Να ενώσουμε τις φωνές μας όλοι μαζί και να πούμε ΟΧΙ η πατρίδα μας δεν παραδίδεται, η Ελλάδα δεν σκλαβώνεται...
http://exomatiakaivlepo.blogspot.com/2010/12/blog-post_2300.html
Στην ερώτηση τους οι νησιώτες βουλευτές επισημαίνουν ότι η πιθανή κατάργηση των μειωμένων συντελεστών Φ.Π.Α., που είχαν καθιερωθεί από την κυβέρνηση της Ν.Δ., την περίοδο 1990 – 1993, θα αποβεί ολέθρια για τα νησιά του Αιγαίου. Η δυσμενής αυτή εξέλιξη, θα οδηγήσει στην αύξηση του κόστους διαβίωσης των νησιωτών, οι τοπικές οικονομίες θα μπουν σε ακόμη μεγαλύτερη ύφεση και θα χαθεί η ανταγωνιστικότητα των νησιών του Αιγαίου ως κατεξοχήν τουριστικών προορισμών, τη στιγμή που η αύξηση της ανταγωνιστικότητας πρέπει να είναι το ζητούμενο. Οι Βουλευτές της Ν.Δ. επισημαίνουν, ότι η απόφαση για μειωμένους συντελεστές Φ.Π.Α. στα νησιά υπαγορεύτηκε από αυτονόητους εθνικούς λόγους και συνεπώς η κυβέρνηση οφείλει να ξεκαθαρίσει, εάν θα προχωρήσει στην κατάργηση των μειωμένων συντελεστών Φ.Π.Α.
Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ερώτησης:
ΕΡΩΤΗΣΗ
Προς τον Υπουργό Οικονομικών
ΘΕΜΑ: «Κατάργηση μειωμένου Φ.Π.Α. στα νησιά του Αιγαίου».
Στην πρόσφατη έκθεση των ελεγκτών του Δ.Ν.Τ., η οποία δημοσιεύτηκε την Παρασκευή 17/12/2010, προτείνεται, μεταξύ άλλων, η “κατάργηση των γεωγραφικών διαφοροποιήσεων” στο Φ.Π.Α., ως μέτρο για τη διεύρυνση της φορολογικής βάσης. Αυτό πρακτικά σημαίνει, κατάργηση του μειωμένου Φ.Π.Α. στα νησιά και εξίσωσή του με τους συντελεστές της ηπειρωτικής Ελλάδας.
Σημειώνεται ότι η εφαρμογή των μειωμένων κατά 30% συντελεστών Φ.Π.Α. στα νησιά του Αιγαίου θεσμοθετήθηκε για πρώτη φορά με το άρθρο 1, παρ. 26 του ν. 2093/92 (ΦΕΚ 181 Α΄- 25.11.1992) που ψήφισε η Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας, κατά την περίοδο 1990 – 1993. Με τον ανωτέρω νόμο, μεταφέρθηκε στο εθνικό φορολογικό δίκαιο η κοινοτική Οδηγία 92/77/ΕΟΚ, μέσω της οποίας θεσπίστηκε το αναγκαίο νομικό πλαίσιο για την εφαρμογή - από 8/8/1992 – των μειωμένων συντελεστών Φ.Π.Α. στα νησιά του Αιγαίου.
Ο μειωμένος συντελεστής του Φ.Π.Α., αποτελεί ένα σημαντικό αντισταθμιστικό μέτρο απέναντι στο αυξημένο κόστος μεταφοράς των εμπορευμάτων και των πρώτων υλών στα νησιά, το οποίο καθιστά ανταγωνιστικότερες τις τιμές των προϊόντων στις νησιωτικές αγορές και, επιπλέον, λειτουργεί ενισχυτικά στις τοπικές οικονομίες των νησιών που εμφανίζουν μικρές, έως πάρα πολύ μικρές, οικονομίες κλίμακος.
Η αντίληψη, που θέλει την οικονομία μας να γίνεται ανταγωνιστικότερη, μέσω μείωσης των μισθών, παραβλέπει το γεγονός ότι η αύξηση των συντελεστών του ΦΠΑ θα μεγαλώσει ακόμη περισσότερο την ύφεση στα νησιά μας και, επιπλέον, θα τα κάνει να χάσουν το όποιο ανταγωνιστικό τους πλεονέκτημα, ως κατεξοχήν τουριστικοί προορισμοί, με αποτέλεσμα η χώρα μας, συνολικά, να καταστεί μη ανταγωνιστικός και παράλληλα πιο ακριβός τουριστικός προορισμός. Γεγονός, με αρνητικές συνέπειες στα τουριστικά έσοδα, τα οποία έχει τόσο ανάγκη σήμερα η εθνική μας οικονομία.
