slider

Naxios Το πρώτο blog των Κυκλάδων

Naxios

Η αναδιάρθρωση του ελληνικού χρέους ξεκίνησε στις 15 Ιουνίου



dollars-burningΤην ώρα που η Ελλάδα αρνείται κατηγορηματικά ότι υπάρχει περίπτωση αναδιάρθρωσης ή επαναδιαπραγμάτευσης όλου ή τμήματος του χρέους της και ενώ η πιθανότητα αυτό να συμβεί ή όχι απασχολεί καθημερινά εδώ και μήνες τα ελληνικά και τα διεθνή ΜΜΕ, παρέχοντας μία πρώτης τάξεως ευκαιρία στους διεθνείς κερδοσκόπους για παιχνίδια εκατοντάδων δισεκατομμυρίων ευρώ στην πλάτη της χώρας, μοιάζει να έχει ξεφύγει της προσοχής των ΜΜΕ αλλά όχι και των συμμετεχόντων στις χρηματοπιστωτικές αγορές, ότι η επίσημη αναδιαπραγμάτευση του ελληνικούς χρέους έχει, ήδη, ξεκινήσει στο εσωτερικό της χώρας, στις 15 Ιουνίου.

Ένα κράτος μπορεί να οδηγηθεί σε αναδιάρθρωση του χρέους του όταν αδυνατεί να ανταποκριθεί εις ολόκληρο και στην ώρα του στις οικονομικές υποχρεώσεις του απέναντι σε έναν ή περισσότερους από τους πιστωτές του. Σε αυτήν την περίπτωση το κράτος προχωρά σε παύση πληρωμών προς το συγκεκριμένο πιστωτή και αμέσως σε συζητήσεις μαζί του με την ελπίδα για την κατάληξη σε μία νέα συμφωνία, η οποία θα του επιτρέψει να αρχίσει ξανά την αποπληρωμή του χρέους του.

Η νέα αυτή συμφωνία περιέχει ευνοϊκότερους, απ’ ότι η αρχική, όρους για το κράτος και δυσμενέστερους για το δανειστή, τουλάχιστον ως προς το σύνολο του πληρωτέου κεφαλαίου και το χρόνο εξόφλησης του. Κατά κανόνα, μειώνεται κατά ένα ποσοστό το ύψος του οφειλομένου κεφαλαίου και παρέχεται παράταση στο χρόνο αποπληρωμής του, ενώ μπορεί να γίνει συμφωνία και για αύξηση του αριθμού των δόσεων και μείωση του ύψους τους ή ακόμη και για μείωση του επιτοκίου που καταβάλλει το κράτος στον πιστωτή, με παράλληλη, συχνά, εξασφάλιση του και με άλλους τρόπους πληρωμής ή και με εμπράγματη ασφάλεια στην περιουσία του κράτους.

Ένας από τους σημαντικότερους πιστωτές του ελληνικού δημοσίου είναι οι προμηθευτές των ελληνικών νοσοκομείων, στους οποίους και χρωστά 7 δις ευρώ, με συσσωρευμένα χρέη που ξεκινούν από το 2005 και φτάνουν μέχρι το σήμερα. Το ελληνικό δημόσιο δήλωσε, επίσημα, την αδυναμία αποπληρωμής του συγκεκριμένου χρέους του εις ολόκληρο και στην στην ώρα του και ξεκίνησε συζητήσεις με τους πιστωτές για την αναδιάρθρωσή του, το πρώτο στάδιο των οποίων και κατέληξε σε συμφωνία στις 15 Ιουνίου.

Η συμφωνία ορίζει πως τα χρέη των ετών 2005 και 2006 θα πληρωθούν τοις μετρητοίς ενώ για τα χρέη του 2007 θα δοθούν άτοκα ομόλογα 1 έτους, ύψους 1,1 δις ευρώ, για το 2008 άτοκα 2ετή ομόλογα ύψους 2,2 δις ευρώ και για το 2009 θα δοθούν άτοκα ομόλογα 3ετούς διάρκειας, ύψους 2,05 δις ευρώ.

Τα ομόλογα αυτά θα δοθούν με μεσοσταθμική «έκπτωση» της τάξης του 15% και οι προμηθευτές θα μπορούν να τα προεξοφλήσουν άμεσα από τις τράπεζες οι οποίες με τη σειρά τους θα τα ενεχυριάζουν στην Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα (ΕΚΤ), για να αντλούν ρευστότητα.

Έτσι, η νέα συμφωνία επιτυγχάνει τόσο α) τη οριστική απάλειψη κάθε νόμιμου τόκου στο χρέος του ελληνικού δημοσίου προς τους συγκεκριμένους πιστωτές του όσο και β) τη μεταφορά της πληρωμής του σε μεταγενέστερη ημερομηνία αλλά και το κυριότερο γ) τη μείωση του χρέους, καθώς οι δανειστές θα λάβουν, περίπου, 6 δις ευρώ έναντι 7 δις που είναι πραγματική οφειλή. Το αποτέλεσμα είναι να πληρείται η ‘αντικειμενική υπόσταση’ της πράξης της αναδιάρθρωσης χρέους, ασχέτως του τρόπου με τον οποίο αυτή η εξέλιξη παρουσιάστηκε προς τα ΜΜΕ.

Η πρώτη, αυτή, πράξη αναδιάρθρωσης, αποτελεί και έναν από τους βασικούς λόγους που οι τιμές των ασφαλίστρων ελληνικού χρέους από το ενδεχόμενο πτώχευσης της Ελλάδας μέσα στα επόμενα 5 χρόνια (CDS), έχουν καταγράψει το ισχυρότερο ράλι στην ιστορία τους μέσα στον Ιούνιο, ξεπερνώντας, για πρώτη, φορά τις 1000 μονάδες βάσης, καθώς οι συμμετέχοντες στη διεθνή χρηματοπιστωτική αγορά έλαβαν το πρώτο, σαφές, μήνυμα ότι μετά το πακέτο στήριξης και τη λήψη των πρώτων μέτρων μείωσης του ελλείμματος, ο κύβος για την αναδιάρθρωση του ελληνικού χρέους ερρίφθη.

Πάνος Παναγιώτου – διευθυντής ΕΚΤΑ, 3FVIP.com

Δώρο εκατομμυρίων σε… άφραγκους τραπεζίτες!

bondsΠλήθος ερωτηματικών έχει δημιουργήσει η απόφαση του υπουργείου Οικονομικών να προσφύγει στην κατά τα άλλα «κλειστή» για το Δημόσιο χρηματαγορά, για να αναχρηματοδοτήσει λήξεις εντόκων γραμματίων συνολικού ύψους 4,5 δις. ευρώ, καθώς το Δημόσιο κινδυνεύει να δανεισθεί με ζημιά, σε σχέση με το κόστος που θα είχε αν αντλούσε τα ίδια κεφάλαια από το διεθνή μηχανισμό στήριξης, κάνοντας ταυτόχρονα ένα δώρο αξίας πολλών εκατομμυρίων ευρώ στους… άφραγκους Έλληνες τραπεζίτες.

Παρότι πολλοί διεθνείς παρατηρητές, όπως καταγράφεται και σε χθεσινό ρεπορτάζ των “Financial Times”, έσπευσαν να χαρακτηρίζουν εξαιρετικά επικίνδυνη την προσφυγή του Δημοσίου στην αγορά, την ώρα που η απόδοση των δεκαετών ομολόγων έχει αισίως «σκαρφαλώσει» πάνω από το 10%, το υπουργείο Οικονομικών επιμένει ότι πρόκειται για μια κίνηση, που θα δικαιωθεί εκ του αποτελέσματος και θα σταλεί με την επιτυχία των εκδόσεων ένα μήνυμα εμπιστοσύνης της αγοράς στο εφαρμοζόμενο πρόγραμμα σταθεροποίησης της οικονομίας.

Στην πραγματικότητα, όμως, όπως εξηγούν στο “B” τραπεζικά στελέχη, δεν υπάρχει ο παραμικρός κίνδυνος να μείνουν ακάλυπτες οι εκδόσεις τρίμηνων, εξάμηνων και ετήσιων εντόκων γραμματίων, στις οποίες θα προχωρήσει το Δημόσιο μέσα στον Ιούλιο. Οι ελληνικές τράπεζες, που σήμερα κατέχουν στο σύνολό τους σχεδόν τους τίτλους που λήγουν, έχουν ήδη συμφωνήσει με τον ΟΔΔΗΧ να καλύψουν την έκδοση, ώστε να δοθεί η δυνατότητα στην κυβέρνηση να μιλήσει για «ψήφο εμπιστοσύνης της αγοράς» και άλλα κοινότοπα που λέγονται σε τέτοιες περιπτώσεις.

