προηγηθεί καμιά προεργασία, χωρίς να έχει καθορισθεί συγκεκριμένη ατζέντα. «Ήρθα να ζητήσω δανεικά» φέρεται να είπε χαρακτηριστικά και ο γερμανός υπουργός λίγο έλειψε να λιποθυμήσει.

Σύμφωνα πάντα με τις ίδιες πληροφορίες, ο κ. Παπακωνσταντίνου δεν είχε προηγουμένως ενημερώσει ούτε τον γερμανό πρέσβη στην Αθήνα, αλλά ούτε και τον έλληνα πρέσβη στο Βερολίνο. Μετά το τέλος της συνάντησης ο κ. Σόιμπλε έστειλε ενημερωτικό σημείωμα στην Άνγκελα Μέρκελ, επισημαίνοντας την επιπολαιότητα και την προχειρότητα της ελληνικής κυβέρνησης.

Ο κ. Παπακωνσταντίνου δείχνει πλέον ότι ολοκλήρωσε το ….«έργο του». Έκλεισε τον κύκλο του . Βλέπετε στο σημερινό σύστημα των διεθνών τεκτονικών αλλαγών , το μοναδικό διακύβευα τους είναι η …επίτευξη του «στόχου» και η αναλωσιμότητα καταρρίπτει κάθε ιστορικό πολιτικό ρεκόρ.

Τι θα γίνει τελικά ; Ο Σεπτέμβρης σίγουρα δεν θα τον βρει στην καρέκλα του υπουργού Οικονομικών.

Κατά τα άλλα , το κόστος του «έργου» του κ. Παπασκωνσταντίνου έχει ήδη κληθεί να το πληρώσει ο «Αη Λαός», ( που το πρώιμο ΠαΣοΚ σε ώρες «ιδεολογικού» παραληρήματος ενέπνευσε τον μουσικοσυνθέτη στη σύνθεση εκείνου του διαβόητου ορατόριου «Ο Άη Λαός» , δηλαδή ο Άγιος Λαός).

Ο Δήμαρχος Δρυμαλίας Γιάννης Μπαρδάνης καταδίκασε τις ενέργειες του αντιδημάρχου

Ο μιλώντας στη Ραδιοφωνία Κυκλάδων και στην Πόπη Αλιμπέρτη φού καταδίκασε τις ενέργειες  του αντιδημάρχου του κ. Δέτση σε σχέση με το παρκινγκ στο Δαμαριώνα δήλωσε ότι  δεν επιτρέπει  να εγείρετε  θέμα ηθικής τάξης όχι μόνο για τον εαυτό του αλλά και για το σύνολο σχεδόν των συνεργατών μου.

Παρέμβαση στην εκπομπή για θέμα έκανε και ο τέως πρόεδρος του Δαμαριώνα κ. Μιχάλης Καλαϊτζής  κατακρίνοντας τον συντοπίτη του αντιδήμαρχο.

ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΡΟΥΤΣΗΣ

ΝΕΑ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ


Τρίτη, 25 Μαΐου 2010

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Ο υπεύθυνος του Τομέα Πολιτικής Ευθύνης Εργασίας και K οινωνικής Ασφάλισης της Νέας Δημοκρατίας, βουλευτής Κυκλάδων, κ. Ιωάννης Βρούτσης, προέβη στην ακόλουθη δήλωση:

«Η κυβέρνηση προσπάθησε χωρίς επιτυχία να διαψεύσει την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Η σημερινή, όμως, δήλωση του εκπροσώπου της Επιτροπής ήταν κατηγορηματική.

Όλα όσα προτείνει στην επιστολή της, περιλαμβάνονται ήδη στο μνημόνιο που η κυβέρνηση και οι “σύμμαχοί” της στη Βουλή συμφώνησαν στις αρχές Μαΐου.

Η πρωτόγνωρη αυτή εξέλιξη των διαψεύσεων της Ευρωπαϊκής Επιτροπής εκθέτει ανεπανόρθωτα τη σημερινή κυβέρνηση και αποδεικνύει τόσο τους λανθασμένους χειρισμούς της όσο και την ανεπαρκή της διαπραγμάτευση.

Κάθε μέρα που περνάει δικαιώνει ακόμη περισσότερο τη θέση της Νέας Δημοκρατίας!».

Φτάνει πια η κοροιδία

O ΚΛΕΦΤΗΣ ΚΑΙ Ο ΨΕΥΤΗΣ τον πρώτο χρόνο χαίρονται, λέει η λαϊκή παροιμία. Από τον κανόνα αυτό δεν πρόκειται να ξεφύγει η...

Φτάνει πια η κοροιδία

O ΚΛΕΦΤΗΣ ΚΑΙ Ο ΨΕΥΤΗΣ τον πρώτο χρόνο χαίρονται, λέει η λαϊκή παροιμία. Από τον κανόνα αυτό δεν πρόκειται να ξεφύγει η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ, αν κρίνει κανείς από τον τρόπο που αντιμετωπίζει τους πολίτες από τις εκλογές και μετά. Ο πρωθυπουργός και τα αρμόδια στελέχη της δουλεύουν τον κόσμο ψιλό γαζί.