Επειδή, μια τέτοια εξέλιξη προφανώς αντίκειται πλήρως στην συνταγματική υποχρέωση της Πολιτείας να λαμβάνει υπόψη της κατά τη διαμόρφωση των πολιτικών της, την ιδιαιτερότητα των νησιωτικών περιοχών της χώρας (άρθρο 101), το οποίο δεν είχε ψηφίσει το ΠΑΣΟΚ. Επειδή, ο μειωμένος συντελεστής Φ.Π.Α. αποτελεί βασικό πυλώνα στήριξης και ανάπτυξης της οικονομίας των νησιών. Επειδή, ενδεχόμενη κατάργηση των μειωμένων συντελεστών Φ.Π.Α. θα αποτελέσει ένα άδικο και εισπρακτικού χαρακτήρα μέτρο, το οποίο θα αυξήσει κατακόρυφα το κόστος διαβίωσης των νησιωτών. Επειδή, η πολιτεία οφείλει κατ’ ελάχιστη υποχρέωση να στέκεται αρωγός απέναντι στη νησιωτική Ελλάδα, ενισχύοντας την κοινωνική και εδαφική συνοχή. Επειδή, η άσκηση της νησιωτικής πολιτικής από την κυβέρνηση δεν πρέπει να γίνεται μόνο σε επίπεδο διακηρύξεων. Επειδή, η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ με την πολιτική της απαξιώνει συνεχώς το νησιωτικό χώρο. Επειδή, το συγκεκριμένο ευεργετικό μέτρο που καθιερώθηκε με την κυβέρνηση της ΝΔ., εκτός όλων των άλλων, επιβλήθηκε και για αυτονόητους εθνικούς λόγους.
Ερωτάται ο κ. Υπουργός
Θα αυξήσει τους συντελεστές του Φ.Π.Α. στις νησιωτικές περιοχές της χώρας, καταργώντας παράλληλα τον ισχύοντα μειωμένο φορολογικό συντελεστή, όπως αυτός ισχύει βάσει του ν. 2093/92.;
Οι ερωτώντες Βουλευτές
Ιωάννης Βρούτσης
Τσαμπίκα (Μίκα) Ιατρίδη
Κωνσταντίνος Μουσουρούλης
Ως ο πλειοψηφών του συνδυασμού που κέρδισε στις δημοτικές εκλογές του Νοεμβρίου, δημοτικός σύμβουλος ο Τοτόμης Πρωτονοτάριος απέστειλε πρόσκληση για την πρώτη συνεδρίαση του νέου δημοτικού συμβουλίου Νάξου και Μικρών Κυκλάδων που θα γίνει την Κυριακή 2 Ιανουαρίου 2011, στις 19:00 για την εκλογή Προεδρείου και μελών Επιτροπών.
Ο υπεύθυνος του Τομέα Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης της Νέας Δημοκρατίας, κ. Ιωάννης Βρούτσης, με αφορμή το Προσχέδιο Νόμου του υπουργείου Υγείας για τα οικογενειακά επιδόματα στις πολύτεκνες και τρίτεκνες οικογένειες, δήλωσε: «Ο Δημογραφικός Εφιάλτης που απειλεί την Πατρίδα μας και την κατατάσσει σε πολύ υψηλή θέση, όσον αφορά τη γήρανση και την υπογεννητικότητα, απαιτεί οι πολιτικές στήριξης της ελληνικής οικογένειας και ιδιαίτερα της πολύτεκνης να συνεχιστούν και όχι να ακυρωθούν.
Τα στοιχεία είναι ιδιαιτέρως αποκαλυπτικά και οι Δημογραφικές Προβολές δείχνουν, ότι σχεδόν 1 στους 3 Έλληνες το 2050 θα είναι άνω των 65 ετών, δηλαδή το 31,46% του συνολικού πληθυσμού.
Επιπλέον, ο Δείκτης Γονιμότητας (ο αριθμός των γεννήσεων που αντιστοιχούν σε κάθε Ελληνίδα αναπαραγωγικής ηλικίας) βρίσκεται στο 1,3, όταν για την διατήρηση του πληθυσμού στα ίδια επίπεδα ο Δείκτης αυτός πρέπει να είναι στο 2,1!
Τα επίσημα στοιχεία δείχνουν ότι η «Ελλάδα Γερνάει και δεν Γεννάει».
Δυστυχώς, όμως, η κυβέρνηση αγνοεί τη σημαντική αυτή εθνική πρόκληση. Γι' αυτό και έχει υποθηκεύσει την κοινωνική πολιτική και κατ' επέκταση τα πολυτεκνικά επιδόματα και τα μέτρα στήριξης της οικογένειας στο Μνημόνιο του Μαΐου.
Έχει δεσμευτεί για τις περικοπές των επιδομάτων και τη μείωση των κινήτρων και της προστασίας των πολυτέκνων.