Όμως, ο πραγματικός κίνδυνος για το υπουργείο Οικονομικών κρύβεται αλλού:

n Αν η κυβέρνηση αντλούσε τα 4,5 δις. ευρώ από το διεθνή μηχανισμό στήριξης, θα μπορούσε να υποκαταστήσει βραχυχρόνιο δανεισμό μέσω έκδοσης εντόκων γραμματίων με δανεισμό μεγαλύτερης διάρκειας από τα κράτη της Ευρωζώνης και το ΔΝΤ, για τον οποίο οι φορολογούμενοι θα επιβαρύνονταν με επιτόκιο της τάξεως του 5% ετησίως.

n Αντίθετα, με την προσφυγή στις ελληνικές τράπεζες, το Δημόσιο κινδυνεύει να δανεισθεί πανάκριβα, με κόστος πολύ υψηλότερο από αυτό της άντλησης των ίδιων κεφαλαίων από το διεθνή μηχανισμό. Αρκεί να αναφερθεί, ότι σήμερα οι αποδόσεις των εξάμηνων και ετήσιων εντόκων βρίσκονται σε δυσθεώρητα ύψη (κοντά στις 740 μονάδες βάσης) και μόνο των τρίμηνων εντόκων διαμορφώνονται χαμηλότερα από το 5% (372 μονάδες βάσης).

n Με αυτά τα δεδομένα, ορατός είναι ο κίνδυνος να αντληθούν τα 4,5 δις. ευρώ με κόστος αρκετά υψηλότερο από το 5% του μηχανισμού στήριξης και ενδεχομένως η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Οικονομικών και ο ΟΔΔΗΧ να κληθούν να εξηγήσουν αργότερα γιατί επιλέγουν μια διαδικασία δανεισμού, από την οποία ζημιώνεται το Ελληνικό Δημόσιο.

Η απάντηση στο τελευταίο ερώτημα είναι προφανής, όσο και αν θα ήταν πολύ δύσκολο να δοθεί δημόσια από κάποιο κυβερνητικό στέλεχος: το υπουργείο Οικονομικών χαρίζει συνειδητά από το υστέρημα των φορολογουμένων μια ιδιαίτερα υψηλή και καταβαλλόμενη αμέσως με την έκδοση των εντόκων γραμματίων απόδοση στις ελληνικές τράπεζες, οι οποίες δυσκολεύονται αυτή την περίοδο να βρουν μια τοποθέτηση των κεφαλαίων τους με αντίστοιχα υψηλές αποδόσεις. Πρόκειται, δηλαδή, για ένα «δώρο» στο τραπεζικό σύστημα της χώρας, προκειμένου να υποστηριχθεί η κερδοφορία του σε μια κρίσιμη συγκυρία.

Προφανές είναι, όμως, ότι στους πολίτες που υποβάλλονται σε δυσβάστακτες θυσίες αυτή την περίοδο, για να εφαρμοσθεί το πρόγραμμα σταθεροποίησης, θα ήταν πολύ δύσκολο να εξηγηθεί πολιτικά ένα τέτοιο «δώρο» στους τραπεζίτες, που ιδιαίτερα αυτή την περίοδο δεν έχουν την καλύτερη εικόνα στην κοινή γνώμη…

ΝΕΑ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ

Τρίτη, 29 Ιουνίου 2010


Τελειώνοντας ο Αντώνης Σαμαράς την ομιλία του στο 8ο Τακτικό Συνέδριο της Νέας Δημοκρατίας, κάλεσε τον Ελληνικό λαό να πιστέψει πρώτα και κύρια στον εαυτό του και να πάρει τη μοίρα του ο ίδιος ο λαός στα χέρια του.
Αυτό πρώτη φορά το ακούμε από αρχηγό κόμματος, γιατί το σύνηθες είναι οι αρχηγοί να το παίζουν «Μεσσίες» και ότι έχουν λύση για οτ,ιδήποτε..
Είναι ουσιαστικά ένα κάλεσμα προς τους πολίτες, να σηκωθούν από τον καναπέ, να αφήσουν τα ΜΜΕ που τους ναρκώνουν, να πιστέψουν στον ίδιο τους τον εαυτό και....
να πάρουν τη μοίρα τους οι ίδιοι στα χέρια τους και όχι να σύρονται πίσω από προπαγάνδες που εξυπηρετούν αλλότρια συμφέροντα.
Συγκεκριμένα είπε:
«Δεν ζητάμε από τον Ελληνικό λαό
να πιστέψει μόνο σε μας.
Δεν ζητάμε να πιστέψει «σε μεγάλα λόγια»...
Του ζητάμε, κυρίως, να πιστέψει στον εαυτό του!
Του ζητάμε να πάρει τη μοίρα του στα χέρια του.

Εμείς δεν μοιράζουμε υποσχέσεις,
δεν λέμε εύκολες κουβέντες..
Κι απ’ όλα τα δύσκολα που μπορούμε να πούμε,
εκείνο που πιο εύκολα μπορεί να ακούσει ο Ελληνικός λαός σήμερα
είναι να πιστέψει ξανά στον εαυτό του!

Εμείς μπορούμε να τον κάνουμε να βρει την αυτοπεποίθησή του
Ξέρετε γιατί;
Γιατί εμείς πρώτοι πιστεύουμε στον Έλληνα και στην Ελλάδα».

Σήμερα είμαστε όλοι απεργοί!!!

Τρίτη, 29 Ιουνίου 2010


Γράφει ο Καφενόβιος


H κυβέρνηση με το ασφαλιστικό - εργασιακό νομοσχέδιο στέλνει στον Καιάδα τους συνταξιούχους, στο δουλεμπόριο τους νέους, στην γκιλοτίνα τη μητρότητα και τις συντάξεις και στην πλήρη ασυδοσία τις απολύσεις. Οδηγεί τον λαό σε εργασιακό και κοινωνικό Μεσαίωνα. Καταργεί τα κατώτερα όρια των μισθών και παραβιάζει τα συνταγματικά κατοχυρωμένα δικαιώματα της εργασίας, του κοινωνικού κράτους και των συλλογικών συμβάσεων, κάτι που δεν επιτρέπεται από το σύνταγμα ούτε σε περίοδο πολέμου η αναστολή άσκησής τους.

Σήμερα απεργούμε επειδή μας λήστεψαν και συνεχίζουν να μας ληστεύουν.

Σήμερα διαδηλώνουμε επειδή με το διαβόητο Μνημόνιο έθεσαν τη χώρα υπό την κατοχή των τραπεζιτών και των διεθνών τοκογλύφων.

Σήμερα σηκωνόμαστε από τους .....
καναπέδες του ωχαδερφισμού και αξιώνουμε, με όλη τη δύναμη της ψυχής μας, να πάψουν να μας εξαπατούν, οδηγώντας τη χώρα στην υπανάπτυξη και την υποτέλεια.

Σήμερα διεκδικούμε μια άλλη Ελλάδα, που εχθρεύεται τη διαφθορά, τη σπατάλη, τη διαπλοκή.

Σήμερα είμαστε όλοι απεργοί! Γιατί πρέπει να φτιάξουμε μια πατρίδα, που θα την αγαπάμε όλοι και που θα προνοεί κι αυτή για όλα τα παιδιά της, χωρίς διακρίσεις και εξαιρέσεις.

"ΠΟΡΤΑ" ΣΤΗ ΝΤΟΡΑ ΚΑΙ ΑΠΟ ΤΟΝ ΡΙΖΟ...

ΜΟΝΟ ΣΤΟ FIMOTRO
"ΕΓΩ ΕΙΜΑΙ Ν.Δ. ΔΕΝ ΘΑ ΣΕ ΣΤΗΡΙΞΩ" ΕΙΠΕ ΣΤΗ ΝΤΟΡΑ...
Η Ντόρα τον υπολόγιζε πολύ. Πληροφορίες, μάλιστα, αναφέρουν ότι του τηλεφωνούσε συχνά-πυκνά τις τελευταίες ημέρες ζητώντας από τον Ρίζο να βάλει μπροστά τον Αδέσμευτο Τύπο, για να στηρίξει το νέο κόμμα που θα ιδρύσει, όπως η ίδια λέει. Στο κόλπο μπήκε και ο σύμβουλος έκδοσης της εφημερίδας Μιχάλης Δημητρίου, ο οποίος συνδέεται στενά με την οικογένεια της Ντόρας. Ανέλαβε να...
ψήσει τον Ρίζο για να στηρίξει το -υπό ίδρυση- κόμμα. Ανένδοτος ο Ρίζος. "Δεν πουλάω τη Ν.Δ." της είπε ορθά κοφτά. Η απόφαση του γνωστού εκδότη αποτυπώθηκε σήμερα στην πρώτη σελίδα της εφημερίδας του. Κορόιδο ήταν να χάσει τους αναγνώστες του;

ΤΟ ΓΥΡΙΣΕ ΣΤΟ ΠΟΛΙΤΙΚΟ, ΓΙΑ ΝΑ ΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΕΙ ΤΗ ΝΤΟΡΑ...