ΑΥΤΟ ΦΑΙΝΕΤΑΙ από τις φρούδες προεκλογικές υποσχέσεις του κ. Γ. Παπανδρέου («χρήματα υπάρχουν» έλεγε τότε, αν και είχε ενημερωθεί από το διοικητή της ΤτΕ) μέχρι τις «ηρωικές» προσπάθειες των αρμόδιων υπουργών για να πάρουν, δήθεν, πιο ήπια μέτρα για το ασφαλιστικό από αυτά τα οποία συμφώνησαν (!) πριν από λίγες εβδομάδες με την τρόικα. Στην πιο δύσκολη περίοδο της σύγχρονης ελληνικής Ιστορίας, ο πρωθυπουργός και οι υπουργοί του έχουν επιλέξει να αντιμετωπίσουν τα πρωτόγνωρα προβλήματα με παλιές συνταγές. Ακολουθούν πιστά το καταστροφικό ως προς τα αποτελέσματά του «δόγμα ΠΑΣΟΚ» των δεκαετιών του '80, του '90 και των πρώτων χρόνων του 2000. Δεν εστιάζονται στην αντιμετώπιση των κρίσιμων για την Ελλάδα ζητημάτων, αλλά επικεντρώνονται στη διαμόρφωση μιας πλαστής, εικονικής πραγματικότητας.

ΤΟ ΚΡΙΣΙΜΟΤΕΡΟ, όμως, είναι ότι δεν τους απασχολεί εάν τα κατάφωρα πολιτικά ψέματά τους -αυτή τη φορά στο κρίσιμο πεδίο του ασφαλιστικού- αποτελέσουν την αφορμή για να επιταχυνθεί η διαδικασία συσσώρευσης της κοινωνικής οργής. Εάν δεν αλλάξουν τακτική, από τον Σεπτέμβριο και μετά, οπότε η ένταση θα «χτυπήσει κόκκινο», θα αρχίσει η αντίστροφη μέτρηση για την κυβέρνηση.

ΔΥΣΤΥΧΩΣ, ο κ. Παπανδρέου και οι υπουργοί του δεν θα «πληρώσουν τη νύφη» μόνοι τους. Με την τακτική που ακολουθούν θεωρείται βέβαιο ότι θα αποτελέσουν τους βασικούς υπαίτιους για μια μεγάλη «κοινωνική έκρηξη», το ωστικό κύμα της οποίας θα είναι τόσο δυνατό που θα ανατρέψει συθέμελα τα όνειρα ενός ολόκληρου λαού.

Ικανοποίηση Μανώλη Μαργαρίτη από την πορεία της υποψηφιότητας του για τον ενιαίο δήμο Νάξου


Το παγόβουνο, ο υφυπουργός και το «σαμάρι»

Κατά τη συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου Δήμου Ερμούπολης της 17 Μαΐου 2010, συζητήθηκε  η υπόθεση επιβολής δημοσιονομικής διόρθωσης ύψους 123.000 € εις βάρος του Δήμου μας. Η συγκεκριμένη απόφαση εκδόθηκε την 22.2.2010 από τον Υφυπουργό Οικονομικών κ. Φ. Σαχινίδη [1], σε εκτέλεση έκθεσης της Επιτροπής Δημοσιονομικού Ελέγχου [2] μετά από έκτακτο έλεγχο στο έργο «Αναβάθμιση Αστικού περιβάλλοντος συνοικιών Ερμούπολης».
Το παγόβουνο, ο υφυπουργός και το «σαμάρι»
Η απόφαση δημοσιονομικής διόρθωσης είναι μόνο η κορυφή του παγόβουνου. Ο κύριος όγκος του, τροφοδοτούμενος από  την ανικανότητα της δημοτικής αρχής να διαχειριστεί ένα μεγάλο έργο, πλησιάζει σιωπηλά κάτω από την επιφάνεια της θάλασσας για να προκαλέσει εκτεταμένες οικονομικές ζημιές στο Δήμο μας.
 
Πλησιάζει η επιβάρυνση του Δήμου μας με 596.000 €, ποσό που αποτελεί το 20% της δαπάνης του 1ου Ανακεφαλαιωτικού Πίνακα Εργασιών, και κρίθηκε μη επιλέξιμο από την Επιτροπή Δημοσιονομικού Ελέγχου (Ε.Δ.ΕΛ.). Στο μεταξύ ο εργολάβος αξιώνει την εξόφληση του τελευταίου λογαριασμού που, όπως φαίνεται, θα την επιβαρυνθεί ο Δήμος και κατ' επέκταση ο κάθε δημότης.
 
 
Ύποπτη υπεκφυγή
 
Ακολούθως, η Επιτροπή Δημοσιονομικού Ελέγχου (Ε.Δ.ΕΛ.), συνιστά στο Δήμο μας να επιβάλει ποινική ρήτρα ύψους 120.000 € στον εργολάβο, λόγω υπέρβασης της συνολικής προθεσμίας κατασκευής του έργου από υπαιτιότητα του αναδόχου. Η δημοτική αρχή επιμένει, 11 μήνες μετά από την κοινοποίηση των οριστικών αποτελεσμάτων του ελέγχου, να μην επιβάλει τις ποινικές ρήτρες που όρισε η Ε.Δ.ΕΛ.
 
Μάλιστα, σε ερώτησή μου κατά τη συζήτηση του θέματος στη δημαρχιακή επιτροπή, για το λόγο της μη συμμόρφωσης του Δήμου στις υποδείξεις της επιτροπής, έλαβα την απάντηση ότι η επιτροπή διατύπωσε απλή σύσταση προς το Δήμο!!!
 