Η οριζόντια και αυθαίρετη περικοπή επιδομάτων και κινήτρων, που περιλαμβάνεται στο σχέδιο νόμου, συνιστά ουσιαστικά αφαίρεση της ιδιότητας του Πολύτεκνου.
Συνιστά διάκριση στη βάση ενός αυθαίρετου, εισοδηματικού κριτηρίου.
Προκαλεί έκπληξη το γεγονός, ότι η κυβέρνηση επέλεξε για πρώτο στόχο των περικοπών των κοινωνικών δαπανών, τους Πολύτεκνους και μάλιστα με τρόπο άκομψο, οριζόντιο και αυθαίρετο.
Με τις ρυθμίσεις που προωθεί η κυβέρνηση, ακυρώνεται ένα ολοκληρωμένο και συνεκτικό πλέγμα στήριξης της πολύτεκνης οικογένειας, που στόχευε στην αναστροφή των δυσμενών Δημογραφικών Δεδομένων, στην αύξηση της Γεννητικότητας και στη διασφάλιση της Κοινωνικής Συνοχής.
Κρίσιμα ζητήματα κοινωνικής πολιτικής, όπως η στήριξη των Πολυτέκνων, δεν πρέπει να περιορίζονται με βάση στενά λογιστικά κριτήρια.
Οι δαπάνες για την στήριξη της πολύτεκνης και τρίτεκνης οικογένειας, δεν είναι σπατάλη, αλλά επένδυση υψηλής προστιθέμενης αξίας για την κοινωνική, αλλά και οικονομική ζωή της χώρας μας.
Για τη Ν.Δ., που η κοινωνική συνοχή και αλληλεγγύη αποτελούν στρατηγική προτεραιότητα, η προστασία της πολύτεκνης οικογένειας αντιμετωπίζεται ως μείζον ζήτημα κοινωνικής πολιτικής.
Είμαστε αντίθετοι σε ρυθμίσεις που μειώνουν την προστασία των πολύτεκνων και ακυρώνουν τη συνολική πολιτική στήριξη της Ελληνικής οικογένειας.
Διαφωνούμε, με την αντιμετώπιση των κοινωνικών επιδομάτων, ως «σπατάλη».
Πιστεύουμε, ότι τα ζητήματα κοινωνικής συνοχής θα πρέπει να εξαιρεθούν από τις προκρούστειες λογικές του Μνημονίου.
Η Ν.Δ. στήριξε με συγκεκριμένα μέτρα την Ελληνική πολύτεκνη και τρίτεκνη οικογένεια στο παρελθόν.
Η οικογένεια και ιδιαίτερα η πολύτεκνη οικογένεια, βρίσκονται στο κέντρο της κοινωνικής μας πολιτικής, για να διασφαλίσουμε την κοινωνική συνοχή και το μέλλον της χώρας μας».
Ο υπεύθυνος του Τομέα Πολιτικής Ευθύνης Ενέργειας & Φυσικών Πόρων της Νέας Δημοκρατίας, κ. Μιχάλης Γιαννάκης, σχετικά με την παράταση της προθεσμίας υποβολής αιτήσεων για υπαγωγή στο Κοινωνικό Οικιακό Τιμολόγιο, υπογράμμισε ότι «Η σημερινή απόφαση παράτασης της προθεσμίας υποβολής αιτήσεων για υπαγωγή των δικαιούχων στο Κοινωνικό Οικιακό Τιμολόγιο της ΔΕΗ αποτελεί ομολογία αποτυχίας ενός προγράμματος που υπό προϋποθέσεις θα μπορούσε να βοηθήσει τα ευπαθή νοικοκυριά σε αυτή τη δύσκολη οικονομική συγκυρία.
Η επιτυχία ενός τέτοιου προγράμματος, όμως, στηρίζεται σε δύο κρίσιμα στοιχεία:
Πρώτον στα οικονομικά κίνητρα και δεύτερον, στην απλή διαδικασία.
Το Πρόγραμμα ΚΟΤ που εξήγγειλε η κυβέρνηση δεν ικανοποιεί κανένα από τα δύο κριτήρια, καθώς οι δικαιούχοι κλήθηκαν να μπλέξουν σε ένα γραφειοκρατικό κυκεώνα, προκειμένου να ελαφρυνθούν ελάχιστα οι λογαριασμοί τους.
Και σήμερα δίνει παράταση στην προθεσμία, προκειμένου να αποκρύψει την αποτυχία της.
Για μια ακόμα φορά, η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Περιβάλλοντος λειτούργησε πρόχειρα, χωρίς σχέδιο και συντονισμό.
Τον λογαριασμό, όμως, τον πληρώνουν τα λαϊκά στρώματα».