Και ξαφνικά ο Ευαγγελάτος άρχισε να ενδιαφέρεται για τις πολιτικές εξελίξεις και το συνέδριο της Νέας Δημοκρατίας (κλικ)! Για να φανεί, μάλιστα περισσότερο πιστευτός, στο άρθρο του στο newsit αναρωτιέται εάν "είναι ο Σαμαράς ένας πολιτικός που μπορεί να βγάλει την χώρα από την κρίση"! Η δεύτερη -μετά τη δημοσκόπηση μαϊμού- επαγγελματική εκδούλευση στη Ντόρα. Από το πουθενά ξεκίνησε να ασχολείται με τον Σαμαρά! Ο Ευαγγελάτος, αδίστακτος όπως...
είναι, θα χρησιμοποιήσει όλα τα Μέσα που διαθέτει ή επηρεάζει. Κάτι του ψέλλισε η Ντόρα για τον Μαρινάκη και το έχει δέσει από παντού. Περιμένει οικονομική ενίσχυση γιατί ξέρει ότι με τον Καλογρίτσα δεν πρόκειται να βγει σοβαρή εφημερίδα. Στην συμφωνία αυτή θα χρησιμοποιήσει ότι Μέσα διαθέτει. Όποιον προλάβει να πρωτο-δαγκώσει δηλαδή...

Πως ο Γιώργος έβαλε τον εαυτό του και την Ελλάδα στην γωνία


Χωρίς δυνατότητα διαφυγής

(Η ανάρτηση αυτή αποτελεί συνέχεια της προηγούμενης με τίτλο: Ο μόνος τρόπος για να σωθεί η Ελλάδα, είναι να δηλώσει «αφερέγγυα»)

To άρθρο του Business Insider, λέει, απλά, την αλήθεια. Απορώ πως κανένα από τα συμβατικά media δεν λέει κουβέντα.

Το πρόβλημα μας δεν είναι στιγμιαία κρίση ρευστότητας. Χρωστάω μεν αλλά σε ένα μήνα θα πληρωθώ και όλα θα είναι καλά… Ή χρωστάω, αλλά θα πουλήσω την γκαρσονιέρα και θα ξοφλήσω. Χρωστάμε περισσότερα από όσα έχουμε ή θα έχουμε ή μπορούμε εύλογα να βρούμε (και η λέξη «εύλογα» είναι σημαντική).

Το πρόβλημα δεν το έφτιαξε η Κυβέρνηση Παπανδρέου, ούτε η Κυβέρνηση Καραμανλή. Το έφτιαξε η ύφεση που ξεκίνησε, συμβολικά, με την χρηματιστηριακή κρίση του 2008, κρύφτηκε, προσωρινά από την τρομακτική ρευστότητα που μπήκε στο σύστημα σε ΗΠΑ και Ευρώπη, αλλά είτε η ρευστότητα ήταν ανεπαρκής, είτε οι ανισορροπίες πολύ βαθύτερες για να διορθωθούν μόνο με ρευστότητα. Η ύφεση, μείωσε την δυνατότητα του μειούμενου ΑΕΠ μας να εξυπηρετεί τα χρέη, και έφερε στο προσκήνιο τρία βασικά προβλήματα της Ελληνικής οικονομίας:

1) Καταναλώσαμε επενδυτικά και δανειακά κεφάλαια για καραμέλες, παιχνίδια και άνεση που δεν μπορούσε να στηριχτεί από παραγωγή.

2) Υποκαταστήσαμε την ανεργία ή την αεργία με δουλειά στο Δημόσιο (και την Τοπική Αυτοδιοίκηση).

3) Μπερδέψαμε μη παραγωγικές, επιδοτούμενες, ψεύτικες, δουλειές, με πραγματικό ΑΕΠ. Υπάρχει και

4) Σε αντίθεση με την δεκαετία του 60 που λίγοι έφτιαξαν κεφάλαιο που για να το προστατέψουν από φόρους και υποτιμήσεις το έστειλαν στην …Ελβετία, στην 10ετία του 90, το βλαχο-νεοπλουτο-σοσιαλιστικό μοντέλο ενθάρρυνε μεζονέτες, και σκάφη, και αυτοκίνητα, πράγματα που χάνουν 10% της αξίας τους την πρώτη ώρα, και 50% σε 3 χρόνια. Σίγουρα υπάρχουν λεφτά σε κρυφά σεντούκια, αλλά αυτά δεν θα σώσουν το σύστημα, όπως με την απελευθέρωση των κεφαλαιαγορών επί Μητσοτάκη και του συναλλάγματος πριν την ένταξη.

Το πρόβλημα της αυξανόμενης αδυναμίας εξυπηρέτησης χρέους, το πήρε ο ΓΑΠ και με τα ψέματα του προσέθεσε και πρόβλημα ρευστότητας. Αντί να πιάσει το θέμα από την αρχή (εξακολουθώ και αναρωτιέμαι αν καταλάβαινε, ή αν έλεγε ψέματα), το άφησε να σέρνεται. Όποιος έχει χρηματοδοτηθεί από τοκογλύφους ή από πιστωτικές κάρτες, τον καταλαβαίνει τον φαύλο κύκλο.

Ο Παπαναστασίου θα ήταν ευκολότερο να διαπραγματευτεί με τράπεζες τον Ιούνιο του 2009, από ότι ο Παπακωνσταντίνου σήμερα. Για την «δεξιά» ΝΔ θα ήταν αδύνατο να ξεστομίσει λιτότητες και ασφαλιστικές …μεταρρυθμίσεις, ή έκτατες εισφορές. Για το σοσιαλιστικό Πασόκ πολύ πιο εύκολο Ο ΓΑΠ ωστόσο παγιδεύτηκε στο προεκλογικό ψέμα του, και όσα ψέματα και αν πει, απλά βάζει εαυτόν και την πατρίδα μας στην γωνία, χωρίς δυνατότητα διαφυγής, παρά με ανεξέλεγκτη και αναγκαστική ρύθμιση, όπως αυτή που προκύπτει από στάση πληρωμών. Ήδη είμαστε σε φιλολογία για το post mortem. Με χαμένους τους πρώτους επτά μήνες. Επτά μήνες που κάποια εύρυθμη αναδιάρθρωση, θα επέτρεπε να μην πάνε χαμένες οι όποιες αυξήσεις σε φόρους, που όμως πήγαν χαμένες. Ο ΓΑΠ σύρθηκε να παραδεχτεί, με μισόλογα αυτό που η αγορά (που προφανώς δεν εκτιμά) του έλεγε: Φαλιρίζεις! Εκτός εάν ο ΓΑΠ πιστεύει ότι κάποιος Παγκόσμιος Πόλεμος θα συμβεί οσονούπω, και όλα τα χρέη θα παραγραφούν… οπότε τι να πω; «Πανέξυπνος»

Αυτά όλα τα έχουμε πει και ξαναπεί σε αυτήν την ιστοσελίδα. Οι σχολιαστές επεσήμαναν και το παρασκήνιο πίεσης των Γαλλικών και Γερμανικών τραπεζών, και το πλέγμα των διακρατικών δανείων που θα δημιουργούσε το ντόμινο πιθανής πανευρωπαϊκής κατάρρευσης. Και πιστεύω ότι και η Κυβέρνηση το ήξερε αυτό. Αλλά αντί να επιβάλουν όρους, και να διαπραγματευτούν, γνωρίζοντας, ότι όταν χρωστάς λίγα έχεις πρόβλημα και όταν χρωστάς πολλά η τράπεζα έχει το πρόβλημα, απλά θεώρησαν ότι είμαστε σκουληκάκια, και θα κάνουμε ότι μας πούνε, χάνοντας κάθε διαπραγματευτικό ατού, χάνοντας την στήριξη από τον λαό που τους ψήφισε και παραδίδοντας γη και ύδωρ, κυριολεκτικά, χωρία καμία προοπτική, κι ας λέει παχιά λόγια ο Πρωθυπουργός και οι συγγραφείς των ομιλιών του.

Όταν ο ΚΚ ο Β’ ψέλλισε ότι χρειάζεται λιτότητα και δημοσιονομική πειθαρχία, ο ΓΑΠ απάντησε με την δικιά του καταδίκη: Κόβοντας μισθούς, συντάξεις, απασχόληση και φορολογώντας, μπαίνεις σε φαύλο κύκλο, και πολύ φοβάμαι ότι κανένας στο επιτελείο του δεν έχει ιδέα, πόσο βαθύς και πόσο φαύλος θα είναι ο κύκλος.