Έχω την εντύπωση ότι η δημοτική πλειοψηφία δεν έχει καταλάβει το νόημα του πορίσματος της Ε.Δ.ΕΛ. Όταν η Ε.Δ.ΕΛ., μετά από παραγγελία του Εισαγγελέα Πρωτοδικών, διεξάγει διαχειριστικό έλεγχο προς διακρίβωση πράξεων κακοδιαχείρισης και στο τέλος συνιστά την επιβολή ποινικής ρήτρας, η σύσταση έχει έννοια διαταγής.
 
Για να κατανοήσετε την αυστηρότητα αυτής της σύστασης, να σας αναφέρω ότι για τη διαχειριστική αρχή, το έργο δεν θεωρείται ως «καλώς έχει», μέχρι να «κλείσουν» οι συστάσεις (όπως λέγεται στη γλώσσα των έργων), δηλαδή να επιβληθούν οι ποινικές ρήτρες. Και γνωρίζετε καλά τι μπορεί να συμβεί αν ένα έργο παραμένει σε εκκρεμότητα: το έργο θα απενταχθεί και τότε η οικονομική ζημιά για το δήμο μας θα φθάσει τα 2,5 εκατομμύρια ευρώ.
 
Βέβαια, το πιθανότερο είναι η απένταξη του έργου να βαρύνει τους εθνικούς πόρους και όχι τον προϋπολογισμό του Δήμου μας. Ακόμα και σε αυτή την περίπτωση, με δεδομένη τη δημοσιονομική κρίση της χώρας μας, η χρέωση στον κρατικό προϋπολογισμό ποσού 2,5 εκατομμυρίων ευρώ, από υπαιτιότητα της δημοτικής αρχής, θα αποτελέσει χείριστη εξέλιξη.
 
Η επιμονή σας να μην συμμορφώνεστε με τη σύσταση για την επιβολή ποινικής ρήτρας μέχρι σήμερα, κύριε δήμαρχε, μας δίνει δικαίωμα να αναρωτιόμαστε τους λόγους της εμμονής σας.
 
 
Ελλιπείς μελέτες
 
Όμως, ας ξεκινήσουμε από την αρχή, να δούμε γιατί ένα έργο, το μεγαλύτερο έργο από πλευράς προϋπολογισμού που έχει αναλάβει ο Δήμος Ερμούπολης την τελευταία δεκαετία, κατέληξε να πάει τόσο στραβά.
 
Πρώτα απ' όλα, οι μελέτες του έργου, η αρχή και η βάση όλου του σχεδιασμού, ήταν ελλιπείς και ανεπαρκείς για ένα τόσο μεγάλο έργο. Και αυτό δεν το λέω εγώ, αλλά διαπιστώνεται από την Επιτροπή Δημοσιονομικού Ελέγχου του Υπουργείου Οικονομίας και Οικονομικών σε έκθεση [2] που κοινοποιήθηκε στο Δήμο μας την 12.6.2009.
 
 
Αίτηση και απόφαση ένταξης με παρωχημένα στοιχεία
 
Όλα λοιπόν ξεκίνησαν στραβά, και εξελίχθηκαν στραβά...
 
Ο διαγωνισμός για το έργο έγινε το 1999 και την ίδια χρονιά συμβασιοποιήθηκε το έργο. Στην πορεία μεσολάβησε, το Μάιο 2000,  Απόφαση του Υπουργού Αιγαίου [3], με την οποία επιβλήθηκαν περιορισμοί ως προς τη διατήρηση των οδοστρωμάτων παραδοσιακών οδών, ως προς τα υλικά, τη μορφολογία και την αισθητική, μεταβάλλοντας το φυσικό αντικείμενο του έργου.
 
Παρά την ύπαρξη αυτής της υπουργικής απόφασης, ο δήμος υπέβαλε αίτηση ένταξης στο ΠΕΠ Νοτίου Αιγαίου το Σεπτέμβριο 2001, με τις ελλιπείς και πλέον χρονικά απαξιωμένες μελέτες. Το έργο εντάχθηκε στο ΠΕΠ τον Οκτώβριο 2001 [4], με στοιχεία που ίσχυαν πριν το 2000. Για αυτό, προτού περάσουν 3 μήνες από την ένταξη του έργου, ο δήμος συνέταξε τον πρώτο Ανακεφαλαιωτικό Πίνακα Εργασιών και τον υπέβαλε για έγκριση, για να επικαιροποιήσει τη μελέτη.
 
 
Ελλιπής επίβλεψη
 
Θα μπορούσα να κατανοήσω τη δημοπράτηση του έργου με ελλιπείς μελέτες, ως Συριανός, εάν αυτό γινόταν με το σκεπτικό της άμεσης υλοποίησης ενός μεγάλου έργου για το καλό του τόπου.
Όμως δεν μπορώ να καταλάβω την πλημμελή επίβλεψη του έργου, την μη εφαρμογή ποιοτικών ελέγχων υδατοστεγανότητας στο δίκτυο ύδρευσης και την ανυπαρξία σχεδίων «ως κατασκευάσθη». Πρόκειται για εργασίες οι οποίες περιλαμβάνονται στα συμβατικά τεύχη της εργολαβίας, εργασίες για τις οποίες έχει πληρωθεί ο εργολάβος. Με αυτές τις σκόπιμες παραλείψεις, η δημοτική αρχή παρείχε αδικαιολόγητο όφελος στον εργολάβο και οικονομική ζημία στο δήμο μας.
 
