Η διαχείριση και προστασία των χορτολιβαδικών εκτάσεων αποτέλεσε μεγάλο και δυσεπίλυτο πρόβλημα για τη χώρα μας. Το δημόσιο θεωρεί τις εκτάσεις αυτές μαζί με τα δάση και τις δασικές εκτάσεις κατά τεκμήριο δημόσιες ως διάδοχο του τουρκικού δημοσίου (παράγραφος 3 του άρθρου 3 του Νόμου 998/79 και παράγραφος 3 του άρθρου 32 του Νόμου 4280/14 ΦΕΚ 159Α/8/8/2014).
Στο τεκμήριο του δημοσίου δεν εμπίπτουν μεταξύ άλλων οι Περιφέρειες των Πρωτοδικείων των Ιονίων Νήσων , της Κρήτης, των Νομών Λέσβου, Σάμου, Χίου και Κυκλάδων , των Κυθήρων και Αντικυθήρων καθώς και η περιοχή της Μάνης. Το Δημόσιο δεν προβάλλει δικαιώματα κυριότητας σε δάση, δασικές και χορτολιβαδικές εκτάσεις σε πολύ αυστηρές και συγκεκριμένες περιπτώσεις που καθορίζονται επακριβώς στο άρθρο 10 του Νόμου 3208/2003, όπως αυτό αντικαταστάθηκε με το άρθρο 43 του Νόμου 4280/2014.
Στο τεκμήριο του δημοσίου δεν εμπίπτουν μεταξύ άλλων οι Περιφέρειες των Πρωτοδικείων των Ιονίων Νήσων , της Κρήτης, των Νομών Λέσβου, Σάμου, Χίου και Κυκλάδων , των Κυθήρων και Αντικυθήρων καθώς και η περιοχή της Μάνης. Το Δημόσιο δεν προβάλλει δικαιώματα κυριότητας σε δάση, δασικές και χορτολιβαδικές εκτάσεις σε πολύ αυστηρές και συγκεκριμένες περιπτώσεις που καθορίζονται επακριβώς στο άρθρο 10 του Νόμου 3208/2003, όπως αυτό αντικαταστάθηκε με το άρθρο 43 του Νόμου 4280/2014.