Έχει αρχίσει και διαρρέει ότι το ΔΝΤ ήταν προαποφασισμένο. Και επομένως η καθυστέρηση ήταν ένα θεόρατο insider trading ομολόγων, και η Κυβέρνηση, ένα συλλογικό ψέμα. Οι συνέπειες, προσεχώς. Προσωπικά, δεν θα ξεχάσω ποτέ την ομιλία του ΚΚ του β’ στην ΔΕΘ, ούτε το «όχι» του Σαμαρά στην Βουλή, αλλά τι πρακτική σημασία θα έχουν δεν το ξέρω. Μπαίνουμε ωστόσο σε φάσεις που οι πρακτικές σημασίες ίσως δεν ενδιαφέρουν.

Πολιτική αστάθεια,αποσταθεροποίηση και έξαρση της κοινωνικής βίας προβλέπουν οι Αμερικανοί


Απώλεια του γεωπολιτικού της ρόλου στην ευρύτερη περιοχή των Βαλκανίων, σενάρια ολοκληρωτικής κατάρρευσης πολιτικού ελέγχου και κοινωνικής έξαρσης της βίας, σταδιακή αποσύνδεση από της μεγάλες(σ.σ. προστάτιδες δυνάμεις δυνάμεις βλέπε Αμερική), πολιτική αποσταθεροποίηση σε σημαντικό βαθμό, και έξοδο από την ευρωζώνη είναι μερικές από τις εκτιμήσεις -πλέον απαισιόδοξες προβλέψεις για την Ελλάδα των «ειδικών» του stratfor, οι οποίοι επισημαίνουν ότι τα τρία επόμενα χρόνια θα είναι καθοριστικά για την σύγχρονη μετεπαναστατική από συστάσεως του ελληνικού κράτους ιστορία της χώρας.

Σύμφωνα με την δεκασέλιδη ανάλυση, κάνοντας focus στα συμπεράσματα, σύμφωνα με τους αναλυτές του Stratfor, υποβαθμίστηκε ο ρόλος της Ελλάδας ως στρατηγικός σύμμαχος στα Βαλκάνια, με την αλλαγή της πολιτικής γεωγραφίας της περιοχής μετά τον πόλεμο στα Βαλκάνια(το 1993), μια απώλεια που όπως χαρακτηριστικά επισημαίνει το Αμερικανικό ινστιτούτο ήταν ορατή σε όλους πέρα από την ίδια της Ελλάδα, με αποτέλεσμα η Αθήνα, «αρνούμενη να αποδεχτεί την πραγματικότητα, έκανε τα πάντα να διατηρήσει την θέση της, δανειζόμενη αφενός τεράστια ποσά για εκσυγχρονισμένους στρατιωτικούς εξοπλισμούς και δίνοντας αφετέρου λανθασμένα στοιχεία για να μπει στην ευρωζώνη».

Συνεχίζοντας, οι αναλυτές εξηγούν «ότι η Ελλάδα, αντιμετωπίζοντας μεταξύ άλλων και την υπαρκτή απειλή για το Αιγαίο- δεν είχε εναλλακτική παρά να χρεωθεί, ύστερα από την απώλεια του ενδιαφέροντος από τους δυτικούς προστάτες εταίρους», για να συμπληρώσουν ότι «Σήμερα η Ελλάδα δεν μπορεί ούτε να ονειρεύεται ότι θα μπορέσει να επιτύχει τον 5ο γεωπολιτικό της στόχο, την κυριαρχία της δηλαδή στην ανατολική μεσόγειο. Πάγια θέση της ελληνικής εξωτερικής πολιτικής της τις δυο τελευταίες 10ετιες.

Ακόμα και ο 4ος στόχος , που είναι η ενοποίηση της εσωτερικής Ελλάδας βρίσκεται υπό αμφισβήτηση, όπως απεικονίζεται στην έκθεση λόγω της «εσωτερικής της αδυναμίας της να μαζέψει τους φόρους. Σχεδόν το 25% της ελληνικής οικονομίας εντάσσεται στην παραοικονομία, ένα ποσοστό από τα πλέον υψηλότερα ανάμεσα στις ανεπτυγμένες χώρες».

Για το Stratfor, «η Ελλάδα δεν μπορεί να συνεχίσει χωρίς εξωτερικό προστάτη, με το ερώτημα να τίθεται αν η Ελλάδα θα μπορέσει να αποδεχτεί την μείωση κατά πολύ του γεωπολιτικού της ρόλου», σημειώνοντας χαρακτηριστικά ότι δεν είναι στο χέρι μας αλλά «εξαρτάται από τις στρατηγικές που υιοθετεί η Τουρκία, η οποία είναι μια αναδυόμενη γεωπολιτική δύναμη που στοχεύει να επεκτείνει την επιρροή της στα Βαλκάνια, την Μέση Ανατολή και τον Καύκασο. Το ερώτημα είναι τώρα αν η Τουρκία θα εστιάσει τους στόχους της στο Αιγαίο ή αντί αυτού επιθυμεί να συμφωνήσει με την Ελλάδα, ώστε να επικεντρωθεί σε άλλα συμφέροντά της».

Η Ο.Ε.Ν.Γ.Ε. καταγγέλει τον Διοικητή του Νοσοκομείου Νάξου

Δευτέρα, 28 Ιουνίου 2010


Με επιστολή της προς την Υπουργό κ. Μαριλίζα Ξενογιαννακοπούλου η Ομοσπονδία Ενώσεων Νοσοκομειακών Γιατρών Ελλάδας καταγγέλλει τον Διοικητή του Νοσοκομείου Νάξου για την "αποψίλωση" των ενεργών εφημεριών.
H Ο.Ε.Ν.Γ.Ε. θεωρεί ότι τέτοιες ενέργειες θέτουν σε άμεσο κίνδυνο την ζωή και την σωματική ακεραιότητα των κάτοικων του νησιού σε περίπτωση που θα χρειαστούν άμεση αντιμετώπιση από ειδικευόμενο γιατρό.
Καλεί επίσης την Υπουργό να καταρτίσει προγράμματα εφημεριών που θα συμβαδίζουν με τις ανάγκες περίθαλψης των πολιτών και όχι με λογιστικά κριτήρια.


Με τη βοήθεια των ΓΙΑΚΟΥΜΑΤΩΝ –ΝΕΝΕΚΩΝ της Νέας Δημοκρατίας το ΠΑΣΟΚ ολοκλήρωσε την πολιτική δίωξη των πολίτικων του αντίπαλων

Ο Κώστας Κιλτίδης πρόλαβε και έγινε ανεξάρτητος και δικαιώθηκε για τις υπηρεσίες του.


ΝΤΡΟΠΗ ΑΙΣΧΟΣ

Δικό της τηλεοπτικό κανάλι απέκτησε η Ντόρα Μπακογιάννη

Ένα κανάλι είναι απαραίτητο σε ένα κόμμα εν τη γενέσει του. Το ΚΚΕ έχει το δικό του, ο Καρατζαφέρης έχει το ΤΗΛΕΑΣΤΥ, το ΠΑΣΟΚ έχει το MEGA, έτσι και η Ντόρα Μπακογιάννη απέκτησε το δικό της κανάλι: ΑΛΤΕΡ το όνομά του και ο υπεύθυνος προγράμματος και διαφώτισης της κας Μπακογιάννη, λέγεται Νίκος Χατζηνικολάου.

Ο έγκριτος δημοσιογράφος, έθεσε όλο το δυναμικό του καναλιού υπέρ της κας Μπακογιάννη και εναντίον Σαμαρά.
Όλες οι τεχνικές προπαγάνδας του καναλιού, εφαρμόζονται με ιδιαίτερη ζέση, από τους δημοσιογράφους τους σταθμού, υπέρ Ντόρας (η οποία είναι απλά μια βουλευτής!!!) την οποία εξομοιώνουν με τον αρχηγό της ΝΔ, παρουσιάζοντας τις μισές ειδήσεις ως κόντρα Σαμαρά-Μπακογιάννη.
Καλή επιτυχία στο νέο σας ξεκίνημα κ.Χατζηνικολάου!
ALTER=DORA TV !


Νέο Ναξιακό blog

yakoumis.blogspot.com


ΚΑΛΟΡΙΖΙΚΟ

Με υπομνήματά τοποθετήθηκαν για την παραπομπής τους σε Προανακριτική Επιτροπή οι πρώην υπουργοί, Θ. Ρουσσόπουλος και Α. Κοντός.

Θ. Ρουσσόπουλος: θα επιδιώξω με όλα τα νόμιμα μέσα, ως το τέλος, τη δικαίωσή μου.

Αλέξανδρος Κοντός : η όλη διαδικασία, θεωρώ ότι κινείται
στα πλαίσια της ανάδειξης προκατασκευασμένων ενόχων.