Εκτός από την άμεση ζημία του δήμου μας, όλοι οι κάτοικοι της πόλης νοιώθουν στην τσέπη τους τις έμμεσες συνέπειες των παραλείψεων της δημοτικής αρχής. Καθώς ο δήμος παραλάμβανε ένα-ένα τα τμήματα του έργου, χωρίς την πραγματοποίηση ελέγχων υδατοστεγανότητας, άφηνε πίσω του ένα έργο προβληματικό από την κατασκευή του, που σήμερα, εξαιτίας των διαρροών νερού σε ποσοστό 30%, επιβαρύνει όλους ανεξαιρέτως τους κατοίκους της Ερμούπολης με το υψηλό κόστος παροχής νερού.
 
 
Μείωση φυσικού αντικειμένου
 
Εξαιτίας των ελλιπών και χρονικά απαξιωμένων μελετών, καταλήξαμε στην πορεία του έργου, με τους δύο ανακεφαλαιωτικούς πίνακες, να αφαιρεθούν από το έργο εργασίες σε οδούς συνολικού μήκους 1.500 μέτρα. Από αυτή τη μείωση του φυσικού αντικείμενου, προκύπτει η αφαίρεση από τις επιλέξιμες δαπάνες των 596.000 € από το συμβατικό προϋπολογισμό του έργου και η συνακόλουθη επιβολή της δημοσιονομικής διόρθωσης των 123.000 €.
 
Η δημοτική αρχή, επιχειρηματολογεί ότι η άμεση αναγωγή των μέτρων μήκους οδού σε ποσά είναι αυθαίρετη. Όμως η δημοτική αρχή δείχνει ότι αγνοεί ότι αυτή η αναγωγή είναι κοινός τόπος στα αντίστοιχα έργα των ΠΕΠ. Η υπαγωγή του έργου στις διατάξεις του άρθρου 1 του ΠΔ 210/97 ως έργο του οποίου η προμέτρηση είναι δύσκολη ή αδύνατη, καθιστά ανεδαφική την επιχειρηματολογία που διατύπωσε η δημοτική αρχή κατά τη συζήτηση του θέματος στη δημαρχιακή επιτροπή.
 
 
Παρατάσεις επί παρατάσεων
 
Η συμβατική προθεσμία ολοκλήρωσης του έργου ήταν 24 μήνες. Η δημοτική αρχή, κατά την προσφιλή πρακτική της, ανέχθηκε παρατάσεις επί παρατάσεων από τον εργολάβο, για να καταλήξουμε στη συνέχιση του έργου για διπλάσιο χρονικό διάστημα (46 συνολικά μήνες έως την 31.10.2003) !!!
 
Ο ακριβής χρόνος ολοκλήρωσης του έργου είναι ένα ακόμα θολό σημείο. Την 31.10.2003 ο εργολάβος κατέθεσε αίτημα για παράταση προθεσμίας για 6 μήνες, έως την 30.4.2004. Ο Δήμος ζήτησε προέγκριση παράτασης από την Ενδιάμεση Διαχειριστική Αρχή (Ε.Δ.Α.) της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου με καθυστέρηση τριών μηνών, την 6.2.2004! Η Ε.Δ.Α. απέρριψε την παράταση, γεγονός που επέβαλε την επιβολή ποινικής ρήτρας.
 
Ο ακριβής χρόνος για τον οποίο συνεχίζονταν οι εργασίες είναι αδιευκρίνιστος. Έγγραφα του Δήμου, εμφανίζουν αντικρουόμενες πληροφορίες. Σε έγγραφο της 29.12.2003 αναφέρεται ότι υπήρχαν υλικά επί τόπου, που δεν είχαν ακόμα ενσωματωθεί στο έργο. Από τα τριμηνιαία δελτία παρακολούθησης έργου προκύπτει ότι οι εργασίες συνεχίζονταν για όλο το πρώτο εξάμηνο του 2004.
Ακόμα και σήμερα, δεν μπορούμε να πούμε ότι έχει ολοκληρωθεί το έργο. Η βεβαίωση περαίωσης του έργου, δεν είχε κατατεθεί από το Δήμο στην Ε.Δ.Α, ούτε μετά την παρέλευση τεσσάρων ετών (!!), όπως μας πληροφορεί η Ε.Δ.ΕΛ.
 
Στο αίτημα του αναδόχου της 31.10.2003 για εξάμηνη παράταση, αναφέρεται ότι απομένουν εργασίες στην οδό Επτανήσου και σε παρόδους της οδού Στ. Πρωίου. Όπως όλοι γνωρίζουμε αυτές οι εργασίες δεν έγιναν τελικά από τον εργολάβο (κυρίως λόγω μη έγκρισης παράτασης) αλλά από άλλη εργολαβία, για την οποία ο δήμος μας δέσμευσε 485.000 € από το πρόγραμμα Θησέας, ανεβάζοντας το λογαριασμό της ζημιάς του Δήμου στα 1.200.000 €.
 
 
Η αναστολή εκτέλεσης, οι πολιτικές ευθύνες και ο δήμαρχος
 
Ασκώντας τα νόμιμα ένδικα μέσα, ο Δήμος απέσπασε προσωρινή αναστολή εκτέλεσης [5], μέχρι να συζητηθεί στο Ελεγκτικό Συνέδριο η έφεση [6] που έχει καταθέσει κατά της απόφασης δημοσιονομικής διόρθωσης. Με απλά λόγια, ο Δήμος κέρδισε πίστωση χρόνου και στο μεταξύ διατηρεί την ελπίδα να απαλλαχθεί από την καταβολή της δημοσιονομικής διόρθωσης των 123.000 €. Όμως, όπως ανέφερα στην αρχή, αυτό αποτελεί την κορυφή του παγόβουνου. Ο κύριος όγκος του θα συνεχίσει να απειλεί τα οικονομικά του Δήμου μας, δυστυχώς, ακόμα και μετά την αποχώρηση της σημερινής δημοτικής αρχής.
 
Σε κάθε περίπτωση, το Ελεγκτικό Συνέδριο θα πάρει θέση για τις δημοσιονομικές ευθύνες. Η πολιτική ευθύνη θα βαρύνει διαρκώς και ακέραια το δήμαρχο γιατί απέτυχε στη διοίκηση της εργολαβίας ενός τόσο μεγάλου έργου, όπως ακριβώς του καταλογίζει ο Επιθεωρητής Δημοσίων Έργων του Υπουργείου ΠΕ.ΧΩ.Δ.Ε. σε σχετική απόρρητη έκθεσή του της 18.9.2008 [7], για το έργο «Αναβάθμιση Αστικού περιβάλλοντος συνοικιών Ερμούπολης».
 
Προφανώς αυτό το έχει αντιληφθεί και εκείνος αφού κατά τη συζήτηση του θέματος, έχοντας χάσει εμφανώς την ψυχραιμία του, με περισσή αλαζονεία έθεσε εαυτόν πάνω από κυβέρνηση και δικαιοσύνη, λέγοντας προκλητικά: «Θα άφηνα Εγώ το Σαχινίδη (!!!!) να επιβάλει δημοσιονομική διόρθωση! Αφού μπορώ να πάρω δικαστική απόφαση δεν έχω Εγώ ανάγκη κανένα Υπουργό
Προσπαθώντας μάλιστα να εξηγήσει τα ανεξήγητα, αποπειράθηκε επανειλημμένα να κρυφτεί πίσω από το προσωπικό της τεχνικής υπηρεσίας, ζητώντας χαρακτηριστικά από τη μειοψηφία "να μη χτυπάει το σαμάρι", υπονοώντας ότι η μειοψηφία εκθέτει υπαλλήλους καθώς αποκαλύπτει τις δικές του πολιτικές ευθύνες.
 
Όσο και αν θέλει όμως ο κ. δήμαρχος να κρύβεται πίσω από το «σαμάρι», εμείς θα είμαστε εδώ να χτυπάμε το «γαϊδούρι».
 

Γιώργος Παπαμανώλης
Δημοτικός Σύμβουλος Δήμου Ερμούπολης

 

  1. Απόφαση Δημοσιονομικής διόρθωσης Α.Π. 381/0052/22.2.2010/Υπουργείο Οικονομικών/Γενική Διεύθυνση Διοίκησης και Ελέγχου Συγχρηματοδοτούμενων Προγραμμάτων από την ΕΕ
  2. Έκθεση Οριστικών Αποτελεσμάτων Ελέγχου ως εγκρίθηκαν στην αριθ. 350/8.5.2009 Συνεδρίαση της Ε.Δ.ΕΛ.
  3. Υπουργική Απόφαση 331/25.5.2000 Υπουργού Αιγαίου (ΦΕΚ 669Β/30.5.2000)
  4. Απόφαση 10515/ΕΥΔ 2536/18.10.2001 Γ.Γ. Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου
  5. Πράξη 25/20.4.2010  Τμήματος Ι Ελεγκτικού Συνεδρίου
  6. Έφεση ενώπιον του Ελεγκτικού Συνεδρίου με αριθμό κατάθεσης 165/15.4.2010
  7. Έκθεση Έκτακτης Επιθεώρησης Έργου "Αναβάθμιση Αστικού Περιβάλλοντος Συνοικιών Ερμούπολης" ΕΜΠ οικ43/23.9.2008/Υ.ΠΕ.ΧΩ.Δ.Ε./Σώμα Επιθεωρητών Δημοσίων Έργων
     

Ο ΚΥΚΛΑΔΙΚΟΣ ΤΥΠΟΣ ΣΥΖΗΤΗΣΕ ΓΙΑ ΤΟΝ «ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗ»

Την περασμένη Παρασκευή έγινε σ τ η Θ η ρ α σ ί α κ α ι τ η ν Ο ί α ημερίδα με Θέμα : «Το Σχέδιο «Κ α λ λ ι κ ρ ά τ η ς» και η εφαρμογή του». Ομιλητές οι: Λάζαρος Θεόφιλος, Αντινομάρχης Κυκλάδων, Στέφανος Λέπουρας, Έπαρχος Κέας, Θεόδ. – Γερ. Μαγκανιώτης, Πρόεδρος της Κοινότητας Κιμώλου και Γεώργιος Χάλαρης, Πρόεδρος της Κοινότητας Οίας- Θηρασίας. Η ημερίδα ξεκίνησε το πρωΐ στο χωριό Μανωλά της Θηρασίας και συνεχίστηκε το απόγευμα στο Πανηγυρόσπιτο Αγίου Γεωργίου Οίας. Οι εισηγήσεις και η συζήτηση που ακολούθησε ήταν ενδιαφέρουσες και πολύ χρήσιμες.