Ο πρώην υπουργός Επικρατείας, Θ. Ρουσσόπουλος, δηλώνοντας πως δεν πρόκειται να παραστεί στη σημερινή συνεδρίαση, υποστηρίζει πως «στην εποχή μας, λίγοι είναι πρόθυμοι να ακούσουν και να ακολουθήσουν τον βασανιστικό δρόμο αναζήτησης της αλήθειας».
«Οι αφορισμοί, οι γενικότητες και τα στερεότυπα που δημιουργήθηκαν σ’ αυτήν την υπόθεση, κυριαρχούν πέρα από το δίκιο και το άδικο. Με σεβασμό στο αποτέλεσμα της σημερινής διαδικασίας, σας γνωστοποιώ ότι θα επιδιώξω με όλα τα νόμιμα μέσα, ως το τέλος, τη δικαίωσή μου. Το ήθος και η αξιοπρέπειά μου, ορίζουν το δρόμο αυτής της επιδίωξης, όσο μακρύς και αν είναι» καταλήγει στην επιστολή του ο κος Ρουσόπουλος.

Από πλευράς του, ο Αλέξανδρος Κοντός, στη δική του επιστολή υπενθυμίζει πως έχει τοποθετηθεί αναλυτικά στην υπόθεση, κατά την προηγούμενη σχετική συνεδρίαση της Ολομέλειας και γνωστοποιεί την πρόθεσή του να μην παραστεί και λάβει μέρος στην όλη διαδικασία, «διότι θεωρώ ότι αυτή κινείται στα πλαίσια της ανάδειξης προκατασκευασμένων ενόχων και προειλημμένων αποφάσεων από την πλευρά του ΠΑΣΟΚ, προκειμένου να εξυπηρετήσει επικοινωνιακές του σκοπιμότητες».

Ομιλία Βουλγαράκη στη συζήτηση στη Βουλή για τη σύσταση προανακριτικής για το Βατοπαίδι

Μίλησε πριν από λίγο στη Βουλή κατά τη συζήτηση για τη σύσταση προανακριτικής επιτροπής για την υπόθεση Βατοπαιδίου ο Γ. Βουλγαράκης. Ανέφερε κλασικά ένα κάρο στοιχεία (τα οποία έχουμε δημοσιεύσει και εμείς εδώ) και αναρωτήθηκε ποιά είναι τα στοιχεία επί τη βάσει των οποίων κατηγορείται... δεν νομίζω να του απάντησε κανένας μια και δεν υπάρχουν... εξάλλου τα στοιχεία που υπάρχουν εναντίον του, δεν μπορούν για τυπικούς λόγους να αναφερθούν μέσα στη Βουλή μιας και κανένας βουλευτής δεν μπορεί να του πει:

"Αγόρι μου σε "καταδίκασε" το τρίο Στούτζες των Χατζηνικολάου-Τράγκα και Παπαγιάννη! Αυτό είναι το στοιχείο βάσει του οποίου σε παραπέμπουμε. Ακόμα δεν το κατάλαβες; Δεν μπορούμε να τους πάμε κόντρα"... αλλά αυτά δεν λέγονται μέσα στη Βουλή.

Τι να περιμένεις όμως να απαντήσουν οι ΠΑΣΟΚοι με στοιχεία όταν το ίδιο το κόμμα σου λειτουργεί υπό των φόβο των μίντια και σε δίνει στεγνά ενώ μετά από μερικές μέρες έρχεται και λέει ότι δεν έχεις καμία ανάμειξη!

Τέλος πάντων τα πρόβατα του ΠΑΣΟΚ θα τρέξουν μόλις σφυρίξει ο τσομπάνης και θα ψηφίσουν την παραπομπή του σε προανακριτική... και αυτοί που υπογράφουν μνημόνια εκχωρώντας κυριαρχικά δικαιώματα θα είναι οι ήρωες και οι άλλοι σπίτι τους... αυτή είναι η πολιτική ζωή στην Ελλάδα όπως την ορίζουν μερικά νούμερα όπως ο Βλάχος, ο Χατζηνικολάου, ο Τράγκας και ο Παπαγιάννης...

Πριν διαβάσετε την ομιλία και τα στοιχεία που παραθέτει ο Βουλγαράκης έχετε υπόψη σας ότι το μόνο κόμμα που ζητάει την παραπομπή του είναι το ΠΑΣΟΚ, ενώ ο Συνασπισμός που στο πόρισμα της πρώτης εξεταστικής επί ΝΔ ζητούσε την παραπομπή του σε προανακριτική... αυτή τη φορά τον εξαιρεί μιας και απεδείχθη ότι δεν έχει καμία εμπλοκή:

Κυρίες και κύριοι βουλευτές,

Ένα ψέμα , δεν γίνεται αλήθεια επειδή είναι ευρέως διαδεδομένο ούτε η αλήθεια μπορεί να μετατραπεί σε ψέμα επειδή κάποιοι δεν θέλουν να τη δουν !

Διερωτώμαι λοιπόν πραγματικά, ποιος είναι ο λόγος που σήμερα βρίσκομαι εδώ, αφού είναι γνωστό ότι :

Δεν είχα και δεν θα μπορούσα να έχω καμία απολύτως αρμοδιότητα ως Υπουργός με την υπόθεση του Βατοπεδίου.

Δεν υπέγραψα κανένα απολύτως έγγραφο – Υπουργική Απόφαση, Νόμο άλλη διοικητική πράξη που να σχετίζεται με την υπόθεση.

Δεν παρενέβην καθόλου στο χαρακτηρισμό ή αποχαρακτηρισμό της περιοχής από πλευράς του Υπ. Πολιτισμού .

Απέδειξα με απόφαση του κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου υπογεγραμμένη από τον Υπουργό Γερουλάνο , ότι η περιοχή δεν είναι καν κηρυγμένος Αρχαιολογικός χώρος.

Σε ολόκληρη τη δικαστική διερεύνηση δεν υπάρχει πουθενά και δεν αναφέρθηκε από κανένα το όνομα μου ούτε μια φορά.

Είναι γνωστό ότι δεν γνωρίζω τους μοναχούς ουτε της Μονής Βατοπεδίου ούτε και καμιάς άλλης Μονής και δεν έχω επισκεφτεί ποτέ το Άγιο Όρος,

Κατέθεσα έγγραφο του Συμβολαιογραφικού Συλλόγου που αποδεικνύει ότι η σύζυγος μου δεν έχει προσποριστεί ούτε ένα ευρώ απ τις πράξεις που έκανε στις ανταλλαγές. (Σχ.1)

Έχουν ελεγχθεί με δική μου πρωτοβουλία όλοι οι τραπεζικοί λογαριασμοί τόσο οι δικοί μου, όσο και της οικογένειας μου .

Εξάλλου, η περίοδος των μεταβιβάσεων καλύπτει τη θητεία 4 Υπουργών Πολιτισμού!

Δηλαδή 2 μεταβιβάσεις έγιναν ενόσω ήμουν Υπ, Δημοσίας Τάξεως και 6 μετά που ορίστηκα Υπ. Ναυτιλίας .

Παρ όλα αυτά , κατά την κυβερνητική πλειοψηφία, και αν οι ισχυρισμοί της είναι αληθείς –που δεν είναι, ευθύνη για παράβαση καθήκοντος έχω μόνο εγώ . Και για τους 4 !

Με λίγα λόγια κυρίες και κύριοι Βουλευτές, δεν βρίσκομαι σήμερα ενώπιων σας ως πολιτικός , αλλά ως φυσικό πρόσωπο.

Ως Γιώργος Βουλγαράκης!

Να πάρουμε όμως τα πράγματα όμως απ την αρχή.

Η κυβερνητική πλειοψηφία ζητά σήμερα να διερευνηθούν τυχόν ποινικές ευθύνες επικαλούμενη το 259 του ΠΚ δηλαδή για απλή παράβαση καθήκοντος. Και τι επικαλείται γι αυτό;

Το πρώτο που επικαλείται είναι ότι :

« Ως Υπ. Πολιτισμού τον Ιούλιο του 2007 έλαβα γνώση των καταγγελιών του Προισταμένου της 10ης Εφορίας Αρχαιοτήτων Ταβλάκη ,με καταγγελία για τη μεταβίβαση κηρυγμένου αρχαιολογικού χώρου και ότι δεν είναι δυνατόν να γίνει αυτή η μεταβίβαση απ το δημόσιο στην Μονή χωρίς την έγκριση της απ την αρμόδια υπηρεσία» (Σχ .2)

Τι έκανα όμως όταν έλαβα γνώση του έγγραφου της 10ης ΕΒΑ ;

Έκανα αυτό που θα είχε καθήκον να κάνει ο κάθε πολιτικός προϊστάμενος του Υπουργείου στη θέση μου.

Απέστειλα την επιστολή στην αρμόδια διεύθυνση και ζήτησα να εξεταστεί ,αν οι ισχυρισμοί του Εφόρου ότι δηλαδή ,πρέπει πριν από κάθε μεταβίβαση να γνωμοδοτεί η αρμόδια εφορία, είχαν βάση .