Οι εκπρόσωποι και δημοσιογράφοι του Κυκλαδικού Τύπου είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν το σύμπλεγμα των νησιών της Θήρας και να ενημερωθούν για τα προβλήματά του. Στις 20 Μαΐου έγινε ολοήμερη εκδρομή – ξενάγηση στα Φηρά: Έκθεση Τοιχογραφιών – Καθολική Συνοικία - Προϊστορικό Μουσείο – Ορθόδοξος Μητροπολιτικός Ναός και ξενάγηση στο νότιο μέρος της Θήρας (Οινοποιείο SantoWines - Ακρωτήρι – Βλυχάδα - Περίσσα- Οινοποιείο Μπουτάρη).

Το πρωΐ του Σαββάτου έγινε επίσκεψη στη Νέα Καμένη και στο ηφαίστειο και το απόγευμα στο Λαογραφικό Μουσείο Σαντορίνης Εμμ. Λιγνού, στο Κοντοχώρι, όπου μετά την παρακολούθηση του Αρχιερατικού Εσπερινού στο παρεκκλήσι των Αγίων Κωνσταντίνου και Ελένης, στο Μουσείο, ακολούθησε δεξίωση που παρέθεσε ο οικοδεσπότης, με πλούσια τοπικά εδέσματα.

















«Λευκή περιστερά» η Τζάκρη κατά το πόρισμα

ΟΛΑ ΜΟΜΙΜΑ ΚΑΙ ΗΘΙΚΑ


Καμία αλλοίωση των αποτελεσμάτων, ούτε στοιχεία ιδιοτέλειας και υστεροβουλίας στην κατάρτιση του πίνακα κατάταξης των επιτυχόντων του διαγωνισμού πρόσληψης υπαλλήλων στην ΙΖ ΕΠΚΑ, σύμφωνα με πόρισμα των ελεγκτών του Υπουργείου Πολιτισμού που παραδόθηκε στον υπουργό, Παύλο Γερουλάνο.
Όπως αναφέρεται στην ανακοίνωση του υπουργείου, ο πίνακας κατάταξης των υποψηφίων καταρτίστηκε και η επιλογή των προσληφθέντων έγινε αποκλειστικά και μόνο με βάση τα κριτήρια μοριοδότησης που προβλέπει ο νόμος 2190/1994 περί ΑΣΕΠ.
Επομένως, σύμφωνα με τους ελεγκτές του Υπουργείου Πολιτισμού, είναι «παντελώς αβάσιμα» όσα είδαν το φως της δημοσιότητας περί αλλοίωσης των αποτελεσμάτων και παρατυπιών στο διαγωνισμό.

Συνεπώς  τέλος στη  αναξιοκρατία   της παλιοδεξιας  όλα είναι νόμιμα και ηθικά  και η συγγένεια πλέον όχι μόνο επιτρέπετε άλλα παίρνει και επιπλέον μόρια .Και εδώ που όταν ο Παπανδρεου έχει τον αδελφό του ως Σύμβουλο ο άντρας της Αννούλας μετέχει στο Δ.Σ. οργανισμού και η γυναικά του Βουλευτή Μαγκούφη διορίζετε ως αντιπρόεδρος σε Δ.Σ. νοσοκομείου της Μπαντζελη  ο αδελφός παίρνει απόσπαση στο πολιτικό της γραφείο σας πείραξε που η Τζάκρη διόρισε την ξαδέλφη της    

                                                                                                              

Ψήφισμα του Δ.Σ. της Ο.ΝΑ.Σ. για τη λειτουργία του, από το 2004 ιδρυμένου Νομικού Προσώπου του Δήμου Νάξου, “ΜΟΥΣΙΚΟ-ΧΟΡΟΛΟΓΙΚΟΥ ΚΕΝΤΡΟΥ ΓΕΩΡΓΙΟΣ Μ. ΚΟΝΙΤΟΠΟΥΛΟΣ”

    «  Ο. ΝΑ. Σ.  »                             Αθήνα   03   Μάη   2010

ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ  ΝΑΞΙΑΚΩΝ   ΣΥΛΛΟΓΩΝ

Μάρνη   33  Αθήνα  104 32                                               

Τηλ. – Φαξ : 210 52 34 576                                                                               

e-mail : onas.naxos@yahoo.gr 

      

Ψήφισμα του Δ.Σ. της Ο.ΝΑ.Σ.

για τη λειτουργία του, από το 2004 ιδρυμένου Νομικού Προσώπου του Δήμου Νάξου, "ΜΟΥΣΙΚΟ-ΧΟΡΟΛΟΓΙΚΟΥ ΚΕΝΤΡΟΥ ΓΕΩΡΓΙΟΣ Μ. ΚΟΝΙΤΟΠΟΥΛΟΣ"

 

 Η Μουσική, το Τραγούδι και ο Χορός αποτελούσαν θεμελιώδη στοιχεία της εγκυκλίου παιδείας όλων των Ελληνικών ιστορικών χρόνων.

Η νεότερη ζωή της Νάξου, η οποία χαρακτηρίζεται από τον αντιστασιακό της ιστορικό χαρακτήρα, ανέδειξε, εκτός όλων των άλλων, και μια αξιοζήλευτη μουσική και χορευτική παράδοση, η οποία απετέλεσε μητρικό δεσμό με τη θρησκευτική και την κοινωνική ζωή των κατοίκων της.

Αυτή λοιπόν η παράδοσή της αποτελεί μέρος της μέγιστης πολιτιστικής της κληρονομιάς, προίκα των Ναξιωτών που δίπλα στις άλλες μορφές του πολιτισμού της και την προίκα της φύσης αποτελούν αγαθά με μορφωτική δύναμη και παιδαγωγική αξία. Μπορούν δε με την ανάδειξή τους να αποτελέσουν ένα από τα πλέον δυναμικά στοιχεία επικοινωνίας με τους πάσης καταγωγής και προέλευσης επισκέπτες του νησιού.

 

Στο Δήμο της Νάξου, από το 2004, έχει συσταθεί Ν.Π.Δ.Δ. με την Επωνυμία "Μουσικοχορολογικό Κέντρο ΓΕΩΡΓΙΟΣ Μ. ΚΟΝΙΤΟΠΟΥΛΟΣ".

 

Ως σκοποί του Νομικού Προσώπου ετέθησαν:
1) Η Δημιουργία και συντήρηση κτιριακών εγκαταστάσεων στον Κυνίδαρο όπου θα στεγάζονται οι δραστηριότητές του (σε οικόπεδο που έχει δωριθεί γι' αυτό το σκοπό από τους κληρονόμους του Γ.Μ. Κονιτόπουλου).
2) Να αποτελέσει κέντρο σπουδών Γενικής Μόρφωσης Μελέτης και Προβολής του έργου του Γεωργίου Κονιτόπουλου, καθώς και όλου του έργου του Αιγαιοπελαγίτικου Μουσικού και χορευτικού πολιτισμού.
3) Η διάσωση και η προαγωγή της τοπικής και πολιτισμικής κληρονομιάς, η ανάπτυξη του πολιτισμού καθώς και η αναβάθμιση του πνευματικού και πολιτισμικού επιπέδου των κατοίκων.
4)Η εκπόνηση και πραγματοποίηση ερευνητικών προγραμμάτων για την καταγραφή, συγκέντρωση και μελέτη των στοιχείων του μουσικού και χορευτικού βίου των Ναξιωτών και γενικότερα του λαού της Αιγαιοπελαγίτικης πολιτείας.
5) Η συγκέντρωση συντήρηση καθώς και η έκθεση όλων των προσωπικών επαγγελματικών αντικειμένων του Γεώργιου Μ. Κονιτόπουλου (μουσικά όργανα, παρτιτούρες, φωτογραφίες, χειρόγραφα, δίσκοι κλπ)
6) Η δημιουργία μουσικού και χορευτικού αρχείου (ήχου, εικόνας, κινούμενης εικόνας) που θα αφορά στον λαϊκό πολιτισμό της Νάξου και όλου του Αιγαίου καθώς επίσης και βιβλιοθήκης με συλλογή (από αγορά και δωρεά) βιβλίων των επιστημών του ανθρώπου που σχετίζονται με τους σκοπούς του Ν.Π.
7) Να προβαίνει σε εκδόσεις περιοδικών και βιβλίων για την εξυπηρέτηση των σκοπών του Ν. Π. και να οργανώνει ημερίδες συμπόσια, συνέδρια και άλλες εκδηλώσεις.

Τα περιουσιακά στοιχεία του Κέντρου ανέρχονται σε (2004-2010) στο ποσό των12.000 €, όλα από χρηματοδότηση του Δήμου Νάξου.

 

Για την επίτευξη αυτών των στόχων, το Διοικητικό Συμβούλιο της Ομοσπονδίας Ναξιακών Συλλόγων (Ο.ΝΑ.Σ.)   ζητεί :

 

1. Την άμεση κινητικότητα  από τους αρμόδιους και συναρμόδιους φορείς με σκοπό την εξεύρεση δημόσιων και ιδιωτικών πόρων για την περαίωση και έγκριση των σχετικών μελετών για το κτιριολογικό και την ανέγερση του κτιρίου

2.Την αλλαγή  του θεσμικού πλαισίου με την ένταξη επιστημονικής επιτροπής στο υπάρχον ιδρυτικό καθεστώς σύνθεσης του Δ.Σ. και τέλος

3.Την  άμεση  λειτουργία  του Κέντρου, ανεξάρτητα από την πρόοδο εκτέλεσης και του χρόνου περάτωσης των κτιριακών εγκαταστάσεων, σε χώρο που θα διαθέσει ο Δήμος.

 

Προς τούτο, η Ομοσπονδία Ναξιακών Συλλόγων (Ο.ΝΑ.Σ.),  αφ' ενός θεωρώντας ως ανάγκη τη λειτουργία ενός τέτοιου ερευνητικού πολιτιστικού Κέντρου στο νησί μας και αφ' ετέρου επιθυμώντας να βοηθήσει στην προώθηση ολοκλήρωσης και λειτουργίας του, συστήνει Επιτροπή πρωτοβουλίας, η οποία τίθεται στη διάθεση των φορέων για την επίτευξη αυτού του έργου πολιτισμού για το νησί της Νάξου.