Η αρμόδια διεύθυνση, λοιπόν , μου απάντησε ότι

« ο αρχαιολογικός νόμος δεν προβλέπει διαδικασία γνωμάτευσης συλλογικού η ατομικού οργάνου του ΥΠΠΟ προ της μεταβίβασης ακινήτων εντός αρχαιολογικού χώρου» (Σχ.3)

Πότε λοιπόν θα είχα ευθύνη ως Υπουργός και σε ποια περίπτωση θα είχα παραβεί το καθήκον μου;

Θα είχα ευθύνη απόλυτη , που θα άγγιζε τα όρια της συγκάλυψης ,αν παρά το έγγραφο της 10ης ΕΒΑ , δεν έκανα τίποτα.

Αν δηλαδή το αγνοούσα παντελώς.

Αν έβαζα το έγγραφο στο αρχείο .

Αν δεν το παρέπεμπα στην αρμόδια υπηρεσία.

Η ακόμα περισσότερο ,αν η αρμόδια διεύθυνση μου επιβεβαίωνε τους ισχυρισμούς Ταβλάκη και ζητούσε από εμένα περεταίρω ενέργειες τις οποίες δεν έκανα

Τότε πράγματι θα είχα απόλυτη ευθύνη αν δεν έκανα κάτι.

Πώς όμως να ζητήσει περαιτέρω ενέργειες η διεύθυνση, αφού ακόμα και σήμερα η άποψη της υπηρεσίας παραμένει ακριβώς η ίδια .

Είναι λοιπόν αυτό παράβαση καθήκοντος;

Το δεύτερο που επικαλείται η πορισματική έκθεση είναι ότι:

« Όφειλα να προστατεύω τους αρχαιολογικούς χώρους είτε παραπέμποντας το θέμα στο ΚΑΣ η με ερώτημα στο ΝΣΚ, όπως έστω αργοπορημένα έκανε ο διάδοχος μου στο Υπουργείο κ. Λιαπης υποβάλλοντας ερώτημα σχετικά με τη δυνατότητα ακύρωσης των συμβολαίων »

Κύριοι Βουλευτές,

Το έγγραφο της 10ης ΕΒΑ , έφτασε σε μένα ως κοινοποίηση ,τον Ιουλίου του 2007.

Εσταλει αυθημερόν στην αρμόδια διεύθυνση, η οποία και απαντά στα τέλη του ίδιου μηνά -τον Ιουλίου δηλαδή ,στη Νομαρχία Χαλκιδικής όλα όσα σας διάβασα πριν.

Λίγες εβδομάδες αργότερα, τον Αύγουστο, προκηρύχτηκαν εκλογές και στις αρχές Σεπτεμβρίου ορίστικα Υπ. Εμπορικής Ναυτιλίας.

Από πού λοιπόν να έστελνα το ερώτημα στο ΚΑΣ η στο ΝΣΚ, απ το Υπ. Ναυτιλίας ;

Με ποια αρμοδιότητα;

Ελέγχομαι δηλαδή για παράβαση καθήκοντος επειδή ως Υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας δεν απευθύνθηκα στις υπηρεσίες του Υπ. Πολιτισμού ;

Αν είναι έτσι, τότε πρέπει για παράβαση καθήκοντος να παραπεμφθούν όλοι οι Υπουργοί ,απ όλα τα Υπουργία και για όλα τα θέματα!

Παρ όλα αυτά, η πορισματική έκθεση εξακολουθεί να παραποιεί την αλήθεια.

Όταν η απάντηση που εστάλη από τη αρμόδια διεύθυνση κάνει τον υπηρεσιακό της κύκλο ,φτάνει και στη 10η εφορία , η οποία δεν απαντά καθόλου.

Επανέρχεται στο θέμα με νέα επιστολή της , 5 μήνες μετά !

Και ζητά με έγγραφο της τον Ιανουάριο του 2008 από τον Υπουργό να ακυρώσει τα συμβόλαια. (Σχ.4)

Είναι αυτό που αναγκάζει και τον Υπουργό να στείλει το ερώτημα στο ΝΣΚ. Πότε;

Το Μάρτιο του 2008 δηλαδή 10 Μήνες μετά!

Δηλαδή ,εγώ κατηγορούμαι για παράβαση καθήκοντος επειδή δεν ανάγκασα τις υπηρεσίες του ΥΠ.ΠΟ – να ξανά ασχοληθούν με το θέμα ενώ ήμουν σε άλλο Υπουργείο, και το αρμόδιο Υπουργείο που είχε το φάκελο ένα χρόνο μπροστά του είναι απολύτως δικαιολογημένο !

Και τι απάντησε όμως το ΝΣΚ;

Διαβάζω την τοποθέτηση Λιάπη στη Βουλή τον Οκτώβριο του 2008, διότι όλο αυτό που περιέγραψα συζητήθηκε στη εδώ υπό μορφή επερώτησης Βουλευτών του ΠΑΣΟΚ. Διαβάζω απ τα πρακτικά :

« Πρέπει εδώ να τονίσω, ότι η αρχαιολογική νομοθεσία δεν προβλέπει την προηγούμενη γνωμοδότηση του ΥΠΠΟ και την έκδοση διοικητικής πράξης πριν από οποιαδήποτε μεταβίβαση ακίνητης ιδιοκτησίας στην οποία βρίσκονται ακίνητα χαρακτηρισμένα ως μνημεία.

Επομένως το ΥΠΠΟ, δεν έχει και δεν θα μπορούσε να έχει οποιαδήποτε αρμοδιότητα για το θέμα.

Επίσης το ΥΠΠΟ δεν έχει αρμοδιότητα προηγούμενης γνωμοδότησης και έκδοση αντίστοιχης διοικητικής πράξης ακόμη και αν η μεταβιβαζόμενη περιοχή αποτελεί η ίδια κηρυγμένο αρχαιολογικό χώρο…» .

Και παρακάτω «…τα συμβόλαια δεν είναι διοικητικές πράξεις. Το ΥΠΠΟ ούτε είχε , ούτε έχει οποιαδήποτε αρμοδιότητα να ζητήσει την ακύρωση αυτών των συμβολαίων , δεν μπορεί αντικειμενικά. » ( Σχ.5)

Και είναι πράγματι έτσι.

Άλλωστε αν είναι τόσο απλό να ακυρωθούν τα συμβόλαια, γιατί δεν τα έχει ακυρώσει σήμερα η κυβέρνηση να τελειώνουμε;

Γιατί δεν τα ακυρώνει τώρα;

Κυρίες και Κύριοι Βουλευτές,

Γίνονται μεταβιβάσεις χωρίς άδεια του ΥΠΠΟ σε περιοχές που έχουν χαρακτηρίσει ως αρχαιολογικοί χώροι;

Διότι αυτό είναι το νομικά κρίσιμο ερώτημα.

Αντί άλλης συζήτησης επικαλούμαι τη μαρτυρία του συντάκτη του Αρχαιολογικού Νόμου και σημερινού Υπουργού Β. Βενιζέλου.

Είναι τόσες πολλές οι αναφορές κατά τη διάρκεια της συζήτησης στη Βουλή του νόμου , που πραγματικά απορώ πως μπορεί η πορισματική έκθεση να ισχυρίζεται κάτι τέτοιο.

Λέει στην ολομέλεια ο Β. Βενιζελος

« ο χαρακτηρισμός μια περιοχής ως αρχαιολογικού χώρου δεν συνεπάγεται δέσμευση των δικαιωμάτων κυριότητας και πολύ περισσότερο δεν συνάγεται περιορισμό της ελευθερίας διάθεσης τους…. »

Επικαλούμαι όμως και την εμπειρία όλων σας στην αίθουσα αυτή που εκλέγεστε σε περιοχές στις οποίες υπάρχουν αρχαιολογικοί χώροι.

Επικαλούμαι όλους τους νομικούς της αίθουσας αυτής.

Για να γίνει αντιληπτό τι συζητάμε τώρα ,καταθέτω το διάταγμα που κηρύσσει όλη σχεδόν την Αθηνά ως αρχαιολογικό χώρο. (Σχ.6)

Δεν μεταβιβάζονται οικόπεδα στην Αθήνα;

Και αν μεταβιβαστούν θα πρέπει ο ΥΠ.ΠΟ να έχει ευθύνη;

Να εγκρίνει η να ακυρώνει τις πράξεις;

Εδώ που είμαστε είναι αρχαιολογικός χώρος.

Η Πλακά, ο Κεραμικός, το Θησείο, ο Βοτανικός, η Ακαδημία Πλάτωνος;

Όλη η Ελλάδα είναι έτσι!

Μπορείτε να φαντασθείτε τι θα συμβεί στη χώρα ,αν ο νομοθέτης πει ότι όπου υπάρχει αρχαιολογικός χώρος απαγορεύονται οι μεταβιβάσεις;

Γιατί γι αυτό εγκαλούμαι !!!

Φανταστείτε ,ότι ακόμη και στη Διώρυγα του Ξέρξη, η οποία είναι κηρυγμένος και οριοθετημένος αρχαιολογικός ,στη Ζώνη Α - δηλαδή απολύτου προστασίας , αδόμητη ….

Καλείται η συμβολαιογράφος Ιερισσού κ. Χατζηλιδου να κάνει κάποιο συμβόλαιο ,το 2001 παρακαλώ.

Απευθύνει λοιπόν ερώτημα στο Συμβολαιογραφικό σύλλογο Θεσ/νικης και ζητάει να μάθει αν μπορεί να συντάξει συμβόλαιο ελευθέρως η πρέπει πρώτα να πάρει έγκριση γι αυτό.

Και τι απαντάει ο Συμβολαιογραφικός σύλλογος ; Ότι « …έχετε δικαίωμα και υποχρέωση να κάνετε το Συμβόλαιο άνευ προηγούμενης εγκρίσεως » (Σχ.7)

Το συμβόλαιο έγινε κανονικά και μετεγγράφει, όπως άλλωστε συμβαίνει παντού στην Ελλάδα!

Αυτή η συμβολαιογραφική πράξη , γιατί δεν έγινε αντικείμενο διαμαρτυρίας από τη 10η εφορίας ;

Γιατί δεν εσταλει στον τότε Υπουργό κ Βενιζέλο με αντίστοιχο ερώτημα ;

Διότι προφανώς το θέμα δεν είχε κανένα πολιτικό ενδιαφέρον !

Και γιατί δεν ήταν ο Βουλγαρακης Υπουργός εκείνη την περίοδο, γιατί αν ήμουν θα με εγκαλούσατε και γι αυτό!

Είναι αυτό όμως παράβαση καθήκοντος;

Κυρίες και Κύριοι Βουλευτές,

Ανεξάρτητα απ το ότι οι μεταβιβάσεις σε αρχαιολογικούς χώρους επιτρέπονται χωρίς άδεια του ΥΠΠΟ, είναι τελικά η περιοχή αρχαιολογικός χώρος ; Είναι μνημείο ;

Το βασικό σκεπτικό με το οποίο μου αποδίδονται ευθύνες στηρίζεται στην ΥΑ 5980/16.10.65 σύμφωνα με την οποία κηρύσσονται ως αρχαία μνημεία όλα τα βυζαντινά και μεταβυζαντινά κτίσματα , μοναστήρια, ναοί σκύτες κλπ της Χερσονήσου του Άθω ,απ τη Διώρυγα του Ξέρξη ως το ακρωτήριο Πίνες και Ακρωθόου ………… (Σχ.8)

Εδώ μιλάμε για απλά Ελληνικά!

Δεν κηρύσσεται μνημείο ολόκληρη η περιοχή.

Κηρύσσονται όσα κτίσματα βρίσκονται στην περιοχή και έχουν τα χαρακτηριστικά μνημείου.

Και πόσα απ αυτά τα κτίσματα περιλαμβάνονται στα επίμαχα συμβόλαια;

Κανένα!

Απολύτως κανένα!

Για να έχει η εθνική αντιπροσωπία μια εικόνα , να σας πω ότι εδώ μιλάμε δηλαδή για 50.000 στρέμματα από τη Διώρυγα του Ξέρξη ως τα Σύνορα του Αγ. Όρους συν 300.000 στρέμματα που είναι το Άγιο Όρος !

Είναι δηλαδή δυνατόν να μιλάμε για ένα μνημείο που καταλαμβάνει 350.000 στρέμματα;

Υπάρχει πουθενά στο κόσμο τέτοιο μνημείο;

Αν ίσχυε γενικώς αυτή η λογική, στην Ελλάδα δεν έπρεπε να γίνεται ποτέ καμία μεταβίβαση αφού η διασπορά των μνημείων είναι τέτοια που καταλαμβάνει το σύνολο της χώρας!

Την απάντηση όμως δίνει ο ίδιος ο Έφορος σε χρόνο ανύποπτο , δηλαδή το 2005.

Όταν δηλαδή τα θέματα δεν τα βλέπει πολιτικά, ούτε υπό την πίεση της δημοσιότητας . Αλλά ως αρχαιολόγος, επιστήμονας , υπεύθυνος της περιοχής.

Όταν ερωτάται να αποφανθεί για το ποιες περιοχές στην αρμοδιότητα της 10ης ΕΒΑ είναι αρχαιολογικοί χώροι η μνημεία – προκειμένου να συνταχθεί το ΓΠΣ της περιοχής .

Καταθέτει κατάλογο με όλα τα μνημεία της περιοχής, δεν επικαλείται καθόλου την ΥΑ του 1965 και για την επίμαχη περιοχή αναφέρει ότι υπάρχουν μόνο τρία μνημεία ,τα οποία και έχουν εξαιρεθεί της ανταλλαγής. (Σχ.8)

Αυτή είναι η πραγματικότητα.

Άλλωστε μετά το 1965 και συγκεκριμένα το 1971, ακολούθησε παραχώρηση γαιών σε πολίτες ,από τι ίδιο Αγρόκτημα Προσφόριο ακόμα και σε επιχειρήσεις της περιοχής, η οποία συνεχιζόταν ως και το 2000 .

Έγιναν 2 επεκτάσεις σχεδίου πόλεως μια στα Νέα Ρόδα και μία στην Ουρανουπολη .

Αν όλη η περιοχή ήταν μνημείο ,

πως έγιναν οι παραχωρήσεις;

Πως έγιναν οι επεκτάσεις;

Πως συμβαίνει και στην περιοχή λειτουργούν 77 ξενοδοχειακές μονάδες και αναρίθμητα καταστήματα κάθε είδους;

Καταθέτω τις απόψεις και τα πρακτικά του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου Σταγίρων όπου επιβεβαιώνεται ότι η περιοχή δεν είναι κηρυγμένος αρχαιολογικός χώρος. (Σχ.8)

Που είναι λοιπόν η παράβαση καθήκοντος και ποιου ακριβώς καθήκοντος;

Έρχεται όμως η ώρα που το ΚΑΣ πρέπει να εγκρίνει το ΓΠΣ της περιοχής- διότι όλη αυτή η ιστορία έχει πάει πίσω όλα τα οικιστικά και επενδυτικά σχέδια στην περιοχή, με αποτέλεσμα να ασκείται πίεση απ την τοπική κοινωνία. Μιλάμε για το 2010.

Ζητούνται λοιπόν εκ νέου απόψεις και παρατηρήσεις για το θέμα ,όλων των φορέων συνεπώς και από το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο .

Και επειδή με όλα όσα που έχουν γίνει , ο κ Ταβλακης αισθάνεται εκτιθέμενος –διότι γνωρίζει ότι η περιοχή δεν είναι αρχαιολογικός χώρος, γι αυτό και σε αντίθεση με όσα είχε στείλει το 2005 αποστέλλει επείγον έγγραφο στο ΥΠΠΟ , δηλαδή στο ΚΑΣ και ζητεί τώρα (το Μάιο του 2010) να κηρυχτεί όλη η περιοχή ιστορικό μνημείο …. (Σχ.9)

Και έρχεται το πλέον το ΚΑΣ και απορρίπτει τη γνώμη Ταυλακη , εγκρίνει το ΓΠΣ ως έχει , χωρίς κανένα χαρακτηρισμό ως αρχαιολογικό χώρο και πολύ περισσότερο ως μνημείο ,με μια μόνο αποδοχή για την περιοχή της Ουρανούπολης που δεν έχει καμία σχέση με την ανταλλαγείσα έκταση.

Πότε παρακαλώ;

17 Μαρτίου του 2010 με υπογραφή Γερουλανου.

Μετά από αυτό , συντάσσεται το ΓΠΣ της περιοχής (Σχ.10) (Σχ.11)

Και είναι γνωστο ότι αν η περιοχή ήταν Αρχαιολογικός χώρος, η μνημείο ,αφενός θα σημειωνόταν στο χάρτη – που δεν σημειώνεται, και αφετέρου η περιοχή να εντάσσεται σε Περιοχή Ειδικής Προστασίας (ΠΕΠ) Αρχαιολογικού Ενδιαφέροντος. Τέτοια ένταξη ή αναφορά δεν υπάρχει.

Που είναι λοιπόν η παράβαση καθήκοντος;

Πέραν της απόφασης του ΚΑΣ με υπογραφή Γερουλάνου. Το θέμα έκρινε και η ανεξάρτητη Δικαιοσύνη.

Με εμπεριστατωμένη αναλυτική Διάταξη του Εισαγγελέα Πρωτοδικών κ. Μεϊδάνη το 2008 και εν συνεχεία του Εισαγγελέας Εφετών Κολιοκώστα εκρίθη ότι «…η περιοχή δεν είναι κηρυγμένη ως αρχαιολογική ούτε και ότι απαιτείτο κάποια έγκριση ή άλλη ενέργεια του ΥΠΠΟ προ της μεταβίβασής της..»