 

                                               Για το Διοικητικό Συμβούλιο

      Ο Πρόεδρος                                                     Ο Γεν. Γραμματέας 




ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΜΑΪΤΟΣ                                               ΘΑΛΗΣ ΣΚΥΛΑΚΗΣ

 


Κοινοποίηση:

Γιάννης Ραγκούσης, Υπουργός Εσωτερικών, Αποκέντρωσης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης

Παύλος Γερουλάνος  Υπουργός Πολιτισμού και Τουρισμού

Παναγιώτης Ρήγας, Γιώργος Παπαμανώλης,  Γιάννης Βρούτσης Βουλευτές Κυκλάδων

Βασίλειος Μπρακουμάτσος, γ.γ. Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου      

Δημήτρης Μπάιλας, Νομάρχης Κυκλάδων

Βασίλειος Κορρές, Έπαρχος Νάξου

Νίκος Μαράκης, Γιάννης Μπαρδάνης, Δήμαρχος Νάξου και Δρυμαλίας

Πολιτιστικός Οργανισμός Δήμου Νάξου

Μ.Μ.Ε.

Χρήστος Σταϊκούρας : Tα στοιχεία εκτέλεσης του Κρατικού Προϋπολογισμού δεν επιτρέπουν πανηγυρισμούς

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

      Ο Αναπληρωτής Υπεύθυνος του Τομέα Πολιτικής Ευθύνης Οικονομίας της Νέας Δημοκρατίας, βουλευτής Φθιώτιδας, κ. Χρήστος Σταϊκούρας, έκανε την ακόλουθη δήλωση, για την Πορεία Εκτέλεσης του Προϋπολογισμού:
    « Η πορεία εκτέλεσης του Προϋπολογισμού για το 2010, λαμβάνοντας υπόψη τη δημοσιοποίηση των οριστικών στοιχείων για το 1ο τετράμηνο του έτους, δεν ανταποκρίνεται στους στόχους που έχει θέσει η Κυβέρνηση στο Πρόγραμμα Σταθερότητας και Ανάπτυξης (του Ιανουαρίου και το «αναθεωρημένο»). Και αυτό διότι:
    1ον. Τα καθαρά έσοδα το 1ο τετράμηνο του 2010 αυξήθηκαν κατά 10% σε σχέση με το αντίστοιχο τετράμηνο του 2009, έναντι στόχου για αύξηση κατά 11,7%, παρά το γεγονός ότι περιλαμβάνεται η έκτακτη εισφορά στις μεγάλες επιχειρήσεις και παρατηρείται μειωμένη επιστροφή φόρων στις εξαγωγικές κυρίως επιχειρήσεις. Χωρίς αυτά (δηλαδή την έκτακτη εισφορά στις επιχειρήσεις και την επιστροφή φόρων) τα έσοδα παρουσίασαν αύξηση μόλις κατά 1,5% το 1ο τετράμηνο του 2010 σε σχέση με το αντίστοιχο περυσινό, έναντι στόχου για αύξηση κατά 10,9%.
    2ον. Οι άμεσοι φόροι κινούνται σε χαμηλότερο επίπεδο από πέρυσι όλους τους μήνες (με εξαίρεση τον Ιανουάριο λόγω των λοιπών άμεσων φόρων, δηλαδή λόγω της έκτακτης εισφοράς των επιχειρήσεων).  

    3ον. Οι έμμεσοι φόροι κινούνται, πράγματι, σε υψηλότερο επίπεδο σε σχέση με πέρυσι λόγω των φόρων κατανάλωσης. Όμως:
    § Τα έσοδα από τους φόρους συναλλαγών είναι μειωμένα κατά 2,1% το 1ο τετράμηνο του 2010, αφού τα έσοδα από το Φ.Π.Α. είναι σχεδόν ίσα με την περσινή αντίστοιχη περίοδο, παρά την αύξηση των συντελεστών.
    § Τα έσοδα από τον Ε.Φ.Κ. στα καύσιμα αυξήθηκαν κατά 10,3% το 1ο τετράμηνο του 2010, μετά από τις απανωτές αυξήσεις του Ε.Φ.Κ. (3 φορές μέσα στο 2010). Αυξήσεις που είχαν ως αποτέλεσμα η χώρα μας να διαθέτει πλέον την ακριβότερη αμόλυβδη βενζίνη στην Ευρώπη (από την 7η φθηνότερη στις αρχές του έτους).        

    § Τα έσοδα από τους λοιπούς φόρους μειώθηκαν κατά 10,8% το Μάρτιο και κατά 8,4% τον Απρίλιο σε σχέση με τους αντίστοιχους μήνες του 2009, παρά τις απανωτές αυξήσεις των συντελεστών διαφόρων προϊόντων. Έτσι παρά την αύξηση των φόρων στον καπνό, τα έσοδα είναι μειωμένα.
4ον. Από τα παραπάνω προκύπτει ότι ο περιορισμός του ελλείμματος κατά 41,5% το 1ο τετράμηνο του 2010 είναι εικονικός. Εάν αφαιρέσουμε την έκτακτη εισφορά των επιχειρήσεων και θέσουμε τους στόχους του Προγράμματος Σταθερότητας και Ανάπτυξης για την επιστροφή φόρων στις επιχειρήσεις και τις δαπάνες του Π.Δ.Ε., το έλλειμμα μειώνεται κατά 15,6% έναντι 35%, που είναι ο στόχος.                                                                                                                  Συνεπώς, τα στοιχεία εκτέλεσης του Κρατικού Προϋπολογισμού δεν επιτρέπουν πανηγυρισμούς, αλλά ένταση των προσπαθειών στο σκέλος της μείωσης της φοροδιαφυγής και του περιορισμού της σπατάλης ».