Και ξέρετε πως προκλήθηκε αυτή η εισαγγελική Διάταξη ;

Όταν κάποιος δημοτικός σύμβουλος της περιοχής ονόματι Μίτιντζης, ισχυρίστηκε επικαλούμενος τα έγγραφα του Ταβλάκη, ότι η όλη έκταση από τη διώρυγα μέχρι το Άγιο Όρος ήταν αρχαιολογικός χώρος.

Πρόκειται για τον ίδιο άνθρωπο που στις 07.09.2007 δηλ. μετά τα συμβόλαια των ανταλλαγών ,αγόρασε ακίνητο ,στην ίδια περιοχή και δήλωσε υπευθύνως στο συμβόλαιο του ότι δεν είναι σε αρχαιολογικό χώρο! (Σχ.9)

Καταθέτω συμπληρωματικά και γνωμοδότηση του Καθηγητή κ. Ιωάννου Καράκωστα για το θέμα της μεταβίβασης ακινήτων εντός αρχαιολογικών χώρων που επιβεβαιώνει όλα όσα σας έχω αναφέρει ως τώρα.

Κυρίες και κύριοι Βουλευτές, συνοψίζω :

1. Η ανταλλαγείσα έκταση δεν είναι αρχαιολογικός χώρος. Δεν υπάρχει καμία Υπουργική Απόφαση, που να κήρυξε το χώρο ως Αρχαιολογικό, να τον οριοθέτησε ή να τον αναοριοθέτησε όπως απαιτεί ο νόμος.

2. Ακόμα και να ήταν κηρυγμένη η έκταση ως αρχαιολογικός χώρος και πάλι θα μπορούσε να μεταβιβαστεί ελεύθερα, χωρίς καμία έγκριση ή συναίνεση όπως συμβαίνει σ όλα τα μέρη της χωράς.

3. Στην όλη εκεί περιοχή του παλαιού ΑΓΡΟΚΤΗΜΑΤΟΣ ΠΡΟΣΦΟΡΙΟΝ υπάρχουν μόνον τρία αρχαία μνημεία, όλα εκτός του επίμαχου ακινήτου. Τα λοιπά 36 μνημεία που επικαλείται ο κ. Ταβλάκης δεν έχουν σχέση με το ακίνητο.

4. Ακύρωση συμβολαίων, είναι ανεπίτρεπτη κατά νόμο από τον Υπουργό Πολιτισμού, που είναι παντελώς αναρμόδιος γι αυτό και δεν εχουν ακυρωθεί ως σήμερα από το Λιαπη, το Σαμαρα, το Γερουλανο.

Κύριοι Βουλευτές,

Για να θεμελιωθεί το αδίκημα της παράβαση καθήκοντος σύμφωνα με το άρθρο 259 Π.Κ. πρέπει να αποδεικνύεται ότι παρέβην τα υπουργικά μου καθήκοντα για να προσπορίσω στον εαυτό μου όφελος ή με τις πράξεις μου να βλάψω το Κράτος ή κάποιον άλλον.

Πρέπει δηλαδή να αναφερθούν επακριβώς τα πραγματικά περιστατικά, που συνιστούν την παραβατική συμπεριφορά και να μνημονευθεί υποχρεωτικά η διάταξη νόμου, την οποίαν παρέβην.

Το μόνο που μνημονεύεται, είναι η προσωπική ανεξήγητα εμπαθής γνώμη ενός υπηρεσιακού παράγοντα, που για την εξεταστική φαίνεται να βαρύνει περισσότερο από τη γνώμη Καθηγητών του Πανεπιστημίου και Δικαστικών Λειτουργών του ΚΑΣ ακόμα και του ίδιου του νόμου !

Αν αυτά όμως δεν συμβαίνουν, τότε οι βουλευτές της Εξεταστικής Επιτροπής που ζητούν την παραπομπή μου, πλήττουν βάναυσα τη νομιμότητα και διαπράττουν το αδίκημα της κατάχρησης εξουσίας, καθώς εκθέτουν σε δίωξη ένα αθώο (239 Π.Κ.)

Και όπως χαρακτηριστικά είπε ο εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ κ. Τσουκαλης

«…Έχουμε εξαιρέσει τον κ. Βουλγαράκη σε σχέση με το πρώτο μας πόρισμα, με το ίδιο σκεπτικό που ανέφερε ο κ. Πλευρης. Και επειδή δεν θέλω να διαμορφώνω εντυπώσεις όσον αφορά πιθανές εμπάθειες της Επιτροπής για κάποια πρόσωπα δεν μπορούμε να καταλογίσουμε στον κ. Βουλγαράκη ευθύνες οικογενειακές , πιθανόν λόγο των ευθυνών της συζύγου του κατά την υπογραφή των συμβολαίων …»

Γίνεται όμως και κάτι άλλο πολύ χειρότερο ,που ίσως δεν έχει γίνει αντιληπτό στο κυβερνητικό κόμμα μέσα απ την παραζάλη της εξουσίας.

Ζητώντας την παραπομπή μου κυριολεκτικά στον αέρα, δημιουργούνται οι προϋποθέσεις για τη δίωξη οποιουδήποτε πολιτικού στο μέλλον χωρίς καμία τεκμηρίωση ακόμα και χωρίς στοιχεία.

Αυτό να είστε βέβαιοι ότι θα το βρείτε στο μέλλον , πολλές φόρες μπροστά σας. Και ειδικά οι Υπουργοί αυτής της κυβέρνησης ,και γι αυτή ειδικά την περίοδο ,που είναι αναγκασμένοι να λαμβάνουν αποφάσεις στα όρια της νομιμότητας.

Κυρίες και Κύριοι Βουλευτές,

Δεν ξέρω πραγματικά αν η τοποθέτηση μου έχει καμία σημασία.

Αν η παράθεση των πραγματικών γεγονότων , η παρουσίαση των νόμων, των αποφάσεων , των ενεργειών μου ,η αλήθεια δηλαδή των όσων έχουν συμβεί έχει κάποιο νόημα.

Αν στην αίθουσα αυτή κυριαρχούν εκείνοι που ήρθαν για να ακούσουν και να σχηματίσουν άποψη και να καταλήξουν σε ορθή κρίση η αυτοί που έχοντας έρθει με προειλημμένη απόφαση, απλώς περιμένουν υπομονετικά να λήξει η διαδικασία και να ψηφίσουν.

Δεν ξέρω πραγματικά αν πιστεύετε ότι η δικαιοσύνη σαν κυρίαρχο συστατικό του Δημοκρατικού μας πολιτεύματος σ αυτές τις συνθήκες , θα πρέπει να αποδίδεται , η δίνεται η αίσθηση ότι αποδίδεται.

Αν θεωρείται δηλαδή ότι προκείμενου να κατασιγάσει η δίκαια οργισμένη αρένα , δεν πειράζει και πάρα πολύ να χυθεί αίμα αθώων η να θυσιαστεί η ίδια η αλήθεια.

Αν θεωρείτε ότι η χαμένη αξιοπιστία του πολιτικού συστήματος μπορεί να ανακτηθεί μέσα από αναξιόπιστες προσεγγίσεις.

Κυρίες και Κύριοι Βουλευτές,

Πρέπει να ότι στην πολιτική δεν υπάρχουν –ιδιαίτερα στις μέρες μας, ούτε ιδεολογικές ,ούτε κομματικές , ούτε εσωκομματικές σταθερές ,και ότι ο καθένας από σας, μπορεί αύριο, μέσα από μια παρόμοια αυθαίρετη προσέγγιση ,να βρεθεί στη θέση μου.

Δεν απευθύνομαι σε σας ως ένοχος ,γιατί νομίζω έχετε καταλάβει ότι δεν έχω σχέση με την υπόθεση.

Δεν απευθύνομαι ούτε ως πολιτικός.

Δεν βρίσκομαι άλλωστε εδώ για τον τρόπο που λειτούργησα ως πολιτικός, αλλά για πολιτικούς και μόνο λόγους.

Απευθύνομαι σε σας ,σαν πολίτης αυτής τη χωράς και σας ζήτω – πέραν της δικής μου ηθικής αποκατάστασης , να κρίνετε απαλλαγμένοι από κάθε σκοπιμότητα, γιατί αυτή και μόνο αυτή είναι ασπίδα προστασίας του πολιτικού κόσμου.

Απευθύνομαι δηλαδή στη συνείδηση του καθένα χωριστά .

Εκεί που ο καθένας συνομιλεί διαμεσολάβητα με τον εαυτό του εκεί που η κρίση δεν μπορεί να είναι άδικη.

Εκεί απευθύνομαι και μόνο εκεί.